Lijf & Lijn alle pijlers

Nieuwe afvalgroep 20+ kilo

05-11-2017 11:31 514 berichten
Er zijn al veel groepen op het forum, maar de meeste zijn al even bezig, waardoor je in een groep stapt waar iedereen elkaar al kent en samen ook al kilo's kwijt zijn. Ik wil graag vers beginnen. Wie doet er met me mee?

Ik ben sinds mijn zwangerschap veel te zwaar en heb al verschillende keren geprobeerd af te vallen, maar steeds haak ik na max een paar weken af en ik hoop dat ik het wel volhoud als ik medestanders heb.

Wil je ook in de tabel? Geef dan je gegevens hieronder door, dan kunnen we elkaar aanmoedigen en ondersteunen.

NaamLeeftijdLengteStartgewichtHuidig gewichtStreefgewicht
HaPu301,7598,497,475
Jemima261,74126,4119,375
Zonnetje341,5799,59960
Coosje351,688683,870
Spruitelf351,7799100,577
Jadarian311,78130115
Kniptor381,708785,965
Stepperdestep301,68116116,3
Minime3331,70117,3106,580
MsBrightside281,77105101,372
Jillzred261,60113,810970
Pipa341,7210198,985
WakeUpje321,57777357
Babypink1,5777
Miluska271,739586,670
Sunshine199225115,5109,975
Platypoes441,74112,5111,495
Bluekiss311,808970
Jekkalo341,6596,2
Vajana391,68108105,778
Bonsai1,8011498,580
Madelief2791,870
Boekjes441,66144,6143,3124,9
Candy421,76119,895,180
anoniem_358205 wijzigde dit bericht op 04-01-2018 09:01
60.87% gewijzigd
Sorry, nog steeds geen internet. Morgen ben ik op locatie met wifi
HaPu schreef:
15-12-2017 08:31
Sorry, nog steeds geen internet. Morgen ben ik op locatie met wifi
Rustig aan hoor, de kilo's lopen niet weg :)
WakeUpje schreef:
15-12-2017 18:52
Rustig aan hoor, de kilo's lopen niet weg :)
Haha, nee, dat is jammer!

Hier een paar goede dagen gehad en nu het weekend in. Hebben jullie nog plannen?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, ik zou ook graag mee willen doen. Al vaker proberen af te vallen en dan gaan de eerste kilo's hard maar val steeds weer terug in oude gewoontes...

Ik ben 22 jaar oud, 173 centimeters lang en weeg 94 kilo....

Graag zou ik weer onder de 75 willen wegen het liefst zo rond de 70 kilogram. En het liefst zo snel mogelijk want ik ben de persoon die na een tegenslag moeite heeft er weer terug te komen...

Het klinkt heel ongezond maar hebben jullie wel eens gehoord van het watervasten? Veel goede resultaten te vinden op YouTube onder de zoekopdracht waterfasting. En toch wel benieuwd naar geworden...

Iedereen succes dit weekend!

Groetjes!
Ik doe trouwens helemaal niks aan sport. Iemand goede tips? Ik heb wel een fiets in de schuur staan maar staat vooral te versroffen. Zit er misschien ook wel aan te denken om een sportschool abbonement te nemen maar ben dan toch een beetje bang voor alle blikken...
Welkom! Ik ken het niet en nu ik er net wat over gelezen heb, zou het ook niks voor mij zijn. Maar kan me voorstellen dat je het een poosje doet voor een kick start? Nou ja, zet 'm op!

Ik sport niet, maar wandel veel en dat kan vast allemaal effectiever, maar voor nu is het oké. Als jij graag naar de sportschool wilt, gewoon doen! Je doet het voor jezelf en niet voor de ander.
Hallo allemaal,

Nee watervasten lijkt mij helemaal niks. Drink je dan alleen water of hoe moet ik dat zien?

Hoe gaat het met jullie? Gaan jullie lekker eten met de kerst/oud en nieuw? Ik denk dat ik gewoon lekker ga genieten en tussen door wat extra oefeningen ga doen.

De afgelopen tijd ging het bij mij niet heel goed. Ik ben bezig met mijn afstudeerstage en ik merk dat dit erg veel is naast de opvoeding van mijn 6-jarige zoon en het runnen van een huishouden. Dan niet te vergeten de opdrachten voor de studie en het sporten wat ik er nog 3 keer per week naast wil doen. Toch is dit wat ik wil en wat ook best een poosje erg goed ging. Ik merk gewoon dat ik meer zwakke momenten heb tussendoor en dan toch iets eet wat niet goed voor me is en waar ik niet eens zo van geniet.
Iemand een tip hoe ik die knop weer om krijg? Het sporten gaat trouwens wel nog steeds heel goed, ga nog netjes elke week 2 keer boksen en 1 keer bootcampen.

Gewicht doorgeven, dat is nog zo'n dingetje.. Oke, ik NU op de weegschaal staan...

...
...

Het is niet te geloven maar ik ben 111.1, Poeh, zucht.

Op naar een betere week!!
Volg het pad van jou dromen, niet de snelweg van andermans verwachtingen.
Watervasten trekt mij vooral niet omdat het gevaarlijk lijkt, moeilijk vol te houden is en de meesten na het dieet weer aankomen. Wat trekt jou aan aan dit dieet?
Ik denk dat mijn weegschaal beetje van slag was afgelopen woensdag want ik woog vanmorgen helaas 98.3 en dat is dus kilo zwaarder ondanks strak lijnen en sporten. Is altijd beetje een domper maar goed als woensdag weer beetje beter. Die schommelingen zijn natuurlijk heel normaal en hoort erbij maar gewoon niet zo leuk
@jillzred ja inderdaad alleen water verder niks. Het lichaam kan namelijk best een tijdje zonder eten. De eerste 3 dagen zijn het zwaarst maar daarna geen/minder honger. Sommige mensen houden het 7 dagen aan terwijl echt extreme vormen van watervasten wel tot 28 dagen doorgaan.

@vajana ik vind het op het eerste oog ook erg gevaarlijk maar nadat ik mezelf een beetje ingelezen heb lijkt het me wel wat. Vooral door het zoveel gewicht verliezen in een korte periode. Je komt daarna wel weer iets aan maar in de artikelen en filmpjes die ik bekeken heb schijnt dat maar rond de 2 kilogram te liggen.

Ik ga het nog even overwegen en als ik er dan mee ga starten zal dat op 1 januari zijn omdat ik met kerst en de jaarwisseling niet de persoon wil zijn die alleen aan het water zit. Ik denk ook niet dat ik dat dan volhoud...
April22, ik kende watervasten niet, maar heb er net even over gelezen. Ik vind het heel extreem en dat zou voor mij een reden zijn on ver van zo'n dieet weg te blijven. Ik zou veel te bang zijn dat het te koste van m'n gezondheid zou gaan, en dat is voor mij belangrijker dan kilo's. Het lijkt me ook dat het erg ten koste gaat van je concentratievermogen (ik weet niet of je studeert of werkt?) en op lange termijn zet ik ook mijn vraagtekens bij de effectiviteit. Maar goed, jouw lijf, jouw leven. Uiteindelijk moet iedereen doen waar hij/zij zich het beste bij voelt.

Candy16, wat een domper! Natuurlijk is dat niet leuk. Hou je blik op de lange termijn gericht en het komt goed!

Jillzred, dat klinkt ook wel als veel hooi op je vork. Misschien niet al te streng zijn voor jezelf nu? Dat het sporten zo lekker gaat is al heel knap! Misschien is het allemaal wel wat makkelijker te combineren als je klaar bent met je stage. Hoe lang moet je nog?

Ik sta heel erg stil. Heel. Erg. Hartstikke. Stil. Zo frustrerend! Ik eet net als alle voorgaande weken en beweeg veel, maar het mag niet baten. Alsof mijn lijf ineens in paniek is geraakt en in staking is of zo. Maar opgeven is geen optie, dus ik ga door.
-
anoniem_358913 wijzigde dit bericht op 30-03-2018 14:33
0.00% gewijzigd
Jillzred: wij doen geen gekke diners met de feestdagen, dus pas er dus ook niks op aan. ;) Pittig wat je allemaal doet!

Balen, Candy!

April: je kunt nu ook alvast beginnen met een andere leefstijl? Misschien doe je dat al hoor. Maar snel afvallen schijnt niet zo te werken, dus waarom niet direct proberen andere gewoonten aan te leren?

Stom, Miluska! Hou vol!

Vajana: lekker bezig!

Hier ook lekker weekend gehad, beide dagen ruim 15.000 stappen gezet, netjes gegeten, veel buiten geweest, vanavond vroeg slapen! Heerlijk!
-
anoniem_358913 wijzigde dit bericht op 30-03-2018 14:33
0.00% gewijzigd
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 18-12-2017 08:14
Reden: Spam
99.31% gewijzigd
Okeee, ik had al zo'n vermoeden maar nu weet ik het zeker: Mijn weegschaal heeft belachelijke afwijkingen!
Ik heb me zojuist 4 keer gewogen en alle 4 de keren kwam er een ander aantal kilo's tevoorschijn. Het verschil loopt op tot 900 gram! Dat is bijna een even grote foutmarge als bij een analoge weegschaal. :wtf:
De batterij heb ik twee maanden geleden vernieuwd dus daar zit het hem niet in. Ik denk eerder dat het hem in zijn leeftijd zit. Heb dit exemplaar al een jaar of 10 en denk dat ik hem nu als Afgeschreven kan beschouwen.

Dus: Ik ga een nieuwe weegschaal aanschaffen.
Ik zou er nu wel een willen waarmee ik ook BMI, spiermassa e.d. kan meten.
Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald type/merk weegschaal? Ik hoor het graag!

Kans zit er natuurlijk wel in dat wanneer ik me op de nieuwe weeg mijn echte gewicht echt 900 gram hoger ligt dan mijn huidige weegschaal aangeeft...
Platypoes, als het zo is dan die 900 gram bij de nieuwe weegschaal er niet meer af is je verlies nemen en doorgaan! Liever 1x je verlies moeten weten dan steeds onzekerheid of het er echt af is toch?
Overigens ga ik het woensdag ook eens proberen meerdere keren achter elkaar te wegen, de weegschaal was wel erg aardig vanmorgen. En dat na een feestweekend waarin ik echt niet streng was, wel opgelet maar minder dan anders.

Vajana: misschien heb je het wel al eerder neergezet maar wat voor sport doe je? 2 uur achter elkaar sporten is voor mij echt teveel (crossfit).

Miluska: wat vervelend dat je blijft hangen. Ik heb inderdaad weleens over een plateau gehoord wat Vajana noemt. Heb me er niet in verdiept overigens.
Nu is de kracht om niet op te geven! Zeg het nu heel makkelijk want ik weet dat het anders voelt na een week doorzetten en lekkere dingen laten staan maar gelijk blijven betekent in ieder geval niet aankomen!

Candy: ik had dit 2 weken geleden ook. Maar een paar dagen later weer toch weer lager dan het eerdere gewicht.
Overigens ook andersom gehad, woensdag woog ik 73,0, zaterdag 73,3 en vandaag 72,3...

April: ik heb ook geen ervaring met watervasten maar ben het met eerdere reacties eens. Het is wel heel extreem. En je lichaam kan inderdaad wel even zonder eten maar of het een gezonde manier is.... en net zo belangrijk is het ook duurzaam afvallen?

Qua kerstdagen maak ik me niet zo'n zorgen. 1e kerstdag brunchen, maar er zijn voor mij genoeg alternatieven voor brood. 's avonds kook ik zelf dus heb ik ook het eea in de hand. 2e kerstdag 's avonds gourmetten, dat maak ik ook zelf en zorg ik voor genoeg gezonde alternatieven op tafel.

Oud en nieuw vind ik lastiger omdat ik wel van een drankje hou!
Verder bestel ik een visschotel en dan laat ik de zalmsalade liggen (wel gerookte zalm, paling etc) dus dan hou ik het best gezond.
Net terug van een kijkje bij de MediaMarkt. Ik geloof dat ik alleen al van die herrie en lichtshow daar 4 kilo ben kwijtgeraakt. Vind het knap dat mensen daar kunnen werken!
Was niet onder de indruk van het aanbod dus ik ga eens even reviews lezen via google om tot een goede keuze te kunnen komen.

Heb mijn weegschaal nog eens getest met een kilo meel. (Eerst nagewogen op de keukenweegschaal.)
Inderdaad: Mijn personenweegschaal geeft wisselende resultaten. De ene keer keurig een kilo, de andere keer 0,7, weer een andere keer 1,4 kilo. De ondergrond maakt niet uit, heb ik ook even gecheckt.

Ding gaat dus naar het witgoedkerkhof! :bye:
Nieuwe weegschaal is dan wel fijn hoor, zo veel afwijken steeds geeft niet echt houvast. Mediamarkt mijd ik ook altijd vanwege de overkill aan prikkels, krijg er binnen een minuut al hoofdpijn!!

Voor de kerst houd ik het simpel, eerste kerst gourmetten we en ik kan dus 50 gr vlees nemen, doe met kerst wel ietsje meer mss en ik moet 400 gr groenten dus lekker veel champignons, courgette, paprika, uitjes etc. Wel zin in
Poeh dat waterdieet is nog extremer dan Cambridge. Kun je beter Cambridge doen, krijg je iig nog al je voedingsstoffen binnen.

Ik ga morgen weer wegen... benieuwd.

Ik ga met kerst 'gewoon' meedoen. En dan bedoel ik vooral 's avonds. Overdag toch proberen dieet aan te houden. In ieder geval geen chocola snaaien enzo.

Met oud en nieuw ben ik denk ik alleen. Ik ga dan sushi halen die ik het aller aller lekkerst vind. En daar ga ik dan alleen van genieten en lekker op tijd naar bed. Scheelt een hoop eten / drinken lijkt me zo. Volgend jaar wel weer een feestje.
Kerstavond ga ik naar restaurant met familie, met Kerst gourmetten. Ik houd het bij veel groente en mager vlees dus dat is prima te doen.
Meestal snaai ik veel stokbroodjes met kruidenboter of veel sausjes erbij maar die laat ik links liggen nu.

@MiniMe Sushi is een geweldige keuze! Lekker en verantwoord, kun je ook in je eentje ontzettend van genieten! En dan mooi opdienen op een mooi schoteltje, eetstokjes erbij, kaarsje aan: Quality Me-time op en top en een prachtige afsluiting voor het jaar. :D
I did it!! Ik ben gaan hardlopen!
Kort rondje maar het was een rondje! Aan 1 stuk door 16 minuten (km weet ik nier, zal 2 zijn ofzo?) viel me niet tegen.

Nu volhouden. 2 a 3 x per week (afhankelijk van hoe vaak ik sport).

MiniMe: klinkt als een top oud en nieuw! Ik vind er geen bal aan de 31ste maar alleen zijn zit er niet echt in. Ook goed maar ik kan ook zo genieten van sushi!
Alleen heb ik hier niet veel keuze qua lekkere!

Platypoes: ik zou me ook lekker via internet oriënteren, vind de advieskwaliteiten bij MM ook niet al te hoog!
-
anoniem_358913 wijzigde dit bericht op 30-03-2018 14:34
99.73% gewijzigd
-
anoniem_358913 wijzigde dit bericht op 30-03-2018 14:34
0.00% gewijzigd
WakeUpje schreef:
18-12-2017 20:15
I did it!! Ik ben gaan hardlopen!
Kort rondje maar het was een rondje! Aan 1 stuk door 16 minuten (km weet ik nier, zal 2 zijn ofzo?) viel me niet tegen.
Jaahhhh!!!! Wat goed van je! :cheer2:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven