Lijf & Lijn alle pijlers

Osteopaat

03-03-2020 22:03 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met een osteopaat bij een diastase, onderrugpijn of lichte verzakking? Heb alle 3 helaas. Halfjaar na bevalling.
Alle reacties Link kopieren
nientje82 schreef:
03-03-2020 22:56
Jij spreekt jezelf ook lekker tegen, in je eerdere post adviseer je haar om zich door te laten verwijzen naar een fysio...
Ja, naar een fysiotherapeut die doet waar hij voor is opgeleid.
Niet een fysiotherapeut die rare, onwetenschappelijke, onbewezen effectieve behandelingen doet zoals dry needling en osteopathie.
Als hij zich op zo'n hellend vlak begeeft, is hij een kwakzalver.
Alle reacties Link kopieren
Ik loop sinds kort bij de bekken fysio. Ik heb veel klachten rondom mijn si-gewricht. En ze zei dat wat ik had, niet echt een verzakking te noemen is. Het is gewoon niet meer zoals het was voor de bevalling.
Mijn hele heup gebied is overbelast. Ik heb oefeningen die ik dagelijks moet doen, maar ik merk niet veel verbetering. Ik doe alles op een laag pitje en in etappes.

Omdat er niet echt vorderingen zijn raad zemij juist een manueel therapeut aan. Dat wil ik ook eens proberen. Ik wil van mijn pijn af. Maar geen idee of dat nog gaat lukken.

Zijn er meer mensen met een overbelasting en hoe gaan jullie daar mee om?
Ik liep dagelijks 5 km, maar dat mag niet meer. Nu meer korte stukjes, maar merk nog niet veel verschil.
nientje82 schreef:
03-03-2020 22:56
Jij spreekt jezelf ook lekker tegen, in je eerdere post adviseer je haar om zich door te laten verwijzen naar een fysio...
voor wat?
juist voor bekkenbodemoefeningen en diastase oefeningen

oefentherapie = aantoonbaar effectief
Alle reacties Link kopieren
Lautje8236 schreef:
03-03-2020 23:41
Ik loop sinds kort bij de bekken fysio. Ik heb veel klachten rondom mijn si-gewricht. En ze zei dat wat ik had, niet echt een verzakking te noemen is. Het is gewoon niet meer zoals het was voor de bevalling.
Mijn hele heup gebied is overbelast. Ik heb oefeningen die ik dagelijks moet doen, maar ik merk niet veel verbetering. Ik doe alles op een laag pitje en in etappes.

Omdat er niet echt vorderingen zijn raad zemij juist een manueel therapeut aan. Dat wil ik ook eens proberen. Ik wil van mijn pijn af. Maar geen idee of dat nog gaat lukken.

Zijn er meer mensen met een overbelasting en hoe gaan jullie daar mee om?
Ik liep dagelijks 5 km, maar dat mag niet meer. Nu meer korte stukjes, maar merk nog niet veel verschil.
Ik weet dat een osteopaat wel veel kan met klachten rond si gewricht. Dus zou dat echt proberen. Wat naar he wat je allemaal kan krijgen na een bevalling. Had zoo onderschat. Ik was ook super sportief.
Alle reacties Link kopieren
LindaTx schreef:
04-03-2020 07:02
Ik weet dat een osteopaat wel veel kan met klachten rond si gewricht.
Helaas, dat kan hij niet.
Hij kan jou wel doen geloven, dat zijn behandeling gaat werken.
En daar trap je dan in.
Kassa!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven