Lijf & Lijn alle pijlers

Opmerking na afvallen

27-08-2017 15:14 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Mijn vrouw is aan het afvallen en is inmiddels van 85kg afgevallen naar 77kg.
Een hele prestatie; ik ben erg trots op haar!
Het is m.i. ook duidelijk te zien.
Dit weekend hebben we mijn ouders en broer (afzonderlijk) weer gezien. Voor het eerst sinds mij vrouw aan het afvallen is.
Tot mijn (en mijn vrouws) verbazing viel het hun beiden niet op en is er niets over gezegd.
Ik merk dat mijn vrouw hierover teleurgesteld is.
Wat vinden jullie; vinden jullie het passend dat ik ze hier telefonisch even op aanspreek.
De verstandhoudingen zijn overigens prima.
Alvast dank voor jullie reacties en adviezen.
Ik heb gemerkt dat anderen het pas zien als er rond de 15 kg af is.
Niks over zeggen, afvallen doet ze voor zichzelf en die complimenten gaan echt wel komen
Alles komt goed
' op aanspreek' ?

soort standje ofzo?

daarnaast...of ze hebben het niet gezien ( ik zie dat soort dingen nooit...afvallen, een nieuwe bril, andere haarkleur, valt me niet op ) moet je dat mensen verwijten? Of ze hebben het wel gezien en dan...........ben je verplicht daar wat over te zeggen?

In een ander topic klaagde iemand dat ze per ongeluk afviel of aankwam en dat iedereen daar maar wat over te zeggen had. En was ook niet goed.
Ik zou daar ook mijn mond over houden, wel knap van je vrouw.

Ik zie in gedachte zo een telefoontje gaan..."he Karel, wil je de volgende keer mijn vrouw ff een complimentje maken" Volgende bezoekje..."Goh Marie, wat heb je leuke schoenen aan"...
die ik wilde bestaat al...
Nee joh, niets over zeggen. :facepalm:
Helemaal fout, dat jij gaat spreken voor je vrouw, het is je kind toch niet?
Voor jullie is het verschil heel opvallend, voor buitenstaanders niet zo.
Ze is 8 kilo afgevallen. Knap, maar niet altijd direct voor anderen te zien.
Daarnaast doet je vrouw dit hopelijk voor haarzelf, ze valt niet voor anderen af. Anderen zijn al helemaal niet verplicht om er complimenten over te geven of er wat van te vinden.

Ik zou in elk geval not amused zijn als ik hierop zou worden aangesproken.
Met zo'n gewicht eraf zou je het wel moeten zien. Zeker omdat ze niet van een super hoog gewicht af komt.
Misschien dat ze er niks van durfde te zeggen omdat ze niet wisten of het de bedoeling was dat ze zou afvallen? Of misschien waren ze bang een opmerking te maken terwijl ze niks was afgevallen?

Ik maak soms ook geen opmerking over zoiets omdat ik in sommige gevallen bang ben over te komen alsof ik iemand eerder (te) dik vond. Want een opmerking als 'goh ben je afgevallen? Wat goed!' kan op die manier bij sommige verkeerd aankomen.

Daarnaast wil ik vooral even zeggen dat ik het erg knap vind dat ze zo veel is afgevallen!
Natuurlijk spreek je ze hier niet op aan.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Niet iedereen houdt zich met het gewicht van je vrouw bezig.

Soms durft men ook niets te zeggen omdat als je vraagt of iemand is afgevallen, sommigen dat ook ervaren als kritiek omdat ze te dik zijn/waren. Blijft een gevoelig onderwerp. Ik denk als het afvallen nog extremer is, ze het wel durven zeggen.
Nee zeg! Ik weet niet waarom ze het kennelijk niet opmerken. Misschien hebben ze altijd alleen maar naar haar persoonlijkheid gekeken en is haar omvang nooit opgevallen!

Of misschien is het hen wel opgevallen maar vergeten het te noemen.

Of kan het ze oprecht niets schelen.

Of dachten ze dat ze misschien ziek geweest was.

Of zijn ze zelf corpulent? Dan misschien willen ze het er niet over hebben want dan moeten zij meteen vertellen waarom ze zelf niet afslanken.

Complimenten moeten vrijwillig gegeven worden. Een afgedwongen compliment is niks.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Nee, niets van zeggen.
Zou niet weten waarom.
Niet iedereen vindt het dieet/ het afvallen van je vrouw net zo interessant als jullie.
Het lijkt mij voor haar het belangrijkste dat jij het ziet, en dat jij trots op haar bent. Koop een leuk jurkje voor haar, en stuur haar lekker naar de kapper voordat je weer op familiebezoek gaat. Anderen zijn niet bezig met het figuur van jouw vrouw, of in elk geval, niet zoals jij dat bent. En complimenten aan haar, knap dat ze zo veel is afgevallen!
Floris1976 schreef:
27-08-2017 15:14
Wat vinden jullie; vinden jullie het passend dat ik ze hier telefonisch even op aanspreek.
De verstandhoudingen zijn overigens prima.
Alvast dank voor jullie reacties en adviezen.

Nee, ben je mal zeg.
Tenzij je graag een eind wil maken aan die goede verstandhouding.
van 85kg afgevallen naar 77kg.
Ik zou misschien denken: wat staat die jurk leuk! Of hee, ik dacht toch dat ze dikker was of verbeeld ik het me?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Peach0909 schreef:
27-08-2017 15:21
Met zo'n gewicht eraf zou je het wel moeten zien. Zeker omdat ze niet van een super hoog gewicht af komt.
Misschien dat ze er niks van durfde te zeggen omdat ze niet wisten of het de bedoeling was dat ze zou afvallen? Of misschien waren ze bang een opmerking te maken terwijl ze niks was afgevallen?

Ik maak soms ook geen opmerking over zoiets omdat ik in sommige gevallen bang ben over te komen alsof ik iemand eerder (te) dik vond. Want een opmerking als 'goh ben je afgevallen? Wat goed!' kan op die manier bij sommige verkeerd aankomen.

Daarnaast wil ik vooral even zeggen dat ik het erg knap vind dat ze zo veel is afgevallen!
.
Dit! Je valt af voor jezelf, niet voor de complimenten toch?

Ik viel vroeger vaak spontaan veel af en vind het nog leuk als iemand daar over begon.
Ik ben zelf recentelijk van 86 naar 76 kilo afgevallen en ik zie het zelf niet eens echt, ook nog enes afhankelijk van wat je draagt.

Als het nou van 87 naar 67 zou zijn....

En inderdaad, val je af voor de complimenten van een ander of voor je eigen gezondheid? Echt waar maak je je druk om zeg...... Motivatie moet uit jezelf komen en niet uit opmerkingen van anderen.
Ze doet het toch hoop ik voor zichzelf en niet om complimenten te hengelen.
Zou je mij daarop aanspreken, zou ik me afvragen of er een steekje aan je los zit. Ik complimenteer wie en wanneer ik dat wil.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Wat lief van je to maar ik zou dit niet zo doen.
Mensen zien het of niet.
Mijn eigen man ziet 10 kg niet eens dus ik vind je erg attent.
Dank voor de adviezen. Natuurlijk valt mijn vrouw allereerst voor zichzelf af.
Mijn ouders en broer konden het nooit nalaten om iets over het gewicht van mijn vrouw te zeggen toen ze nog niet was afgevallen; vandaar dat het opvalt nu ze er niets van zeggen!
Ik ben ook gewoon benieuwd waarom ze niets gezegd hebben; wellicht hebben ze een reden of zien ze het niet.
Floris1976 schreef:
27-08-2017 16:04
Mijn ouders en broer konden het nooit nalaten om iets over het gewicht van mijn vrouw te zeggen toen ze nog niet was afgevallen; vandaar dat het opvalt nu ze er niets van zeggen!
Ik ben ook gewoon benieuwd waarom ze niets gezegd hebben; wellicht hebben ze een reden of zien ze het niet.
Dan vraag je dat gewoon, maar "spreek" je ze er niet op aan.
Floris1976 schreef:
27-08-2017 16:04
In dat geval lijken het me gewoon niet zulke leuke mensen, in elk geval gaan ze in dat opzicht niet erg leuk met haar om. Dat ze haar dan nu niet complimenteren, lijkt mij wel in de lijn der verwachtingen liggen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Overigens had ik ze er dan liever een keer op aangesproken toen ze nog met opmerkingen kwamen, of heb je dat ook gedaan?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik weet hoeveel ze nog af wil vallen, maar als dat nog een hoop is, dan komt er een moment dat je al die opmerkingen spuugzat bent. Dus ik zou zeggen maak je niet zo druk, komt vanzelf wel.
8 kilo is niet zo heel veel, dat is ongeveer een kledingmaat. Dus of ze zien het niet of ze zien het misschien maar durven het niet te zeggen omdat het zo lullig is als dan blijkt dat ze niet is afgevallen.

Ik ben nu 54 kilo kwijt en heb er niemand wat over verteld toen ik begon met sporten en het eten te registreren behalve mijn man uiteraard. De eerste reacties kwamen ook pas toen ik echt al behoorlijk wat kwijt was en het niet meer te missen was. En nu zelfs na deze aantal kilo's zijn er nog mensen die er niets van zeggen. Lekker boeiend. Ik doe het voor mijzelf en mijn gezondheid en niet voor de reacties van anderen.

Lief dat je zo trots bent, dat werkt erg stimulerend. Ga daar vooral mee door.
Kan het zijn dat jij het wel heel belangrijk vindt wat je ouders en broer vinden van het gewicht van je vrouw? Probeer dat minder belangrijk te maken, dat is voor je vrouw ook wel zo fijn.
Buiten dit: wat knap van je vrouw en wat goed dat je haar zo steunt en trots op haar bent!
Beter een half motto....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven