Tips om af te vallen!
zondag 19 februari 2012 om 12:14
Hallo iedereen!
Wie heeft er tips voor mij om voor de zomer nog wat kilo's kwijt te raken
? (ben vast niet de enige met dit plan)
Ik ben al erg sportief, sport gemiddeld zo'n 3 a 4x pw in de sportschool.
Ik heb voor mijzelf een nieuw eetschema bedacht, maar toch blijven de kilo's maar plakken...
O: Magere kwark,appel, lijnzaad
M: 2 boterhammen(volkoren) met huttenkase en sla
A: Verschillend,soep met een omelet, wokgroente, maaltijdsalada (zelf gemaakt met oa tomaat, komkommer, huttenkase etc.), spinaziesoep etc.
Kortom veel groente aangezien ik vegetarisch ben!
Iemand miss. tips voor mij, qua sportoefeningen of voeding?
Graag!!!!
Wie heeft er tips voor mij om voor de zomer nog wat kilo's kwijt te raken
Ik ben al erg sportief, sport gemiddeld zo'n 3 a 4x pw in de sportschool.
Ik heb voor mijzelf een nieuw eetschema bedacht, maar toch blijven de kilo's maar plakken...
O: Magere kwark,appel, lijnzaad
M: 2 boterhammen(volkoren) met huttenkase en sla
A: Verschillend,soep met een omelet, wokgroente, maaltijdsalada (zelf gemaakt met oa tomaat, komkommer, huttenkase etc.), spinaziesoep etc.
Kortom veel groente aangezien ik vegetarisch ben!
Iemand miss. tips voor mij, qua sportoefeningen of voeding?
Graag!!!!
zondag 19 februari 2012 om 12:57
zondag 19 februari 2012 om 12:58
zondag 19 februari 2012 om 12:59
Rionyriony, dat jij er op z'n minst twijfelachtige eetgewoontes op na houdt, betekent niet dat je die een ander ook moet aansmeren. Een lepel lijnzaad door de kwark 's ochtends is bijvoorbeeld erg gezond. Voor de rest kan niemand bijna alleen op groente leven, dat moet aangevuld worden met gezonde vetten, eiwitten en koolhydraten. Volgens het lijstje wat TO hier neerzet ontbreekt het daar heel erg aan.
zondag 19 februari 2012 om 13:02
Meer eten, je lichaam komt in de spaarstand. En dus val je niet meer af. Je hebt namelijk niks meer om te verbranden. Je licham komt simpelweg niet meer in de verbrandingsmodus omdat je geen enlele vorm van vet binnenkrijgt. Ook geen gezonde vetten. Simple as that.ik at ook maar drie maaltijden, maar wel volledige maaltijden en geen kippebeetjes en viel ook niet meer af, nu heb ik 6 tot 7 eetmomenten. Ik krijg meer binnen dan 2000 kcal, maar sport dan ook veel. En dus blijft niks plakken.
Je denkt dus gezond bezig te zijn, terwijl het tegenovergestelde waar is.
Je denkt dus gezond bezig te zijn, terwijl het tegenovergestelde waar is.
zondag 19 februari 2012 om 13:02
quote:rionyriony schreef op 19 februari 2012 @ 12:58:
Het is me ook niet duidelijk of er suiker in het ontbijt zit, of er boter op de boterhammen zit, hoeveel soep ze eet, hoeveel olie gebruikt is tijdens het bereiden van haar avondeten enz. (wokken gaat in olie, ook in salade dressings zit meestal olie).
Doet er ook niet toe
Suiker,boter en vetten heb je nodig!
Zeker als je veel sport.
En al eet je 12 liter soep dan zit er nog steeds te weinig in om goed op te kunnen functioneren!
Je geeft, in mijn optiek heel dom, maar vooral ook heel foutief voedingsadvies
Het is me ook niet duidelijk of er suiker in het ontbijt zit, of er boter op de boterhammen zit, hoeveel soep ze eet, hoeveel olie gebruikt is tijdens het bereiden van haar avondeten enz. (wokken gaat in olie, ook in salade dressings zit meestal olie).
Doet er ook niet toe
Suiker,boter en vetten heb je nodig!
Zeker als je veel sport.
En al eet je 12 liter soep dan zit er nog steeds te weinig in om goed op te kunnen functioneren!
Je geeft, in mijn optiek heel dom, maar vooral ook heel foutief voedingsadvies
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
zondag 19 februari 2012 om 13:04
Ze zegt toch niet meteen dat olie niet mag, ze vraagt om de hoeveelheden.
1 eetlepel olie per persoon voor de bereiding van de warme maaltijd is prima maar van bijv 5 eetlepels olie gebruik per warme maaltijd dus per dag kan je ook aankomen. 1 eetlepel olie is gelijk aan 80 cal.
Het is goed vet, en je hebt het nodig. Maar niet per se in grote hoeveelheden.
1 eetlepel olie per persoon voor de bereiding van de warme maaltijd is prima maar van bijv 5 eetlepels olie gebruik per warme maaltijd dus per dag kan je ook aankomen. 1 eetlepel olie is gelijk aan 80 cal.
IK BEN TEGEN.... DE BANNEN-REGEN!
zondag 19 februari 2012 om 13:06
zondag 19 februari 2012 om 13:07
quote:bij-zonder schreef op 19 februari 2012 @ 13:04:
1 eetlepel olie per persoon voor de bereiding van de warme maaltijd is prima maar van bijv 5 eetlepels olie gebruik kan je ook aankomen. 1 eetlepel olie is gelijk aan 80 cal.
Eens hoor, maar zeker als iemand vegetarisch heb je meer vetten nodig.
Je haalt dan je vetten namelijk niet meer uit je vlees
En dat handje noten..dat is echt niet afdoende.
Ik struikelde ook vooral over het ga maar minder eten advies
Het is vaak niet een kwestie van minder eten
Het is eerst eens op onderzoek uitgaan WAT je eet, en wat dat met je lichaam doet
En TO is echt clueless op dat gebied
1 eetlepel olie per persoon voor de bereiding van de warme maaltijd is prima maar van bijv 5 eetlepels olie gebruik kan je ook aankomen. 1 eetlepel olie is gelijk aan 80 cal.
Eens hoor, maar zeker als iemand vegetarisch heb je meer vetten nodig.
Je haalt dan je vetten namelijk niet meer uit je vlees
En dat handje noten..dat is echt niet afdoende.
Ik struikelde ook vooral over het ga maar minder eten advies
Het is vaak niet een kwestie van minder eten
Het is eerst eens op onderzoek uitgaan WAT je eet, en wat dat met je lichaam doet
En TO is echt clueless op dat gebied
zondag 19 februari 2012 om 13:10
quote:bij-zonder schreef op 19 februari 2012 @ 13:08:
Ja eens hoor Summer. Het gaat erom wat je eet en in welke verhouding en waarom/waarvoor je het nodig hebt.
TO ga anders een naar een diëtiste.
Hmm, die zitten niet meer in het pakket hè
Wat TO kan doen, en is vaak gratis, is een sport en eetadvies laten maken op de sportschool.
Ja eens hoor Summer. Het gaat erom wat je eet en in welke verhouding en waarom/waarvoor je het nodig hebt.
TO ga anders een naar een diëtiste.
Wat TO kan doen, en is vaak gratis, is een sport en eetadvies laten maken op de sportschool.
zondag 19 februari 2012 om 13:12
Bedankt voor de reacties!
Natuurlijk bak ik in olijfolie.. Ik gebruik hiervoor meestal 1 eetlepel per keer...
Dat komt dus neer op 1 eetlepel per dag! (door mijn salades doe ik geen olie, meestal Huttenkase, bieslook, ui, tomaat, komkommer, bosui)
Mijn ontbijt vind ik erg lekker, en het vult goed! Mij is verteld dat lijnzaad erg goed is, bovendien is het goed voor de stoelgang.
Als lunch miss. 4 boterhammen ipv 2?
Ik varieer meestal tussen boterhammen met huttenkase en sla, of becel light (lichtblauw) boter met appelstroop.
Ik heb begrepen dat 1 koolhydraten moment per dag genoeg is.. Aangezien ik dit 'smiddag heb probeer ik ze savonds te mijden?
Natuurlijk bak ik in olijfolie.. Ik gebruik hiervoor meestal 1 eetlepel per keer...
Dat komt dus neer op 1 eetlepel per dag! (door mijn salades doe ik geen olie, meestal Huttenkase, bieslook, ui, tomaat, komkommer, bosui)
Mijn ontbijt vind ik erg lekker, en het vult goed! Mij is verteld dat lijnzaad erg goed is, bovendien is het goed voor de stoelgang.
Ik varieer meestal tussen boterhammen met huttenkase en sla, of becel light (lichtblauw) boter met appelstroop.
Ik heb begrepen dat 1 koolhydraten moment per dag genoeg is.. Aangezien ik dit 'smiddag heb probeer ik ze savonds te mijden?
zondag 19 februari 2012 om 13:13
quote:rionyriony schreef op 19 februari 2012 @ 13:06:
En hier het allerbeste advies: http://www.calorielijst.nl/
Je kunt het ook het slechtste advies noemen. Calorien tellen is het domste wat je kunt doen om af te vallen. Totaal overbodig.
Als je onbewerkte producten eet, geen frisdrank (grootste dikmaker die er is), geen kant en klaar maaltijden, veel groenten, veel fruit, gezonde vetten, geen koek, snoep, chips e.d. en dus echt gaat voor gezond eten kun je alles eten wat je wilt en blijf je op gewicht of valt af.
En hier het allerbeste advies: http://www.calorielijst.nl/
Je kunt het ook het slechtste advies noemen. Calorien tellen is het domste wat je kunt doen om af te vallen. Totaal overbodig.
Als je onbewerkte producten eet, geen frisdrank (grootste dikmaker die er is), geen kant en klaar maaltijden, veel groenten, veel fruit, gezonde vetten, geen koek, snoep, chips e.d. en dus echt gaat voor gezond eten kun je alles eten wat je wilt en blijf je op gewicht of valt af.
zondag 19 februari 2012 om 13:15
quote:Blackdress schreef op 19 februari 2012 @ 13:13:
[...]
Als je onbewerkte producten eet, geen frisdrank (grootste dikmaker die er is), geen kant en klaar maaltijden, veel groenten, veel fruit, gezonde vetten, geen koek, snoep, chips e.d. en dus echt gaat voor gezond eten kun je alles eten wat je wilt en blijf je op gewicht of valt af.Ik ga er niet eens meer op in, ik merk dat ik bozig wordt van zulke domme postings
[...]
Als je onbewerkte producten eet, geen frisdrank (grootste dikmaker die er is), geen kant en klaar maaltijden, veel groenten, veel fruit, gezonde vetten, geen koek, snoep, chips e.d. en dus echt gaat voor gezond eten kun je alles eten wat je wilt en blijf je op gewicht of valt af.Ik ga er niet eens meer op in, ik merk dat ik bozig wordt van zulke domme postings
zondag 19 februari 2012 om 13:16
quote:brisje schreef op 19 februari 2012 @ 13:12:
Ik heb begrepen dat 1 koolhydraten moment per dag genoeg is.. Aangezien ik dit 'smiddag heb probeer ik ze savonds te mijden?Zoals ik in mijn eerste post al zei, je eet te weinig en daarnaast ook veel te eenzijdig!
Ik heb begrepen dat 1 koolhydraten moment per dag genoeg is.. Aangezien ik dit 'smiddag heb probeer ik ze savonds te mijden?Zoals ik in mijn eerste post al zei, je eet te weinig en daarnaast ook veel te eenzijdig!
zondag 19 februari 2012 om 13:21
quote:Summerdance schreef op 19 februari 2012 @ 13:10:
[...]
Dat is een goed advies.
Diëtiste zit inderdaad niet meer in het pakket, maar als je ziet hoe slecht TO met haar lichaam omgaat, dan wil ze die paar centen misschien wel investeren om gezondheidsschade te voorkomen.
[...]
Dat is een goed advies.
Diëtiste zit inderdaad niet meer in het pakket, maar als je ziet hoe slecht TO met haar lichaam omgaat, dan wil ze die paar centen misschien wel investeren om gezondheidsschade te voorkomen.