Lijf & Lijn alle pijlers

Nog een paar kilo er af van gezond naar topfit!

18-11-2016 14:54 145 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wil jij ook toewerken naar een gezond eetpatroon, voldoende sporten en bewegen en bijpassend gewicht?

Schrijf mee in dit forumtopic, wat we doen:

- Elke week geef je een lifestylecijfer: hoe goed ben jij bezig geweest de afgelopen week?

- Als je wil geef je ook je afvaldoelstellingen en vorderingen daarin door

- Elke week probeer ik te starten met een bepaald onderwerp/doel/thema ter motivatie

- Deel je tips en tricks maar ook je slechte momenten, zo helpen we elkaar

Ik mag helaas geen tabel maken en posten omdat ik nog geen 'plaatjesplakrechten' heb die je pas mag hebben na 200 posts... maar daarom hieronder een linkje!

Link naar overzichtstabel 2 januari 2017!

Waarom wil jij afvallen?

Totaal aantal stemmen: 32

Om er beter uit te zien (47%)
Om gezonder te zijn (13%)
Ik wil gezonder leven (13%)
Voor mijn sportprestaties (22%)
Anders, namelijk... (6%)
Live slow, ride fast!
Ik heb al een tijdje niet meer geschreven, mijn goede voornemens wat betreft sporten en afvallen zijn de deur uit. Ik ben namelijk zwanger! En daarmee ook zo ziek als een hond (continue misselijk, overgeven en dood moe) dus sporten zit er nu niet in en afvallen is natuurlijk nu niet de bedoeling dus ik schrijf niet meer mee.

Iedereen heel veel succes met het behalen van jullie doelen!
My-little-appletree, gefeliciteerd met je zwangerschap! Welke sport deed je voor je zwangerschap? Ik ken best veel vrouwen die tot heel ver in de zwangerschap gesport hebben. Zelf zwom ik tot een dag voor de bevalling 25jes vlinderslag (wel op en lagere intensiteit dan ik normaal zou doen) De baby werd er heel rustig van. Tijdens mijn eerdere zwangerschap heb ok niet gesport, toen herstelde ik een stuk langzamer na de bevalling. Dat kan natuurlijk toeval zijn. Het fijne is dat je nu qua sport gewoon een beetje kan aanlummelen en een hele goeie smoes hebt om de trainingsonderdelen die je altijd als marteling hebt ervaren lekker te laten zitten.

Fietschick, die enorme honger en vermoeidheid na een zware trainingsweek herken ik wel. Ik heb wel eens. Berekend hoeveel calorieën ik verbrandde tijdens zo'n week en daar valt ook gewoon niet tegenop te eten. Die vermoeidheid is ook gewoon een teken dat je lichaam moet herstellen. (ik klaag meestal dat mijn benen er af zijn, mijn vriend wordt er gek van :-D)

Eigenlijk meet ik nooit enige omtrek. Misschien zou dat qua taille wel goed zijn. Daar wil ik vooral volume kwijt zonder dat er iets voor in de plaats komt. Op mijn bovenbenen wil ik wel wat vet kwijt maar ik denk dat de spieren die ik daar nodig heb ongeveer evenveel volume zullen innemen.
Hardlopen en fietsen, Door het weer gaat fietsen sowieso al niet en hardlopen gaat niet omdat ik een HG zwangerschap heb. Bij iedere vorm van inspanning moet ik overgeven, ik heb al moeite met de hele dag op mijn zoon te Letten of gewoon te werken helaas. Zelfs zwemmen zou er nu niet in zitten, ik hoop dat het nog iets beter word en ik straks zwangerschapsyoga kan doen of vaak kan gaan zwemmen.
My-little-appletree, gefeliciteerd wat een leuk nieuws! Hopelijk voel je je snel wat beter en kun je ook een beetje van je zwangerschap genieten...!
Live slow, ride fast!
Ik ben vanochtend tijdens mijn zakenreis door mijn enkel gegaan! Ik kan wel janken (niet eens van de pijn, hoewel mijn voet wel eens beter heeft gevoeld) Een paar weken geleden ben ik tijdens een trainingsloopje door mijn enkel gegaan, vervolgens heb ik 3 weken niet gelopen. De halve van Egmond was mijn eerste loopje sindsdien en nu zit ik al weer 3 weken met mijn poot omhoog.

Of de 60 van Texel een heel goed plan is met 6 weken trainingsachterstand weet ik niet....of eigenlijk weet ik dat het gewoon een slecht plan is. Ik ga mij nog niet uitschrijven maar heb er weinig vertrouwen in dat 6 weken trainingsachterstand in te halen is. *gaat in een hoekje huilen en dan weer zakelijke dingen doen*
O nee! Mag je helemaal niet lopen? Ook niet rustig, juist onverhard of met een brace?

Wellicht dat je een fiets/hometrainer wat gemiste conditietraining kan inhalen?
Live slow, ride fast!
Ik mag alles want ben niet bij een dokter geweest. Een dokter kan er ook niks aan doen anders dan een diagnose stellen en zeggen dat ik goed moet koelen en mijn voet hoog moet houden tegen zwelling.

Ik kan er nu geen druk mee zetten dus ook niet onverhard op lopen of fietsen. Ik kan zelfs niet zwemmen want ik kan mijn voet niet in spitsstand krijgen zonder door de grond te gaan van de pijn. Misschien rhuis maar wat 1-benige dingen doen op de Tacx. Dat zie je op Amerikaanse sites met trainingsprogramma's best veel maar ik doe het werkelijk nooit. Jij wel? Of fiets jij niet binnen?
Likt mij heel onverstandig pezikboom als je nu behalve dan die halve marathon afgelopen zondag daarvoor drie weken niet gelopen hebt , nu weer weken niet kunt lopen, nog nooit een hele marathon gelopen (toch? of had ik dat verkeerd begrepen?) op 17 april te denken zonder je lichaam wezenlijk schade aan te doen op 17 april even 60km te kunnen hardlopen. Dat heef niets meer met gezond sporten te maken maar dat is een kwestie van hoe snel krijg je je lichaam zo snel mogelijk de vernieling in zodat je aan geen enkele doelstelling meer toe komt.

appletree gefeliciteerd met je zwangerschap. Hopelijk houd bij jou niet net als bij mij alle zes keer de misselijkheid negen maanden aan.

fietschick ik meet nooit maar met al mijn duursporten en dat kleine beetje krachttraining hoef ik natuurlijk ook niet de illusie te hebben dat ik spiermassa op zou bouwen. Overigens weeg ik ook maar heel zelfden. Want net wat e zegt die laatste kilo gaat er niet zomaar af en de normale schommelingen gedurende de cyclus zijn groter dan die ene kilo. En normaal gesproken kun je met je cyclus ook nog rekening houden. Maar ook daar kan ik geen peil meer op trekken.

Mijn wedsstrijd zondag ging niet zo als gehoopt. Wel een podium plaats (tweede ) maar ik mis echt de wedstrijd hardheid. Over een kleine twee weken een herkansing.
Dat klopt Baukje, ik heb nog nooit aan een marathin-evenement meegedaan. Ik eb echter wel een aantal keer de afstand van een marathon gelopen als training en ik heb aan andere duursportevenementen van 9 uur meegedaan. Conditioneel kan ik Texel dan ook prima aan, het is puur een kwestie van mijn spieren laten wennen aan het feit dat ze 6 uur lang moeten gaan lopen.

Gezien mijn sportgeschiedenis leken mijn eerste marathon en Texel met een maand er tussen mij geen heel belachelijk idee, maar zoals het nu gaat (enkel dik en blauw, ik loop als een manke bejaarde) gaat het hem niet worden. Ik had mijn trailschoenen meegenomen om hier op zakenreis op een sneeuw-ondergrond te trainen maar die gaan weer ongebruikt mee naar huis.

Welke wedstrijd ga je over 2 weken lopen?
Perzikboom maar het gaat juist om die belastbaarheid van spieren en pezen. Dat is juist de grote uitdaging om die op te bouwen. Dan kun je niet forceren ook al heb je nog zo'n goede conditie. Sterker nog een goede conditie zal je eerder tegenwerken in de opbouw omdat je dan gemakkelijk toch te snel opbouwt en dus gemakkelijker overbelast raakt en weer verder achterop raakt. Maar als je in trainingen al marathon afstanden loopt dat is het natuurlijk een ander verhaal.

Overigens is een loopconditie heel wat anders dan een fiets of zwemconditie. beide verhogen je algehele conditie maar dat wil nog niet zeggen buiten de belastbaarheid van pezen en spieren dat e daarmee een marathon of zeker een 60km uitloopt. En als e er heel lang over gaat doen komen er hele andere problemen bij kijken dan bij fietsen/zwemmen. Kun je op de fiets nog gemakkelijk eten en het eten verteren, hardlopend is dat vaak een ander verhaal.

Over twee weken loop ik in Maassluis de halve. Ten minste als de weersomstandigheden het toelaten.
Wat je zegt over loopconditie herken ik wel. Ik had er vooral wel last van toen ik het lopen net oppakte.

Ik kijk wel hoe de enkel-situatie zich ontwikkelt. Het is heel blauw en heel dik maar niet meer volledig immobiel zoals gisteren.

Hoe gek moet het in Maassluis worden om het niet door te laten gaan? Er zijn zelfs marathons op de noord- en zuidpool dus op zich zou je onder iedere omstandigheid een marathon kunnen lopen.
Nou het gaat niet om het al dan niet door laten gaan. Maar als het parcours glad kan ik niet mijn wedstrijdhardheid trainen en loop ik enkel een risico op een blessure dus dan stap ik er niet voor in de auto maar loop ik een trainingsrondje in het bos hier. Het is voor mij tenslotte maar een trainingswedstrijdje.

Fijn dat je toch al verbetering merkt in je enkel.
De kogel is door de kerk, ik heb mij afgemeld voor de 60 van Texel en aangemeld voor de marathon van Rotterdam. Rotterdam zit een week voor de 60 waardoor allebei doen geen optie was. Nu doortrainen voor de 60 met 6 weken trainingsachterstand ook niet heel verantwoord meer is, is Rotterdam wel weer een goede optie. (aangezien ik de afstand kan lopen en lang in Rotterdam gewoond heb, is Rotterdam wel een marathon die hoog op mijn verlanglijstje staat)
Dit topic is een beetje aan het inslapen, niet? Hier vanochtend 69,9 en mijn week krijgt een 7.

Hoewel ik door de gekneusde enkel lang niet alles kan doen wat ik graag zou willen en mij totaal niet aan mijn trainingsschema hou heb ik zaterdag wel kunnen zwemmen, zondag kunnen fietsen (zonder pijn) en ga ik vandaag ook een dubbele fietstraining doen.
Vervelend van je enkel, maar zo te horen kan je gelukkig nog wel ea aan sport doen. Veel beterschap!

Ik heb ook allang geen up-date meer gegeven. Vanochtend gewogen en 74,1 (400 gram lichter dan mijn vorige post). Ben er tevreden mee, afvallen gaat langzaam door: helemaal prima! Qua eten gaat het ook goed. Gister yoga gedaan, donderdag tennis en van het weekend ga ik een wandeltocht doen
Ja ik merk ook dat er wat minder animo is hier. Ik ben zelf ook een beetje ingedut.

In mijn rustweek echt mega vermoeid geweest en niet al te best kunnen eten. Nu ik deze week weer (normaal) ben gaan trainen ben ik weer op de rit :-)

Wie doet er nog mee?
Live slow, ride fast!
Hoe gaat het tot nu toe fietschick?

Bij mij goed. Gister 23 km gewandeld. Vanavond ga ik naar yoga en sinds vorige week doe ik nu aan tennis op de donderdag. Ik merk dat ik me echt beter voel nu ik meer beweeg.
Hier wordt het enkel-probleem weer langzaam beter. Afgelopen zaterdag de laatste echte training gehad voordat ik komend weekend een belangrijke wedstrijd heb. De enkel doet pijn dus tijdens de training niet voluit kunnen gaan maar ik verwacht dat ik die pijn tijdens de wedstrijd wel kan negeren.

Zondag ook weer voor het eerst een looptraining(KJE) gedaan. Tijdens het lopen was mijn enkel pijnvrij. Achteraf wel wat last gehad dus ik moet zeker niet te snel opbouwen.
Het sporten gaat hier goed maar de krachttraining blijft een puntje van aandacht en de discipline wat betreft eten lijkt momenteel ook ver te zoeken. Ben vannacht zelfs mijn bed uit gekomen om een boterham te eten. Kon gewoon niet slapen van de honger. Terwijl ik toch meer dan voldoende gegeten had. Of het nu kwam door de wedstrijd van gisteren. In ieder geval deze keer wel een 'snelle' halve marathon gelopen. Dus dit keer wel tevreden over de wedstrijd.

Nu weer op regelmatiger basis de krachttraining oppakken.

Jij gaat met een nog niet herstelde enkel een wedstrijd doen? En e denkt zelf dat dat verstandig is met al de plannen die je nog voor dit jaar hebt?
Bij mijn hoofdsport waar ik komend weekend een wedstrijd van heb belast ik mijn enkel niet. Het doet pijn door omgevingsfactoren. Ik kan het niet uitleggen zonder uit te leggen wat ik doe en daarbij ook gelijk te vertellen wie ik ben. Het klinkt enorm eigenwijs, maar dat valt in de praktijk reuze mee.

Je zegt dat je midden in de nacht wakker wordt met honger maar wel voldoende gegeten hebt. Heb je dan wel het juiste gegeten? Dat je allen voldoende caloriën binnen hebt gekregen wil nog niet zeggen dat je daarmee optimaal herstelt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven