Lijf & Lijn alle pijlers

Op weg naar een fit, gezond en slank 2019

02-02-2018 19:59 361 berichten
Vervolg van 10 kilo minder in 2018.
Vrijdag is weegdag. Gewicht aub dikgedrukt vermelden.

Naam Leeftijd lengte startgewicht. Huidig gewicht 


Ollekebollekeknolleke:
32 jaar 1.57
67.465.26564.864.464.46463.5
6463.6

Skippybal10:
30 jaar 1.65
70.870.46968.868.668.267.466.8
66.866.5

Limonello18:
35 jaar 1.68
60.258.757.15857.5575757.2
5756.8

Strikjemetstippels:
35 jaar 1.68
6160.660.660.260.259.859.4
xx

Fudge:
34jaar 1.69
68.166.766.266.267.366.966.7
xx66.1

Twilight84:
33 jaar 1.75
86.882.382.681.9828281.782.2
81.982.1

Zwartvlekje:
25 jaar 1.55
62.361.26161.46160.960.5
60.7

Lola-lily:
30 jaar 1.63
79.879.17978.57978.57979
78.778.4

Kiwimeisje:
28 jaar 1.79
89.289.187.387.386.2xx85.4

Evada35:
35jaar. 1.80
83.8
8079.5
anoniem_361216 wijzigde dit bericht op 15-04-2018 12:55
76.41% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Kiwimeisje schreef:
07-02-2018 09:14
Doen jullie ook van die groepslessen bij fitness? Ik zie daar enorm tegenop. Zitten daar meer mensen die het eerst niet goed volhouden? Ik denk dat het zo confronterend is.. maar t lijkt me wel leuk als ik het eenmaal een beetje kan.
Ik doe CrossFit, dat is ook in groepen. Super intimiderend als je er als buitenstaander naar kijkt, want het is intensief en zwaar, en zeker mannen zijn nogal snel flink gespierd. Dan moet je wel even een drempel over om te beginnen. Maar, het leuke is dus dat echt iedereen, op elk niveau, mee kan doen, dat iedereen heel erg welkom is en dat het echt helemaal niemand iets uitmaakt of jij nu een lege stang gebruikt of hem vol laadt met gewicht. En dat jouw PR van 25 kg net zo aangemoedigd wordt als de PR van 125 die iemand anders maakt. Je komt voor jezelf, om jezelf uit te dagen, beter en sterker te worden.

Dat is vast in de sportschool ook zo. Het is tof dat je er bent en meedoet naar eigen kunnen. Waarschijnlijk voel je je zelf meer opgelaten dan dat anderen met jou bezig zijn. Gewoon gaan, moe worden, spierpijn krijgen en na een paar dagen weer gaan. Je zal zien dat het vanzelf beter gaat.
Kiwimeisje schreef:
07-02-2018 09:40
Wow dan weet je wel goed hoe je zoveel moet afvallen! Knap zeg! Ik kwam uberhaupt ieder jaar al een paar kilo aan en na de zwangerschap zeg ik: en nu is het afgelopen! Ben ooit wel 7 kilo afgevallen, maar nooit meer.

Wat naar van de miskraam! Ga je weer proberen zwanger te worden? Of is dat te persoonlijk?
Gefeliciteerd met je dochter trouwens!
Eerste kindje?
Ja weten hoe ik af moet vallen doe ik wel, het uitvoeren is soms lastig en val regelmatig terug.
Maar de aanhouder wint :).
Nee hoor, mag je vragen :).
Ik heb totaal 3 miskramen gehad, ook voor zoon en dochter 1.
Ga het even niet meer proberen om zwanger te worden en misschien wel nooit meer (heb nu weer een spiraal)
Ben er goed klaar mee.
Maar het is wel echt verdrietig ja.
Gelukkig heb ik twee prachtige kinderen mogen krijgen :).
Ik doe zumba en echt niemand die gek opkijkt als je niet mee kan komen hoor. Mijn ervaring is dat iedereen veel te druk bezig is met de les volgen om op anderen te letten.

Ik had gisteren een flink mindere dag. In de auto op en neer naar de hoofdstad, samen met zoontje. Twee sociale afspraken en kon/wilde de beschuit met muisjes en uitgebreid belegd broodje niet afslaan. Daarnaast ook niet gesport, gelukkig wel wat kunnen wandelen (12000 stappen). Zometeen een dlinke wandeling maken en vanavond zumba. Wat eten jullie vandaag?

Ik vanochtend granola met magere yoghurt. Voor de lunch paprikastoof (ik lunch warm i.v.m zumba vanavond) en vanavond een salade denk ik.
Alle reacties Link kopieren
-Fudge- schreef:
07-02-2018 09:48
Ik doe CrossFit, dat is ook in groepen. Super intimiderend als je er als buitenstaander naar kijkt, want het is intensief en zwaar, en zeker mannen zijn nogal snel flink gespierd. Dan moet je wel even een drempel over om te beginnen. Maar, het leuke is dus dat echt iedereen, op elk niveau, mee kan doen, dat iedereen heel erg welkom is en dat het echt helemaal niemand iets uitmaakt of jij nu een lege stang gebruikt of hem vol laadt met gewicht. En dat jouw PR van 25 kg net zo aangemoedigd wordt als de PR van 125 die iemand anders maakt. Je komt voor jezelf, om jezelf uit te dagen, beter en sterker te worden.

Dat is vast in de sportschool ook zo. Het is tof dat je er bent en meedoet naar eigen kunnen. Waarschijnlijk voel je je zelf meer opgelaten dan dat anderen met jou bezig zijn. Gewoon gaan, moe worden, spierpijn krijgen en na een paar dagen weer gaan. Je zal zien dat het vanzelf beter gaat.
Je hebt helemaal gelijk, ik ga even kijken of ik me moet inschrijven vanavond voor zo'n les en dan ga ik deze week mn eerste proefles doen :/
Dava1983 schreef:
07-02-2018 10:24
Gefeliciteerd met je dochter trouwens!
Eerste kindje?
Ja weten hoe ik af moet vallen doe ik wel, het uitvoeren is soms lastig en val regelmatig terug.
Maar de aanhouder wint :).
Nee hoor, mag je vragen :).
Ik heb totaal 3 miskramen gehad, ook voor zoon en dochter 1.
Ga het even niet meer proberen om zwanger te worden en misschien wel nooit meer (heb nu weer een spiraal)
Ben er goed klaar mee.
Maar het is wel echt verdrietig ja.
Gelukkig heb ik twee prachtige kinderen mogen krijgen :).
Eerste kindje en t is een jongetje! :)
Snap ik wel, even pauze en dan zie je wel weer. Miskramen lijken me wel heftig.
lola-lily schreef:
07-02-2018 10:45
Ik doe zumba en echt niemand die gek opkijkt als je niet mee kan komen hoor. Mijn ervaring is dat iedereen veel te druk bezig is met de les volgen om op anderen te letten.

Ik had gisteren een flink mindere dag. In de auto op en neer naar de hoofdstad, samen met zoontje. Twee sociale afspraken en kon/wilde de beschuit met muisjes en uitgebreid belegd broodje niet afslaan. Daarnaast ook niet gesport, gelukkig wel wat kunnen wandelen (12000 stappen). Zometeen een dlinke wandeling maken en vanavond zumba. Wat eten jullie vandaag?

Ik vanochtend granola met magere yoghurt. Voor de lunch paprikastoof (ik lunch warm i.v.m zumba vanavond) en vanavond een salade denk ik.
Oe zumba heb ik ooit (toen ik veel dunner was) wel geprobeerd, maar wat was ik daar slécht in!! Wel heel leuk vind ik, maar ik schaamde me dood haha. Ik vind 12000 stappen supergoed!

Ik eet vandaag een boterham met appelstroop, dan lunch 3 boterhammen met kaas/ tonijn/ ui en champignon (even verwenmomentje) en vanavond denk ik couscous met kip, mango, bosui. Ga vanavond sporten.
Wat is een paprikastoof? Soort goulash?
Gewoon paprika, ui, knoflook,chili en een blikje tomatenstukjes. Ik eet er een gepocheerd ei bij (klinkt vreemd, maar is lekker!!)
Alle reacties Link kopieren
Die couscous klinkt ook wel lekker! Hoe maak je dat precies klaar?
Alle reacties Link kopieren
Is een recept van internet, mag je alles gewoon plakken hier? Nouja als t niet mag dan verwijder ik het wel: https://www.okokorecepten.nl/recept/cou ... -kip-mango. Ik doe minder kip en meer mango :)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tips allemaal. Ik denk dat ik nog wel wat kan aanpassen hoe ik verder eet op dagen dat ik werkmaaltijden heb. Ik ga vrijdag iets nieuws proberen.

Kiwimeisje, ik doe ook groepslessen kickboksen. Beginners worden bij ons echt geholpen en aangemoedigd. Onze lessen zijn best zwaar en soms gebeurt het wel dat de eerste keer iemand de les niet volhoudt. Dat kan gebeuren dat krijg je een schouderklopje en complimenten dat je zo diep bent gegaan. Het gaat vaak snel beter en mensen kunnen een tweede les vaak hun energie al beter doseren.
Gewoon proberen, dat soort groepen zijn er helemaal aan gewend dat er nieuwe mensen bij komen en dat daar ook mensen tussen zitten die minder fit zijn.

Ik ben lekker actief vandaag. Een stuk gelopen vanochtend en een nieuwe fiets gekocht in een dorp verderop en een flink stuk terug naar huis gefietst. de 12500 (ik heb mijn doel wat omhoog bijgesteld van 10.000 naar 12500) heb ik er al weer op zitten en ik moet straks nog de deur uit.
Hebben jullie ook dat het makkelijker is om je aan je eetschema te houden op de dagen dat je lekker bezig bent?
Alle reacties Link kopieren
@kiwimeisje: Ik doe aan Bootcamp en het is heel normaal dat een beginner niet helemaal mee komt. Later ook trouwens. Niemand kijkt er van op. Iedereen heeft toch zijn eigen niveau, dus ook als je al een jaar bezig bent kan het zijn dat je nog vijf keer zo traag gaat als de ander. Het is al knap dat je er überhaupt staat. Hiervoor heb ik gedanst, en zag ik beginners altijd schrikken van de snelheid waarmee de pasjes worden aangeleerd. Ik vond het dan juist altijd jammer als dat maakte dat iemand niet op les ging, want je wordt er vanzelf beter in. Sowieso vind ik het altijd wel een fijn idee juist als ik zie dat mensen heel goed of bijvoorbeeld best slank zijn in zo’n les. Als beginner is het misschien intimiderend, maar het geeft mij ook het gevoel dat die les ook daadwerkelijk nuttig is. Want blijkbaar kun je er na flink wat lessen ook zo bijstaan ;-D

@dinertip: van de week dit gezonde vega gerecht gemaakt en het was echt lekker!
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... -kortlever

@zwartvlekje: leuk een nieuwe fiets! Reed ie meteen lekker?

Ik heb vandaag al best wat bewogen met gewoon mijn kinderen in en uit de auto sjouwen en de hele dag van hot naar her rijden. Maar vanavond ook nog met tegenzin wezen hardlopen en uiteindelijk was het nog heel lekker ook! Verder ook niet gezondigd qua eten. Lekker dagje dus.
Jammer dat je gaat sanseviera, ik heb gekeken of ik de titel kon aanpassen naar slanker. Maar dat gaat helaas niet.

Dava welkom terug. En andere nieuwe leden ook welkom.

Hier even een dipje. Enorme pms en vocht vasthouden. En na de bootcamp van zondag ben ik opeens heel grieperig. En omdat ik zo 'zielig' ben heb ik een Tony gegeten in combi met een zak chips. En het gaf niet eens voldoening. Echt een leermoment dus. Ik moet zorgen dat ik iets anders ga doen op die momenten. Meestal ga ik dan wandelen of zo maar nu verkies ik een dekentje en de bank. Vrees voor de weegschaal morgen.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap Limonello, hopelijk valt het mee morgen.

@Nijntje, ja ik ben er blij mee. Het is een tweedehandsje maar een stuk beter dan degene die ik had. Ik ben vanmorgen al weer begonnen met een flinke wandeling, ik moest mijn oude fiets die nog op het station stond en waar niet meer op te fietsen valt nog ophalen.
Alle reacties Link kopieren
Heb een afspraak gemaakt bij een ivf kliniek voor een intake.
Daarop moet ik ook gewicht invullen.
Dus nu weer echt goed in het gareel. En mijn gewicht vul ik pas in op dag van gesprek.
Uit lunchen geweest met man en zoon. Spa rood en salade gerookte kip zonder dressing. Best lastig want ze hebben heer heerlijle garnalenkroketten en die bestelde man natuurlijk 😐
Alle reacties Link kopieren
Oh ik herken het lola lily, een kroket klinkt dan wel heerlijk.. Maar knap dat je toch voor de salade bent gegaan! Hier vandaag even kunnen sporten en dinsdag geweest, nu het weekend nog en dan ben ik toch weer 4 keer gaan sporten.
Alle reacties Link kopieren
Maar was de salade kip ook lekker? Of heb je echt met tegenzin zitten eten?

Spannend Twilight. Ik heb nul verstand van IVF, maar kan gewicht van invloed zijn op iets?

Goed bezig ollekebolleke! Bevalt het werken in de sportschool je?

Hier staat het carnavalsweekend al voor de deur, meer mensen die iets gaan doen? Ik ga gelukkig maar een dag maar heb me vast voorgenomen niet te drinken. Ofwel alcoholvrij bier (zodat mensen toch denken dat ik drink en ik hopelijk niet steeds moet aanhoren dat ik moet drinken, zo geen zin in) of gewoon fris. Vind het lastig, enerzijds super gezellig maar anderzijds, het zal lastig worden om netjes binnen de 1500 calorieën te blijven. Zit er nu goed in en ik vind de carnaval het eigenlijk niet 'waard' om flink te zondigen. Want er zal vast gedineerd worden bij de friettent. Gelukkig dus maar een dag!
Alle reacties Link kopieren
Ze kijken of je een gezond bmi hebt. Door overgewicht zou je moeilijker zwanger kunnen worden.
Heb nu een bmi van 27. Die probeer ik dus lager te krijgen.
Ik zie er niet te zwaar uit, dus krijg ik regelmatig te horen dat ik niet hoef te sporten of af te vallen. Maar ik ben dus wel te zwaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga je aanmoedigen twilight!! Hoop dat het lukt, zowel om je BMI te verlagen en om zwanger te worden.
Alle reacties Link kopieren
Hoop het ook voor je twilight!

Fudge, het werken bevalt goed. Het is heerlijk weer even bezig te zijn en dat op een plek waar ik graag kom. Geeft ook motivatie om dit vast te houden :)
Kipsalade was lekker! Hebben jullie vertrouwen in de weegschaal morgen? Ik weet het niet zo goed. Niet heel streng geweest afgelopen week, maar wel flink gesport en bewogen.
Alle reacties Link kopieren
Gevonden!! Tot morgen!
Goedemorgen!

Ik woog vanmorgen 81.
Heb een lager gewicht gezien deze week maar helaas paar slechte dagen gehad.
Gelukkig geen etentjes of verjaardagen op de planning dus ga even goed mijn best doen .
Alle reacties Link kopieren
Hoppa weer een halve kilo eraf!
82.3
Ik ben tevreden!
Alle reacties Link kopieren
Gewicht: 66,7. Ben er blij mee, gaat lekker zo!
Gewicht vanochtend 79,5 Geen topweek gehad, maar toch 4 ons lichter.
Alle reacties Link kopieren
89,1, ik baal maar afgelopen 2 dagen ook echt niet streng geweest. Even weer beter m’n best doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven