Lijf & Lijn alle pijlers

Nieuwe afvalgroep 20+ kilo

05-11-2017 11:31 514 berichten
Er zijn al veel groepen op het forum, maar de meeste zijn al even bezig, waardoor je in een groep stapt waar iedereen elkaar al kent en samen ook al kilo's kwijt zijn. Ik wil graag vers beginnen. Wie doet er met me mee?

Ik ben sinds mijn zwangerschap veel te zwaar en heb al verschillende keren geprobeerd af te vallen, maar steeds haak ik na max een paar weken af en ik hoop dat ik het wel volhoud als ik medestanders heb.

Wil je ook in de tabel? Geef dan je gegevens hieronder door, dan kunnen we elkaar aanmoedigen en ondersteunen.

NaamLeeftijdLengteStartgewichtHuidig gewichtStreefgewicht
HaPu301,7598,497,475
Jemima261,74126,4119,375
Zonnetje341,5799,59960
Coosje351,688683,870
Spruitelf351,7799100,577
Jadarian311,78130115
Kniptor381,708785,965
Stepperdestep301,68116116,3
Minime3331,70117,3106,580
NaamLeeftijdLengteStartgewichtHuidig gewichtStreefgewicht
MsBrightside281,77105101,372
Jillzred261,60113,810970
Pipa341,7210198,985
WakeUpje321,57777357
Babypink1,5777
Miluska271,739586,670
Sunshine199225115,5109,975
Platypoes441,74112,5111,495
Bluekiss311,808970
NaamLeeftijdLengteStartgewichtHuidig gewichtStreefgewicht
Jekkalo341,6596,2
Vajana391,68108105,778
Bonsai1,8011498,580
Madelief2791,870
Boekjes441,66144,6143,3124,9
Candy421,76119,895,180
anoniem_358205 wijzigde dit bericht op 04-01-2018 09:01
60.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn leeftijd is trouwens 34. Vind een vaste weegdag ook prima, de dag maakt me weinig uit. Lijkt me ook wel makkelijk voor het bijwerken van de tabel dat de gegevens allemaal op dezelfde dag door worden gegeven.

Wil afvallen door gezond te eten/niet snoepen. Mag van mezelf in het weekend nu wel iets lekkers, maar dan wel keuzes maken en maar een beetje en er dus niet in doorslaan, waar eigenlijk wel het probleem zat. Dit topic is daar hopelijk wel een goede stok achter de deur voor.

Tot nu toe hier wel goede dag gehad gelukkig en verwacht dat de rest van de dag ook wel goed zal gaan. Vanavond sporten en daarna heb ik eigenlijk nooit zin in iets lekkers dus dat scheelt alweer. De avonden heb ik altijd meest zin in wat lekkers dus daar zal voor mij de grootste winst te halen zijn wat betreft minderen/stoppen met snoepen.
Afgelopen weekend verjaardag gevierd en daarna nog wel vanalles over waarvan ik gisteren nog wel wat gesnoept heb. Nu maar wat weggegooid van wat over was en wat ik kan bewaren weggestopt zodat het niet meer zo in het zicht ligt, scheelt bij mij vaak ook al een hoop.
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik ben al een tijdje aan het sporten. Boksen doe ik 2 keer per week en ik doe bootcamp keer. En vanaf deze week is het de bedoeling dat ik daarbij ga zwemmen. Daar heb ik echt enorm veel zin in!!

Nu op het werk, stiekem even viva checken. Foei! En straks lekker boksen!
Volg het pad van jou dromen, niet de snelweg van andermans verwachtingen.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat er zovelen mee willen doen. Goed bezig Jillzred. Ik wil weer vaker hardlopen, door tijdgebrek is mijn goede routine van de vorige poging weer verdwenen. Ik merkte dat het elkaar toen versterkte, je word fitter/ sneller als je afvalt, je valt sneller af als je meer beweegt. Hopelijk kunnen we elkaar alert houden!
HaPu mijn streefgewicht is trouwens 65kg.
Alle reacties Link kopieren
Wat knap dat er zoveel dames al lekker aan het bewegen zijn!
De drive om te gaan sporten is bij mij helaas ver te zoeken.
Merk dat ik door het ontzwangeren en de gebroken nachten weinig energie heb en al blij ben als ik mijn huis een beetje aan kant krijg.
Dat herken ik helemaal babypink. Mijn kinderen zijn bijna twee en ik ben nog steeds vaker wel moe dan niet. Is wel een verbetering, want de eerste 1,5 jaar was ik rond de klok uitgeput. De tijd dat ik in huilen uitbarstte omdat ik dacht overal mee klaar te zijn en op dat moment de wasmachine ging piepen, of de babyfoon weer geluid gaf lijkt gelukkig voorbij. Houd moed!
Deze periode maakt afvallen ook extra moeilijk, want los van het gemis aan energie, grijp je ook veel sneller naar troostvoer. Hopelijk lukt het om dat te beperken (maar je moet jezelf in deze periode niet alles ontnemen, want het is al moeilijk genoeg)
Ik ben heel bewust een teamsport gaan doen. Dat motiveert om te gaan, want er staan mensen op je te wachten en omdat het gezellig is is het ook een stukje ontsnappen aan thuis als je de hele dag tussen de kinderen hebt gezeten.
Ik schreef al in het Cambridge topic maar het is daar erg stil. Graag schrijf ik hier dan mee :).

Ik doe dus Cambridge. Ik ben begonnen in stap 3. Dat houdt in: 3 Cambridge producten + een maaltijd van 200 gram groente en 125 gram vlees of 150 gram vis.

Ben zaterdag begonnen en heb 't best zwaar nu. Het is een hele ommezwaai. Ik was erg laks in eten. At veel te veel en te vet. Vooral avondeten en alcohol / toastjes/kaas etc.

Heb geen moeite nu verleidingen te weerstaan, want heb de regels duidelijk in m'n hoofd. Daarom doe ik ook zo'n streng dieet. Anders ga ik te veel smokkelen. Maar wel hongerrrrr. Hopelijk wordt dat snel minder.

Mijn lengte is 1.70. Leeftijd 33. Begingewicht 117,3. Streefgewicht is vooralsnog 80 kg. Ben zwaar gebouwd en eerst maar eens kijken of we daar komen.
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn veel van jullie al goed bezig met bewegen!

Voor de tabel: ik ben 1,78m en 31
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag met jullie meeschrijven.

Ik ben 26 en zover ik me kan herrineren altijd te zwaar geweest.
Als ik nu foto's terugzie van vroeger vind ik dat het allemaal best meeviel, maar op de middelbare school was ik dus al 'licht' te zwaar en dat is van kwaad tot erger gegaan.
Soms heb ik het gevoel dat ik een eetverslaving heb. Ik kan mezelf echt misselijk eten.

Mijn man met wie ik 10 jaar samen ben vind het verschrikkelijk dat hij me door de jaren heen maar dikker er dikker ziet worden. Na een ruzie waarin gewicht een rol speelde afgelopen jullie voor het eerst de stap gezet om naar de huisarts te gaan.
Ik wil veranderen en ik kan het gewoon niet alleen.

Sinds Juli loop ik dus bij een diëtist en krijg ik ook gesprekken mbt de psyche.
Dat laatste helpt me niet zo goed, maar dat eerste wel.
Ik weet prima hoe ik gezond moet eten dus ik heb wat dat betreft helemaal geen diëten oid.
Ik moet van hem 700kcal per week eten aan lekkere dingen. Zodat de druk/verleiding ervan af is. Zodat ik leer om een gezonde band met lekker/ongezond voedsel aan te gaan zonder dat ik gelijk doorsla.
Super moeilijk, want het voelt voor mij nog steeds ergens als stiekem.

Bij vorige afvalpogingen merkte ik dat ik na een aantal weken niet gesnoept te hebben ik gelijk doorsloeg en me misselijk at. Dat herhaalde zich de dag erna en erna etc. Bang om het effect terug te zien op de weegschaal woog I me dan niet meer.
In overleg met de diëtist heeft de weegschaal thuis geen batterijen meer en word ik daar gewogen. Ik kan me nu niet meer niet wegen uit angst voor het resultaat.

Sinds juli ben ik 7kg afgevallen. Ik heb me inmiddels ook opgegeven voor een sportschool in de stad met goede begeleiding en veel faciliteiten. Daar begin ik morgen.

Ik zal het ook nog even in een pb zetten voor in de tabel. Maar hier alvast wat cijfers.
Begonnen: 19-7-2017
Startgewicht: 126,4
Lengte: 1,74
Huidig gewicht: 119,3
Totaal afgevallen 7,1
Streefgewicht: 75 (met als eerste grote doel, onder de 100)
Alle reacties Link kopieren
hi jemimapuddleduck,

Leuk dat je meedoet, je verhaal is wel herkenbaar. Met verleidingen/ zoetigheden is het voor mij vaak alles of niets. Het zou fijn zijn om daar meer controle over te krijgen. Weet nog niet hoe dat moet. Heb dus alle ‘slechte dingen’ maar de deur uitgedaan en probeer met oogkleppen de winkel door te komen.

Hopelijk steunt je man je wel bij je proces. Positiviteit en je lekker voelen is daarbij namelijk erg belangrijk.

En.. het gaat ons gewoon allemaal lukken! :cheer2:
Alle reacties Link kopieren
Kijk de tabel is al weer bijgewerkt. Goed bezig :).
Ik ben overigens 35 jaar en 1.77m lang.

Voor het afvallen zal het bij mij met name door voeding moeten komen. Ik werk nagenoeg fulltime en mijn man en ik hebben samen 4 (jonge) kinderen. Ik probeer extra beweging in te plannen, maar het enige moment dat dat wel eens lukt, is s ochtends heeeeeel vroeg.

Door alle drukte pak ik ook dikwijls naar de verkeerde dingen. Of de kids laten iets van eten staan en ik vind het dan 'zonde' om weg te gooien. Maar ja, waarom moet ik het dan perse opeten?
Eten is voor mij ook een vorm van ontspanning. Mezelf toestaan even voor mezelf van iets te genieten. En dan wordt dat dus een reep chocola ofzo (of 2 :) ). Terwijl ik dat helemaal niet kan gebruiken met mijn gewicht.
Chocoladekruidnootjes in deze tijd van het jaar zijn ook heel erg verleidelijk voor me.

Gisteren heb ik het volgende gegeten:
O: Griekse yoghurt (0% vet) met wat honing en muesli.
L: salade van sla, paprika, tomaat, komkommer, beetje feta kaas. 2 meergranen crackers.
T: handje nootjes. Appel
D: maaltijdsalade met garnalen.
En 2 pannenkoeken die nog over waren van de kinderen :)

Ik lees veel herkenbare dingen tot nu toe; de slechte nachten met nog jonge kids, waardoor je in een soort nare cirkel belandt van niet bewegen en de verkeerde dingen pakken voor energie.
En het alles-of-niets principe; als dat pak koekjes dan toch open is, kan het beter maar in 1 keer op. Dan zijn we er maar vanaf. Raar eigenlijk hoe dat werkt. :facepalm:

Succes vandaag allemaal
Mijn lijstje van gisteren
O: 2 sneden roggebrood met gekookt ei
T: banaan
L: groentensoep en snee roggebrood met halvarine
T: rijstsalade met tomaat, komkommer, koolrabi en courgette
A: snert
En ik heb stiekem drie Maria biscuitjes gesmokkeld 😊

Tussen lunch en diner kies ik voor een zwaarder tussendoortje, want mijn snaaizin komt vaak in de middag.
Tabel is weer bijgewerkt. Morgen is weegdag, dan doe ik hem wel wat netter.
Alle reacties Link kopieren
@kniptor.
Ik probeer de wekelijkse boodschappen online te bestellen (via picnic), maar als ik echt last heb van cravings, die zich al een poosje aan het opbouwen zin, fiets ik zo naar de winkel toe.
Wat mij helpt is om mijn pinpas/cash thuis te houden in situaties waar ik het niet nodig heb. Als ik dan bijvoorbeeld na het sporten honger heb, kan ik daar gewoon niet aan toegeven.
Mijn man steunt me wel, maar ik merk dat hij erg sceptisch is. Ik heb al 100x gezegd dat ik nu echt ga afvallen en nu echt actie onderneem en dat ging tot nu toe altijd mis na een poosje.

Ik heb nu zelf voor het eerst het idee dat het echt gaat lukken. Met ups and downs en het zal vast niet zo snel gaan als ik zelf wil. Ik heb heel sterk het gevoel dat als het nu niet lukt het nooit gaat lukken en dat is geen optie.
Ik werk nu (bewust) niet en heb goede begeleiding.

@spruitelf Heel herkenbaar, na een slechte nacht kan ik mezelf echt heel zielig voelen en uitzien naar mezelf volproppen tijdens haar slaapje.


Ik geef trouwens nog borstvoeding aam mijn dochter dus afvallen mag ook niet al te hard gaan
Mijn weegmoment is eerder maandelijks dan wekelijks. Ik ben erachter gekomen dat ik niet zo goed met de weegschaal kan omgaan. 1x in de week wegen, word meerdere keren per week, word elke dag, word meerdere keren op een dag.
In overleg met de diëtist heb ik de batterijen er dus uitgehaald. Ik hoop dat ik me bij de sportschool ook kan wegen, want maandelijks wegen lijkt me wel fijn en de volgende afspraak bij de diëtist is pas in het nieuwe jaar.
Ik doe ook wekelijks boodschappen, maar ik heb een ah voor de deur (echt voor de deur, mijn voordeur ligt aan de parkeerplaats), dus dat ik op moeilijke momenten wel een dingetje. Vandaag wordt een zware dag.. vannacht nog geen 5 uur geslapen en nu veel zin in chocolade... De lunch lijkt nu ook onmogelijk ver weg :-(
Prima als je niet wekelijks weegt. Ikzelf heb het wel echt nodig om me gemotiveerd te houden, maar ook om me te laten zien dat ik er nog niet ben en dat ene snaaiweekend (want het is nooit maar 1 avond) wel kwaad kan.
Woensdag weekdag, klinkt goed! (Kom ik er meteen achter of mijn schatting van 116 wel klopt). Zijn jullie ook van 's ochtends wegen, na het plassen? Een vriendin van mij was helemaal verbaasd dat ik het zo aanpak :hihi:

Wat zijn er veel dames goed aan het sporten zeg! Mijn bekkeninstabiliteit helpt op zijn zachtst gezegd niet mee maar daarvoor was ik ook al nooit erg fanatiek.
Ik ga beginnen met meer fruit eten en meer water drinken. Probleem wordt voor mij waarschijnlijk het eten uit verveling. Even een plak ontbijtkoek, even een cracker met chocopasta, éven een restje avondeten opeten, en ga zo maar door.

@coosje: voor mijn bekkeninstabiliteit loop ik nu bij een mensediecktherapeut die werkt volgens de principes van cecile rost, mijn zus heeft daar veel baat bij gehad. Ik liep bij een fysiotherapeut maar daar ben ik alleen maar gigantisch achteruit door gegaan.

@jemimapuddlepuck: wat goed dat je die stappen onderneemt! Ik hoop dat je man het sceptische even kan laten varen en je gewoon kan steunen en aanmoedigen, óók als je een keer 'de fout in gaat'. En anders zijn wij er hoor, ik geloof in ieder geval in je!
Alle reacties Link kopieren
@HaPu, wat verleidelijk zeg een ah voor de deur.
Lastig op zo weinig slaap. Is er een gezond tussendoortje wat je nu kan nemen?

@step, 's ochtends wegen na de wc deed ik hier het liefst ook. Stom genoeg ga ik nu ook het liefst nog even naar de wc voor ik bij de diëtist gewogen word 🙈


Ik moet zo even na de ah. Er was nog kip in huis dacht ik, maar dat is dus toch niet het geval. Vervelend want ik heb echt een craving in lekkers :(
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of het relevant is, maar ik ben al aan het eind van een grote afvalperiode. Misschien dat mijn verhaal wat mensen motivatie en moed kan geven.

Ik ben 1.86 en 23 jaar én man. (misschien dat mijn jongere leeftijd het proces iets makkelijker heeft gemaakt). Ik heb een periode gehad waar ik veel dingen moest jongleren en vooral op jongere leeftijd neem je je gezondheid dan redelijk voor lief. Ik kon altijd alles, had een goede basisconditie en was atletisch gebouwd. Maar op een bepaald punt woog ik 108 kilo.

In deze periode at ik héél slecht, sliep op een goede nacht 5.5 uur. en dronk héél veel frisdrank. Nou is het ook logisch dat je meer snakt naar suikers wanneer je vermoeit bent, maar bij mij liep het in ernstige mate over. Naarmate dingen stabiliseerde kreeg ik meer rust en besefte ik dat mijn gezondheid in ernstige mate had verwaarloost. Met bepaalde basis dingen als fietsen, of traplopen was ik buiten adem en bezweet. Dit was me nog nooit gebeurt, vooral omdat ik vroeger altijd zo fit was en dit nog nooit anders had ervaren. De wake up call kwam hard binnen en besloot er wat aan te doen.

In eerste instantie besloot ik bepaalde gewoontes uit mijn ritme te halen. Ik probeerde te stoppen met het drinken van frisdranken, want naast mijn gewicht, ging ook mijn gebit hier door ernstig achteruit. (ik dronk bijna 2 flessen cola per dag). Gewoontes veranderen is moeilijk, en ik wou eerst minderen, al snel bleek dat ik niet kon minderen en altijd terugkeerde naar hetzelfde niveau als voorheen.

Het feit dat ik zelf geen controle had over basale dingen zoals mijn eet- en drinkpatroon kwam hard binnen, en was iets wat ik niet kon accepteren. Ik heb per direct alle frisdranken het huis uit gegooid en heb er niet meer aangezeten. Ik dronk alleen maar water vanaf dat punt. De eerste week dat ik stopte met het drinken van frisdrank was ik héél erg moe, lui en sloom, ik had nergens zin in, alles voelde als een enorme klus en was ook mentaal relatief 'depressief'.
Ik was goed bewust dat dit van de enorme 'suikerdip' kwam en bleef doorgaan.
Na ongeveer 8 dagen werd ik op een ochtend wakker én was ook écht wakker. Ik had geen moeite met wakker worden, had een lading energie en hervonden 'zin' in het leven. (dit kan ook een placebo effect zijn geweest). Maar voor mij was dit al een 'overwinning' en had ik al één doel behaald.

Ik at nog steeds relatief slecht, alleen ik at minder van alles. Ik was iets bewuster, dus in plaats van een half uur na het eten een zak chips te pakken, pakte ik die na ander halfuur. In plaats van de hele zak chips te eten, at ik de halve. In plaats van alleen maar pizza's te eten en andere slechte dingen, zorgde ik dat ik elke avond gezond avondeten op tafel had staan. Op deze manier begon mijn afvaltraject. Hiernaast begon ik ook sporadisch met sporten, de ene week sportte ik 5 x, en dan zo 2 weken niet. Ik deed alleen maar cardio.

Over een periode van 10 maanden ben ik op deze manier heel gestaagd van 108 kilo naar 94 kilo gevallen. En hier ben ik 4 maanden blijven hangen. Ik probeerde beter te eten, gezonder, te sporten, maar niks leek te helpen. Ik was mentaal al aan het 'accepteren' dat dit het basisgewicht van mijn lichaam zou zijn, en het hier gewoon wil 'eindigen' en daarom niet verder wou zakken.

Ik heb hier een tijd mee gevochten waarnaar ik het zat was en dacht 'als dat dan zo is, dan gaan we het ook op de moeilijke manier uitvinden'. Ik besloot me volledig op sporten te gooien en mijn eetpatroon nog meer aan te passen.

laat ik bij voorbaat zeggen, dat dit niet voor iedereen een optie is, ik geen deskundige ben en niet weet of dit verstandig is, maar voor mij werkte het wel.
Ik besloot om calorieën te gaan tellen, niet super specifiek, maar in het algemeen. Ik had opgezocht wat een man van mijn leeftijd en gewicht zou moeten eten en ging hier 500 cal onder hangen. Ik gebruikte een app om alles te scannen, en op deze manieren simpel de calorieën te tellen. Omdat ik niet van kleine maaltijden over de gehele dag houd, besloot ik ook om 'intermediate fasting' aan te houden.
Dit houdt in dat ik vanaf het moment dat ik wakker word (+/- 05:30) tot de middag (+/- 12:00) niks eet. Ik drink veel water om de honger te onderdrukken, en op een bepaald punt went je lichaam er ook aan. Op deze manier kon ik bijvoorbeeld bij mijn lunch en avondeten gewoon fatsoenlijke porties eten en niet boven mijn calorieën uitkomen. (ik moet wel zeggen dat ik als begin twintiger ook wel eens 'vergeet' te eten wanneer ik druk ben wat ook kan helpen). Door 500 cal onder mijn 'onderhoudscallorien' te gaan hangen begon zou ik langzaam moeten afvallen.

Naast het tellen van calorieën begon ik ook 'schoner' te eten. Nou ben ik niet exact gaan letten op alles, ik at dronk/drink nog steeds elke zaterdag alcohol gevolgd door vet eten midden in de nacht, maar hier hield ik ook rekening mee door op sommige dagen nog verder onder die 500 cal te gaan hangen, zodat ik op een zaterdag méér calorieën kon eten/drinken. Ik was ook bewust dat als ik er bij ging sporten, ik wel voor mijn lichaam moest zorgen in de trend dat deze de juiste voedingsstoffen had om te herstellen van het sporten. Ik at veel voedsel dat helpt bij het herstellen van je spieren. (Kip, zalm, groenten, rijst, ei)

In het begin deed voornamelijk veel cardio om calorieën te verbranden. Zo ging ik voornamelijk op hoog interval hardrennen (sprinten (1min lopen) sprinten enz.) en lichtjes gewichtheffen. over een periode van ongeveer 7 maanden was ik van 94 kilo naar 79 gezakt.

Ondertussen heb ik het striktere eten en het tellen van calorieën losgelaten. Ik eet nog steeds gezond, maar anders. Ik vast nog elke dag tot ongeveer 12. Dan eet ik veel fruit, en een boterham. En rond het avondeten eet ik uitgebreid, en later in de avond snaai ik vaak nog iets. Ik sport intensief 3 keer in de week, voornamelijk kracht. Ik ben van 108 kilo naar 79 gezakt in een totale periode van ongeveer 2 jaar. Nu ik intensiever met kracht trainingen bezig ben wordt ik ook weer zwaarder, maar daarbij moet je je wel beseffen dat spieren 'zwaarder' zijn dan vet. Wanneer je gewichten heft én probeert af te vallen kan dit moeilijk zijn om op de weegschaal te zien.

Ik ben geen alleskenner, maar dit zijn de dingen die mij hebben geholpen:
- Drink geen frisdranken, drink water, thee (en in mijn geval bier alléén op zaterdagavond)
- Pas patronen aan, niet alles in één keer, maar over een tijd hier en daar kleine dingetjes. Leg geen snoepjes in je auto, wacht een halfuurtje met snaaien ook al barst je van de honger.
- Wanneer je honger hebt, drink eerst water, dit neemt vaak de honger weg
- Tel calorieën in plaats van abstracte diëten te volgen. Probeer binnen de calorieën verstandig te zijn met je eten.
- Het gebeurt niet in een paar maanden, hoe sneller het gewicht er af komt, hoe sneller het er aan komt
- Stel kleine tussendoelen, 'ik wil 2km in 13 minuten kunnen rennen bij hardrennen', 'ik wil dat stuk kunnen fietsen zonder buiten adem te raken', 'ik wil zelf een week lang geen fris drinken'. Dit is beter voor je mentale welzijn gedurende een periode.
- Weeg jezelf elke ochtend, na het plassen. Hier is je gewicht het meest constant.
- Neem niet het gewicht van elke dag als de norm, tel het weektotaal op en deel dit door 7. Zo kan je per week de trend van afvallen bekijken.


Persoonlijk vindt ik ook dat diëten niet heel effectief is. Vaak zijn het 'rare' diëten waarbij je bepaalde dingen totaal niet mag eten. Het is vaak een periode dat je je er aan houdt, en erna val je weer terug in het oude eetpatroon.
Kijk gewoon hoeveel calorieën je nodig hebt, en ga hier ongeveer 500 calorieën onder hangen. Slecht eten mag hier en daar heus wel, maar besef dat je bijvoorbeeld die '1800 calorieën' die je mag als vrouw eerder vol hebt met twee pizza's eten op een dag, dan dat je wat gezonde dingen eet.

Probeer écht patronen te veranderen die langer meegaan. Je wilt geen 6 maanden een dieet doen, 6 kilo afvallen, om vervolgens terug te vallen in je oude patroon en het er weer aan te krijgen. Pas patronen aan!

Laat ik nog een keer eindigen door te zeggen dat dit mijn persoonlijke verhaal/mening is. Ik ben geen alleskenner en kan het ook zeker fout hebben! Mocht je er iets aan hebben dan is dat mooi!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meedoen! Ik ben van de week heel erg geschrokken van hoever ik het heb laten komen en het is nu echt tijd voor actie!
Mijn leeftijd is 28, mijn lengte 1,77 en mijn gewicht was maandagochtend 105 kilo.
Mijn streefgewicht is 72, maar ik probeer me te richten op het behalen van sportieve/gezonde doelen in plaats van mijn gewicht.

Succes dames!
Alle reacties Link kopieren
@HaPu Ik doe dat ook, eerst naar de wc en dan pas op de weegschaal. Na het ontbijt telt het niet. :biggrin:

@jenima Het gaat ook met vallen en opstaan. Het belangrijkste is dat je, als je de 'fout' in gaat, niet opgeeft, maar daarna weer gewoon door gaat met je gezonde(re) leefstijl. Zo kreeg ik om 16.00 uur een appelflap op het werk, precies tijdens mijn middagdip :facepalm: . Maar gelukkig heb ik me de rest van de dag heel goed gedragen.

@Snorro Dankjewel voor je verhaal. Wat ontzettend goed van je dat je al zolang zo goed bezig bent, en ook resultaten haalt. Hulde! Ik vind succesvolle verhalen zeker motiverend werken. Ik moet me er ook steeds actief mee bezig houden. Recepten, tips lezen. In gesprekken met vrienden en familie heb ik gemerkt dat mijn relatie tot eten toch anders is dan bij velen. Eigenlijk zou ik kunnen eten, er zit niet echt een maat op. Ik hoor dan van anderen. Poeh, ik zit vol er kan echt niets meer bij. Bij mij is dat meer een rationele beslissing om te stoppen met eten. Waarschijnlijk zal ik de rest van mijn leven alert blijven, puur op gevoel gaat dat nl niet goed.

Ik bekijk het nu zo: Elke dag (of maaltijd) dat ik goed bezig ben, gezond eet en voldoende beweeg, is een succes. Dan is een keer een appelflap niet uit, maar zal morgen de appel maar zo opeten.
Alle reacties Link kopieren
Woensdag, weegdag..!
Zojuist er al op gestaan (idd voor het ontbijt en na bezoek aan de wc :) ) en de teller staat nu op 97,9
Eerste begin is er!

Gisteren overdag vergelijkbaar gegeten als de dag ervoor, maar ik had in de middag een lastig moment. Sowieso is dat vaak mijn zwakke plek. Ik weet dat ik dan het beste fruit kan pakken, maar ik heb altijd veel meer zin in iets van chocola of popcorn of wat dan ook (zijn wel mijn 2 snaaiverslavingen :) ).
Gelukkig heb ik er niet aan toegegeven. Van mij mogen ze sowieso de snoepautomaat op m'n werk weggooien... Ook in de avond heb ik me netjes gedragen. We aten een kipburger, gekookte aardappelen (niet te veel) en broccoli (heel veel). Heb gisteren nog wel een beetje vla op, kids krijgen eigenlijk altijd wel na het eten een beetje vla of yoghurt.

Oh en qua drinken ben ik idd al een hele tijd geleden gestopt met calorierijke dranken. Ik drink gedurende de dag heeel veel water (altijd al, makkelijk 2-3 liter water op een dag), koffie en thee. Op dit soort koudere dagen verwen ik mezelf ook graag met een beker warme chocomel (liefst met een grote dot slagroom ;) ), maar goed zolang ik het niet in huis haal, kan ik het ook niet nuttigen. Maar geen frisdranken of zoiets. Grappige is daardoor dat als ik nu (1 x in de maand ofzo) op een feestje ofzo wel een keer frisdrank drink, ik het ook echt niet meer lekker vind.

Leuk dat er zoveel dames gemotiveerd zijn om beter voor zichzelf te gaan zorgen. We verdienen het!
Hebben jullie trouwens een doel om naar te werken? Ik ga zelf volgend jaar als het goed is op bezoek bij familie in het buitenland. Dan moet ik wel een eindje vliegen. En die vliegtuigstoeltjes... nee die zitten met mijn dikke billen van nu echt niet lekker... ik hoop daarin ook mijn motivatie te blijven vinden!

Mijn eerste tussendoel qua gewicht is 92 kilo. Ik heb een superleuke broek in de kast hangen die ik nu niet pas, maar rond dat gewicht wel. Eerst eens kijken of ik daar weer in de buurt kan komen...

Hoe zijn jullie eerste dagen zo gegaan?
Alle reacties Link kopieren
Snel even voor het werk. Op mijn eerste officiele weegmoment gaf de weegschaal vanochtend 87,1 aan. Vrij neutraal wat mij betreft
Dat is een goed begin spruitelf!
Mijn weegschaal geeft vandaag 1,6 kilo minder aan, maar dat is niet echt een eerlijke meting aangezien ik maandag, toen ik mijn startgewicht bepaalde, nog in mijn menstruatie zat.
Mijn doel is om weer in mijn oude kleren te passen. Ben nu 44/46 en streef naar 38/40. Ook heb ik een paar prachtige, hooggehakte suède laarzen waar ik mijn kuiten weer in wil kunnen wringen.
Maar het belangrijkste vind ik dat ik weer kan hardlopen. Heb nu last van mijn knieën na een rondje en daar baal ik enorm van.
Alle reacties Link kopieren
Al goede eerste resultaten zo te lezen, goed bezig!

Hier nu op 99,2. Niet veel eraf, maar alle beetjes helpen en eraf is eraf.
Weeg ook altijd s morgens na het plassen en voor het ontbijt.

Kwa gewicht is het eerste tussendoel om onder de 90 te komen. En verder niet echt doel om heen te werken, in ieder geval wel leuk als ik komende zomer al stukje slanker ben, hoef dan echt nog niet op mijn einddoel te zitten van mezelf, zolang ik maar wel duidelijk minder weeg als nu.

En leuk dat er zich al zoveel hebben gemeld om mee te schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Ik heb mij vanmorgen gewogen, 86 rond. Schrok er eigenlijk niet van, want had dat wel verwacht. Afgelopen dagen ging nog niet zo. Slecht gegeten en nauwelijks bewogen. Wel alleen maar water, thee en koffie gedronken. Maar omdat ik mijn precieze gewicht niet wist, weet ik ook niet wat de invloed geweest is.
Vandaag begin ik met frisse moed! Net ontbeten met een schaaltje yoghurt met speltmuesli.

Mijn doel is om volgende zomer wat zekerder in mijn bikini te lopen. En ik wil sws gewoon makkelijk mooie kleren kopen. Nu staat veel niet leuk.

Succes vandaag meiden!
Alle reacties Link kopieren
Oh en Hapu, zet bovenstaand gewicht maar in als startgewicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven