Marikenloop 2013!
vrijdag 11 januari 2013 om 14:43
Deze week heb ik me ingeschreven voor de Marikenloop 5 km.
Vorig jaar heb ik hem voor het eerst gedaan nadat ik m.b.v. Evy de 5 km. kon lopen. Erg leuk (hoewel erg warm!) en dit jaar wil ik weer!
Het lijkt me gezellig en inspirerend om hier samen te schrijven met anderen die ook de Marikenloop gaan doen en om elkaar eventueel ook daar te ontmoeten. Daarom heb ik een nieuwe nick aangemaakt - zodat ik later geen problemen krijg met anonimiteit en dat soort fratsen.
Wie gaat 'm ook doen (5 of 10 km) en heeft zin om hier mee te schrijven?
Vorig jaar heb ik hem voor het eerst gedaan nadat ik m.b.v. Evy de 5 km. kon lopen. Erg leuk (hoewel erg warm!) en dit jaar wil ik weer!
Het lijkt me gezellig en inspirerend om hier samen te schrijven met anderen die ook de Marikenloop gaan doen en om elkaar eventueel ook daar te ontmoeten. Daarom heb ik een nieuwe nick aangemaakt - zodat ik later geen problemen krijg met anonimiteit en dat soort fratsen.
Wie gaat 'm ook doen (5 of 10 km) en heeft zin om hier mee te schrijven?
zaterdag 19 januari 2013 om 13:37
Ja, mijn werkgever heeft 5 teams ingeschreven! 3 teams voor de 5km en 2 teams voor de 10. Ik heb me voor de 10km ingeschreven. Nu hopen dat ik ingeloot word! 1 maart sluit de inschrijving bij ons bedrijf en half maart worden de teams bekendgemaakt.
Hier zijn de fietspaden ook gestrooid, dus ik heb deze week wel kilometers gemaakt. Ik loop in de kou trouwens wel iets langzamer, hebben jullie dat ook?
Hier zijn de fietspaden ook gestrooid, dus ik heb deze week wel kilometers gemaakt. Ik loop in de kou trouwens wel iets langzamer, hebben jullie dat ook?
woensdag 6 februari 2013 om 23:23
Ik heb me zojuist ingeschreven voor run to the start! Nog niet voor de Marikenloop zelf, ik twijfel heel erg welke afstand ik moet doen. Ik ben totaal ongetraind, maar gisteren een proefrondje gelopen, en toen kon ik 5 kilometer achterelkaar prima volhouden, maar wel op een rustig tempo van 7 km per uur. Ik had het idee dat ik daarna nog energie genoeg had.
Wat zouden jullie doen? Trainen voor een snellere 5 kilometer? Of trainen voor een beetje doorbikkelen naar de 10 kilometer? Ik wil eigenlijk wachten tot de eerste training van run to the start (op 25 februari) zodat ik met de trainer kan overleggen wat het handigst is, of zou de inschrijving dan al vol zijn?
Dit wordt mijn allereerste wedstrijd, spannend!
Wat zouden jullie doen? Trainen voor een snellere 5 kilometer? Of trainen voor een beetje doorbikkelen naar de 10 kilometer? Ik wil eigenlijk wachten tot de eerste training van run to the start (op 25 februari) zodat ik met de trainer kan overleggen wat het handigst is, of zou de inschrijving dan al vol zijn?
Dit wordt mijn allereerste wedstrijd, spannend!
donderdag 7 februari 2013 om 16:27
quote:Mariken_67 schreef op 13 januari 2013 @ 18:30:
[...]
Ja, maar dat wist ik toen nog niet. Ik dacht vanwege de start to run enzo...
Maar ja dus, vorige keer boven de 30 min, nu kijken of ik eronder kan komen.
[...]
Spannend he gaat je vast lukken.
[...]
Ja, maar dat wist ik toen nog niet. Ik dacht vanwege de start to run enzo...
Maar ja dus, vorige keer boven de 30 min, nu kijken of ik eronder kan komen.
[...]
Spannend he gaat je vast lukken.
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
vrijdag 22 februari 2013 om 20:35
Het loopt niet echt storm hier he! Jammer!! Lijkt me wel leuk om ervaringen te delen. Ik heb me ingeschreven voor de 5km. Vorig jaar een kindje gekregen en daarna nul aan mijn conditie gedaan haha dus vind het best spannend! Ik begin donderdag met de run to the start cursus hier in de buurt, want ben anders bang dat ik het niet red met mijn doorzettingsvermogen. Voordat ik zwanger werd heb ik een tijdje met Evi getraind, maar liep steeds vast rond de 7-8 min Ik kwam niet verder ondanks steeds herhalen van die les. Heb het toen jammer genoeg opgegeven! Verder dus helemaal niet sportief geweest het afgelopen jaar + de negen maanden daarvoor. Die run tot the start cursus zal wel geen wonderen verrichten, maar hoop er toch stiekem een beetje op haha Succes allemaal met trainen! Hoop dat er wat meer geschreven wordt! (Of is er een ander actief topic?)
donderdag 28 februari 2013 om 10:57
donderdag 28 februari 2013 om 22:12
Eerste training achter de rug...had het nog best zwaar hahah
In het begin was het best koud, maar na een dribbel was dat zo over!
De training begint om 20.00 uur, persoonlijk is dat voor mij wat aan de late kant.
19.30 zou ideaal zijn maar het is niet anders..
Zow..neem even een warme douchen...morgen waarschijnlijk spierpijn!
In het begin was het best koud, maar na een dribbel was dat zo over!
De training begint om 20.00 uur, persoonlijk is dat voor mij wat aan de late kant.
19.30 zou ideaal zijn maar het is niet anders..
Zow..neem even een warme douchen...morgen waarschijnlijk spierpijn!
vrijdag 1 maart 2013 om 10:52
Ik heb me ook in januari ingeschreven en ben ook al flink bezig geweest met trainen. Helaas heb ik last van mijn enkel gekregen. Via de huisarts ben ik er achter gekomen dat ik steunzolen nodig heb. Die mag ik a.s. woensdag ophalen. Hopelijk zijn mijn klachten dan snel over en kan ik weer gaan trainen, want het ging echt lekker.
vrijdag 1 maart 2013 om 12:33
Hoi allemaal, ik heb me ook ingeschreven voor de Marikenloop! Erg gedurfd, want ik zou nu de 5 km.ab-so-luut niet halen. Waarom heb ik me dan ingeschreven ? Omdat ik wat aan mijn conditie wil(de) doen door middel van hardlopen, en dit leek me een goede stok achter de deur
Ik ben nu in week 5 van het C25K running programme en heb gisteren 5 minuten aan een stuk gerend. Voor mij een hele prestatie want toen ik begon redde ik 1 minuut nog niet eens..
Het lijkt me leuk om mee te schrijven, ervaringen te delen, en elkaar te motiveren.
Ik ben nu in week 5 van het C25K running programme en heb gisteren 5 minuten aan een stuk gerend. Voor mij een hele prestatie want toen ik begon redde ik 1 minuut nog niet eens..
Het lijkt me leuk om mee te schrijven, ervaringen te delen, en elkaar te motiveren.
zaterdag 2 maart 2013 om 09:01
@kamille1978 : dankje ! Vind het wel heel leuk dat hier ook nog meer beginners zijn - ik hoop dat we elkaar kunnen motiveren om door te gaan en door te zetten en die 30 minuten glansrijk te gaan halen.
Morgen mag ik 3x 5 minuten rennen, daarna 2x 8 minuten en eind van de week al 20 minuten aan een stuk. Zie er als een berg tegenop, vind het ineens zo'n ruk, maar goed, wat zal ik trots zijn als ik het haal.
Morgen mag ik 3x 5 minuten rennen, daarna 2x 8 minuten en eind van de week al 20 minuten aan een stuk. Zie er als een berg tegenop, vind het ineens zo'n ruk, maar goed, wat zal ik trots zijn als ik het haal.
zaterdag 2 maart 2013 om 10:22
zondag 3 maart 2013 om 13:21
zondag 3 maart 2013 om 14:35
@anne-bloem, gewoon doen ! Je hebt nog genoeg tijd om te trainen en wat kamille zegt : die 40 minuten schijnt goed te doen te zijn. Zelfs voor beginners met een slechte conditie die ook nog een stuk wandelen i.p.v. rennen, heb ik gehoord. Daar houd ik me ook maar aan vast
@Elsie - leuk dat dit topic je over de streep gehaald heeft !
Ik heb me vandaag van de bank af gesleept om te gaan rennen. Excuses alom - lui, moe, geen zin, hoofdpijn, grieperig, maar ik heb het toch gedaan. En als je dan eenmaal bezig bent, lekker buiten, dan voelt het toch weer goed. Ik moest vandaag 3x 5 minuten met 3 minuten wandelen tussendoor. De laatste 5 minuten waren zwaar, maar ik heb het gered ! En nu zit ik, bezweet en al, bij te komen, en voel me supertrots op mezelf. Zometeen lekker broodje eten, douchen en met hernieuwde energie wat rommelen in huis - spelen met dochter - etc.
Hoe vergaat het jullie ?
@Elsie - leuk dat dit topic je over de streep gehaald heeft !
Ik heb me vandaag van de bank af gesleept om te gaan rennen. Excuses alom - lui, moe, geen zin, hoofdpijn, grieperig, maar ik heb het toch gedaan. En als je dan eenmaal bezig bent, lekker buiten, dan voelt het toch weer goed. Ik moest vandaag 3x 5 minuten met 3 minuten wandelen tussendoor. De laatste 5 minuten waren zwaar, maar ik heb het gered ! En nu zit ik, bezweet en al, bij te komen, en voel me supertrots op mezelf. Zometeen lekker broodje eten, douchen en met hernieuwde energie wat rommelen in huis - spelen met dochter - etc.
Hoe vergaat het jullie ?
zondag 3 maart 2013 om 14:42
@kamille, ik heb 2 keer 5 km gelopen en 1x 10 km.
@veeraa, goed dat je toch gegaan bent! En met recht kun je trots zijn op jezelf!
Ik heb me nu ingeschreven voor de 5 omdat ik sinds 2jaar geen 10 meer had gelopen(oa door zwangerschap , 7maanden geleden bevallen) maar vanmorgen gewoon 10!! Km gelopen, ben nog helemaal euforisch gemiddeld 8.6 km per uur, niet snel, wel prima vind ik... Dus nu ga ik twijfelen of ik me niet beter voor de 10 had kunnen inschrijven haha
@veeraa, goed dat je toch gegaan bent! En met recht kun je trots zijn op jezelf!
Ik heb me nu ingeschreven voor de 5 omdat ik sinds 2jaar geen 10 meer had gelopen(oa door zwangerschap , 7maanden geleden bevallen) maar vanmorgen gewoon 10!! Km gelopen, ben nog helemaal euforisch gemiddeld 8.6 km per uur, niet snel, wel prima vind ik... Dus nu ga ik twijfelen of ik me niet beter voor de 10 had kunnen inschrijven haha
zondag 3 maart 2013 om 15:08
zondag 3 maart 2013 om 16:46