Lijf & Lijn alle pijlers

krachttraining vrouwen

13-08-2013 22:55 1097 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere meiden/vrouwen die ook fanatiek aan sport doen en niet omdat het "moet" maar omdat je het gewoon lekker vindt om te doen.

Sinds deze week ga ik trainen met een personal trainer, niet omdat ik zelf geen motivatie heb om te sporten (ik sport al jaren fanatiek), maar om weer een boost te krijgen en vooral aan mijn kracht te gaan werken (ik deed voorheen namelijk vooral cardio aangevuld met wat oefeningen, in elk geval was 3 kwart van een training cardio). Ik heb best wel kippenkracht...en het lijkt me gewoon een uitdaging om wat sterker te worden. Ik merk dat cardio me gaat vervelen omdat het ook wel makkelijk gaat. Oefeningen met gewichten is toch heel anders trainen en ik merk dat ik het wel een uitdaging vindt. Wie heeft hier ervaring mee? ik ken zelf namelijk geen vrouwen die krachttraining leuk vinden, iedereen vind het ook een beetje onzin dat ik dit nou leuk vind...

Ik ben namelijk wel slank van al het sporten, maar dat is dus door de conditietraining van al die jaren, dus ik sport dan ook niet om af te vallen.
@Meds, ik wil bij de machine maar het is steeds bezet en dan beginnen ze net. Dan moet ik zooo lang wachten, daarom maar dumbells. Vrijdag was het weer druk. Zolang het met alleen de barbel niet lukt pak ik de dumbells

Ik heb gister weer yoga gedaan en ik voel vandaag al mijn spieren.

@volkoren, misschien tegen de muur...? Of zeg ik dan iets raars.

Ik doe nu nog FB, dit wordt mijn vierde week, is het dan het beste om na de 8e week een andere WO te vinden. Kan ik dan wel split doen, of is het beter om nog FB te blijven doen.
Nou ja.. zij: http://666kb.com/i/azl461xw9p4dup2xv.jpg zou vermoedelijk geen probleem met squats tegen de muur hebben, en ik dus ook niet ook al ben ik niet zooo lenig.
.
.
WHOOPWHOOP! Ik ga de goede kant op met bankdrukken! Mijn max rep was ooit 70kg. Toen wilde ik een keertje zwaarder, dat lukte niet en daarna leek het godsonmogelijk om zwaarder te gaan dan 30.

Nu weer even goed aan het trainen en gisteravond 5*40kg.

En de pull ups (met elastiek) gingen opeens ook veel beter!
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:hatsetats schreef op 24 september 2014 @ 10:05:

WHOOPWHOOP! Ik ga de goede kant op met bankdrukken! Mijn max rep was ooit 70kg. Toen wilde ik een keertje zwaarder, dat lukte niet en daarna leek het godsonmogelijk om zwaarder te gaan dan 30.

Nu weer even goed aan het trainen en gisteravond 5*40kg.

En de pull ups (met elastiek) gingen opeens ook veel beter!

Lekker, Hatsetats!

Wat is bankdrukken precies? Ik denk iets met een machine?

Zelf ben ik de laatste week vooral bezig met combinaties van oefeningen, dus uitstappen en hameren in één vloeiende beweging, en squatten en daarna meteen door naar de overhead press, en de bridge gecombineerd met de chest press, en de deadlift met de reverse fly, enzovoort Ik gebruik nu minder gewicht maar het is heel zwaar; ik heb het idee dat ik bij deze oefeningen meer mijn 'core' gebruik om steeds de balans te bewaren, en dat is ten eerste goed (denk ik) voor de techniek, omdat ik heel zorgvuldig moet trainen, en ten tweede voel ik de ochtend erna al mijn spieren werken! Ik krijg er ook ongelooflijke honger van, dat vind ik minder, omdat ik geen zin heb om de hele dag te moeten nadenken over wat ik nú weer eens kan eten.

Hebben jullie nog goede eettips? Dus dingen die je even tussendoor kunt eten om de honger te stillen, zonder dat je er een halfuur voor in de keuken hoeft te staan? Ik neem nu meestal walnoten, amandelen, abrikozen, stukjes verse kokosnoot, avocado, plakjes kipfilet - maar daar houdt mijn creativiteit wel een beetje op!
Zelfde als bench press haha
Een stuk pizza? Ligt eraan of je moet afvallen.
@Hatsetats: haha, uhm... ja, dat had ik kunnen weten! Zal de honger wel geweest zijn

@Inglein: afvallen hoeft niet, maar pizza tussendoor eten lijkt me ook weer zoiets: het moet in de oven (en ik ben lui), het is niet heel gezond en ik probeer wel zo 'goed' mogelijk te eten, in de zin van: vers, liefst eiwitrijk en voedzaam. Noten zijn wat dat betreft ideaal, maar ik zou graag meer variatie willen.
quote:volkoren schreef op 20 september 2014 @ 06:47:

ff een vraagje: ik heb een holle rug die ik erg ver naar achteren kan buigen. Zeg maar staand kont en ondere rug horizontal, bovenrug bijna vertikaal. Aan de andere kant heb ik moeite met een ronde rug maken.

Als ik squat, ook zonder gewicht heb ik moeite om geen holle rug met een rare hoek tussen onderrug en bovenrug te maken. Enige idee hoe ik leer goede squats te maken?altijd in de spiegel checken
quote:sabbaticalmeds schreef op 24 september 2014 @ 23:55:

[...]

altijd in de spiegel checkenZeker, maar het lijkt wel een beweging die er niet inzit bij mij. Mijn core is er ook de laatsten maanden flink op vooruit gegaan, en ik ben dus erg lenig. Maar toch: Of mijn bovenlichaam ligt op mijn knieën of ik heb weer deze rare hoek in mijn rug. Dus hoe?
2 a 3x per week ongeveer 50 min. cardio en verder krachttraining op de techno-gym apparaten bij de budget sportschool met die oranje kleuren.

Niet om een bodybuilder te worden maar voor de conditie, slank worden, eindelijk strakkere buikspieren te krijgen en verder sterker te worden zodat ik wat meer kan hebben mbt tillen, rug, rsi klachten. Ik had dit jaren geleden moeten doen.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
quote:volkoren schreef op 25 september 2014 @ 18:10:

[...]

Zeker, maar het lijkt wel een beweging die er niet inzit bij mij. Mijn core is er ook de laatsten maanden flink op vooruit gegaan, en ik ben dus erg lenig. Maar toch: Of mijn bovenlichaam ligt op mijn knieën of ik heb weer deze rare hoek in mijn rug. Dus hoe? niet. Pak dan de leg extension en de leg press machine. Als je een squat verkeerd uitvoert kan je je lelijk blesseren
Weer wat nieuws bij ons, een soort langwerpige zandzak. Een van 30 kg, eentje van 50.

Kun je hele leuke dingen mee doen: als een soort snatch en dan 'omklappen' zodat je hem tegen je borst vast hebt. En dan squatten.

Of deadliften. Of een burpee-deadlift. Of een burpee-snatch.

Vooral die laatste is zwaaaaarrrrrr!!!!!

En weer een pr: gewone KB swing (dus tot op ooghoogte) met 24kg!!!!
@ Hatsetats: klink leuk, die zandzakken! Ik ben over het algemeen geen fan van nieuwe 'hypes'; mijn sportschool is tegenwoordig erg gefocust op de 'TRX'-touwen, maar ik heb een paar van die lessen gedaan en vond het eh... onverantwoord. We krijgen geen goede (één op één) begeleiding, terwijl je wel in een soort kurkentrekker-houding in die touwen hangt en allerlei complexe oefeningen moet doen. Het lijkt mij de snelste route naar een dubbele hernia, dus ik ben ermee gestopt Maar een zandzak, dat klinkt tamelijk simpel en bovendien effectief.

@volkoren: je kunt er inderdaad vervelende blessures mee oplopen, zoals SMeds al zegt, dus haar tip lijkt me voor jou de beste optie. Ik probeerde vandaag heel diepe squats, waarbij ik bijna op de grond zat, omdat ik ergens had gelezen dat die squats veel beter/zwaarder zijn. Dat klopt, maar het was ook héél lastig om vanuit die positie met rechte rug en steunend op mijn hielen weer omhoog te komen! Dus: lichtere gewichten gepakt en voorzichtig op de techniek geoefend. Wat jij nog zou kunnen proberen, is meer focussen op je bekken/heupen/billen, want eigenlijk zit het zwaartepunt tijdens de squat iets lager dan je onderrug, als je snapt wat ik bedoel; je rug is redelijk ontspannen, het is vooral je bekken dat de boel in balans houdt (en bovenbenen).
.
Ja, dat vraag ik me ook af:

Waarom insisteren aan squats, ongeacht lichamelijke obstakel, als er ook andere, even goede oefeningen voor benen/core bestaan?

Voor andere houding rug: wel eens aan een chiropractor gedach?

Mbv een goede chiropractor (en gerichtte oefeningen) heb ik mijn (voorover gebogen) houding grotendeels kunnen corrigeren. En tegelijk heb ik de pijn onderrug en rechte schouderblad/arm kwijt, wat eigenlijk decompensatie was op verkeerde houding ruggenverwel tijdens de krachttraining.
quote:hatsetats schreef op 25 september 2014 @ 22:59:

Weer wat nieuws bij ons, een soort langwerpige zandzak. Een van 30 kg, eentje van 50.

Kun je hele leuke dingen mee doen: als een soort snatch en dan 'omklappen' zodat je hem tegen je borst vast hebt. En dan squatten.

Of deadliften. Of een burpee-deadlift. Of een burpee-snatch.

Vooral die laatste is zwaaaaarrrrrr!!!!!

En weer een pr: gewone KB swing (dus tot op ooghoogte) met 24kg!!!!Bulgarian bag? (BB training schema)
quote:divergentthinking schreef op 26 september 2014 @ 15:43:

[...]

Bulgarian bag? (BB training schema)

Nope, het is een rechte zak, een heel lomp ding.

Ik zag vandaag opeens dat ik mijn triceps 'opeens' een stuk groter zijn. Cool!
.
anoniem_190819 wijzigde dit bericht op 23-05-2018 16:40
99.74% gewijzigd
.
.
quote:inglein schreef op 27 september 2014 @ 18:33:

[...]

Oh meid, dan heb je de mijne nog niet gezien. Ik lijk wel een anatomisch model. Als ik beweeg zie je alle spieren hun werk doen.

En dat alles (bijna) gratis bij een kopje lauwe thee.

Ja cool is dat he? Ik kijk ook nog steeds met verwondering naar mijn bovenbenen, daar zie je echt zo'n V-vorm En mn buikspieren zie je goed, mn biceps.

Ik hou d'rvan, man begint me een beetje een bouwvakker te vinden vooral door het (kapotte) eelt op mn handen haha!

Ooo, ik kan ook bijna een toes to bar!!!
.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven