Lijf & Lijn alle pijlers

Stinkhaar :-(

29-03-2017 14:46 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een probleem. Twee a drie weken geleden heb ik mijn haren behandeld met colour remover dark hair van kruidvat. So far so good, werkte prima. Dat dat spul meurt, dat wist ik al.

Ik wist alleen niet dat die lucht drie weken blijft hangen! Bij droog haar geen last, maar sta ik onder de douche dan komt er een wálm vanaf! Echte rotte ei lucht.

Wat heb ik geprobeerd:

- veelvuldig wassen met verschillende soorten shampoo, conditioner

- wassen met bier

- wassen met appelazijn

- Op advies van Kruidvat (had contact met ze opgenomen) achtereenvolgens wassen met een soda-oplossing en een azijnoplossing.

Ik begin er nogal moedeloos van te worden. Nu zit ik weer met nat haar op de bank te stinken... Gelukkig heb ik erg kort haar en is het snel droog, maar het blijft gewoon vervelend.

Heeft iemand nog briljante ideeën? Of zal ik moeten wachten tot het eruit slijt...
You like icecream? We have icecream.
Wassen met ei shampoo. Werkt als een tierelier
Misschien helpt het om te wassen met dreft of biotex
Is het een optie om je haar er af te scheren? Serieuze vraag overigens
Haarmasker maken van verschillende oliën (jojoba-olie is een goede) gemengd met etherische oliën. Vooral goed in je hoofdhuid masseren en eventueel nachtje mee slapen. Volgende dag uitwassen
quote:Zinerva schreef op 29 maart 2017 @ 14:59:

Is het een optie om je haar er af te scheren? Serieuze vraag overigensNee, ik heb een representatieve functie. Bovendien vind ik dat lelijk :-)
quote:Mysterymoustache schreef op 29 maart 2017 @ 15:04:

[...]

Nee, ik heb een representatieve functie. Bovendien vind ik dat lelijk :-)Nee dan kan het helaas niet, het was wel de meest makkelijke manier
Nooit last van gehad van de kruidvat merken
Bam!!!!
Tjee wat vervelend voor je ! Was die oplossing van de kruidvat met baking soda? Of iets anders? Want dat is nog wel het proberen waard. Jumbo verkoopt het o.a. in van die oranje pakjes.

Succes !
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
quote:Benedryl-Cabbagepatch schreef op 29 maart 2017 @ 15:13:

Tjee wat vervelend voor je ! Was die oplossing van de kruidvat met baking soda? Of iets anders? Want dat is nog wel het proberen waard. Jumbo verkoopt het o.a. in van die oranje pakjes.

Succes ! Jep, was baking soda.
quote:Mysterymoustache schreef op 29 maart 2017 @ 15:15:

[...]

Jep, was baking soda.Meh, jammer
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Misschien masker bijv eens hele nacht laten zitten? Dat al geprobeerd?
Is dus een reactie van iets in je haqr met water?

Even een weekje droog houden?
Ik zou baking soda op droog haar doen en dan met een doekje over je hoofd gaan slapen. De baking soda werkt het beste als het droog de geur kan opzuigen en de volgende dag was je het eruit.
Wat een fijn topic, en precies op het goede moment. Mijn dochter heeft dat spul gisteren ook gebruikt en kolere, wat een meur zeg, het arme kind. Baking soda dus. Waar haal je die rommel?
quote:Lady_Voldemort schreef op 29 maart 2017 @ 16:14:

Wat een fijn topic, en precies op het goede moment. Mijn dochter heeft dat spul gisteren ook gebruikt en kolere, wat een meur zeg, het arme kind. Baking soda dus. Waar haal je die rommel?Toko's hebben het zeker en anders is bol.com je beste vriend. Vandaag besteld, morgen in huis.
quote:_X_ schreef op 29 maart 2017 @ 16:18:

[...]

Toko's hebben het zeker en anders is bol.com je beste vriend. Vandaag besteld, morgen in huis.Ah, dank!
quote:_X_ schreef op 29 maart 2017 @ 16:18:

[...]

Toko's hebben het zeker en anders is bol.com je beste vriend. Vandaag besteld, morgen in huis.Turkse winkel en apotheek ook.
Wassen met dreft?

Werkt het goedje wel..? Ik heb van mezelf donkerblond haar, en heb er 2x bij de kapper een donkerbruine 'kleurspoeling' in laten doen, die ik nu aardig zat ben... Heb de stank er wel voor over als het helpt
quote:Lady_Voldemort schreef op 29 maart 2017 @ 16:14:

Wat een fijn topic, en precies op het goede moment. Mijn dochter heeft dat spul gisteren ook gebruikt en kolere, wat een meur zeg, het arme kind. Baking soda dus. Waar haal je die rommel?

Bij mij werkte het niet hoop bij je dochter wel! Ermee slapen kan ik nog wel proberen. Maar hoe blijft dat spul in je haar, het is toch een zoutachtige structuur? Dat valt er toch gelijk los uit, ook als je een handdoek erom wikkelt? Even voor de beeldvorming, ik heb erg kort haar, pixiecut.

Denk dat ik het maar gewoon ga proberen met de soda die ik nu nog over heb....

Gewoon met water eruit wassen dan? Of azijnoplossing?
quote:BaronTrump schreef op 29 maart 2017 @ 17:26:

Wassen met dreft?

Werkt het goedje wel..? Ik heb van mezelf donkerblond haar, en heb er 2x bij de kapper een donkerbruine 'kleurspoeling' in laten doen, die ik nu aardig zat ben... Heb de stank er wel voor over als het helpt

Ja, het werkte wel. De warme tonen zijn wel gebleven trouwens, van mezelf ben ik wat meer een askleur. Maar als het een spoeling is dan zou je wel goed moeten zitten denk ik.

Oh, en gebruik het niet twee keer achter elkaar, en laat het spul nadat je het gemengd hebt niet staan maar meteen gebruiken. Denk dat het daarom bij mij zo lang blijft meuren...
quote:Mysterymoustache schreef op 29 maart 2017 @ 17:40:

[...]

Bij mij werkte het niet hoop bij je dochter wel! Ermee slapen kan ik nog wel proberen. Maar hoe blijft dat spul in je haar, het is toch een zoutachtige structuur? Dat valt er toch gelijk los uit, ook als je een handdoek erom wikkelt? Even voor de beeldvorming, ik heb erg kort haar, pixiecut.

Denk dat ik het maar gewoon ga proberen met de soda die ik nu nog over heb....

Gewoon met water eruit wassen dan? Of azijnoplossing?De baking soda die ik heb is erg fijn van structuur. Net talkpoeder. Je strooit het over je haar en wrijft het er goed in. Panty of iets dergelijks over je hoofd en dan er mee slapen. Je gaat merken dat de geur al veel minder sterk is.
quote:_X_ schreef op 29 maart 2017 @ 17:42:

[...]

De baking soda die ik heb is erg fijn van structuur. Net talkpoeder. Je strooit het over je haar en wrijft het er goed in. Panty of iets dergelijks over je hoofd en dan er mee slapen. Je gaat merken dat de geur al veel minder sterk is.Droog haar of handdoekdroog haar? De geur is er alleen als mijn haar nat is. Denk dat de haarschubben open gaan door de warmte van het water (geen idee of het ergens op slaat wat ik nu zeg) en de geur daaruit komt. Dus mijn boerenverstand zegt dan op handoekddroog haar?
Echt op droog haar. Laat het even goed intrekken in de nacht.
quote:_X_ schreef op 29 maart 2017 @ 17:46:

Echt op droog haar. Laat het even goed intrekken in de nacht.En het uitspoelen? Gewoon alleen water?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven