Lijf & Lijn alle pijlers

Kletstopic: weer energiek en fit!

30-12-2016 11:57 634 berichten
Wie kletst er mee om 2017 weer energiek en fit te worden? Dus (meer) sporten, gezond(er) eten, meer in beweging zijn en je gewoon lekker in je vel zitten? Misschien ben je net als ik op zoek naar motivatie en steun. Nou, dan ben je hier op de juiste plek!

Het gaat niet perse om afvallen, maar als dat (ook) je doel is, schrijf ook gerust mee. Er wordt alleen geen tabel bijgehouden.

Je bent van harte welkom!

MevrouwSmoothie is ook wel een leuke nick

Ik heb hier gewoon al maanden last van Valeriaan. Dat ik zo ineens in huilen uit kan barsten zonder specifieke reden. Ik voelde me iets beter tijdens de kerstvakantie, toen had ik twee weken vrij. Maar sinds ik weer aan het werk ben, zij het maar voor een klein deel van mijn uren, speelt het weer op. Volgende week naar de bedrijfsarts en ook weer naar de psycholoog.

Moet je geopereerd worden Valeriaan? Wat naar. Ik zou eigenlijk niet weten of van tevoren sporten slecht is.
Te laat! mijn groepslessen zijn altijd 's ochtends, dus ik ben gewoon gegaan. Al valt de spierpijn waarschijnlijk wel mee, die van maandag was gisteravond alweer over.

Nou, de operatie is er om iets te verbeteren waardoor ik daarna in meer werkvelden kan werken dan nu. Even vaag ivm herkenbaarheid.

Dus ik heb er eigenlijk heel erg naar uit zitten kijken vanaf dat ik wist dat het echt zou gaan gebeuren

En jeetje MevrouwStippel, dat is dan wel vervelend ja. Hopelijk weet de bedrijfsarts of huisarts (? Ik weet even niet meer wat het andere was en kan nu ook niet even snel teruglezen) een oplossing.
Succes met je operatie Valeriaansnoepje.

Fleet merk je al verschil met de dagelijkse yoga? Voel je je lichaam verbeteren of je gevoel? Ik ben wel benieuwd naar de effecten van yoga.

Het gaat hier nog niet al te best. Maar ondanks dat hou ik het vol om goed en gezond te eten en te drinken. Daar ben ik wel blij om, eerder ging ik me te buiten aan chocolade of een paar glazen wijn. Wat niet eens hielp natuurlijk. En nu zit ik braaf aan de thee en het fruit.

Hoe gaat het met de rest?
quote:MevrouwStippel schreef op 26 januari 2017 @ 13:30:

Succes met je operatie Valeriaansnoepje.

Fleet merk je al verschil met de dagelijkse yoga? Voel je je lichaam verbeteren of je gevoel? Ik ben wel benieuwd naar de effecten van yoga.

Het gaat hier nog niet al te best. Maar ondanks dat hou ik het vol om goed en gezond te eten en te drinken. Daar ben ik wel blij om, eerder ging ik me te buiten aan chocolade of een paar glazen wijn. Wat niet eens hielp natuurlijk. En nu zit ik braaf aan de thee en het fruit.

Hoe gaat het met de rest?

Bedankt! Net zoals de vorige keer kan ik niks eten na de operatie, want dat gaat er met een retourtje in zeg maar . Ik ben dus waarschijnlijk weer 24 uur nuchter.

De pijn is best hardnekkig maar ik krijg gelukkig gewoon morfine. Paracetamol tegen de misselijkheid. Mag m'n gewone medicijnen ook innemen, maar toen ik dat een uurtje geleden deed kregen ze ook een retourtje

Gelukkig zijn het geen medicijnen die van levensbelang zijn, anders had ik nu een probleem gehad.
Ik hoop dat je snel opknapt, Valeriaansnoepje!

Ik maak momenteel lange dagen. Blegh. Niks aan, maar ik zie even geen oplossing. Toch heb ik gisteren nog even lekker een uurtje gewandeld en ook dit weekend staan er weer activiteiten gepland.
Alle reacties Link kopieren
Fleet, goed dat je de yoga steeds blijft volhouden!

MevrouwStippel, knap dat je ondanks je dip gezond blijft eten! Hopelijk gaat het binnenkort wat beter

Valeriaansnoepje: Sterkte met de operatie! Ik heb even gemist wanneer het is (was?)

Ik maak lange dagen en kom niet echt aan sporten toe. Gelukkig is vanaf volgende week mijn cursus voorbij, dan heb ik er een vrije avond bij.

Vandaag vroeg iemand me of ik zwanger ben. Iemand van de cursus, die mij het afgelopen halfjaar kennelijk heeft zien 'groeien' (wat niet de bedoeling was en vlg mij ben ik ook niet echt aangekomen).

We hebben er maar een beetje grapjes om gemaakt. Kennelijk was mijn kledingkeuze ook niet zo handig.

Maar na de badpakfoto's is het wel een schop onder mijn kont
Je kunt méér.
@Moon-Alisa, m'n operatie was gisteren. Ik had geluk en was zo'n beetje als eerste aan de beurt. De vorige keer was ik de laatste en moest ik toch vanaf 08:00 uur nuchter blijven. Terwijl m'n operatie om 16:00 uur was. (Moest volgens de papieren 6 uur van te voren nuchter blijven, dus had best nog iets kunnen eten )

Het gaat nu alweer beter. Ik voel me wel een beetje slap, maar da's logisch na 24 uur bijna niks eten. M'n ontbijt blijft tot nu toe braaf zitten. Ben alweer gedoucht (de kamers hebben slechte ventilatie ofzo, de verwarming staat nauwelijks en toch is de lucht gewoon gloeiend heet. En ik heb geen koorts dus ik ben het zelf niet) want ik zat dus onder het zweet
Stippel, is het seizoensgebonden dat je je zo voelt of speelt er toch meer? Sowieso nu wel goed om die zon mee te pikken die zo lekker schijnt. Doet veel voor je gevoel!

Over de yoga... ja, ik merk zeker goede dingen! Ik ben een oppervlakkige ademhaler, sinds de yoga ben ik er mij meer bewust van en heb ik ook meer lucht. Mijn houding is enorm verbeterd en ik blijf veel minder in een bui hangen, ik relativeer gemakkelijker. En ik merk dat ik liever voor mijzelf ben en positiever kan denken. Dus al met al: ja, het doet me echt goed en daarom ga ik er ook mee door. Ook al heb ik soms echt geen zin, maar dan bedenk ik me wat het oplevert en pak ik de mat er weer bij. Misschien voor jou ook een aanrader.

Idris, dat is toch weer fijn om naar uit te kunnen kijken. Heb je volgende week een minder drukke week?

Moon, ai, da's niet fijn. Ongelooflijk knap dat jij er een motivatiepunt van kunt maken. Ik zou dat - ehm - niet hebben. Fijn dat je binnenkort een avondje bij hebt, heel waardevol!

Valariaan, wat fijn om te horen. Is het wel allemaal goed gegaan? En wanneer mag je weer naar huis? Veel beterschap en een goed herstel toegewenst.

Nou, ik heb gisteren eens een goed potje gejankt bij man. De laatste weken wegen op me. Merk dat ik zelf ook moet wennen aan de nieuwe routine van school en werk. Komt er bij dat dochter - begrijpelijk - aanhankelijk is en bang is dat we weg gaan, dus ze huilt meer en hangt enorm aan ons. Man is deze week ook twee avonden weg geweest tot laat, dus dat hielp ook niet mee, ik kreeg het gevoel alleen maar in dienst te staan voor de kinderen en het huishouden. Heb dus ook al weken niets ter ontspanning gedaan, op de yoga na. Voor de rest ben ik gewoon geen avondmens en ben ik tegenwoordig snel 'op', dus iets leuks doen heeft er gewoon niet ingezeten.

Man heeft gezegd dat ik gewoon iets moest gaan doen, ook mijn tijd moet pakken. Ik vind dat moeilijk, wil ik een beetje rust dan moet ik het huis uit anders blijf ik me toch bezighouden met de kinderen (en zij zich met mij ). In ieder geval wel al mijn vriendin geappt om binnenkort een hapje te gaan eten en vanavond ga ik met een andere moeder naar de kienavond van de basisschool. Zondag is er een nichtjes-dag georganiseerd dus ben ik er ook even uit. Heb ik wel allemaal zin in dus zal me zeker wat nieuwe energie geven. Nu nog nadenken over me-time in de dagelijkse praktijk en hoe ik energie vind om 's avonds nog wat voor mijzelf te gaan doen.
@Valeriaan, beterschap! Ik hoop dat je snel hersteld.

@Fleet, ik herken wat je schrijft over weinig tijd voor jezelf. Mijn dochter is een avondmens en de hele avond wakker. En het is helemaal niet zo dat ze vervelend is ofzo, maar er komt gewoon niets uit mijn handen als ze wakker is. Helemaal niet als ik alleen ben, zoals deze week 3 keer tot half 9. Ze gaat pas rond 10 uur naar bed en dan ruim ik nog een rondje op, doe nog iets met de was en ga dan zelf ook richting bed.

En ik merk dat ik heel erg de energie mis die ik krijg van mijn werk. Ik ben bezig met een loopbaantraject en daarin hebben we het nun heel erg over mijn drijfveren en ik merk dat ik het heel lastig vind om mijn drijfveren te vertalen naar dingen die ik thuis kan doen. En daardoor lukt het me al met al allemaal niet zo goed. Deze week dus nog geen een keer gesport of de oefeningen voor mijn knie gedaan. Vandaag had ik wel mijn sportkleren aangetrokken maar toen ik ze aanhad werd mijn dochter al weer wakker, die had dus maar een kwartier geslapen, dus toen ben ik maar snel gaan douchen en heb haar in de wagen gegooid en toen ben ik een uur gaan wandelen. Dat is ook heus tijd voor mezelf enzo en het is beter dan thuis tv kijken, maar het is altijd nog meer energie neutraal dan dat ik er nou echt veel energie van krijg.

(Als ik echter zoals vandaag met honger boodschappen ga doen en dan een reep chocolade haal en gelijk opeet dan is de energiebalans zowel letterlijk als figuurlijk gelijk helemaal negatief).

Ik ben wel deze week langs een sportschool gegaan, ze bieden daar een heel aantal dingen aan die me wel aanspreken (Pilates achtige dingen en Spinning achtige dingen), dus ik zit er over te denken om me daar voor aan te melden. Dan ga ik het sporten in elk geval weer beter opbouwen.

En ik heb tussen de activiteiten door vandaag al een paar vriendinnen geappt dat ik graag met ze wil afspreken. Dus dat zijn stappen op de goede weg, maar het voelt allemaal nog wel moeizaam.
En Moonalisa, confronterend inderdaad. Ik word ook erg ongelukkig van de spiegel. Ik heb nog steeds iets te veel zwangershapskilo's. Maar ik weet ook dat ik alleen kan afvallen als ik verder goed in mijn vel zit en dat zit ik nu nog niet. Dus ik focus me eerst op mijn figuurlijke energie balans voor ik op mijn letterlijke energiebalans ga letten en wat strenger voor mezelf ga zijn.

MevrouwStippel, klinkt heftig. Wel goed dat je nu kiest voor thee en fruit en niet voor chocolade, kan ik nog wat van leren ;)
Ik heb nu héél veel zin in pizza of friet. Alles met vet eigenlijk. Omdat ik gisteren niks heb gegeten en vandaag alleen brood. Ja met beleg maar ziekenhuisvoer is natuurlijk gezond enzo.

Opzich mag ik alles eten, maar mijn keel is zó droog en pijnlijk (droogheid bijwerking van narcose en pijn van het steeds overgeven) dus ik houd het met tegenzin maar bij een soepje denk ik. Misschien champignon, daar zitten spekjes in dacht ik. Krijg ik toch nog een beetje vet binnen.

En pizza eten is natuurlijk veel fijner als het géén pijn doet, maar in m'n "hunkering" vergeet ik dat voor het gemak maar even natuurlijk. Dus: praat me van de vette hap af!
Vette hap is slecht slecht slecht (helpt het al?) Ik denk vooral dat je lijf het ook niet zo lekker vindt na narcose en zo. Ik zou het uitstellen tot dinsdag of woensdag.

Ik heb met mezelf afgesproken dat het weekend gezond wordt en dan maandag of dinsdag iets lekkers/vette hap (als avondeten). Dan kom ik het weekend hopelijk snaaivrij door. Vanavond lukt het niet om te snaaien want alles is op

Morgen boodschappen doen en dan direct ook wat lekkers voor maandag of dinsdag uitzoeken. Of wacht, woensdat is handiger, want dan is mijn man er 's avonds niet bij het avondeten.
Valeriaan, fijn dat de operatie achter de rug is. Hopelijk gaat het elke dag iets beter!

Fleet, lijkt me inderdaad heel druk om alles te combineren, met de kinderen ook.

Kaatje, goed bezig! Weet je al of je de sportschool gaat doen?

Ik heb lekker uitgeslapen. Heerlijk want het lukte me de laatste tijd niet goed. Gisteren geen alcohol gehad (2 borrels laten schieten ) en wel lang uitgeslapen, ben blij dat het weer lukt.

Zat nog te denken, misschien zie ik er ook zo zwanger uit omdat ik veel last van mijn darmen heb. Heb altijd al prikkelbare darm maar het is de laatste tijd wel erger. Dan zet mijn buik ook op natuurlijk. Het is overigens nie dat ik een hekel heb aan mijn spiegelbeeld... het is alleen wel veel

Dit weekend een kort weekend. Heb meestal ook de maandag vrij maar dat is nu niet zo. Vrijdagavond laat thuis dus voor mijn doen een kort weekend. Vanavond optreden met muziekgroep. Ik ga verder niet zoveel doen, dat optreden kost al best wat energie. Hopelijk kan ik morgen even hardlopen.
Je kunt méér.
Jaaaaaa, hier ben ik weer! Na 4 weken kwakkelen de afgelopen week eindelijk weer wat actiever. Deze week 3x gesport, ging beter dan verwacht na zo lang echt niks actiefs te hebben gedaan. Vandaag weer de vertrouwde spierpijn en wat blauwe plekken na het sporten donderdagavond.

Ook qua eten de afgelopen week beter voor mezelf gezorgd. Ontbijt met yoghurt en muesli ontdekt. Wel vaker geprobeerd vroeger, maar kreeg dit niet weg. Nu met wat extra fruit erdoor gaat het prima.

Lekker weekje dus, hoop dat ik het net zo goed vol ga houden als sommigen van jullie.

Valeriaan, hoe is het nu met je? Beterschap in elk geval!!
Life is a party but you must self uphanging de slingers
Fijn dat je weer opgeknapt bent Darkcrystal!

Ik was even buiten, vind dit wel heerlijk weer. Zou perfect zijn om hard te lopen... maar ik moet zo al weg voor de repetities van ons (mini) optreden.

Blech ik ben veel te moe om op te treden. *gaap* Heb er al een laag make-up op gesmeerd, hopelijk kan het er zo mee door. Denk dat ik niet lang ga borrelen naderhand, ook al is het laatste keer met deze groep.
Je kunt méér.
Nou dames, ben ik weer

Afgelopen tijd voelde ik me niet zo fit, bleek ik een trage schildklier te hebben, maar geen medicijnen ervoor te krijgen....heb ook last van mijn lies, maar ga gewoon een klein stukje proberen te lopen. Ik heb de afgelopen trainingen wel getraind en heb warmtespray gebruikt om de pijn te verlichten.

Nu opnieuw proberen op te starten om terug in mijn sportroutine te komen
Hoe gaat het nu met je Valeriaan?

Idris, hoe gaat het dusver met het niet snaaien?

Moon, doe je toneel of iets in die trant?

Sad, oei, dat is vervelend. Wel ontzettend knap dat je desondanks alles toch bent gaan trainen!

Hier hardgelopen, voor het eerst in God weet hoe lang. Kreeg wel kramp onder de rib en was niet veel, maar toch, de beweging is binnen en dat vind ik tellen momenteel. Eerst er weer inkomen en weer wat conditie krijgen. Wel veel voordeel van de yoga gehad, veel meer ademhalingscapaciteit. Die heb ik gedaan voordat ik ging hardlopen, was ik al lekker warm en hoefde ik niet te stretchen. Wel een voordeel.

Vanmiddag ga ik high-tea doen, dus van gezond eten komt het niet vandaag. Morgen weer een nieuwe dag.
Sadsloth krijg je nu wel medicatie? Vervelend zeg, van je schildklier!

Fleet wat goed dat je bent gaan lopen! Nee gezond doen bij een high tea valt niet mee..

Ja idd iets theater-achtigs. Het was een cursus, is nu afgelopen. Vind het prettig dat ik er weer een vrije avond bij heb maar vind het ook jammer van de groep, het was gezellige groep namelijk. Weet uit ervaring dat contact houden na een cursus meestal lastig is, iedereen is dan weer met andere dingen bezig.
Je kunt méér.
Het schiet nog niet op met sporten en gezond eten Geestelijk boek ik wel vooruitgang en dat is eigenlijk het belangrijkste. Maar vandaag ben ik vooral bezig de jongste bij de oudste (die ziek is) weg te houden... Heel fijn dat man juist nu op reis is :sarcastisch

respect voor iedereen die fanatiek aan het sporten is. En beterschap voor valeriaan!
Hallo allemaal

Iedereen het weekend een beetje gezond en energiek door gekomen?

Het is niet dat ik geen chocolade of stroopwafel of iets dergelijks meer eet. Maar gedachteloos vanalles naar binnen zitten schransen heb ik gelukkig niet meer gedaan. De echte snaaibuien zijn al een paar weken niet voor gekomen.

Vrijdagavond wel een bak(je) chips gegeten en gisteren een stroopwafel.

Ik herken het gevoel dat je alleen maar aan het zorgen bent en met je werk en gezin in de weer. En als je partner dan laat thuis is of van huis is en je het alleen moet doen is dat pittig. Ik had vorige week 3 van die avonden. Maar nu is hij in de avond weer thuis en kunnen we de taken weer beter verdelen.

Ik heb ook ooit mijn parttime uren verdeeld over 4 dagen en was alleen maar aan het hollen van huis naar school naar werk en andersom. Voor mij werkt het niet. Ik heb echt nood aan de momenten dat dochter op school zit en ik kan opladen, huishouden doen, even alleen ben.

Ik ben vanochtend niet op de weegschaal gaan staan omdat ik ongesteld ben geworden. Dan weeg ik altijd ongeveer een kilo meer dus dat getal hoef ik niet te zien.
Moon, dat klinkt leuk zeg! Dat doe je voor de hobby?

Fiool, dat is ook veel waard!

Stippel, dat is toch vooruitgang. Heb je wel weer wat op kunnen laden nadat je man terug is gekomen?

Bij ons is het even niet anders momenteel. Dochter zou voor de BSO op de bus moeten en daar vind ik haar toch nog jong voor. Het is al zo wennen voor haar om naar school te gaan, ik heb haar dan na school graag weer lekker thuis. Ik zoek in het weekend wat meer mijn eigen heil op, man vind het vaak niet zo´n punt om dan thuis met de meiden te zijn. Als hij maar kan sporten.

Ik heb gisteren een omslag gemaakt. Qua eten ging het zo-zo en zat me tegelijkertijd een beetje jaloers te zijn op een familielid dat veel is afgevallen (nu moest ze wel, ze was echt morbide obesitas maar na een maagbandverkleining heeft ze een prachtig figuur gekregen). Nu is dat dus helemaal niet vergelijkbaar en eerlijk van mezelf en ben ik toch gaan nadenken wat mijn echte intrinsieke motivatie is: ik wil mijn lijf gezond houden, er goed voor zorgen en van houden. Het voelt goed, het voelt als iets wat ik echt wil en niet denk dat ik zou moeten doen. Daarnaast vind ik de yoga echt goed gaan en wil ik er mee door en ook het hardlopen is fijn. Dus daar ga ik mee door. Ik denk dat de kilo´s er dan ook binnen mum van tijd af zijn.
@Fleet: ik klink nu nog als iemand die al jaren kettingroker is (dat waren ze vergeten te vermelden vóór de operatie en in hun foldertjes. Het staat namelijk wél in foldertjes van andere ziekenhuizen over de operatie die ik heb gehad)

Met logopedie (en tijd) komt dat vanzelf wel weer goed, maar toch... Ik heb morgen ook nog een sollicitatie voor een functie waarvoor je veel moet praten, extra ná de operatie gepland omdat m'n stem dan beter zou zijn

Tja, had ik dat geweten dan had ik het volgende week gepland. Maar nu leg ik maar gewoon uit over de operatie, en er zit ook iemand bij die m'n stem eerder geeft gehoord en dus wel weet hoe het ongeveer weer wordt.
Valeriaan, kan me voorstellen dat je niet zo blij bent met de timing van je sollicitatie. Maar t pleit ook wel voor je dat je ondanks je stem gewoon gaat.

Fleet snel kan dat gaan he, na zo'n operatie. Toch benijd ik die mensen niet, ben zelf best van het schranzen en je kunt jezelf nooit meer lekker laten gaan met een flink 3-gangen menu ofzo. Bedoel niet dat ik dat iedere dag doe... maar als ik in een restaurant ben kan ik er wel echt van genieten.

Het hardlopen lukt ff niet. Gisteren en eergisteren na t werk echt te moe en vandaag wakker geworden met een hoofd vol snot en weer niet lekker. Heb wel besloten soep te maken met veel groente.

Ging heel even in de uitverkoop kijken of er nog wat leuks was. Zag leuk rokje dat bijna niks kostte en daar dan weer allemaal andere leuke dingen bij. Uiteindelijk paste het rokje niet (XL). Heb nu voor 3 euro nogwat een basic-shirt voor ergens onder. Wel beter voor de portemonnee maar ik vond het jammer van de rok. Zag eruit alsof ie iedereen wel paste, zo'n ding.
Je kunt méér.
Ga zondag dagje wandelen. t Was steeds niet zeker of het door ging, maar ik zie net van wel. Wandelen red ik ook nog wel als ik verkouden ben

Heb via internet ook een nieuwe outdoorjas besteld. Heb nu een winterjas die best zwaar is en netjes, niet handig voor een eind wandelen of fietsen. En de buiten-jas die ik had heb ik al jaren, die is best dun geworden ondertussen. Jas kostte 40 euro, ben benieuwd of hij past (beter dan dat rokje van vanmiddag )
Je kunt méér.
Hoe is de sollicitatie nog gegaan Valeriaan?

Kaatje, ik zie nu dat ik niet op je gereageerd heb. Sorry. Wat lijkt me dat moeilijk, je dochter op tot 10 uur! Hoe heeft zich dat gevormd (als ik vragen mag, uit nieuwsgierigheid hoor )? Is ze dan ook laat wakker?

Ach Moon, dat is niet leuk van die rok. Jammer is dat. Je kunt het zeker ook niet terugbrengen? Je hebt naast die foto's van de duik toch niet nóg meer motivatie nodig? Goed van de jas, zal je vast motiveren vaker naar buiten te gaan.

Je hebt wel gelijk hoor Moon. Het familielid is na een keer eten diep misselijk. Lijkt me ook niets. Mijn broertje vind het niet bepaald een prestatie, maar ik vind het toch knap. Onder het mes en je moet wel je eetpatroon aanpassen anders ben je er ziek van. Het familielid heeft het wel goed aangepakt. Zie haar niet terug gaan naar haar oude gewicht (ze moet nu zelfs gaan oppassen dat ze té dun wordt, als ze nu nog slanker wordt is het niet mooi meer).

Veel plezier met wandelen zondag!

Vandaag mijn laatste dag van de Yoga Challenge! Ik ben 2 januari gestart dus mag vandaag nog een keer. Gisteren ging het net, was echt brak vanwege een slechte nacht en ook verkouden. Maar toch 10 minuten gedaan. Vandaag dus extra gemotiveerd om er met een knaller uit te gaan. En dan morgen weer verder met een nieuwe maand, het bevalt gewoon heel goed.

Ook begonnen met de smoothies maand. Ben benieuwd wat het gaat brengen. Het is alleen het ontbijt en doe ik echt maar één (korte ) maand, dus het valt te overzien.

Met het eten gaat het eigenlijk ook heel goed. Heb een mantra. 'Doe goed voor je lijf'. Dat wil niet zeggen dat ik het perfect doe, maar het helpt wel om bepaalde keuzes om te buigen naar iets gezonds. En om meer water te drinken. Ik merk dat ik al niet meer uit emotie eet. Al ben ik er soms onrustig onder, maar ik denk dat dat even tijd nodig heeft. Ik vertrouw er op dat ik een goede weg ben ingeslagen met dit topic en met de yoga!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven