Lijf & Lijn alle pijlers

Low carb advies gezocht

11-02-2017 22:49 382 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Sinds een krappe 3 weken begonnen met low carb eetpatroon.

(Geen aardappels, brood, rijst, pasta).

Alleen twijfel ik aan m'n voedingspatroon.

Hopelijk is hier iemand met ervaring.

Overzicht:

Ontbijt 150-200 gram Turkse yoghurt met verschillende zaden en noten

Tussendoor: een klein handje nootjes

Lunch: omelet van 2 eieren met groente

T: vaak niet

Diner: salade of groentes met vlees of vis

Verder drink ik water of groene thee. Aantal keer per week 1-2 glazen cola light.

Het gaat bij mij voornamelijk om m'n buik.

Is dit een goed schema?

Of andere tips?

Bedankt alvast
Ik zou er bij doodvallen. Je lichaam heeft toch brandstof nodig!
Nee natuurlijk niet.
Sinds wanneer kan je door lowcarb eten gericht je buikvet kwijtraken?
Je eet te weinig.

Ik zou die omelet met groenten voor het ontbijt nemen en de yoghurt als middagtussendoortje en dan als lunch twee allinson boterhammen met 48+ Kaas en zelfs dan zit je nog ver onder het minimum van wat je eigenlijk moet eten op een dag. Je blijft met wat je nu eet ver onder de 1000 calorieën.
quote:SpringDing schreef op 11 februari 2017 @ 22:52:

Ik zou er bij doodvallen. Je lichaam heeft toch brandstof nodig!

Valt wel mee hoor. Ik eet ook zo ongeveer. Ligt aan wat je lichaam nodig heeft en hoe je metabool is.

Maar ivm medische oorzaken en onder controle van een dietiste, ik zou anders met redelijk normaal werkend lichaam niet zo weinig en zo'n strak eetschema aanhouden denk ik.
Ik zou vet toevoegen.

En eigenlijk ook een portie aardappelen.
Ik zou die 3 uur van de basisverzekering anders gebruiken en een dieetiste zoeken als je denkt dat het niet goed gaat?
Met alleen voeding aanpassen red je het niet. En je buik is de laatste plek waar je als vrouw afvalt
Plaatselijk vet veiezen is een fabeltje.

Ik ben nu 12 kilo lichter door gezond te eten.

En ik eet aardappels zilvervliesrijst en volkoren pasta
Waar zou ik nog vet kunnen toevoegen?

Ik heb gek genoeg geen honger.

Qua sport, fitness ik 2/3 keer per week.

En loop veel buiten voor m'n werk.
Fitness, cardio of ook daadwerkelijk kracht training? Bij kracht ga je spiermassa aanmaken en vet verbranden
Goed schema:

Bijv.

200 gram magere kwark met walnoten en honing

Appel

3 volk boterhammen met mager beleg plus glas karnemelk

Cracker met avocado

Mandarijn

150 gram kipfilet 3 grote aardappelen en 300 gr. Groente

Koffie thee zonder suiker! Water
Ik zou zeggen dump die cola. Een aantal keer per week 1-2 glazen is veel. En als er iets slecht voor je is, is het wel frisdrank. Je buik zal je dankbaar zijn.

Daarbij heb je koolhydraten nodig. Dit is geen low carb, maar no carb.

Voeg eens wat fruit toe als tussendoor, en eet gewoon wat volkoren brood, zilvervliesrijst, aardappel of volkeren pasta. Geen enorme porties.
Als je wil afvallen zou ik minder calorieën innemen dan je lichaam verbrandt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Een lepel mayonaise bij het avondeten.
Kan cola light ook niet?

Dit neem ik als ik enorme trek in zoet heb.

Maar low carb is toch het Atkins dieet?

Dank voor de tips.
quote:MevrouwBuurvrouw schreef op 11 februari 2017 @ 23:18:

Kan cola light ook niet?

Dit neem ik als ik enorme trek in zoet heb.

Maar low carb is toch het Atkins dieet?

Dank voor de tips.

Calorietechnisch kan cola light prima hoor.

(Voor de rest wat mij betreft ook - behalve dat ik er nu de hik van heb )
Ik mis fruit.

Je zou tussendoor nog een blokje extra pure chocola kunnen doen.

En 1 maaltijd per dag wel koolhydraten. Aardappels, zilvervliesrijst, volkoren pasta, crackers of brood.
Serieus, vraag advies aan een diëtiste. Ga niet op eigen houtje zo'n streng dieet volgen zoals je hierboven beschrijft. Dat is enorm ongezond, je komt brandstof en vitaminen tekort. Kan me niet voorstellen dat je je hier goed bij voelt. Je doel ga je hiermee niet bereiken, je houdt dit dieet niet lang vol en zodra je stopt vliegen er allemaal kilo's weer aan.
Dit is dus gewoon een keihard crashdieet. Ik snap niet dat er nog daadwerkelijk mensen zijn die dit soort diëten volgen.

Het is al zo vaak aangetoond: het is super ongezond voor je. De statistieken liegen er ook niet om: veruit de meeste mensen komen na het lijnen razendsnel weer aan en wegen regelmatig flink meer dan voor de afval-poging.

Ontwikkel in plaats van te lijnen een verstandig en weloverwogen, gezond (en vooral: blijvend) eetpatroon. En: ga sporten! Minimaal 3 x per week een uur lichaamsinspanning.

Zo val je verantwoord af en is de kans dat het gewichtsverlies blijvend is een stuk groter.
quote:MevrouwBuurvrouw schreef op 11 februari 2017 @ 23:07:

Waar zou ik nog vet kunnen toevoegen?

Ik heb gek genoeg geen honger.

Qua sport, fitness ik 2/3 keer per week.

En loop veel buiten voor m'n werk.Mayo over de salade. Ik heb ooit het systeem van de E.G.A gevolgd, en toen heb ik mayo leren eten. Dat at ik eigenlijk nooit, maar je hebt gewoon een eetlepel vet per dag nodig, omdat bepaalde vitamines vet nodig hebben om op te lossen. Eet je geen vet dan heb je niks aan die vitamines
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik eet ook low carb vanaf eind 2014 en ben 25 kilo kwijt. Zorg dat je je koolhydraten uit je groentes haalt ipv aardappelen, rijst, pasta, brood ed. Bewerkte voedingsmiddelen laten staan. Geen kant en klaar of pakjes en zakjes. Normaal met ketogeen dieet mag fruit niet maar neem ik wel.

Doe je geen ketogeen maar koolhydraatbeperkt dan mag je ook havermout en koolhydraatarm brood.

Toen ik veel moest afvallen zat ik ketogeen en in afkicken van de suikers. Kilo's vlogen eraf. Daarna heeeeeellang stilgestaan.

Nu hoef ik nog maar 10 kg en doe ik beperkt. Duurt het afvallen langer maar mag ik wat meer koolhydraten. Van brood heb ik nog steeds erge buikpijn dus vermijd ik dat. Ik neem wel af en toe een frietje.

Ik voel me erg energiek sinds ik geen suiker meer eet. Lig niet meer uitgeblust op de bank na drukke werkdag.
Je bent aan het crashen. Zoek maar eens op wat dat met je lichaam doet.

Meer eten dus. En gewoon koolhydraten, die heb je nodig.
Life is short. Eat dessert first.
Oh en neem meer vet want je lichaam schakelt over naar vetverbranding. Eet echt veel groentes om aan je koolhydraten te komen. Denk je dat je dat niet red dan voeg je dagelijks tomaten toe aan je eten. Te weinig kh is roofbouw op je lijf en hersenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven