Lijf & Lijn alle pijlers

Maagverkleining ervaringen?

09-04-2015 17:31 159 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eindelijk de knoop voor mezelf doorgehakt dat ik voor een maagverkleining wil gaan. Morgen ga ik na de huisarts voor een verwijzing.



Hoewel ik al veel op internet heb gelezen vraag ik me af hoe t verder gaat zo'n voortraject en wat de wachttijd is.

Ik weet dat t per ziekenhuis verschilt, maar wil graag wat meer ervaringen horen. Ik ben van plan om me aan te melden bij het Maasstad. Iemand die wat meer wil vertellen over hoe t ging/gaat? Of wellicht mensen die ook het traject in willen en mee willen kletsen?
Alle reacties Link kopieren
Gedurende mijn zwangerschap heb ik een beetje ervaren hoe het is om eetverslaafd te zijn, wat een horror lijkt me dat omdat gevoel altijd te hebben. De hele dag honger hebben en onverzadigbaar zijn.

Dan snap ik heel goed dat een normaal eetpatroon een struggle is.



Ik snap heel goed dat je dan voor een operatie kiest.
Alle reacties Link kopieren
quote:3wieler schreef op 09 april 2015 @ 18:59:

Gedurende mijn zwangerschap heb ik een beetje ervaren hoe het is om eetverslaafd te zijn, wat een horror lijkt me dat omdat gevoel altijd te hebben. De hele dag honger hebben en onverzadigbaar zijn.

Dan snap ik heel goed dat een normaal eetpatroon een struggle is.



Ik snap heel goed dat je dan voor een operatie kiest.



Ik snap dat ook heel goed. Ik heb een tijdje aan de prednison gezeten tig jaar geleden

en ik kon echt niet meer ophouden met eten. De hele dag door en ik bleef honger houden.

Ik kwam 25 kilo aan in nog geen maand (of hooguit 2). Toen ik stopte met die kuur was het er ook

zo weer af maar als ik dat gevoel constant zou hebben als toen zou ik ook

een operatie laten doen. De risico's neem ik dan op de koop toe.
Wat ik me wel eens afvraag.

Ik dacht altijd dat mensen die veel te zwaar zijn, verkeerd omgaan met eten. Dus eigenlijk eten om onderliggende problemen/emoties te verzachten.

Hoe gaat dat dan na een maagverkleining. Dan heb je toch geen vorm van 'troost' meer?
Emotie-eters komen doorgaans niet door de screening, die moeten eerst een traject/therapie volgen voor dat probleem.
quote:Zebraa schreef op 09 april 2015 @ 18:26:

Waarom in je lichaam laten snijden (met alle risico's) als je ook gewoon gezond (normaal eten en bewegen) kan gaan leven?



Zo'n operatie is een risico, maar heel dik blijven of steeds aankomen-afvallen is ook een risico.



Blijkbaar is het niet simpel een kwestie van normaal eten en bewegen, want dan zouden er geen veel te dikke mensen meer zijn op deze wereld. Ik geloof tenminste niet dat iemand bewust kiest voor maat 60 als ze ook maat 40 zou kunnen hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 09 april 2015 @ 18:33:

[...]



Afvallen met medicatie is een hel. Je ontlasting loopt vloeibaar weg, met incontinentie tot gevolg.Ik ben nu 21 kilo afgevallen met behulp van medicijnen. Ik heb daar een week of twee buikklachten van gehad toen ik startte, nu nergens meer last van.
quote:nimbus schreef op 09 april 2015 @ 19:22:

[...]





Ik ben nu 21 kilo afgevallen met behulp van medicijnen. Ik heb daar een week of twee buikklachten van gehad toen ik startte, nu nergens meer last van.Eet je dan vetvrij? Want al het vet wordt direct afgevoerd heb ik begrepen.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn dat voor medicijnen dan?
Xenical, Reductil of iets in die strekking.

Maar Reductil wordt volgens mij niet meer voorgeschreven en van Xenical loopt ingenomen vet rechtstreeks je darmen weer uit. (heb ik begrepen)
Alle reacties Link kopieren
quote:007washere schreef op 09 april 2015 @ 17:42:

Nou, mijn collega heeft het gedaan. Die ligt al 4 maanden in het ziekenhuis. Het gaat niet goed. Allemaal complicaties als lek in darmwand, vocht achter long, nieren die stoppen met functioneren....Afwisselend ligt ze op een gewone afd en dan weer op ic.... Verder ken ik nog twee zeer negatieve verhalen....met bijna dood tot gevolg.

Dit hoeft natuurlijk bij jou niet zo te gaan, maar het kan wel.



Ik ben er zelf geen voorstander van. Een gezond eetpatroon aanmeten is veel beter. Je wordt niet voor niks zo dik. Dan is er iets mis met je voedingspatroon. Pak dat aan. Geen dieet maar gewoon: leer gezond eten!!!



Als je het toch doet; heel veel succes!Niet alles gelezen maar hier ook twee van zulke gevallen. .
Alle reacties Link kopieren
Oh en trouwens, een vriendin van me klaagt nu over hangend vel, verdwenen borsten en billen en loszittende huid tussen haar benen. Daar wil ze nu ook aan geopereerd worden. Ik vind dat men er veel te makkelijk aan beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Nog even een aanvulling. Mijn tante heeft een gbp en is 51 kilo afgevallen. Heeft net een buikwandcorrectie laten doen. Mijn andere tante heeft ook een gbp en valt langzaam af. En een derde tante laat het ook doen.

Allemaal vallen we niet af door dezelfde onderliggende aandoening.



Het is niet altijd een kwestie van niet willen of emotie oid.

Soms wel. Natuurlijk maar de screening is streng. En een maagverkleining is echt geen feestje.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
quote:beetjegek schreef op 09 april 2015 @ 19:44:

Oh en trouwens, een vriendin van me klaagt nu over hangend vel, verdwenen borsten en billen en loszittende huid tussen haar benen. Daar wil ze nu ook aan geopereerd worden. Ik vind dat men er veel te makkelijk aan beginnen.



Makkelijk aan beginnen? Logisch dat ze klaagt over los vel, daar kan je goed last van hebben. Last met sporten, of met warm weer.

Had ze maar gewoon dik moeten blijven? Waren haar vellen ook niet gaan hangen maar was ze 20 jaar eerder dood gegaan...ook een optie.
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 09 april 2015 @ 18:38:

Er zijn zo veel mensen die denken dat je zo maar even beslist om je maag te laten verkleinen en dat een arts je zo maar even op de operatietafel legt.

Er gaat een selectie aan vooraf voor dat je uberhaupt aan het voortraject mag beginnen. Je wordt gescreend door een arts, bewegingsdeskundige, psycholoog en dietist. Voldoe je niet aan de voorwaarden, dan kun je het wel vergeten.

Dan begint een traject waarin je intensief voorbereid wordt op de operatie. Wederom door arts, psycholoog, bewegingsdeskundige en dietist. Dan is het wachten tot het zo ver is dat je geopereerd wordt. Dan volgt het herstel, opnieuw leren eten, en in een flink tempo afvallen. Na enkele weken het natraject, in mijn geval duurde dat bijna anderhalf jaar. En wederom begeleiding door eerder genoemde deskundigen. Samen met een groep mensen die net zo ver in het traject zijn als jij. Na dit natraject is er nog steeds begeleiding als dat nodig is, en jaarlijkse controles.



Hoezo je even makkelijk laten opereren?Dit is niet waar, de vriendin van me heeft niet eens moeite gedaan om af te vallen, toen liet ze een maagband plaatsen en vrat vervolgens gewoon nog steeds vette happen, hetzij in mindere porties, en toen bleek dat ding niet goed te zitten en heeft ze een GBP laten doen. Qua eetpatroon niks veranderd. Toen ging haar moeder ook, en een vriendin van haar, collega van mijn moeder en zelfs haar man, die operaties vliegen mij hier om de oren.
quote:beetjegek schreef op 09 april 2015 @ 19:49:

[...]



Dit is niet waar, de vriendin van me heeft niet eens moeite gedaan om af te vallen, toen liet ze een maagband plaatsen en vrat vervolgens gewoon nog steeds vette happen, hetzij in mindere porties, en toen bleek dat ding niet goed te zitten en heeft ze een GBP laten doen. Qua eetpatroon niks veranderd. Toen ging haar moeder ook, en een vriendin van haar, collega van mijn moeder en zelfs haar man, die operaties vliegen mij hier om de oren.Dan betalen ze dat kennelijk zelf en zoeken ze geen begeleiding. Als je het vergoed wil krijgen door de ziektekostenverzekering dan kom je niet onder de screening en de begeleiding uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 09 april 2015 @ 19:48:

[...]





Makkelijk aan beginnen? Logisch dat ze klaagt over los vel, daar kan je goed last van hebben. Last met sporten, of met warm weer.

Had ze maar gewoon dik moeten blijven? Waren haar vellen ook niet gaan hangen maar was ze 20 jaar eerder dood gegaan...ook een optie.Ze had ook naar de sportschool kunnen gaan...En nee, dat heeft ze niet gedaan, en ook geen dieet.
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 09 april 2015 @ 19:51:

[...]



Dan betalen ze dat kennelijk zelf en zoeken ze geen begeleiding. Als je het vergoed wil krijgen door de ziektekostenverzekering dan kom je niet onder de screening en de begeleiding uit.Nee, ze heeft bijstand.
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 09 april 2015 @ 19:52:

[...]



Ze had ook naar de sportschool kunnen gaan...En nee, dat heeft ze niet gedaan, en ook geen dieet.Tja, ze is wel afgevallen en een stuk gezonder waarschijnlijk. Who cares of ze wel of niet naar de sportschool is gegaan.
That's a fine looking high horse, what you got in the stable!
Alle reacties Link kopieren
quote:O.L.L.A schreef op 09 april 2015 @ 19:54:

[...]



Tja, ze is wel afgevallen en een stuk gezonder waarschijnlijk. Who cares of ze wel of niet naar de sportschool is gegaan.Nou ik dus, het is toch te gek om z'on risicovolle operatie zo maar te ondergaan, ik ken twee mensen die al tig keer complicaties hebben gehad door de GBP, en dan nog eet ze ook nog eens rommel, het afvallen stagneert nu dus ook. Sorry maar ik vind het te makkelijk gedacht, alsof het niets is.
quote:beetjegek schreef op 09 april 2015 @ 19:54:

[...]



Nee, ze heeft bijstand.In NL haal je niet zomaar even ergens een maagband of een GBP zonder begeleiding of zonder screening, zonder het zelf te betalen.
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 09 april 2015 @ 19:58:

[...]



In NL haal je niet zomaar even ergens een maagband of een GBP zonder begeleiding of zonder screening, zonder het zelf te betalen.Nou dan zal ik wel liegen
Alle reacties Link kopieren
oh wacht, het was in Duitsland, de operatie zelf.
Alle reacties Link kopieren
Ik slik een combinatie van metformine en fluoxetine. Volgens mij heeft de metformine de meeste invloed, dit reguleert het suikergehalte in je bloed, zodat je lichaam went aan lagere concentraties suiker (en je dus daardoor minder gaat eten).



Ik ben erg tevreden over de combi.
quote:beetjegek schreef op 09 april 2015 @ 19:59:

oh wacht, het was in Duitsland, de operatie zelf.Dat bedoel ik.
quote:nimbus schreef op 09 april 2015 @ 20:00:

Ik slik een combinatie van metformine en fluoxetine. Volgens mij heeft de metformine de meeste invloed, dit reguleert het suikergehalte in je bloed, zodat je lichaam went aan lagere concentraties suiker (en je dus daardoor minder gaat eten).



Ik ben erg tevreden over de combi.Diabetesmedicatie en Prozac, antidepressivum. Ik had bedankt. Maar fijn dat het voor jou werkt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven