Lijf & Lijn alle pijlers

Samen afvallen groepje

03-01-2016 16:17 1378 berichten
NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidig gewichtAfgevallenTtass2828?11070102,77,3Misfit23231,7097,58088,88,7Boertje037281,65927084,67,4Lexie85301,71988083,814,2Nijntje021281,64796777,21,8Dana-100251,6887,575,585,91,6Travelgirl33401,7585,77882,43,3_helly_371,8298,888,892,86,0Jadoire201,7711480101,0113,0Soccergirl24241,65766071,24,8Chocomousse401,73767175,01,0Elfje33341,627665760

Tabel is weer bijgewerkt!

Mandarijn ik heb je er uitgehaald aangezien je je niet weegt maar meet ;), moet je je nog bedenken dan kun je t natuurlijk altijd laten weten.

Ik heb ook schaap ina en elfje er uit gehaald aangezien die al 'n maand ofzo niet meer geupdate hebben. Zo blijft de tabel een beetje schoon.

Edit: Elfje is weer back on track dus die staat er weer in :cheer2:[/quote]
Alle reacties Link kopieren
quote:Lexie85 schreef op 07 januari 2016 @ 22:03:

Mijn man zit solidair de snaaivoorraad op te eten Dan kan ik het niet meer opeten zegt hij. Was toch nog geen probleem, ik heb er tot nu toe geen moeite mee. Ik heb gisteren een verjaardag gehad en ik heb de taart overgeslagen, maar wel een paar hapjes genomen en netjes binnen mijn aantal punten gebleven.

Ik ben van plan om dit weekend zelf ketchup te gaan maken, zonder suiker, voornamelijk groente en een heel klein beetje olijfolie. Qua ww punten blijft dat 0, dus lekker op tosti's of soms een patatje.Goed bezig Lexie!
quote:Lotus_lou schreef op 07 januari 2016 @ 22:42:

Sorry dames, ben de afgelopen dagen erg druk geweest. Heb net een verhuizing achter de rug dus alles een beetje ingericht enzo. Daarom heb ik sinds m'n eerste berichtje niks meer laten horen. Inmiddels al een paar dagen verder en ben benieuwd of het gezonde eten al wat gedaan heeft. Heb alleen voor mijzelf de regel dat ik een keer in de week op de weegschaal ga. Anders word het zo een obsessie. Houd nog wel netjes elke dag op een app bij wat ik gegeten en gedronken heb en tot vandaag ging dat erg goed. Helaas vandaag een dagje dat wat minder ging. Bij de supermarkt hadden ze twee saucijzenbroodjes voor 1 euro. Kon de verleiding niet weerstaan en natuurlijk ook allebei opgegeten Morgen dus maar weer goed opletten en zondag op de weegschaal.

Pfff ik moet mezelf ook aanleren dat ik maar een keer in de week doe wegen.. Sta er nu wel 3 keer per dag op

Ach joh, maak je niet druk om die saucijzenbroodjes, dat gaat het verschil niet maken als het de rest van de week goed ging!
quote:Elfje33 schreef op 08 januari 2016 @ 06:30:

Goedemorgen iedereen

Ik ben vanmorgen gaan wegen :( niks eraf niks erbij

Ben vanmorgen begonnen met havermout

En vega broodbeleg met een craker.

Ik heb een drukke dag mag vandaag 8 uur op mijn vaste werkplaats werken en erna ook nog 1 uur ergens gaan uithelpen.

Wil erna naar de kapper en eigenlijk sporten maar weet niet of dat lukt anders morgen maar.

Hee probeer het zo te bekijken: Er is niks BIJ!

Misschien hou je wat vocht vast ofzo en trekt het aan het eind van de week weer bij. (ik zou trouwens ook wel een beetje balen hoor, maar meer als je best kun je niet doen..)
quote:Boertje037 schreef op 08 januari 2016 @ 11:46:

edamame, echt door een smooties met fruit is t lekker hoor!

Ik ga vanavond pizza maken met bodem van bloemkool. Ben heel benieuwd.. Wordt vervolgd Een vriendin van me heeft die wel eens proberen te maken. Geloof dat ze toen zei dat ie wel lekker was, maar dat de bodem erg nat was. Dus misschien nog een tip voor je dat je er goed op let dat de bloemkool niet te nat is? Smakelijk in ieder geval! :D
quote:edamame schreef op 07 januari 2016 @ 18:20:

[...]

Geen idee nog Misfit, ik probeer hem morgenochtend. Ik moet zeggen dat ik Granola van AH met vijgen er ook wel lekker uit vond zien en dat is toch ook meer mijn ding (koud, met yoghurt) en de havermout van Brinta met appel en blauwe bes. Maar heb dus een beker genomen, de met honing. Maar als deze niet helemaal bevalt raad je toch dus zelfgemaakte aan?

Fijn he, die steun. En helemaal als mensen resultaat zien! :-) Hou vol!

Balen dat ie niet lekker was! Weet niet.. denk dat je 'zelfgemaakte' dan ook niet super lekker zult vinden als je die andere echt niet te eten vond haha :P

Ik heb die granola met blauwe bes van de AH en die is erg lekker! Vraag me alleen af hoe gezond dat die echt is en of er toch niet stiekem veel suikers doorheen zitten ofzo
Welkom alle nieuwe mensen trouwens! De tabel is weer bijgewerkt op pagina vier. Ttass als jij hem weer in de beginpost wil zetten?

Voor de rest gaat het hier eigenlijk wel goed. Voel me alweer iets beter en ben gisteren en vandaag zelfs wezen sporten. Ga straks nog een uur bowlen dus is ook weer extra beweging haha :D

Dit weekend wordt wel lastig met vanavond tapas, een bezoek aan m'n moeder waarbij we pasteitjes krijgen waar ik niet omheen kan, zaterdagavond een feestje en zondag een nieuwjaarsreceptie. Dus ben benieuwd hoe dat maandag op de weegschaal er uit komt te zien. Ga in ieder geval proberen om alcohol zo veel mogelijk te beperken, gezonde tapas te kiezen en taart etc. af te slaan. Misschien dat ik morgen toch nog maar een stuk ga wandelen ofzo... Maaarrrr... ik ga wel van m'n weekend genieten
quote:Lotus_lou schreef op 08 januari 2016 @ 07:46:

Goedemorgen!

Ik start de dag met twee bruine boterhammen en verse jus d'orange. Ik ben een echte broodeter en wil dat dan ook niet weglaten. Ook omdat ik zo normaal mogelijk wil eten, maar gewoon gezonder.

Nog een tip voor jullie allemaal. Bij mijn vorige poging, 3 jaar geleden, deed ik aan een beloningssysteem. Elke 2,5 kilo dat ik afviel, beloonde ik mijzelf. Dit wil ik nu weer gaan doen. Weeg nu 87 en wil naar 77,5. Is ongeveer 10 kilo dus valt goed te belonen. Als ik dan drie maanden op goed gewicht ben, beloon ik mijzelf door een grotere beloning zoals een weekendje weg ofzo. Moet alleen nog de beloningen bedenken.

Goede dag vandaag en zet hem op!

Alsof ik het zelf heb geschreven hahaha. Zonder brood vind ik het ook zoooo moeilijk! Vandaag lunchdate met een vriendinnetje en morgen weer met een andere... Ik ben best goed bezig geweest afgelopen dagen, qua eten en ben ook al 2x gaan sporten. Hopelijk zondag nog een keer. Nu nog hopen dat het geen invloed heeft doordat ik verder wel beweeg en oplet. Ik heb mezelf ook al gewogen, yes I am guilty! Er was best al wat vanaf, maar denk dat het veel vocht is door mijn vreetbuien rond kerst/nieuwjaar en het feit dat ik dinsdag ongesteld ben geworden... Een keertje extra sporten kan ik dus wel gebruiken!

Na een dag sporten merk ik dat ik wel echt meer honger heb, logisch want je hebt extra inspanning verricht. Ik heb dan vooral zin in brood, hoeft niet eens wat op haha. Wie herkent dit? Wat is goed om te eten in zo'n geval? Dit is nu mijn sportschema; opwarmen=5x 1 minuut touwtje springen, dan krachttraining met 3x12-15 herhalingen (bovenbenen voor/achter, borst, bovenrug, schouders, armen, buik), cardio=20-30min crosstrainer en daar ook 5min cooling down. Hier ben ik ong een uur en een kwartier mee bezig. Krachttraining doe ik niet extreem zwaar, ik probeer vooral de herhalingen (net) te halen. Iemand die ook ongeveer zo sport en de gouden after sport eettip heeft?😊 Fijn weekend allemaal!
Misschien kun je wat kwark/yoghurt/Griekse yoghurt met fruit eten? Vind ik zelf altijd lekker en eiwitten zijn goed na het sporten voor je spieropbouw. Je sportschema ziet er goed uit trouwens!
quote:Lotus_lou schreef op 08 januari 2016 @ 07:46:

Goedemorgen!

Ik start de dag met twee bruine boterhammen en verse jus d'orange. Ik ben een echte broodeter en wil dat dan ook niet weglaten. Ook omdat ik zo normaal mogelijk wil eten, maar gewoon gezonder.

Nog een tip voor jullie allemaal. Bij mijn vorige poging, 3 jaar geleden, deed ik aan een beloningssysteem. Elke 2,5 kilo dat ik afviel, beloonde ik mijzelf. Dit wil ik nu weer gaan doen. Weeg nu 87 en wil naar 77,5. Is ongeveer 10 kilo dus valt goed te belonen. Als ik dan drie maanden op goed gewicht ben, beloon ik mijzelf door een grotere beloning zoals een weekendje weg ofzo. Moet alleen nog de beloningen bedenken.

Goede dag vandaag en zet hem op!Leuk idee!
Een beloning dat is wel een goed idee.

Ik weet wel wat voor mijzelf. Ik wil al heel langen contactgrill. Ook beter met vlees bakken want geen vet nodig.

Goed. Als ik 3 kilo eraf heb mag ik een contactgrill
Ik heb veel calorien verbrand en lange armen gekregen ik heb mijn huis onder handen genomen het is spik en span tot aan de gordijnen toe
Ik schrok trouwens vanochtend heel erg. Stond op de weegschaal en woog 99.8.

Wtf 1 kilo zwaarder als gisteren?

Na het douchen 98.4 . Zou ik dan meer als een kilo vuil op mijn lijf hebben gehad?
quote:_helly_ schreef op 08 januari 2016 @ 17:40:

Ik schrok trouwens vanochtend heel erg. Stond op de weegschaal en woog 99.8.

Wtf 1 kilo zwaarder als gisteren?

Na het douchen 98.4 . Zou ik dan meer als een kilo vuil op mijn lijf hebben gehad? Heb je toevallig gisteren gesport? Je lichaam houd dan namelijk vocht vast om je spieren te helpen ofzo. Had dat ook altijd als ik ging sporten, kon inderdaad echt een kilo schelen.
Nee. Niet gesport. Geen idee.
Hallo dames (en heren?). Ik wil me graag bij dit topic aansluiten. Als dat mag van jullie natuurlijk. Ik merk dat de aansluiting in het andere topic waar ik ben aangemeld wat stroef verloopt. Waarschijnlijk ook door de enorme hoeveelheid aanmeldingen. Een gezellig, intiem groepje wat qua leeftijd en doelen dicht bij elkaar zit is denk ik ook wat fijner.

Zelf ben ik al heel lang bezig met gezond eten/sporten, maar toch houd ik het op de een of andere manier nooit vol. Niet mijn een zakkende lijn qua gewicht in ieder geval. Vroeger ben ik vaak langs de doktoren/ziekenhuizen geweest voor mijn gewicht en aansluitende problemen. Geconstateerd dat ik schildklierproblemen heb waardoor ik gemakkelijk kan aankomen. Geen excuus natuurlijk, maar wel het excuus waarom ik een aantal jaar geleden zoveel was aangekomen. In die jaren daarna ben ik +/- 25 kilo kwijtgeraakt en 'netto' 15. Nu blijf ik haken (en ben ik eigenlijk 10 kilo aangekomen). Ik wil deze er graag af + mijn andere overtollige gewicht.

Het probleem wat ik altijd heb gehad is dat maatjes stoppen. Ik zoek mensen waarmee ik over dit proces kan praten, die ik kan motiveren en zij mij en die me commentaar durven te geven. Niet alleen over mijn eetlijstjes, maar die zeggen dat ik van mijn luie reet af moet komen. Het gaat altijd heel goed bij mij of het gaat totaal fout. Daarin moet ik leren te schipperen en er mezelf voor te behouden.

Om een lang verhaal kort te maken. Ik ben nu 20, ben 1.77 lang en weeg 114 kilo (vorige week gemeten). Nu zou ik graag als doel 80 kilo aanhouden. Daarna zien we wel weer verder. Dus ik verveel jullie graag nog langer met korte of langere verhalen. :D
Lotus dat brood eten komt mij heel bekend voor. Ik probeer minder brood te eten. Merk dat ik het yoghurt als ontbijt met fruit ook goed werkt.

Verder is mijn doel niet minder/ niet te snoepen. Toch vind ik het lastig omdat ik jongen kinderen heb rond lopen.

Qua bewegen/ sporten ben ik het ook weer aan het oppakken. Denk dat het vanaf volgende maand makkelijker wordt, omdat dat alles op de basisschool zit. Heb gister avond ook een uur geschaatst.

Ook moet ik een vast weegmoment per week in gaan plannen. Is het misschien een idee om te kijken of we allemaal op dezelfde dag gaan wegen.

Verder vul ik de eetmeter van het Voedingscentrum in. Ik weet dat er meerder apps bestaan, maar deze werkt bij mij.
Ik houd ook van brood en broodjes! Probeer zo veel mogelijk af te wisselen maar is best lastig.

Wegen ga ik elke maandag doen. En jullie?

Vandaag heb ik sochtends mn sap centrifuge voor het eerst uitgeprobeerd. Had nog wat liggen.. Spinazie was eigenlijk over datum maar prima voor de sap. Had daarbij 1 banaan en 1 rode biet gedaan + beetje water en chiazaadjes. Nog een beschuitje met kersenjam erbij gegeten. Best weinig maar moest toen alweer weg. Daarna op het werk 2 boterhammen ingesmeerd met chilimayonaise, oude kaas komkommer en sla. En savonds ook op het werk gegeten; een salade met honing mosterd dressing, komkommer tomaat ei kipreepjes kaasblokjes en spekjes. Straks nog een schaaltje perzikyoghurt als ik honger heb.

Vanavond alleen thuis dus ben lekker op de bank geploft achter de televisie met een grote kop thee!
@Misfit23; Ga het proberen met magere yoghurt en fruit, bedankt voor de tip! Mijn sportschema is van de instructeur hihi. Ik zit bij een duurdere sportschool dan bijv een basicfi (waar vast niks mis mee is trouwens!, zeker als je weet wat je moet doen) en elke 3 maanden krijg je een fittest/weging etc (als je wil) en een nieuw schema. Wat voor dingen met eiwitten kan je nog meer eten?

@Jadoire; Welkom! Wij zijn best een actieve groep zoals je ziet haha. Op maandag is de 'officiële' weegdag en kan je je nieuwe gewicht doorgeven. Ik vind je doel trouwens wel hoog gegrepen! Misschien helpt het om bijv eerst een periode af te spreken waarin je 14 kilo afvalt, dus eerst richting 100, en daarna pas nieuwe doelen stellen. Zo ben ik er met 77,5 kilo ook nog niet met mijn 1.68, maar als ik meteen 20 kilo moet afvallen om 68 kilo te wegen, zou ik dat zelf moeilijk vinden. Kan dat misschien een reden zijn dat je of mega streng bent en als het niet lukt de teugels meteen laat vieren?

Wij hebben vanavond 'gezondigd' met sushi bestellen😬 Maar ik heb er wél van genoten en ik ben verder goed bezig geweest deze week. Doordat veel van jullie zeggen dat je best wel een keer lekker mag eten merk ik dat ik het makkelijker vind en me er minder schuldig over voel en besluit de handdoek in de ring te gooien bijvoorbeeld door het tapas verhaal van iemand op het forum😄 Grote stappen snel thuis werkt toch matig bij afvallen en met kleine stapjes komen we er ook!
Goedemorgen allemaal, ik had het gisteren erover dat ik op zondag zou gaan wegen, maar was vanmorgen zo nieuwsgierig dat ik de verleiding niet kon weerstaan om toch even op de weegschaal te gaan staan. En ik moet zeggen, ben al 1,1 kilo kwijt. Weet van voorgaande pogingen dat het de eerste weken vrij vlot gaat, maar het laatste stukje is altijd lastig. Maar ben blij met een goed begin hahaha.

Vanavond ga ik stappen en weet nog niet of ik dan ga zondigen. Hou erg van een wijntje of mixdrankje en vind ook dat het af en toe zou moeten kunnen. Denk dat ik vanavond gewoon bepaal of ik dat wel of niet ga drinken.
Lotus lou, ik ben ook te nieuwschierig! Maar ik houd me in, snel sochtends aan het ontbijt en dan wil ik al niet meer op de weegschaal haha. Nog 2 dagen wachten! Bij mij duurt het nog lang voordat ik bij het laatste stukje ben :p wil er 21 afhebben soieso..
@Dana-100 Ik verwacht ook niet dat ik binnen 1 jaar 80 kilo bereik hoor, maar het is mijn gezonde gewicht wat ik wil bereiken. Uiteraard gaat dat met stappen en dat heb ik voor mezelf ook duidelijk. Alleen ik wil mijn einddoel wel in het oog houden. Vandaar de 80 kilo. Iedere week rond de +/- 0,5 kilo afvallen en natuurlijk zijn er weken waar ik zal aankomen of niks zal afvallen.

@Noukaa Een andere smoothiemaker! Yaay! :D
Zeker baal een beetje maar houden vol

Ga vanavond wel zondigen frietje met vega kroket wel zelf bakken in zonnebloem olie maar ga daarin tegen wel vanmiddag naar mijn ouders lopen uurtje ongeveer we nemen taart mee waar ik dus niks van ga pakken ik lunch van te voren goed gisteren heb ik ondanks drukke dag.me er goed aangehouden

Ik had op mijn werk super goede beoordeling krijg loon verhoging had de neiging dat te vieren met taartje dus niet werd een banaan lol .
O pizza met bloemkool bodem heb ik eens gemaakt is best wel veel werk

Was wel lekker maar gebruik niet te veel tomatenpuree dat hadden wij toen was overkil tomaten puree
Hallo dames,

Wat is iedereen goed bezig!

Voor in het schema Jippie74 ,

30 jaar, 1.68m, startgewicht 88kg, streefgewicht 70kg.

Ik kom gauw meeschrijven!
Ik heb nu een app gedownload om te kijken of ik niet te veel en ook niet te weinig binnen krijg. Volgens de app zal ik 0.5 kilo per week afvallen als ik 2200 calorieën eet per dag. Dan kan je dus best veel eten . Gisteren zat ik op 2000. Het hoeft van mij niet snel te gaan. Dus we zullen zien .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven