Koolhydraatarm dieet vanaf nu!
vrijdag 12 augustus 2011 om 09:40
Hoi Dames,
Ik schrok me dood toen ik m'n vakantiefoto's bekeek..
(ik zal hierin vast niet de enige zijn) dus ik dacht.. moet er echt wat aan gaan doen.
Ik wil zo'n 10 kilo afvallen maar het gaat helaas niet vanzelf.
Er staan een hoop goede verhalen over koolhydraat-arm dieet op internet en het lijkt me wel wat!
maarr... ik moet echt gemotiveerd worden en ik weet ook niet zo goed waar ik moet beginnen.
Ik heb wel sinds gister de suiker vervangen door een zoetje en eet geen brood meer maar volkoren crackers. Het is een begin!
Wie doet er met mij mee? ik ga eind september op vakantie (again!) en dan wil ik er toch graag al een paar kilo proberen af te hebben.
Kunnen eventueel een tabel maken en recepten en tips uitwisselen .
Ik schrok me dood toen ik m'n vakantiefoto's bekeek..
(ik zal hierin vast niet de enige zijn) dus ik dacht.. moet er echt wat aan gaan doen.
Ik wil zo'n 10 kilo afvallen maar het gaat helaas niet vanzelf.
Er staan een hoop goede verhalen over koolhydraat-arm dieet op internet en het lijkt me wel wat!
maarr... ik moet echt gemotiveerd worden en ik weet ook niet zo goed waar ik moet beginnen.
Ik heb wel sinds gister de suiker vervangen door een zoetje en eet geen brood meer maar volkoren crackers. Het is een begin!
Wie doet er met mij mee? ik ga eind september op vakantie (again!) en dan wil ik er toch graag al een paar kilo proberen af te hebben.
Kunnen eventueel een tabel maken en recepten en tips uitwisselen .
maandag 15 augustus 2011 om 14:34
maandag 15 augustus 2011 om 14:37
maandag 15 augustus 2011 om 14:49
quote:dibbeda schreef op 15 augustus 2011 @ 11:38:Nu drink ik heel veel Crystal Clear - zit minder dan 1 calorie in maar smaakt toch vrij zoet en ik vind het heerlijk!
Dit drink ik dus ipv sapjes /frisdrank etc.
klopt het dat Crystal Clear zo goed voor je is?
Is het goed voor de lijn? JA!
Is het goed voor je gezondeheid? NEE!
Dit drink ik dus ipv sapjes /frisdrank etc.
klopt het dat Crystal Clear zo goed voor je is?
Is het goed voor de lijn? JA!
Is het goed voor je gezondeheid? NEE!
maandag 15 augustus 2011 om 14:50
quote:dibbeda schreef op 15 augustus 2011 @ 14:34:
aha bedankt maja en avril!
ik heb degene zonder koolzuur, maar zoals ik het lees, drink ik ze op en ga ik over op het saaie water
Emma, nee heb ik nog niet geprobeerd! ga ik eens doen thnx!
oja: ik ga een Crosstrainer kopen zodat ik dat lekker thuis kan gaan doen!!Ik heb sinds een aantal dagen een Wii met verschillende sport-spellen..... het zweet staat ervan op je rug en ik voel mn spieren!
aha bedankt maja en avril!
ik heb degene zonder koolzuur, maar zoals ik het lees, drink ik ze op en ga ik over op het saaie water
Emma, nee heb ik nog niet geprobeerd! ga ik eens doen thnx!
oja: ik ga een Crosstrainer kopen zodat ik dat lekker thuis kan gaan doen!!Ik heb sinds een aantal dagen een Wii met verschillende sport-spellen..... het zweet staat ervan op je rug en ik voel mn spieren!
maandag 15 augustus 2011 om 18:36
@-avril-, 't is gewoon gebaseerd op het principe van ruilwaarden en daar vind je heel wat info van op internet. De meeste producten bevatten koolhydraten en je kan daar lijsten van vinden op internet. 't Is nogal ingewikkeld om dat hier uit te leggen : 't komt er dus op neer dat hij zo goed als alles mag eten en dat we bepaalde voedingsmiddelen mogen 'ruilen' voor andere producten met eenzelfde khwaarde. Als je googlet op 'ruilwaarden koolhydraten' of info zoekt over diabetes zul je heel wat info vinden. 't principe en de toepassing in de praktijk hier uitleggen zou een beetje te omslachtig zijn en wellicht nogal wat kritiek opleveren.
maandag 15 augustus 2011 om 20:39
maja:ik vind het ook echt heel goed dat jullie poberen mensen te helpen. Ik twijfel gewoon aan de benadering. Nogmaals:zodra je elkaars verhaal lulkoek, gejammer, onzin en weet ik het wat noemt, neem ik geen advies van zo'n iemand aan. Maar goed...blijkbaar gaan jullie normaal zo met anderen om (ben wel benieuwd hoe jullie collega's dat dan vinden).. Ik heb gewoon een andere opvoeding genoten denk ik. Let niet op mij. Ik zal niet mee reagere, enkel meelezen.... Succes!
maandag 15 augustus 2011 om 21:13
quote:Emma95 schreef op 14 augustus 2011 @ 22:36:
Dit topic gaat over koolhydraatarm eten, Norelienepientje en dat is jouw dagmenu dus duidelijk niet. Dus snap je reactie in dit topic niet helemaal.
Sorry hoor!
Ik dacht te lezen dat er een discussie ontstond over wel/niet/weinig koolhydraten en andere levenswijzen of dieet. Ik zal niet meer reageren. Succes met crashen.
Dit topic gaat over koolhydraatarm eten, Norelienepientje en dat is jouw dagmenu dus duidelijk niet. Dus snap je reactie in dit topic niet helemaal.
Sorry hoor!
Ik dacht te lezen dat er een discussie ontstond over wel/niet/weinig koolhydraten en andere levenswijzen of dieet. Ik zal niet meer reageren. Succes met crashen.
maandag 15 augustus 2011 om 21:17
donderdag 1 september 2011 om 07:36
quote:meds schreef op 12 augustus 2011 @ 10:15:
je nieuwe eetwijze moet de rest van je leven vol te houden zijn anders kom je keihard weer aan. en hoe ouder je wordt hoe sneller je aankomtOp zich ik heb ook deze eetwijze gevolgd maar ik doe het niet meer, nadat ik mijn gewenste gewicht had behaald, was ik gelijk gestopt. Ik eet nu veel minder en ik drink veel water erbij. Ik eet ook weer normaal maar ik eet soms ook wel eens wat meer. Maar ik let er wel op dat het ook niet te vaak gebeurd. Ik fiets ook iedere dag en ik doe wandelingen enzo. Het is niet zo dat je het voor de rest van je leven vol moet houden. Ik denk dat het ook per lichaam kan verschillen.
je nieuwe eetwijze moet de rest van je leven vol te houden zijn anders kom je keihard weer aan. en hoe ouder je wordt hoe sneller je aankomtOp zich ik heb ook deze eetwijze gevolgd maar ik doe het niet meer, nadat ik mijn gewenste gewicht had behaald, was ik gelijk gestopt. Ik eet nu veel minder en ik drink veel water erbij. Ik eet ook weer normaal maar ik eet soms ook wel eens wat meer. Maar ik let er wel op dat het ook niet te vaak gebeurd. Ik fiets ook iedere dag en ik doe wandelingen enzo. Het is niet zo dat je het voor de rest van je leven vol moet houden. Ik denk dat het ook per lichaam kan verschillen.
donderdag 1 september 2011 om 10:18
quote:Maja82 schreef op 12 augustus 2011 @ 09:46:
Ik quote mezelf maar eens.
[...]
Als je op gewicht ben kan je wat meer gaan eten.
Dit kan je helpen om wel voor altijd op gewicht te blijven zonder gekke dieeten en andere onzin.Nou als ik 6 boterhammen per dag! eet en de rest dan kom ik gewoon keihard aan hoor :{ Iedereen is anders en iedereen moet weer een andere hoeveleheid eten om af te vallen/ op gewicht te blijven dus ik vind het niet een hele goeie tip van je eerlijk gezegd.. Wel dat je gewoon goede maaltijden moet eten zonder tussendoor gesnaai natuurlijk maar als ik niet lijn eet ik maar 4 boterhammen bijvoorbeeld.. Ja en een bakje yoghurt met muesli voor ontbijt en fruit tussendoor enzo.
Ik quote mezelf maar eens.
[...]
Als je op gewicht ben kan je wat meer gaan eten.
Dit kan je helpen om wel voor altijd op gewicht te blijven zonder gekke dieeten en andere onzin.Nou als ik 6 boterhammen per dag! eet en de rest dan kom ik gewoon keihard aan hoor :{ Iedereen is anders en iedereen moet weer een andere hoeveleheid eten om af te vallen/ op gewicht te blijven dus ik vind het niet een hele goeie tip van je eerlijk gezegd.. Wel dat je gewoon goede maaltijden moet eten zonder tussendoor gesnaai natuurlijk maar als ik niet lijn eet ik maar 4 boterhammen bijvoorbeeld.. Ja en een bakje yoghurt met muesli voor ontbijt en fruit tussendoor enzo.
donderdag 1 september 2011 om 10:39
quote:blauwbloempje schreef op 01 september 2011 @ 10:18:
[...]
Nou als ik 6 boterhammen per dag! eet en de rest dan kom ik gewoon keihard aan hoor :{ Iedereen is anders en iedereen moet weer een andere hoeveleheid eten om af te vallen/ op gewicht te blijven dus ik vind het niet een hele goeie tip van je eerlijk gezegd.. Wel dat je gewoon goede maaltijden moet eten zonder tussendoor gesnaai natuurlijk maar als ik niet lijn eet ik maar 4 boterhammen bijvoorbeeld.. Ja en een bakje yoghurt met muesli voor ontbijt en fruit tussendoor enzo.
De muesli telt natuurlijk ook voor 'brood'.
Ik eet een kom havermout en 4 boterhammen.
Tuurlijk kom je aan als je 'en'.. 'en' .. eet.
[...]
Nou als ik 6 boterhammen per dag! eet en de rest dan kom ik gewoon keihard aan hoor :{ Iedereen is anders en iedereen moet weer een andere hoeveleheid eten om af te vallen/ op gewicht te blijven dus ik vind het niet een hele goeie tip van je eerlijk gezegd.. Wel dat je gewoon goede maaltijden moet eten zonder tussendoor gesnaai natuurlijk maar als ik niet lijn eet ik maar 4 boterhammen bijvoorbeeld.. Ja en een bakje yoghurt met muesli voor ontbijt en fruit tussendoor enzo.
De muesli telt natuurlijk ook voor 'brood'.
Ik eet een kom havermout en 4 boterhammen.
Tuurlijk kom je aan als je 'en'.. 'en' .. eet.
donderdag 1 september 2011 om 13:15
Nouja bakje muesli is dan vooral magere yoghurt bij mij met 1 eetlepel muesli
Valt wel mee! En dat is dan een niet lijn dag he. 'S morgens muesli, 's middags 4 boterhammen, tussendoor fruit, 's avonds gewoon eten en later op de avond wat lekkers. Daarvan kom ik niet aan als ik het snoepen enigszins beperk Wil ik echter afvallen dan moet ik echt alles minderen en is 4 boterhammen als lunch teveel..

donderdag 1 september 2011 om 13:22
Ik eet nu 2 boterhammen bij de lunch en 2x 1 als tussendoortje met een stuk fruit.
'sochtends havermout en koffie
savonds wat de pot schaft.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik redelijk groot ben (1,76 en van nature niet echt een sprietje) en ik maak lange dagen (6.00 ontbijt en vaak pas rond 7 uur dinner). Ik vind het nu al moeilijk om zonder (of met erg weinig snoepen) de dag door te komen.
Minder eten maakt voor mijn gewicht weinig uit. Als ik wil afvallen moet ik gewoon weer mijn sportschema oppakken. 2x per week hardlopen en 1x fitness (voornamelijk krachttrainig)
'sochtends havermout en koffie
savonds wat de pot schaft.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik redelijk groot ben (1,76 en van nature niet echt een sprietje) en ik maak lange dagen (6.00 ontbijt en vaak pas rond 7 uur dinner). Ik vind het nu al moeilijk om zonder (of met erg weinig snoepen) de dag door te komen.
Minder eten maakt voor mijn gewicht weinig uit. Als ik wil afvallen moet ik gewoon weer mijn sportschema oppakken. 2x per week hardlopen en 1x fitness (voornamelijk krachttrainig)
donderdag 8 september 2011 om 11:29
donderdag 8 september 2011 om 13:31
s 'Morgens ben je al goed bezig maar dan...
Pistoletjes zijn helemaal niet gezond, beter is 2 volkoren boterhammen met fricandeau of kipfilet en iets van komkommer, tomaat oid.
Tussendoortjes moet je echt wel nemen Dibbeda.
Denk dan aan fruit met een plak kaas of een handje noten.
Vul eens de eetmeter in (googlen) en kijk eens aan hoeveel kcal je komt want het is niet veel wat ik er uit op kan maken.
Wat drink je eigenlijk op een dag?
Pistoletjes zijn helemaal niet gezond, beter is 2 volkoren boterhammen met fricandeau of kipfilet en iets van komkommer, tomaat oid.
Tussendoortjes moet je echt wel nemen Dibbeda.
Denk dan aan fruit met een plak kaas of een handje noten.
Vul eens de eetmeter in (googlen) en kijk eens aan hoeveel kcal je komt want het is niet veel wat ik er uit op kan maken.
Wat drink je eigenlijk op een dag?
donderdag 8 september 2011 om 15:11
oh ik bedoelde meer ongezonde tussendoortjes zoals een koekje of snoep
ik neem wel nog tussendoor een cup-a-soup.
oke pistoletjes ga ik vervangen door volkorenbrood
drinken, s'ochtends twee of drie koppen koffie met een zoetje
smiddags meestal crystal clear of normaal water en s'avonds een glas melk en koffie en een sapje.
ik neem wel nog tussendoor een cup-a-soup.
oke pistoletjes ga ik vervangen door volkorenbrood
drinken, s'ochtends twee of drie koppen koffie met een zoetje
smiddags meestal crystal clear of normaal water en s'avonds een glas melk en koffie en een sapje.
vrijdag 9 september 2011 om 09:57
quote:eleonora schreef op 12 augustus 2011 @ 13:08:
[...]
En daar ben ik een goed voorbeeld van.
Ik viel snel af maar kwam in een paar weken weer kilo's aan toen ik koolhydraten aan mijn eetpatroon toevoegde.
Voeg mij daar maar bij.
Oh wat ging het lekker snel en oh wat was het makkelijk vol te houden . Ik ging weer wat normaler eten en hoppa, zat zo weer op mijn oude gewicht.
Nu ben ik op gewicht door gewoon normaal te eten en veel te wandelen. Veel lekkerder om gewoon die patat te eten in een restaurant. Dan ga je je eetpatroon ook niet zo haten.
[...]
En daar ben ik een goed voorbeeld van.
Ik viel snel af maar kwam in een paar weken weer kilo's aan toen ik koolhydraten aan mijn eetpatroon toevoegde.
Voeg mij daar maar bij.
Oh wat ging het lekker snel en oh wat was het makkelijk vol te houden . Ik ging weer wat normaler eten en hoppa, zat zo weer op mijn oude gewicht.
Nu ben ik op gewicht door gewoon normaal te eten en veel te wandelen. Veel lekkerder om gewoon die patat te eten in een restaurant. Dan ga je je eetpatroon ook niet zo haten.