Lijf & Lijn alle pijlers

Mijn vriend scheert zijn oksels.

21-10-2021 21:32 80 berichten
Alle reacties Link kopieren
hè dames, sinds kort scheert mijn vriend zijn oksels kaal. De eerste keer toen ik het zag moest ik er heel hard om lachen, maar bij nader inzien vind ik het helemaal niet zo gek en best wel hygiënisch eigenlijk. Maar wat vinden de dames hier, is dit ok voor een man of toch een beetje te..... ?
Alle reacties Link kopieren
vitamientje schreef:
21-10-2021 21:44
Omdat okselhaar hebben misschien mannelijk staat en gladde oksels eerder vrouwelijk staan, maar eigenlijk zijn dit ouderwetse gedachten, of niet?
Zelfs als het mannelijk staat bij vrouwen of vrouwelijk bij mannen. Dat is toch niet zo erg?
Ik zou zelf eerder even achter mijn oren krabben over het feit dat hij zich plotseling meer met persoonlijke verzorging bezighoudt dan voorheen.
Alle reacties Link kopieren
Liptonicetea schreef:
21-10-2021 21:49
Het maakt mij niet zo veel uit. Maar stiekem vind ik met haar toch mooier, mannelijker.
Daarom vroeg ik het. Zijn oksels zijn net zo glad als de mijne tegenwoordig, daarom was het toch even wennen.
Maar ok, ik heb er ook niks op tegen als hij dat wil, dan doet hij maar.
Alle reacties Link kopieren
Het zou mij niet uitmaken, waar hij zich prettig bij voelt. Zolang hij zich niet met mijn al of niet aanwezige routines gaat bemoeien. En al helemaal niet gaat vertellen hoe en of ik het zou moeten doen.

Trouwens zoveel werk is het niet hoor om veel haar weg te halen. Eerste de boel even trimmen met een schaar of trimmen en dan scheren. 5 minuten werk. Kan mij wel voorstellen dat de huid de eerste paar keren/dagen nog wat gevoelig voelt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
vitamientje schreef:
21-10-2021 21:42
Dat weet ik niet.
Niet gevraagd?
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
21-10-2021 21:45
Okselhaar is niks mannelijks aan.
Ik zou het ook eerder menselijk noemen dan mannelijk.
Alle reacties Link kopieren
Hmmmm schreef:
21-10-2021 21:35
Waarom is okselhaar onhygiënisch??? Doucht die kerel nooit ofzo?
Ik vind haar niet per definitie vies, maar ik merk wel dat je sneller weer naar zweet ruikt met langer okselhaar. Ik was 's ochtends en 's avonds lekker met een stuk zeep, maar ik denk soms echt dat je het allemaal minder goed kunt schrobben ofzo, en de geur daarom zo gauw weer terug komt :$

Mijn vriend scheert zijn okselhaar trouwens ook. Eens per twee weken ofzo, net als ik. Ik vind het niet raar, het is maar wat je zelf fijner vindt.
Alle reacties Link kopieren
vitamientje schreef:
21-10-2021 21:44
Omdat okselhaar hebben misschien mannelijk staat en gladde oksels eerder vrouwelijk staan, maar eigenlijk zijn dit ouderwetse gedachten, of niet?
Ik was ooit van team "oksels scheren is voor homo's" dus ik snap de gedachte :clown: Maar ja, tijden veranderen en het is gewoon wel praktisch, okselhaar bijhouden.
Alle reacties Link kopieren
Prima! Okselhaar vind ik viezig.
Ik griezel ervan als ik 's zomers in het openbaar vervoer tegen vochtig glanzend okselhaar van passagiers aan moet kijken.
Of op tv bij turners. Brrrrr....
Mijn man scheert zijn oksels al jaren.
Veel frisser.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gladder, hoe beter.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Wat erg, ik weet dit niet eens. Hij scheert beneden, maar verder? Geen idee. Borsthaar en armhaar heeft die amper. Ik
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex deed dat ook. Veel netter dan zo’n bos shag onder je armen, en hygienischer ook. Ik vind het dus helemaal niet raar.
't Is al met al een heel gedoe
Shag😆
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Mijne doet dat gelukkig ook. Blij mee!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind geschoren oksels bij mannen helemaal niks. Ik val niet echt op zwaar behaarde mannen, maar het haar dat ze hebben moeten ze lekker laten staan. Sterker nog: ik vind de okselhaartjes van mijn vriend lief en schattig. Kale schaamstreek vind ik ook zeer onaantrekkelijk. Beetje trimmen ok, maar scheren is een nono. Geldt ook voor benen en borst.
Het heeft niet zozeer te maken met mannelijkheid, want ik kan ook vallen op een tikkie 'vrouwelijke' of nauwelijks behaarde mannen, maar meer met natuurlijkheid.
.
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend scheert zijn oksels ook. Vind dat wel fijn, hoewel het me niet echt had geboeid als hij het niet zou doen.
Alle reacties Link kopieren
mevrouwiglesias schreef:
21-10-2021 21:44
Mijn vriend scheert zijn oksels al jaren. Vind zo'n oerwoud onder je armen er eerlijk gezegd nogal suf uitzien. Iets met Neanderthalers of zo.
:HA:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner scheert ook daar. Niks mis mee. Waar ik wel een probleem mee zou hebben, als partner zijn benen zou scheren (gelukkig doet ie dat niet) ;-D
Voor iedereen een groene tuin
Geschoren okselhaar niets mis mee. Maar hier scheert partner sinds enkele maanden ook zijn benen, EN DAT KAN ECHT NIET! (Vind ik).

Het is prettiger bij zijn sport, maar ik vind het zo ontzettend onmannelijk. Ik kan echt niet meer naar zijn benen kijken, terwijl ik ze met beharing elke keer verlekkerd stond te bewonderen.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij een goed idee. Dan stinkt hij minder naar zweet of naar deodorant. Of een mengsel daarvan. Omdat de haren die geur dan niet gevangen houden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
ldp schreef:
21-10-2021 22:02
Ik zou het ook eerder menselijk noemen dan mannelijk.
Nou inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
22-10-2021 00:05
Ik vind geschoren oksels bij mannen helemaal niks. Ik val niet echt op zwaar behaarde mannen, maar het haar dat ze hebben moeten ze lekker laten staan. Sterker nog: ik vind de okselhaartjes van mijn vriend lief en schattig. Kale schaamstreek vind ik ook zeer onaantrekkelijk. Beetje trimmen ok, maar scheren is een nono. Geldt ook voor benen en borst.
Het heeft niet zozeer te maken met mannelijkheid, want ik kan ook vallen op een tikkie 'vrouwelijke' of nauwelijks behaarde mannen, maar meer met natuurlijkheid.
Scheelt mij typen. Ik vind het overigens wel verwijfd staan, ook al kan ik net als jij ook vallen op wat vrouwelijke mannen. Maar ook bij hen vind ik het wat verwijfd en aanstellerig als ze die drie haren die ze dan hebben ook nog gaan afscheren. Ik associeer het ook met zeikerige mannen waar je niks aan hebt in een crisis, van die lulletjes rozenwater.
Am Yisrael Chai!
Ik vind het er nooit zo fris & sexy uitzien als een man een T-shirt aanheeft met hele korte mouwen, en dat er dan okselharen uit de mouwen steken. Daarom ben ik wel voorstander van scheren (of kort houden). (dit speelt denk ik vooral als een man stijl okselhaar heeft i.p.v. krullend okselhaar).
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
22-10-2021 00:05
Ik vind geschoren oksels bij mannen helemaal niks. Ik val niet echt op zwaar behaarde mannen, maar het haar dat ze hebben moeten ze lekker laten staan. Sterker nog: ik vind de okselhaartjes van mijn vriend lief en schattig. Kale schaamstreek vind ik ook zeer onaantrekkelijk. Beetje trimmen ok, maar scheren is een nono. Geldt ook voor benen en borst.
Het heeft niet zozeer te maken met mannelijkheid, want ik kan ook vallen op een tikkie 'vrouwelijke' of nauwelijks behaarde mannen, maar meer met natuurlijkheid.
Helemaal mee eens. Zat me net vanwege dit topic voor te stellen dat mijn man zijn oksels, schaamstreek of benen zou scheren. Hoeft van mij niet zo nodig, vind ik toch minder aantrekkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Doe het zelf ook om te voorkomen dat haren uit de mouwen van m'n T-shirt steken. Deed zelf eerst altijd trimmen, maar nu altijd helemaal kaal om het vervolgens een paar weken tot acceptabele hoogte te laten groeien. Neem rug/schouders/borst/schaamstreek dan in 1x mee omdat ik me ook altijd stoor aan lange haren die uit m'n V-hals steken of overhemd als ik een knoopje los heb (zoals bijv. bij Youp van 't Hek bij Jinek gisteren).
Voelt eerste dagen altijd wel een tikkeltje ''verwijfd', daarna komen de eerste haren wel weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven