Lijf & Lijn alle pijlers

Samen flink afvallen in 2016!

31-12-2015 10:28 2020 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 2 is geopend: linkje

Hallo allemaal,

Morgen begint het nieuwe jaar en in dat jaar wil ik circa 40 kilo afvallen. Daarna zijn we er nog niet, maar dat is het doel voor het eerste jaar, het jaar van verandering. Ik zoek mensen die ook veel (25+ kilo) af willen vallen, om elkaar te kunnen steunen en te stimuleren.

Ik ga flink minderen met suiker, puurder eten (minder bewerkt eten, geen pakjes en zakjes e.d.) en ook meer bewegen, om zo uiteindelijk een leuker leven te krijgen en natuurlijk een veel gezonder lichaam. Ben me al een tijdje druk aan het inlezen en verdiepen hierin. Ik weeg nu ongeveer 140 kilo... en dat moet echt veranderen! Ohja, ik ben 31 en mama van 2 kleine mannetjes (20 maanden en 3 maanden). Wie doet er mee?

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB. Drie weken geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.
I'm not myself, I'm a replica of me
@sassefras breekt even in. Werk jij nog als diëtist? Ben ik even benieuwd naar.

Gaat weer verder in de lees modus.
quote:Marels schreef op 14 januari 2016 @ 13:08:

Ik zit trouwens net dat recept te bekijken maar what the hell is kokosbloesemsuiker??Saccharose! Maar dan 5 euro voor een potje....
Fientje jij hoort er gewoon nog bij hoor, al sta je niet meer in de tabel

Volgens mij lukt brood, hier.

Ik heb overigens net alle start to run-lessen op mijn telefoon gezet, dan moeten we dat maar eens gaan proberen he

Oh shit, ik weet alleen niet echt of ik wel een sportbroek heb nog...

Nou ja, dat is mijn minste zorg voorlopig.
668, the neighbour of the Beast
Als ik suiker eet eet ik eigenlijk gewoon suiker.

Hoewel ik wel de keuze heb uit kristalsuiker en basterdsuiker, maar meer alternatieven gebruik ik eigenlijk niet.

Straks misschien ook maar eens een kop koffie proberen.

Een mens moet alles eens getest hebben he.
quote:fientje1982 schreef op 14 januari 2016 @ 13:28:

@sassefras breekt even in. Werk jij nog als diëtist? Ben ik even benieuwd naar.

Gaat weer verder in de lees modus. Nee, nooit gedaan ook. Geen droog brood (pun intended) in te verdienen toendertijd, jaren 90, en dus andere dingen gaan doen. Eten rn voeding blijft wel mijn grote interesse hebben, mede daarom ook te zwaar, ik kook heel graag en word erg ongelukkig van slecht eten.
Zo even bij gelezen

@Marels zou het gaan schelen als je je weer 1 keer per week gaat wegen en zo een iets groter gewicht verschil ziet?

@Noekie ik herken heel erg wat jij schrijft ik had eerlijk gezegd ook gehoopt dat het de eerste weken sneller zou gaan maar heb maar 1 keer een uitschieter gehad van 2.8kg in 1 week maar dat was de week na mijn ongesteldheid en die week er voor niks afgevallen.

Daarna eigenlijk iedere keer 1 kg per week.

Heb mijzelf er bij neergelegd ik weet wat ik in mijn mond stop en dat is gezond dus dan zal het resultaat vanzelf komen.
@Marels: valt de boterham goed?

Moest lachen om de opmerkingen over de kokosbloesemsuiker

Doe mij ook maar gewoon suiker, alleen niet teveel natuurlijk.

Ik voel me weer top!! Heb gesport in de sportschool. Niet zo lang, maar lang genoeg. Bovendien ben ik nog verkouden. Het ging echt supergoed met hardlopen! Heb 4*5 minuten hardgelopen met twee minuten ertussen. Moet zeggen dat het wel vermoeiend was, veel gekker moet ik het nog niet maken. Maar dat komt vanzelf. Ook nog even op de crosstrainer gesport.

En kreeg net supergoed bericht! Mag op soort van sollicitatiegesprek (kennismakingsgesprek)! Ze waren heel enthousiast!! Gaat niet om een specifieke functie, gaat om detacheringsbureau. Heb maandag ook al een voorlichting staan voor een traineeship. Kan niet wachten tot ik weer geld verdien!!

Oja en mocht je jezelf willen belonen met iets heel kleins (voor kleine stapjes belonen werkt bij mij wel!!). Kijk eens op aliexpress.com. Ik heb het het laatst uitgeprobeerd, en kreeg nu al mijn eerste pakje uit china binnen! Een medicijnenweekdoosje voor maar 67 cent.

En leuk voor als je 'gezond' chips wil eten, een chipsmaker voor 1,95. Die maakt vetloze chips (ook van bv. appel) in de magnetron. Die heb ik nog niet binnen. Maar misschien wel leuk als je normaal heel veel chips eet, en nu een gezonde variant wil. Kost in nederland ongeveer 10 keer zoveel, misschien wel 20 keer zoveel.
Goede insteek Single! Ik had vorige week een klapper van -4,3, maar ik voel gewoon dat het deze week veel minder is. Heb dan ook weinig kans gehad om te bewegen, maar probeer wel gezond te eten. Ik ga vanaf vlg week weer sporten maar het gezonde eten moet toch de basis zijn van mijn gezonde leefstijl.

Ik hoor vaak dat 0,5-1 kg per week toch ook super is? Dooddoener, maar wel waar: het is er ook niet in een paar weken bij gekomen. Bij mij iig niet

En Marels, eens met Single, misschien proberen minder vaak te wegen zodat je wat grotere verschillen ziet. En maandag weer aan het werk zal ook zeker meehelpen. Gewoon zo doorgaan iig!

En fijn van de boterham Marels!
@Kruidenthee: wat goed zeg van het hardlopen! En super, de sollicitatie
Nee hoor, 1 keer in de week wegen heeft geen zin. Dat werkt alleen averechts. Als ik dan bijvoorbeeld die dag net meer vocht vasthoud en een paar ons zwaarder ben lijkt het gelijk of je die week niets afgevallen bent.

Ik heb geen probleem met elke dag wegen, zo zie ik elke dag of er bij komt of af is en heb ik een beter zicht op het grote geheel.

Thee, leuk dat jij op Alieexpres leuke dingetjes vindt. Ik heb wel eens iets op miniinthebox besteld, dat is ongeveer hetzelfde. Soms inderdaad leuke dingetjes voor bijna niets.

Je weet dat je met grotere dingen op moet passen voor douanekosten toch?

Fijn van je kennismakingsgesprek!

Vivavamp, da's altijd helaas alleen de eerste week he

Dan raak je ineens een hoop vocht kwijt en dan denk je de eerste week, whoooooo, ik val af als een gek. En dan gaat het ineens weer retetraag. Niet motiverend

Maar zolang er maar af gaat hoor, eraf is eraf!

Dan blijft alleen de vraag, wat eten we vandaag?
Ik heb al braaf een PB naar Noekie gestuurd, maar ik kan het niet laten om hier ook even te melden: de supersonische weegschaal op de sportschool wist vandaag te melden dat ik nu 92,5 kg weeg. Dat is 1,5 kg minder dan vorige week, totaal nu 3,5 kg sinds medio december. Een kilo per week dus, dat is echt veel! Als ik dit vol hou, dan ben ik deze zomer een ander mens....

Ben druk aan het piekeren wat we vanavond weer eens eten. Iemand nog een tip?
Supergoed Sas!!

Ik zit ook met het etensprobleem, dus hier geen tips.
quote:madame-piek schreef op 14 januari 2016 @ 06:56:

Nog 'n grappig iets: ik heb al een week een belachelijke crave naar augurken!! Ik ontbijt al 4 dagen door 2 boterhammen met kipfilet en augurk te beleggen haha (ik weet zéker dat ik niet zwanger ben ;)).

Klinkt goed, minder obsessief.
quote:Kruidentheetje123 schreef op 14 januari 2016 @ 07:52:

[...]

Gisteren heb ik trouwens (voor 't eerst) courgettesoep gemaakt! Ik vind groene soep er niet heel aantrekkelijk uitzien maar het was wel lekker! Ik had er een klein beetje kaas door gedaan (stond ook in 't recept). Recept is van de philips soup maker.

Courgettesoep vind ik ook heerlijk! Goed van je weegschaal. Altijd fijn als er al zoveel af is!
quote:peach1990 schreef op 14 januari 2016 @ 10:13:

mooi gezegt sassafras!

my fitnesss pal is boos op.me haha omdat ik geen eten had ingevoerd 2 dagen kreeg er een hele tekst voor dat te weinig calorieen niet goed is en dat.ik.mij verwachte gewicht over 5 weken niet te zien krijg omdat ze dit niet willen aanmoedigen haha
En daarom wil ik dus geen myfitnesspal

Ik wil gewoon mijn activiteit bij kunnen houden qua stappenteller die ook op mijn telefoon komt te staan.

Op mijn werk mag ik mijn telefoon niet op zak hebben dus is een stappenteller los handig. Maarrrrr, een losse stappenteller slaat geen gegevens op, die reset je gewoon elke dag.

En dus heb ik geen overzicht op wanneer ik wat heb gedaan qua beweging.

Dus wat ik eigenlijk gewoon wil is een losse stappenteller die ik daarna met mijn telefoon kan verbinden of die automatisch verbinding maakt.

Zeg maar.
@ Single: Fijn, een passende regenjas! You go!

@ Marels: Wat rot dat je je nu zo voelt. Ik kan je angst van 'het werkt bij iedereen, behalve bij mij' heel goed voorstellen. Luister vooral naar je rationele stemmetje in je hoofd. Echt hoor, je gaat nog meer afvallen! Ik vind het idee van Sassefras wel heel mooi: stuur jezelf een valentijnskaart. Een kaartje doet het altijd goed

@ Noekie: Ik herken het, wat betreft het langzame afvallen. Ik laat er nu heel veel voor staan en toch val ik helemaal niet zo snel af. Maar uiteindelijk is een nieuw eetpatroon de winst, niet alleen een gezonder gewicht. Ik heb nog wel eetbuien, dat is dan wel weer jammer, maar ik kan me makkelijker herpakken als ik nu een eetbui heb gehad.

@ kruidenthee: Goed van je, dat sporten!!! Wat is dat, die chipsmaker? Ik hou wel van gedroogde appel, nl. Heb je een linkje of een plaatje?

@ eten: Ik eet vanavond een ovending. Ik kijk even hoe dat heet.
Wat zit er in het ovending?

Hier wordt het vis met gekookte worteltjes en puree. Lekker basic dus.
Ovengoulash. http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R6 ... vengoulash

De gegrilde paprika heb ik vervangen door verse paprika.
quote:Marels schreef op 14 januari 2016 @ 13:33:

Fientje jij hoort er gewoon nog bij hoor, al sta je niet meer in de tabel

.Lief, dankje. Ik zal af en toe misschien ook meeschrijven, maar vooral meelezen.
quote:Marels schreef op 14 januari 2016 @ 17:03:

Dus wat ik eigenlijk gewoon wil is een losse stappenteller die ik daarna met mijn telefoon kan verbinden of die automatisch verbinding maakt.

Zeg maar.Ik heb er geen verstand van, maar een fitbit is toch zoiets?
quote:sassafras schreef op 14 januari 2016 @ 13:36:

[...]

Nee, nooit gedaan ook. Geen droog brood (pun intended) in te verdienen toendertijd, jaren 90, en dus andere dingen gaan doen. Eten rn voeding blijft wel mijn grote interesse hebben, mede daarom ook te zwaar, ik kook heel graag en word erg ongelukkig van slecht eten.Oke op die manier. Ik snap het.
quote:Odilia2015 schreef op 14 januari 2016 @ 17:09:

[...]

Ik heb er geen verstand van, maar een fitbit is toch zoiets?Ik denk idd dat het zoiets moet zijn, maar ik ben echt een nitwit wat dat betreft.
Hier ook vis, Marels, maar niet met gekookte worteltjes ....

Mijn menu voor vandaag wordt een visje, geroosterde krieltjes uit de oven, bietensalade en gestoomde prei+doperwten met vinaigrette.

Morgen maak ik een slowcookergerecht, indo pulled pork. Da's heel langzaam gaar gesudderd varkensvlees met ketjap en specerijen. De mannen krijgen dat op kleffe witte kadetjes, ik koop voor mezelf wel een volkorenbroodje. Erbij atjar ketimoen en ik denk dat ik nog een linzensoep vooraf maak.
Is er nog een plekje in de tabel of is deze vol?

Ik kan het niet vinden tijdens het lezen van dit topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven