Lijf & Lijn alle pijlers

Samen afvallen groepje

03-01-2016 16:17 1378 berichten
NaamLeeftijdLengteStartgewichtStreefgewichtHuidig gewichtAfgevallenTtass2828?11070102,77,3Misfit23231,7097,58088,88,7Boertje037281,65927084,67,4Lexie85301,71988083,814,2Nijntje021281,64796777,21,8Dana-100251,6887,575,585,91,6Travelgirl33401,7585,77882,43,3_helly_371,8298,888,892,86,0Jadoire201,7711480101,0113,0Soccergirl24241,65766071,24,8Chocomousse401,73767175,01,0Elfje33341,627665760

Tabel is weer bijgewerkt!

Mandarijn ik heb je er uitgehaald aangezien je je niet weegt maar meet ;), moet je je nog bedenken dan kun je t natuurlijk altijd laten weten.

Ik heb ook schaap ina en elfje er uit gehaald aangezien die al 'n maand ofzo niet meer geupdate hebben. Zo blijft de tabel een beetje schoon.

Edit: Elfje is weer back on track dus die staat er weer in :cheer2:[/quote]
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Ttass! Heerlijk om spierpijn te hebben joh! Dan weet je in ieder geval dat je goed je best hebt gedaan :D
Vanmorgen kon ik echt niet lopen. Mijn billen doen echt zeer
Haha morgen zal t waarschijnlijk nog erger zijn!

De tabel is trouwens aangepast :D
quote:Misfit23 schreef op 06 januari 2016 @ 15:39:

Haha morgen zal t waarschijnlijk nog erger zijn!

De tabel is trouwens aangepast :DYess ik pas hem aan
Hoe is het met de spieren, ttass? Je weet in ieder geval dat je hard gewerkt hebt in de gym!

Hoe is bij jullie de dag gegaan vandaag? Vind het echt leuk dat we met zoveel zijn trouwens. Is voor mij een mooie stok achter de deur om vol te houden :-)

Vandaag was oke. Boodschapjes gedaan voor de komende week. Ik had gister al een weekmenu met boodschappenlijstje gemaakt. En me daar in de winkel ook echt aan gehouden Geen snaai/snoep/snack-spul meegenomen!

De dagelijkse wandeling ook braaf gedaan (hoewel het me tegenviel vandaag). Ik hoop wel dat ik snel weer iets kan gaan sporten. Mis het zo...

Eten ging wel goed vandaag. Netjes binnen de calorieen gebleven en aan mijn menu gehouden. Wel wat snaaitrek gehad, maar die kon ik gelukkig weerstaan. Moest ook wel, anders zou ik het hier moeten opbiechten :-) het werkt echt, hier schrijven!

Nu lekker mijn mandje in. Morgen lekker naar de kapper. Heb ik om de een of andere reden echt zin in!
Goed bezig ttass28!!

Vandaag dag 3, ging best goed. Mag niet klagen. Heb me voorgenomen om niet zo streng tegen mezelf te zijn, qua eten niet en qua sporten niet.

Heb vanochtend 2 crackers met pindakaas op en 1 beschuitje met appelstroop en 1 gekookt eitje. Vroeg in de middag 2 grote bruine boterhammen met oude kaas rucola en komkommer. Later op de middag nog een grote bruine boterham met kipsalade en sla. En als avond eten veel bietenappel salade met 4 kipkluifjes.

En net 45 minuutjes fitness. Het was zo druk in de sportschool dat ik moest wachten op mn laatste 3 toestellen, toen ben ik maar weg gegaan..
Ik ben al de hele week ziek thuis, dus aanzienlijk minder beweging dan normaal (dagelijks 22km fietsen en een half uur wandelen). Balen, had het jaar zo graag goed gestart. Probeer wel zoveel mogelijk op inname te letten nu ik ook minder beweeg.
quote:edamame schreef op 06 januari 2016 @ 22:15:

Ik ben al de hele week ziek thuis, dus aanzienlijk minder beweging dan normaal (dagelijks 22km fietsen en een half uur wandelen). Balen, had het jaar zo graag goed gestart. Probeer wel zoveel mogelijk op inname te letten nu ik ook minder beweeg.Aa dat is balen beterschap
quote:kwatta-katta schreef op 06 januari 2016 @ 22:06:

Hoe is het met de spieren, ttass? Je weet in ieder geval dat je hard gewerkt hebt in de gym!

Hoe is bij jullie de dag gegaan vandaag? Vind het echt leuk dat we met zoveel zijn trouwens. Is voor mij een mooie stok achter de deur om vol te houden :-)

Vandaag was oke. Boodschapjes gedaan voor de komende week. Ik had gister al een weekmenu met boodschappenlijstje gemaakt. En me daar in de winkel ook echt aan gehouden Geen snaai/snoep/snack-spul meegenomen!

De dagelijkse wandeling ook braaf gedaan (hoewel het me tegenviel vandaag). Ik hoop wel dat ik snel weer iets kan gaan sporten. Mis het zo...

Eten ging wel goed vandaag. Netjes binnen de calorieen gebleven en aan mijn menu gehouden. Wel wat snaaitrek gehad, maar die kon ik gelukkig weerstaan. Moest ook wel, anders zou ik het hier moeten opbiechten :-) het werkt echt, hier schrijven!

Nu lekker mijn mandje in. Morgen lekker naar de kapper. Heb ik om de een of andere reden echt zin in!

Pijnlijk

Sterk! Van je om geen snaaispul te halen. Ik laat de boodschappen bezorgen is ideaal, hoef je ook niet door de winkel paadjes te lopen en heb je geen verleiding. Ik heb me vandaag aardig aan de caloriën gehouden. Geen snaai momenten.
quote:Noukaa schreef op 06 januari 2016 @ 22:09:

Goed bezig ttass28!!

Vandaag dag 3, ging best goed. Mag niet klagen. Heb me voorgenomen om niet zo streng tegen mezelf te zijn, qua eten niet en qua sporten niet.

Heb vanochtend 2 crackers met pindakaas op en 1 beschuitje met appelstroop en 1 gekookt eitje. Vroeg in de middag 2 grote bruine boterhammen met oude kaas rucola en komkommer. Later op de middag nog een grote bruine boterham met kipsalade en sla. En als avond eten veel bietenappel salade met 4 kipkluifjes.

En net 45 minuutjes fitness. Het was zo druk in de sportschool dat ik moest wachten op mn laatste 3 toestellen, toen ben ik maar weg gegaan..Goed bezig!!
quote:Misfit23 schreef op 05 januari 2016 @ 18:31:

[...]

Ik heb in het verleden vanalles gedaan.. Prodimed, Sonja Bakker, Koolhydraat arm eten. Echt de grootste fouten die ik ooit gemaakt heb. Tuurlijk.. elk pondje gaat door het mondje, maar na een tijd zo extreem crashdiëten komt het echt wel een stuk sneller er weer bij. Bovendien hou ik het niet vol, wil ik veel te snel afvallen en ik wordt er helemaal hopeloos van. Nu ben ik sinds een aantal maanden gewoon rustig aan bezig met gezonder eten, bewustere keuzes maken en meer sporten en ik voel me hier veel blijer mee. Het gaat dan misschien niet zo snel, maar het is wel vooruitgang en ik kan mezelf echt af en toe nog lekkere dingen toestaan zonder het idee dat ik het helemaal verpest heb en vervolgens alles wat los en vast zit ga eten

Zelf begon ik bijna 4 jaar geleden met Prodimed om een mooi gewicht te hebben op mijn bruiloft hihi. Is overigens wel gelukt, strak(ker) in de bruidsjurk. Overigens begon ik toen op 93 kilo, nog meer dus dan nu!, en op het laagst woog ik iets onder de 81. Ik ben nooit meer op 93 kilo gekomen, dus wat dat betreft heeft het gewerkt. Maar toen ik eenmaal weer lekker bij de mac ging eten tijdens de huwelijksreis ging het snel.... Ik probeer het nu ook inderdaad op jouw manier en hoop het op deze manier (beter) vol te houden...

Wow jullie zijn wel echt goed en gedisciplineerd bezig met het eten zeg! Ik merk dat ik het zelf wel iets makkelijker doe... Ik eet meestal 's ochtends en 's middag twee bruine boterhammen met pindakaas light. Vanmiddag heb ik in plaats daarvan een tosti gegeten, wat ik normaal trouwens bijna nooit doe, wel met bruin brood en 1 plakje kaas en zonder ketchup. 's Avonds eet ik ook gewoon koolhydraten zoals aardappels, maar een niet al te grote portie. Verder uiteraard genoeg groenten zoals broccoli vandaag, lekker! En dan een stukje vlees, kip of vis erbij. Ik eet niet zo heel veel vlees, vaker kip en vooral veel vis zoals zalm uit de oven, tonijn etc. Ik eet geen sauzen bij het het eten. Als tussendoortjes eet ik fruit zoals een doosje frambozen, een banaan, peer etc. Als ik ECHT trek heb 's avonds eet ik een pakje LU crackers dun belegd met gerookte zalm. Ik weet het niet de beste keuze, maar beter dan dat ik naar iets slechters zouts grijp zoals zoutjes, nootjes, chips etc. Als ik heel veel behoefte heb aan chocola zoals nu ik ongesteld ben, dan drink ik een pakje halfvolle chocolademelk. Ik moet wel zeggen dat ik dus weer begonnen ben met 2-3 keer trainen in de week, wat sinds half december er niet echt meer van kwam. Ik doe dan ook krachttraining en dat vind ik heerlijk! Ik merk dat ik met mijn lichaamsbouw snel spieren opbouw en daardoor ook echt snel strakker word, hoewel je dat niet altijd in je kilo's terug ziet. Daarvoor moet ik ook niet veel te weinig gaan eten en alle koolhydraten weg laten, want dan kan ik mijn eigen spieren gaan opeten. Ik hoop dat het allemaal voldoende is om mijn doel te bereiken... Toch denk ik nog steeds dat er bij mij nog wat te halen valt op het gebied van porties, ben wel iemand die graag veel opschept als het lekker is haha. Dat komt jullie vast niet onbekend voor;-) Dag 3 is alweer voorbij en slecht gaat het niet, al heb ik soms echt nog trek naar mijn grotere borden avondeten uit het (verre:P) verleden of heerlijke maar oh zo suikerrijke en vette tussendoortjes. We kunnen het met z'n allen!!!!
Goedemorgen lady's even een grap tussendoor.
Ik ben vanmorgen met de goede been uit bed gestapt ik denk dat ik om 10:00 ga sporten meedoen met zumba ik heb nu heel veel motivatie en Zin om lekker te gaan sporten. Wel nog spierpijn au . Net een getoast speltbroodje op met jam en een kop groene thee. Ik denk dat ik straks op de fiets naar therapie ga in plaats van de auto. Voor de rest een rustig dagje.
Goed bezig allemaal!! Ik had gisteren een dipje. Kon een stukje chocola niet weerstaan

Achja, voel me vandaag alweer iets beter dus hoop straks even te kunnen gaan sporten en dan is dat gelukkig weer gecompenseerd haha.

Dana 100 het klinkt alsof wij een beetje dezelfde aanpak hebben. Ben benieuwd wat het resultaat is na de eerste week.

Ga dit weekend wel tapas eten en heb een nieuwjaarsborrel dus is wel lastig wat ik daar mee moet
Misfit, een keer een stukje chocolade is niet erg hoor. Vandaag gewoon weer lekker terug oppakken, en dan komt dat helemaal goed!

Tapas (en dat soort hapjes-eten) vind ik ook altijd lastig. Ongemerkt eet je dan toch meer, tenminste dat gebeurt mij dan altijd. "Gewoon" uit eten is makkelijker.

Misschien overdags lichte dingen eten, dan heb je wat meer ruimte 's avonds?
quote:Ttass28 schreef op 06 januari 2016 @ 22:54:

[...]

Pijnlijk

Sterk! Van je om geen snaaispul te halen. Ik laat de boodschappen bezorgen is ideaal, hoef je ook niet door de winkel paadjes te lopen en heb je geen verleiding. Ik heb me vandaag aardig aan de caloriën gehouden. Geen snaai momenten.

Bezorgen is dan ook wel handig, maar nadeel vind ik altijd dat ik dan de verse groente en fruit niet kan zien.

Maar ik doe altijd samen met manlief boodschappen en we hebben afgesproken dat als ik er snaaigoed ingooi dat niet op het lijstje staat hij het weer uit het karretje haalt :-) Werkt goed!
quote:Misfit23 schreef op 06 januari 2016 @ 13:19:

[...]

Welkom! Zou je misschien nog je gegevens voor de tabel door willen geven? Dan kunnen we deze compleet maken.

Dank je

Pepepper dus, 37 jaar lengte 1,72 startgewicht is 79 kilo en mijn streef is 71 kilo.
quote:Misfit23 schreef op 06 januari 2016 @ 13:19:

[...]

Welkom! Zou je misschien nog je gegevens voor de tabel door willen geven? Dan kunnen we deze compleet maken.

Dank je

Pepepper dus, 37 jaar lengte 1,72 startgewicht is 79 kilo en mijn streef is 71 kilo.
quote:kwatta-katta schreef op 07 januari 2016 @ 11:09:

Misfit, een keer een stukje chocolade is niet erg hoor. Vandaag gewoon weer lekker terug oppakken, en dan komt dat helemaal goed!

Tapas (en dat soort hapjes-eten) vind ik ook altijd lastig. Ongemerkt eet je dan toch meer, tenminste dat gebeurt mij dan altijd. "Gewoon" uit eten is makkelijker.

Misschien overdags lichte dingen eten, dan heb je wat meer ruimte 's avonds?Klopt. Ik was al aan het denken om wel genoeg te eten overdag zodat ik niet giga honger heb savonds en veel te veel eet, maar dat ik wat minder koolhydraten eet ofzo. En dan vooral veel groententapas en vlees ofzo ipv gefrituurde dingen. Ik Denk dat het niet suuuuper veel kwaad moet kunnen of al het werk van deze week teniet zal doen maar ben er dan toch een beetje bang voor altijd :p
quote:Misfit23 schreef op 07 januari 2016 @ 11:23:

[...]

Klopt. Ik was al aan het denken om wel genoeg te eten overdag zodat ik niet giga honger heb savonds en veel te veel eet, maar dat ik wat minder koolhydraten eet ofzo. En dan vooral veel groententapas en vlees ofzo ipv gefrituurde dingen. Ik Denk dat het niet suuuuper veel kwaad moet kunnen of al het werk van deze week teniet zal doen maar ben er dan toch een beetje bang voor altijd :p

Als je niet helemaal los gaat op de tapas, is het echt niet voor niets geweest hoor! Inderdaad vooral groente-tapasjes en wat vlees, en dan zal het best meevallen.

's Middags lekker een grote salade als lunch met veel rauwkost. Dat vult goed, maar heeft toch niet veel kcal. Dan heb je 's avonds ook wat meer ruimte.

En vergeet vooral niet te genieten van je etentje!
Dana100, niks mis met koolhydraten hoor! Je hebt ze gewoon nodig, zeker als je actief bent. Ik eet ze ook gewoon: brood, pasta, aardappelen etc.

Als je de gezonde versies kiest, dus volkoren brood ipv wit/bruin brood, volkoren pasta ipv gewone pasta etc., is er echt helemaal niets mis mee.
Yess lekker bezig allemaal!

Koolhydraten zijn zeker nodig, alleen eten we er vaak meer van dan we nodig hebben. Ik eet overdag wel kh maar probeer bij het avondeten minimaal kh te eten. Je verbrand het vaak niet meer omdat het al avond is, tenzij je nog gaat sporten natuurlijk.

Ik merk wel dat ik gemotiveerd word door dit topic! Fijn om te lezen dat jullie ook de lastige momenten hebben. Lastig vind ik het nu omdat ik meer thuis ben dan normaal. Als je werkt heb je een ritme en vaste eetmomenten (ik dan) en kan ik dus tussendoor ook niets. Vaak op werk zo druk dat ik trek niet eens voel. Nu 'snaai' ik toch wel meer dan ik zou willen maar voornamelijk worteltjes en olijven dat soort dingen. Echt lekkers hebben we niet in huis gelukkig.

@ kwatta-katta: wat schattig dat je samen met je man boodschappen doet zodat ie je kan steunen
Hallo, zou ik nog met jullie mee mogen schrijven ? Bij mij moet er zo'n 7 kilo af. Zal me eerst FF voor stellen ik ben travelgirl 40jr , moeder van 2 jongens werk onregelmatig. Ben 1.75 en weeg 85 kg. Vooral snoepen en 's avonds laat is bij mij de boosdoener.
Ik wil ook mee doen

Wil zeker 10 kilo kwijt

Ik was afgevallen maar helaas weer bijgekomen :( mijn valkuilen zijn drukke periodes dan ga ik ongezond eten en snoepen

Ik wil dit niet meer.Hopelijk motiveert mij dit een beetje..
Ik ben vooral zoveel aangekomen door een druk leven, ik heb altijd gewerkt misschien te veel dat ik er nu uit lig. Ik at op onregelmatige tijden, en de laatste maanden was ik erg vermoeid dat ik van het bed naar de keuken liep en weer terug en in die periode had ik mijn nachtkastje gevuld met zooi snoep, lonka caramel, chocola. Noem maar op. Daar ben ik midden december mee gestopt na dat vroend boos was en zij zo kan je niet verder leven lies en ik schaamde me heel erg diep somdeoen durf ik niks meer in het nachtkastje te doen . En ik moest ook wel een traantje weg pinken, mijn vriend is trots op me dat ik eindelijk begin met afvallen. Hij steunt me ook heel erg, af en toe krijg ik een appje hoe is het lieverd, hou je het een beetje vol vraagt hij. Ik doe het vooral voor mijzelf en dat ik eem gezonde lichaam heb en leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven