Lijf & Lijn alle pijlers

Nieuwe afvalgroep 20+ kilo

05-11-2017 11:31 514 berichten
Er zijn al veel groepen op het forum, maar de meeste zijn al even bezig, waardoor je in een groep stapt waar iedereen elkaar al kent en samen ook al kilo's kwijt zijn. Ik wil graag vers beginnen. Wie doet er met me mee?

Ik ben sinds mijn zwangerschap veel te zwaar en heb al verschillende keren geprobeerd af te vallen, maar steeds haak ik na max een paar weken af en ik hoop dat ik het wel volhoud als ik medestanders heb.

Wil je ook in de tabel? Geef dan je gegevens hieronder door, dan kunnen we elkaar aanmoedigen en ondersteunen.

NaamLeeftijdLengteStartgewichtHuidig gewichtStreefgewicht
HaPu301,7598,497,475
Jemima261,74126,4119,375
Zonnetje341,5799,59960
Coosje351,688683,870
Spruitelf351,7799100,577
Jadarian311,78130115
Kniptor381,708785,965
Stepperdestep301,68116116,3
Minime3331,70117,3106,580
NaamLeeftijdLengteStartgewichtHuidig gewichtStreefgewicht
MsBrightside281,77105101,372
Jillzred261,60113,810970
Pipa341,7210198,985
WakeUpje321,57777357
Babypink1,5777
Miluska271,739586,670
Sunshine199225115,5109,975
Platypoes441,74112,5111,495
Bluekiss311,808970
NaamLeeftijdLengteStartgewichtHuidig gewichtStreefgewicht
Jekkalo341,6596,2
Vajana391,68108105,778
Bonsai1,8011498,580
Madelief2791,870
Boekjes441,66144,6143,3124,9
Candy421,76119,895,180
anoniem_358205 wijzigde dit bericht op 04-01-2018 09:01
60.87% gewijzigd
Ik kan vandaag niet wegen. Ik weeg maandag pas weer, bij de consulente (doe Cambridge, stap 3).

Het gaat goed hier. Ik ben blij dat ik een streng dieet heb gekozen. Merk dat ik bij de enige maaltijd die ik mag hebben al een beetje ga lopen smokkelen (200 gram boontjes? 220 gram kan ook...). Dus handig dat dat maar 1x per dag überhaupt kan en dan alleen met groente, vlees, vis of een beetje zout (mag officieel ook niet).

Ben ook nog best wel down. Denk dat het van m'n cola-light-detox komt. Hongergevoel wordt minder. Gisteren voelde ik me best vol zitten zelfs 's avonds...

Vannacht droomde ik dat ik zomaar achteloos een koekje in m'n mond stak. Ik vond het zó erg dat ik het in m'n droom meteen weer uitspoog. Fijn dat ik in m'n dromen dus ook streng ben voor mezelf ;).
Dan ben je een echte die hard, als je zelfs in je droom lijnt :-D
Alle reacties Link kopieren
@spruitelf, kun je ervoor zorgen dat dingen als popcorn en chocolade niet in huis zijn of is dat lastig voor de rest van het gezin?
Een heel optimistisch doel is hier om in het voorjaar onder de 100kg te komen maar daar wil ik me niet al te erg op vast pinnen.

@minime, hoe komt het dat je die drang hebt om te 'smokkelen'?
Wat houd Cambrigde precies in?

Hier had ik gister een afspraak bij de sportschool. Ik had verwacht dat ik dan de uitleg over alle apparaten zou krijgen ed, maar dat was niet het geval.
Dit was echt nog een intake over wat mijn doelen zijn en wat mijn sportverleden is ed.
Mijn begeleider is een man van boven de 40 schat ik zo in.
Fijn, wat ik ben er toch achtergekomen dat ik dat zelf het fijnst vind. Bij vrouwen ga ik mezelf eerder vergelijken (zij is wel mooi en dun) waar ik bij jongere mannen altijd het idee heb dat ze veel meer kijken en een veroordelende mening vormen. Ontzettend generaliserend natuurlijk 🙈

Ik heb nu vrijdagmiddag een afspraak waarbij alle apparaten wel worden uitgelegd. Dan wel bij een jonge gast, maar ik wil gewoon zo snel mogelijk beginnen.
Alle reacties Link kopieren
@Jemima; uiteraard wel :) Ook de kids hebben eigenlijk geen popcorn of chocola nodig. Deze week heb ik nog geen chocola in huis gehad. Alleen af en toe is het leuk om in het weekend de kids wat lekkers te geven. En dan snoept mama er maar al te graag van mee....
Gelukkig vind ik het meeste kindersnoepgoed echt heel vies. We halen het meeste ook niet zelf in huis, maar dat krijgen ze als traktatie, bij opa en oma en noem maar op. Nu ligt er bijv weer chips in huis, wat m'n dochter gisteren op school heeft gekregen.
Als ik visite krijg ofzo, probeer ik ook meestal koekjes oid te kopen, die ik zelf niet zo lekker vind. Maar goed, ik ben niet de enige thuis die de boodschappen doet. Manlief 'verwent' me ook graag met iets lekkers.
Genoeg gedragspatronen om te doorbreken dus.

Als je je eerste doel bereikt, ga je dan ook iets voor jezelf doen om dat te 'vieren'? Enne goed bezig zo in de sportschool!
Ik heb het zelf ook altijd (vóór de kinderen) met veel plezier gedaan!


@minime; hoelang ben je nu bezig met Cambridge? Ik ken best wat mensen die er inderdaad flink mee afgevallen zijn. Truc is toch vooral om het er daarna af te houden, begrijp ik van velen.

@HaPu, we gaan een beetje vergelijkbaar dan tot nu toe :) Hier ook idd mt 44/46 Ik kan me alleen niet herinneren dat ik ooit in maat 38/40 heb gepast. Zelfs niet toen ik 70 kilo woog (20 jaar geleden :) )

Hier vandaag tot nu toe Oke qua voeding. Ontbijt weer Griekse yoghurt en muesli. Lunch een ham-kaas tosti. Maar merk dat ik nu knabbelzin begin te krijgen. Zo maar wat fruit nemen, ook al wil m'n hoofd vooral andere dingen ;)
Maar voor vanavond staat een macaroni ovenschotel op het menu, dus ik kan me echt geen extra calorieën veroorloven.

@andere dames; ik merk dat ik wel nieuwsgierig ben naar hoe jullie menu er op een dag uitziet...
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn je tussendoortjes spruitelf?
Mijn menu ziet er vandaag zo uit:
O: schaaltje kersenyoghurt met speltmuesli.
T: 2 mandarijnen.
L: rauwkostsalade met walnoten en witte kaasblokjes en een beetje dressing.
T: 2 crackers met dun smeerkaas.
D: wraps met veel groente
T: weet ik nog niet.

Ik merk zelf dat als ik snaaizin krijg, ik het beste een kopje koffie kan nemen. Dat helpt bij mij heel goed. Ook heb ik wel eens gelezen dat je dan ook je tanden kunt gaan poetsen. 2 voordelen daarvan zijn dat je meteen een lekker smaakje in je mond hebt en ten tweede is het zonde om je schone tanden meteen te verpesten met iets te eten.
Maar mijn zwakke moment is echt 's avonds op de bank. Dus daar moet ik wat op verzinnen nog.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eetlijstje van vandaag is:

O: 2 crackers met kaas + 1 cracker met jam
T: 1 banaan
L: 3 boterhammen, 2 met vegetarische late, 1 met jam.
T: 2 mandarijnen
D: pasta met saus met mix van paprika en champignons.
T: nog niets

Verder drink ik altijd voornamelijk water en thee. S morgens is het vaak of iets van crackers of yoghurt/kwark met fruit/noten en evt havermout oid erbij.

Lunch varieer ik ook wel met brood/wraps/salade net waar ik zin in heb of wat ik over heb van avond ervoor. Tussendoor neem ik wel vaak iets van fruit.

S avonds op de bank is ook mijn zwakke moment. Maar weet dat als ik er eenmaal aan gewend ben om niets meer te nemen s avonds of maar klein beetje ik dat ook prima vind en er dan ook genoeg aan heb of geen behoefte meer aan heb, dus nu voorlopig maar even volhouden of maar eens een alternatief bedenken voor s avonds.
Alle reacties Link kopieren
hoi, mijn eetlijstje vandaag:
ontbijt: Havermout met bosbessen
Snack: Banaan
Lunch: 2 boterhammen kipfilet en rucola
snack: appel
Avond: gehakt, sperziebonen roerbaksel
Tussendoor Koffie, thee, water
‘ s avonds gaat het goed als ik een pot (kruiden)thee zet, dan krijg ik toch een warm voldaan gevoel.
O: roggebrood met hüttenkäse, tomaat en peper
T: halve banaan
L: groentensoep + twee krentenbollen
T: appel
D: zelfgemaakte pizza met tomaat, olijf, artisjok, champignons en feta

Ik probeer overdag veel beetjes te eten. Zo bestaat mijn lunch vaak uit twee of drie dingen die ik verspreid over een uur eet. Daardoor eet ik niet te veel calorieën, maar krijg ik ook niet echt honger. Hierdoor heb ik bij het diner de ruimte om te eten wat ik wil in een acceptabele portie waar ik de hele avond op kan teren. Werkt tot nu toe goed, maar natuurlijk pas drie dagen onderweg...

@spruitelf: wedstrijdje wie er het eerste is? :-P

Probeer morgen de tabel weer bij te werken.
Alle reacties Link kopieren
Is goed HaPu; zullen we dan ook meteen een deadline stellen? Einde van het jaar ofzo. Moet toch te doen zijn :hihi:

Leuk om een beetje idee te krijgen van hoe anderen het aanpakken. Merk dat ik, zeker sinds ik kinderen heb, zelf vroeger vanuit huis zo weinig over (gezonde) voeding etc heb meegekregen.

@Coosje; tussendoortjes vind ik best lastig. In de ochtend neem ik er sowieso geen. Tot 1-2 jaar geleden altijd wel, maar ik had dan ook al eerder zin in lunch én ik at veel meer bij de lunch. Gek he?
In de middag probeer ik fruit te nemen als tussendoor. Op m'n werk lukt dat altijd wel, want dat is dan gewoon nog het enige wat ik bij me heb. En iets van een handje ongezouten nootjes. Vult ook goed.
Maar thuis... wil ik vaak om 16u de kasten af gaan struinen. En zelfs als er dan echt niks is, stop ik soms nog liever een lepel in de pot chocoladepasta o_o .. iplv fruit ofzo te pakken.

Maar idd; miss moet ik op zo'n moment meer m'n tanden gaan poetsen. Das wel een goeie tip!

Succes vandaag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@spuitelf Ik vind tussendoortjes inderdaad ook lastig. Krijg er vaak meer honger van, dan als ik ze niet eet. Ik eet nu vaak worteltjes, waar ik lekker op kan (blijven) knagen.

@HaPu roggebrood met hüttenkäse is trouwens ook een goed idee voor ontbijt! Die schrijf ik op in mijn boekje.

Ik heb van de week quinoa-muffins gebakken en die eet ik nu als ontbijt. Ik had ze gebakken als tussendoortje, maar daar vullen ze echt te veel voor.

Het gezond eten gaat me goed af moet ik zeggen, ik maak me alleen zorgen over vrijdag, dan ga ik uit eten. Wel heb ik me voorgenomen, vanaf vandaag elke dag een halte eerder uit te stappen, zodat ik nog een flink stuk moet lopen.

Succes dames!
Ik heb echt een rotdag. Heb zo veel zin in eten dat ik al een half uur met mijn eetmeter-app zit te puzzelen of ik echt niet een boterham met kaas kan sneaken. Weet dat het zonde is, want de afgelopen drie dagen gingen goed. Heb al bouillon genomen en vroeg geluncht in de hoop dat dat de zin zou stillen, maar het blijft. Heb ook nog eens krijsende kinderen om mee heen die weigeren hun dutje te doen.... Aaaaargh!!!
Alle reacties Link kopieren
Wat naar Hapu dat je zo'n honger hebt. Hoeveel calorieën wil je maximaal eten op een dag? Heb je al wat glazen water gedronken? Ik zou denk ik toch voor die boterham gaan. Blijven rondlopen met honger is niks en uit zich misschien later in een snaaibui.
Alle reacties Link kopieren
@MsBrightside; Waar maak je je dan precies zorgen om bij het uit eten gaan? Vind het zelf namelijk over het algemeen niet zo'n probleem. Als je al van te voren weet waar je gaat eten, kun je vast op de kaart kijken wat ze hebben. Neem zelf dan vaak iets van vis of een vegetarisch gerecht. En zolang het bij af en toe een keer uit eten gaan blijft is het ook niet erg als je een keer wat extra's neemt.

@HaPu; Vervelend dat je zo'n honger hebt. Kun je dan niet toch gewoon die extra boterham nemen? Zou als ik honger heb dan toch voor die boterham gaan, is nog altijd stuk beter/voedzamer dan dat niet doen en dan later een snaaibui krijgen. En heb je wel genoeg gedronken vandaag? Dat zou ook nog wel kunnen schelen in het hongergevoel.

Hier gaat het tot nu toe prima met het gezond eten, ben benieuwd of het nu zo richting het weekend ook zo goed blijft gaan.
Uiteindelijk heb ik die (twee) boterham(men) ook genomen. Was echt véél beter voor de sfeer in huis.
Ik heb het vanmorgen verkeerd verwoord: ik had geen honger ik had ZIN. Onbedwingbare trek in eten...
Ik eet gemiddeld 1800 kcal per dag. De ene dag wat meer dan de andere, maar het zweeft rond dat aantal en als ik intensief ga sporten pak ik wat meer. Niets om dus echt honger van te lijden, maar ik had/heb gewoon zo'n dag :'(
Smokkelen zit in mijn bloed zeg maar. Gelijk water bij de wijn doen. Lief voor mezelf zijn. Aaaachhhh één wijntje is niet erg toch? Dat gedrag. Daar sla ik dan snel in door. Dan eet ik rustig de ene avond kapsalon, dag erna pizza en dag daarna haal ik chinees of bestel ik sushi. Dat moest ik doorbreken en daarom heb ik gekozen voor Cambridge. Ook al was ik zelf behoorlijk sceptisch.

Ik zal mijn 'eetlijstje' even plaatsen. Dan is het meteen duidelijk wat Cambridge is ;).

ochtend: shake - cambridge
Lunch: pap - cambridge
16:30: halve reep - cambridge
19:00 200 gram groente (vandaag sperziebonen gekookt in een opkikker-bouillonnetje) + 125 gram vlees (vandaag kipfilet)
21:30: 150 ml yoghurt + andere helft reep
Tussendoor: heel veel water en spa rood. Als je zou willen thee, maar daar ben ik geen fan van.

That's it. Niets meer, niets minder. Dus niet nog een sausje bij groente of vlees. Je moet 1 eetlepel vet gebruiken. Geen suiker, geen zout. Dit is dus stap 3. Als je stap 1 doet, dan zitten die yoghurt, groente en vlees en er niet bij.

Ik ben nu op dag 6. Going strong. Ik heb voorgenomen vijf weken heel streng te doen. Daarna ga ik een weekend weg met familie. Dan doe ik wat losser. En daarna weer oppakken. Dat zal moeilijk worden. Maar we gaan ervoor!
Alle reacties Link kopieren
@Hapu, verstandig dat je die boterhamnen toch hebt genomen.
@mini, pittig zeg. Hoeveel fases zijn er in totaal.

Mijn eetlijstje van gister.
O: ±150 Griekse yoghurt met ±50gr cruesli
Om ±11.15 thuis van zwemmen en alvast een boterham genomen met kipfilet.
L: 3 boterhammen, met kipfilet en leverworst
A: frietjes uit de oven, 5 kleine kipkluifjes uit de oven, spinazie a la crème
Verdeeld over de avond een reep Tony's opgegeten als 'ongezonde calorieën die ik wekelijks mag/moet nemen.

Mijn man is deze week niet thuis met avondeten, dus ik ben dan alleen met dochter van 1,5. Dat vind ik toch best pittig dus ik kies dan eerder voor dingen waarbij ik niet zo lang in de keuken hoef te staan.

Tussendoortjes zijn hier altijd lastig geweest. Ik weet echt niet zo goed wat ik moet nemen.
Hetzelfde geld voor de lunch. Ik lees we eens mensen over wraps en salades en vraag me af hoe dat er dan uitziet. Voorbeelden zijn zeer welkom.

Ik ben natuurlijk al een klein stukje op weg met afvallen en merk nu dat ik qua broeken weer in een 48 pas en 50 echt te groot is.
Al een paar dagen vraag ik me af of ik de maat 50 weg zal gooien. In mijn achterhoofd blijft er een stemmetje zeuren. Je bent nog nooit blijvend afgevallen dus waarom zou je dat nu wel doen. Als je die broek nu weggooit moet je straks weer een nieuwe aanschaffen.
Aan de andere kant wil ik echt in mezelf geloven en hem daarom wegdoen.
Ik zou 'm wegdoen, Jemima. Gewoon bij jezelf denken dat terug naar het oude geen optie is dit keer.

Ik ben voornemens om eenmaal op streefgewicht elke drie dagen ofzo op de weegschaal te gaan staan (deed ik voorheen nooit) en zodra ik dan boven een bepaald gewicht kom, meteen weer op de rem te gaan. Nooit meer terug naar dit. Kan niet wachten om alle maat 48 en 46 en hopelijk zelfs 44 gewoon weg te doen straks.
Alle reacties Link kopieren
Deze week valt me tot nu toe niet tegen. Heb t best druk dus dan is er ook genoeg afleiding om me niet met eten bezig te houden ;)

Ik heb alleen vanavond een etentje staan, net als jij MsBrightside... een vriendin neemt me mee. En dat na een lange werkdag. Ik zal me echt moeten motiveren om bij het etentje gezonde keuzes te moeten maken. Wel grappig trouwens; ik had laatst een etentje van mijn werk. Toen ging ik eens opletten of er verschil was qua bestellen tussen mijn slankere en vollere collega's. En die was er dus echt!
De slanke collega's bestelden ook gezondere dingen. En allemaal geen toetje! En de vollere juist wel! Vond ik zo typerend. En ook herkenbaar. Als ik dan uiteten ga, wil ik mezelf 'belonen' met lekkere dingen. Terwijl ik mezelf natuurlijk uiteindelijk meer beloon met een gezonder lichaam.

Nou, ik ga weer even verder; succes dames! En zeker ook met het weekend wat alweer voor de deur staat
Alle reacties Link kopieren
@Zonnetjej34 Het etentje vanavond gaat lastig worden, omdat het zo'n all-you-can-eat sushi-restaurant is. Erg lekker, maar dat maakt het (voor mij in ieder geval) wel extra lastig om gezonde keuzes te (blijven) maken.
Ik heb hetzelfde als jij spruitelf, dat ik uiteten gaan iets "speciaals" vind, waardoor ik voor mezelf uitzonderingen maak tijdens etentjes.

Maar ik heb nu afgesproken met mezelf sowieso geen gefrituurde of andere hele "slechte" gerechten te bestellen en dat ik tussen de rondes meer tijd laat zitten, zodat ik stop wanneer ik vol zit.
Alle reacties Link kopieren
Goed plan msbright om zo met het etentje om te gaan. Ik heb komende week dezelfde uitdaging, maar ga dat gewoon aan. Uiteindelijk zullen dit soort uitjes ook gewoon moeten kunnen.

Vandaag wel een goede dag gehad. Hele dag gewerkt en zo druk gehad dat de tussendoortjes er wat bij inschoten. Wel een hele lekkere lunch van te voren voor mezelf gemaakt. Heb er naar uitgekeken vanmorgen en super van genoten.

@jemima: ik had vandaag zo'n wrap en salade. Ik maakte ze zo: volkorenwrap (middelmaat) met laagje hummus, zoete puntpaprika en een paar cashewnoten.
Als salade had ik vooral komkommer en tomaatjes, beetje augurk, paar witte kaas saladeblokjes en een paar walnoten. Als smaakmaker wat peper en een kleine lepel sladressing. Qua calorieën weet ik niet wat er in zit, maar heb zo veel groenten op en weinig koolhydraten. Heb de hele middag geen honger gehad.
Alle reacties Link kopieren
Dag dames, mag ik meeschrijven? Ik zag al veel verhalen voorbij komen over zwangerschappen en plakkende kilo's, en daar kan ik me helaas helemaal in vinden. Ben onlangs bevallen van de derde en iedere zwangerschap zijn er meer kilo's blijven hangen. Ik heb net als iemand anders hier (sorry, weet even niet meer wie) erg last van bekkeninstabiliteit en sporten is dus een probleem. Desondaks ga ik volgende week toch proberen te beginnen met (lichte) krachttraining voor wat spieropbouw. Ik ben 27 jaar, 1.73m lang en ben een maand geleden begonnen op 95 kilo, inmiddels 92,4. Mijn streefgewicht is 70 kilo, dus ik heb nog een laaaange weg te gaan. Heb niet echt ervaring met afvallen. Ooit wel eens een paar kilo afgevallen, maar niet blijvend en nooit zoveel. Ik eet grotendeels vegetarisch en heb ongeveer een jaar uitgetrokken om mijn streefgewicht te bereiken, hoewel ik er nu al aan twijfel of ik dat wel ga redden, want het gaat niet erg hard bij mij. Maar dat geeft niet! Beter langzaam en goed dan te snel en voor niks. Succes allen!
De tabel doet een beetje raar, maar volgens mij zijn de gegevens wel up to date. De dubbele noteringen verwijder ik later wel.

Welkom miluska.

Ik had vandaag ook een prima dag. De vreetzin en het chagrijn van gisteren was helemaal verdwenen :-D
O: brood met sandwichspread
T: banaan
L: rijst met groenten
D: spinaziestamp met een bètaschijf

Vandaag zelfs (per ongeluk) veel te weinig kcal binnen gekregen. Heb er nu geen last van, maar hoop wel dat dit zich vanavond niet gaat wreken.
Zo... maandag nieuw account aangemaakt (omdat ik onder de ander mensen in reallife ken) woensdag m'n wachtwoord alweee vergeten!

Zal dus niet overal meer met terugwerkende kracht ingaan!

Mijn gewicht woensdag was 76,4.
-0,6, prima dus!

Vandaag een minder dagje, vanmiddag een lekkerbekje gegeten en vanavond een port gedronken.

Frisdrank is voor mij een valkuil. Ik mocht van mezelf al tijden alleen in het weekend 1 fles kopen maar als ik de kans kreeg nam ik naast die fles bij anderen ook graag een frisdrank.
Heb nu niets in huis gehaald (wel port genomen dus) maar ik kan maar moeilijk wennen aan de hele dag water/thee.
Zijn er meer die er moeite mee hebben (gehad)?

Overigens ook wel een overwinning, er ligt al de hele week een reep Tony's op mijn te wachten op m'n werk... niet opgehaald dus ook geen kans om hem op te eten!

Morgen hier wel Sint Maarten ga ervoor zorgen dat het snoep na het weekend ook weer de deur uitgaat (neer zetten op het werk).
Alle reacties Link kopieren
Zou ook heel graag mee willen doen!

Ik ben 1.74 m en weeg nu 112,5 kilo, ik ben 44 jaar. Woog vroeger altijd 62 kilo tot ik stopte met (ketting)roken, mijn derde kind kreeg en hierna aan medicijnen moest die mijn stofwisseling sterk hebben vertraagd alsmede het signaal "Je hebt genoeg gegeten" in de war geschopt.

Helaas heb ik de handicap (zowel letterlijk als figuurlijk) dat ik ernstig hypermobiel ben met bekkeninstabiliteit waardoor sporten voor mij zeer beperkt en soms niet mogelijk is. Elke kilo eraf zal voor mij niet alleen mentaal een overwinning zijn maar ook minder pijn betekenen, dus dat alleen al zou genoeg motivatie moeten zijn. Maar eerlijk gezegd heb ik juist de neiging bij veel pijn in mijn lijf mezelf te willen troosten met een handje zak pepernoten, een beker ijs of toastjes met brie. :-[

Natuurlijk wil ik eigenlijk weer naar de 62 kilo maar dit is zo'n onrealistisch doel dat ik het liever in babystapjes voor elkaar wil krijgen. Mijn eerste doel zet ik nu op 95 kilo.

Ik hoop dat we elkaar goed kunnen steunen! :hug:
anoniem_357366 wijzigde dit bericht op 11-11-2017 10:10
Reden: Leeftijd vergeten te vermelden
0.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik zou ook heel graag willen mee doen.
Ik heb al verschillende pogingen gedaan maar viel telkens terug.
Voor mij is het met name lastig omdat ik veel onregelmatig werk, daardoor meer moe ben en dan dus maar naar iets makkelijks en ongezonde te nemen. Met name werken in de nacht zorgt ervoor dat ik snacktrek heb.
Daarnaast ben ik van: gezelligheid daar hoort iets lekkers bij. Dat moet ik dus ook afleren.

Ik heb als stok achter de deur nu dat ik in het voorjaar 2019 ga trouwen. Heb mijn droomhuis afgelopen week gevonden. Voor het eerst vond ik mezelf echt best mooi nu al maar zie natuurlijk dat het 100x mooier is met minder kilo's. In de zomer moet ik terug komen dan gaan ze mijn maten opnemen om hem echt te bestellen.
Graag heb ik hopelijk met dit forum dus een extra stok achter de deur en krijg ik van jullie en schop onder mn kont als het even moeilijk is.

Voor de tabel:
Startdatum 22-10-2017
Startgewicht: 115.5kg
Streefgewicht: 75kg
Huidige gewicht: 111.8kg
Leeftijd: 25

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven