Lijf & Lijn alle pijlers

Maagverkleining via slokdarm - Gastroplastie

14-06-2018 21:17 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben van plan een maagverkleing via de slokdarm (gastroplastie) te laten doen. Hierbij word de maag smaller gemaakt middels hechtingen, waardoor het niet zo'n extreme ingreep is als andere maagverkleiningen. En deze operatie word al uitgevoerd bij een bmi tussen 30 en 35. Ik kamp al zeker 10 jaar met overgewicht maar val niet in de catogorie boven een bmi van 35. Nu ben ik op zoek naar ervaringen van mensen die deze behandeling al hebben ondergaan? Viel de behandeling mee / hoe ging de genezing / hoe ervaar je " het eten" nu en wat is het resultaat?
Uiteraard word ik goed onderzocht en ingelicht door mijn artsen maar het is altijd fijn verhalen van anderen te kunnen nalezen. Over deze behandeling is nou eenmaal nog niet veel terug te vinden aangezien deze vrij nieuw is.

Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik ben Nederlandse. Ik heb bij de huisarts een dieetbevestiging gevraagd: lactosevrij, energieverrijkt waardoor je ook al extra 1200 terug kunt krijgen.
Dat gaat volgend jaar niet meer omdat ik een drempelbedrag heb van 2500 of zo.
Plus dan de vooronderzoek en de operatie zelf. Ik heb aan ZNA dus 8000 betaald, en uiteindelijk 4000 retour van de belastingdienst.
Dus als je die dieetbevestiging niet hebt, kan het goed zijn dat je maar 2800 terugkrijgt.
Niet iedereen heeft een briljant motto
Alle reacties Link kopieren
Daar had ik geen idee van, van die aftrekmogelijkheid! Ben direct gaan kijken maar zie dat ik een hoge drempel heb. Jammer, maar heb ervoor gespaard, dus dat is niet echt een probleem gelukkig.
Alle reacties Link kopieren
arwen72 schreef:
12-10-2019 10:09
Daar had ik geen idee van, van die aftrekmogelijkheid! Ben direct gaan kijken maar zie dat ik een hoge drempel heb. Jammer, maar heb ervoor gespaard, dus dat is niet echt een probleem gelukkig.
Die aftrekmogelijkheid is dus inderdaad (als je voor de rest weinig medische kosten hebt),
alleen aantrekkelijk om in te dienen in het jaar dat je de operatie hebt gehad.
Niet iedereen heeft een briljant motto
Alle reacties Link kopieren
arwen72 schreef:
11-10-2019 10:07
Beste Jadeli, bijna zover en anderen, ik overweeg de ingreep, heb al een intake gehad. Het lijkt goed te doen: kunnen jullie iets zeggen over de pijn? Het herstel? Waar je nog last van hebt?

Bedankt!
İets meer dan 4 maanden verder en 14,5kg lichter.. en nog steeds aan het afvallen.. ben meer dan content met deze ingreep.. fitter, energieker! Raad het iedereen aan! En ja, mij hebben de dokters ook gezegd dat de draden kunnen loskomen, verschillende malen zelfs, maar toch ben ik er voor gegaan! (Ken er ook die met een GPB niets zijn afgevallen) Hangt van persoon tot persoon af.. na een week ben je terug de oude, geen enkele moment misselijk geweest of overgegeven..
Alle reacties Link kopieren
MissFroeke schreef:
02-10-2019 21:18
Wat fijn om te lezen Bijnazover 19.
Mag ik vragen waar je het hebt laten doen. Ik heb contact gehad via Belgie Het AZ Sint Maria
Hier zou het gehele plaatje 6000€ kosten. Mag ik vragen wat jij hebt betaald.

Ik hoor het graag :-)
Hi Missfroeke,
Ik heb het laten uitvoeren in Bornem bij dr Van Herck.. factuur heb ik nog niet ontvangen maar de kostprijs zou rond de 4500€ bedragen. Toch wel een verschil he..
Alle reacties Link kopieren
Bijnazover, dat klinkt erg positief allemaal! Ik ga komende week naar België voor de ingreep: betaal meer, ook omdat ik een nacht blijf vooral de zekerheid, omdat het ver is, terug naar huis. Ook de verschillende vooronderzoeken moet ik uiteraard betalen. Ik wil 17 kilo afvallen, dat klinkt dus te doen! Ik zie een beetje op tegen de pijn de eerste dagen maar zie dat jij dus ook aangeeft dat dit binnen een week weer okee is. Heb je nog tips voor me? Succesnummers voor de eerste vloeibare weken? Iets anders? Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
Even een update: ik ben inmiddels 21 kilo lichter en zeer enthousiast over de ingreep: ik ben een nachtje gebleven, heb maar twee dagen echt last gehad, kon me makkelijk houden aan het achtereenvolgens vloeibaar, gepureerd, ongeveer 1000 calorieën gezond eten- houden. Op dit moment eet ik ‘normaal’ al let ik goed op. Ik ervaar niet heel veel restrictie, heb nog wel trek, maar veel minder echte honger. Ik vind het een aanrader. Maar goed, er zijn ook mensen die minder enthousiast zijn hoor. Ik wilde het hier toch even melden 😊
Alle reacties Link kopieren
Arwen72..

Wat een fijn bericht! Ik ben me ook aan het oriënteren. In welk ziekenhuis ben je geopereerd? Had je een verwijzing van de huisarts nodig? Hoelang heeft je ‘voor’ traject geduurd? Zijn alle voor onderzoeken op 1 dag of moet je vaker heen en weer?

Dankjewel alvast!
Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Sorry voor de late reactie: ik ben in Waregem geholpen, geen verwijzing want zelf betalen. Het voortraject was 6 weken en de gastroscopie, bloedonderzoek en ecg op de dag voor de ingreep. Succes!
Alle reacties Link kopieren
Verder toevallig nog iemand nog ervaringen ook met de pose 2 behandeling? Deze is vergelijkbaar met de gatroplastie eerder genoemd? En hoe is het met jullie meiden nu die de behandeling al gehad hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg ook deze ingreep. Arwen hoe gaat het nu met je? nog steeds geen spijt? ben je nog verder afgevallen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven