Lijf & Lijn alle pijlers

Koolhydraatarme diner

21-05-2019 14:25 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi.
Ik ben een week geleden begonnen aan koolhydraatarm dieet.
Ik merk dat mijn inspiratie rondom het avond eten op is.

Dus... Ideetjes / lekkere recepten zijn welkom! 😁
Vis, vlees, eieren, kaas met groenten en minderen met aardappels/rijst/pasta
redbulletje schreef:
21-05-2019 14:27
Vis, vlees, eieren, kaas met groenten en minderen met aardappels/rijst/pasta
Nee, geen aardappelen, rijst en pasta en brood( behalve brood wat je zelf bakt of koolhydraat arm brood maar ook niet te veel.
Veel mensen vinden bloemkoolrijst lekker. Je kunt daar nasi van maken met je normale recept (ipv ketjap kikomansaus gebruiken mocht je dit willen).
Ik eet dagelijks gesmoorde groenten met vlees. Geen koolhydraten.
Omdat ik veel groenten eet ben ik tot de volgende dag voldaan, sterker, beter dan met aardappelen, pasta of rijst.


Groenten smoren doe ik in de wok. Ik roerbak de groente een tijdje en doe er dan bouillon bij en laat het dan smoren tot het bijna gaar is en dan giet ik het af. Lekker hoor!!!
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 21-05-2019 14:34
3.16% gewijzigd
Op facebook zijn er ook groepen waar je lid van kunt worden en daar heb ik ook al verschillende keren recepten op gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt met een spiraalsnijder spaghetti maken van courgette.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Het internet staat er vol mee.
Paprika's door 2 snijden en insmeren met kruidenkaas. Wat gehakt bakken met champignons en uien en daarmee de paprika's vullen en bestooien met geraspte kaas. Daarna 20 min in de oven op 180 graden. Dat eet ik dan met een stukje vlees en dan zit ik echt wel vol.
Blondie456 schreef:
21-05-2019 14:40
Paprika's door 2 snijden en insmeren met kruidenkaas. Wat gehakt bakken met champignons en uien en daarmee de paprika's vullen en bestooien met geraspte kaas. Daarna 20 min in de oven op 180 graden. Dat eet ik dan met een stukje vlees en dan zit ik echt wel vol.
Is te weinig groente.
Cateautje schreef:
21-05-2019 14:43
Is te weinig groente.
dat hoeft niet waar te zijn, meestal wordt het middageten ook vervangen door groenten i.p.v. botehammen :idee:
Courgettesoep met zalm (recept voedingscentrum)
ouwewijsneus schreef:
21-05-2019 14:50
dat hoeft niet waar te zijn, meestal wordt het middageten ook vervangen door groenten i.p.v. botehammen :idee:
Ouwewijsneus!!!
https://www.lowcarbchef.nl/gang/koolhyd ... ofdgerecht

https://www.ah.nl/allerhande/recepten/R ... e-recepten
Alle reacties Link kopieren
Mijn favoriet is toch by far lasagne met aubergine ipv de pasta (met heul veul kaas :whistle: )

Afgelopen week had ik courgettepannenkoekjes met pijnboompitten erover, wat aioli, gebakken uitjes en kha chilisaus. Was ook niet vies!

Morgen asperges met eieren en ham en klontje boter.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Cateautje schreef:
21-05-2019 14:43
Is te weinig groente.
Dan kun je er ook nog een salade bij nemen.
Je bent weer aan het dubbelnicken.
En dit is nu ook precies een situatie waarover ik je de vorige keer vroeg of je over dezelfde onderwerpen gewoon in het zelfde topic wilde doorgaan. Nu open je wéer een nieuw topic over het koolhydraatvrije eten.
Waarom?
Let er op dat veel groente ook hoog zijn in koolhydraten .
Lees je eerst eens goed in .
En daarna een rondje Google of Facebook en inspiratie genoeg.
Cateautje schreef:
21-05-2019 14:31
Ik eet dagelijks gesmoorde groenten met vlees. Geen koolhydraten.
Omdat ik veel groenten eet ben ik tot de volgende dag voldaan, sterker, beter dan met aardappelen, pasta of rijst.


Groenten smoren doe ik in de wok. Ik roerbak de groente een tijdje en doe er dan bouillon bij en laat het dan smoren tot het bijna gaar is en dan giet ik het af. Lekker hoor!!!
Oh dit klinkt goed!
Heb je favoriete combinaties? En voor de bouillon? Is een blokje ok of echt zelf maken?
Alle reacties Link kopieren
Nasi met bloemkoolrijst: 4p
600 gram kipfilet
400 gram bloemkoolrijst
Groentepakket

Kipfilet kruiden en aanbakken, nasipakket erbij en vervolgens de bloemkoolrijst verder doe ik er wat kruiden door om het op smaak te brengen. Voor de rest van het gezin doe ik er kroepoek en satésaus bij. Heerlijk vullend en supersnel klaar.

Asperges met karbonade of beenham (pp)
Asperges
2 - 3 eetlepels slagroom
10 sprieten bieslook
Maggiblokje
Geraspte kaas

Asperges koken
Ei koken
Vervolgens het ei gepeld en gesneden in een steelpan, de room erbij, beetje bieslook, eventueel de ham in snippers, en het (halve) maggi blokje fijngeknepen in het pannetje en langzaam opwarmen. Je kan er wat geraspte kaas door doen, dat is lekker en bindt het, maar niet nodig.

Voor de rest van het gezin gekookte aardappels erbij

Spinazie met kipfilet en gebakken champignons

Spitskool roerbakken op het eind een half maggiblokje erdoor.
Lekker met kipfilet voor de rest van de familie aardappels of rijst erbij

Op internet is heel veel te vinden
Mijn favoriet is een ovenschotel met schijfjes pompoen ipv schijfjes aardappel of lasagnebladen. Ze liggen bij de AH en bij de Jumbo bij de bloemkoolrijst/broccolirijst en courgetinni.
Pinterest: Koolhydraatarm diner intikken of lowcarb diner.

Echt duizenden lekkere ideetjes.
Alle reacties Link kopieren
Nasi van bloemkoolrijst (met een zelfgemaakte pindasaus van 100% pindakaas)
Wrap/pizzabodem van bloemkool.
Rosti van knolselderij
Kijk eens op lowcarbchef. Lekkere recepten!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Shirataki. Daar zit dus helemaal niks in. Geen koolhydraten, geen vetten of eiwitten. Noppes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Melanzane, witlof uit de oven, maak tacovulling en gebruik een slablad ipv een wrap of taco, lasagne en dan courgette, pompoen of courgette ipv pastabladen.

Kijk eens op pinterest

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven