Lijf & Lijn alle pijlers

Voor wie meer dan 25 kilo wil afvallen (met tabel)

15-08-2016 20:07 2970 berichten
In verband met overgang beheer van de tabel een nieuw topic.

Dit topic is oorspronkelijk geopend in januari 2016 voor lotgenoten die 25 kilo of meer af willen/moeten vallen en deel 2 is in maart gestart. In dit topic vallen we op een gezonde en blijvende manier af door verandering van eetgewoontes.

De oude topics vind je hier en hier.

De afvallers:

Wijzigingen graag doorgeven via PB aan forumbezoeker samenflinkafvallen. Dit account wordt gezamenlijk beheerd door single1985, Misfit23 en Izzy_ zodat de continuïteit gewaarborgd is. Een maand geen gewicht doorgeven betekent dat je van de lijst wordt gehaald, zodat het hier overzichtelijk en up to date blijft.

Format voor doorgeven updates:

Nickname:

Huidig gewicht:

Afgevallen deze week (voor wie dat in de tabel wil hebben):

Totaal afgevallen sinds start:

Datum update:

NicknameLftLengteGestartStartgewHuidigStreefWeekTotaalUpdateAmmenooitniet231,6611379,377-33,718-02Belle1984321,6723-04-2016100,991,970-0,28,603-03Goal2016311,6815-10-201598,477.770,5-0,520,603-03Iselin331,7823-03-201595,566.863,5-1,628,703-03Izzy_511,7320-02-201692,563,162,5-29,404-03Ladi351,7009-01-2017116112723,04,021-01Lalameme22-05-02-2017102,4102,480--05-02Miesje_2015241,6701-01-2017106,2105.597,6-0,727-02miniMe3331,7007-02-2017118-80--07-02Misfit23241,7201-09-201510683,070+0,623,010-01Okewatnu311,6927-12-2016118,2107,975510,320-01Piony291,7601-01-201611780,870-36,226-02saartje007401,7002-01-201711099.470-10,614-02single1985311,6819-12-2015133,7109.299024,504-03sterrenkijker421,7812-07-2016123,6113,698,6+2.31001-03Takkentrol451,7101-01-2017107,1102,580-4,611-02vevana311,6215-01-2016100,768,5651,532,220-02

Er zijn nog genoeg plekjes in de tabel vrij dus wil jij ook 25kg of meer afvallen wees welkom
Alle reacties Link kopieren
Of als je echt haast/weinig tijd hebt gewoon een donker broodje lekker beleggen met komkommer, sla , tomaat en dan met ei/zalm/rosbief ofzo??

Maar dat is natuurlijk geen warme maaltijd dus ik doe dat alleen als ik echt weinig tijd heb.

Of extra porties koken op dagen dat je wel tijd hebt en uitgebreid eten kookt dat invriezen en dan ontdooien op drukke dagen en bij thuiskomst alleen even opwarmen en klaar.
Life is like an hourglass glued to the table.
Misschien moet ik in het weekend maar dubbele porties gaan koken, zodat ik alleen een bakje uit de vriezer hoef te halen en dat kan opwarmen.

Met alleen een broodje blijf ik trek houden vrees ik en die eerste maaltijd die je noemde Peach lukt bij mij echt niet binnen 10 minuten. Bovendien is de supermarkt vaak al dicht wanneer ik op een drukke dag laat thuis kom (werk ook 's avonds) en dan ik de keus voor een frietje héél snel gemaakt. Het lastige is ook dat ik vanuit mijn werk langs 2 snackbars en een shoarmatent kom, aangezien dit de enige directe weg is tussen mijn werk en mijn huis is het ook lastig te vermijden. De verleiding tot een ongezonde keuze is dus groot.

Wat zouden jullie dan koken voor in de vriezer? In de winter maak ik nog wel eens stamppot, maar meestal heb ik alleen losse pastasaus en losse porties vlees/vega in de vriezer. En ik heb als ik om half elf 's avonds uit mijn werk kom écht geen zin meer om pasta te koken. Of kan je pasta ook goed invriezen?
Pasta kun je goed invriezen, vind ik althans (ben geen echt kookwonder). Lastig inderdaad als je je langs twee snackbars en een shoarmatent moet worstelen terwijl je honger hebt en zo laat thuiskomt dat koken niet echt meer een optie is. Kun je op je werk niet iets eten?

Shakes zijn zo fout, ook al omdat zo'n consulente betaald krijgt op basis van de hoeveelheden van dat spul dat ze jou aansmeert. Geen onafhankelijk advies dus en ook verre van deskundig. Elke nitwit kan consulent worden, cursusje (met vooral verkooptechnieken) en verkopen maar. Nou ja, dat merk je dus wel aan het "shakes en bitterballen"-verhaal, ze vertellen wat je wilt horen.
Ik heb altijd bakjes pastasaus in de vriezer, heel makkelijk voor "even snel".

Een omelet met groenten en eventueel vlees werkt hier ook altijd op de schaal van makkelijk en snel.

Gewokte groenten met kipfilet of een stukje vis is ook heel snel.

Verse soep van tevoren maken en invriezen, heb ik ook standaard op voorraad.

En verder heb ik idd veel verse maaltijden die ik teveel gekookte heb in de vriezer liggen, zodat je altijd een bakje kunt pakken, maar dat doen we eigenlijk alleen als één van ons alleen thuis is.
668, the neighbour of the Beast
Pasta kan je makkelijk invriezen ik heb hier ook altijd maaltijden in mijn vriezer liggen macaroni, nasi, stampotten, hachee. Eens in de zoveel tijd maak ik weer een berg maaltijden en als ze op zijn maak ik wel weer nieuwe.
Bakje macaroni in de vriezer is ook altijd makkelijk en goed op te warmen. Ik heb zelf redelijk standaard werktijden dus wat dat betreft kan ik eigenlijk altijd wel koken.
Of een ovenschotel? Moet zeggen dat wij weinig invriezen, omdat mijn vriend een grote eter is. Wat wij ook wel eens doen is bijvoorbeeld macaroni/bami/etc. maken en daar dan twee dagen van eten. Dan zetten we het restje in de koelkast en dat eten we dan de volgende dag,
Oké, dan ga ik dit weekend maar eens een voorraadje aanleggen van macaroni, porties losse pasta, en roerbakgerechten met rijst o.i.d.

Dan heb ik altijd iets op voorraad, aangezien ik van te voren niet weet hoe laat ik klaar ben op het werk of ik tijd heb om te koken.

En Marels, ik woon alleen, dus of ik nou voor 1 persoon kook of voor 2 personen en het een paar dagen later uit de vriezer eet maakt voor mij niets uit. Ik moet hoe dan ook zelf voor het eten zorgen.

Bedankt voor het meedenken allemaal.
Lushlooking,

Heel herkenbaar. Dat is ook mijn valkuil, moe uit het werk en geen zin om te koken.

Maar wel honger hebben.

Het is een vorm van structuur die we aan moeten leren. Van tevoren boodschappen gedaan hebben. Zodat er altijd genoeg in huis is. Dan heb ik geen excuus meer.

Maar vind het op bepaalde momenten heel lastig.

Succes
Ik denk dat je daar zeker gelijk in hebt Chantal! Structuur is echt heel belangrijk. Zodra je ergens aan gewend bent weet je ook niet meer beter. Wij koken echt áltijd dus wat dat betreft is 't echt een gewoonte bij ons. Denk dat wij echt drie keer in 't jaar eten bestellen. We gaan overigens wel vaak uiteten of lunchen hoor , maar dat vind ik net een andere categorie
Ik vraag me af of jullie kiezen voor volle producten zoals roomboter, volle of Griekse yoghurt, gewone jam, pindakaas enz. Of dat jullie altijd de magere Light variant kiezen die minder calorieën bevat. Nu met het bijhouden van de app en het tellen van calorieën merk ik dat die volle variant natuurlijk flink aantikt met calorieën maar ik heb geleerd dat deze juist beter voor het lichaam is om te verwerken.
Ik eet volle yoghurt, smeer roomboter op m'n brood en eet 48+ kaas. Mijn idee hierbij is dat ik me iets moet aanleren dat ik goed vol kan houden, ook in de hopelijk nabije toekomst als ik klaar ben met lijnen (ik vind bv. 30+ kaas buitengewoon smerig). Bovendien krijg je, als je op dat moment over zou stoppen op volle producten, ineens extra calorieën binnen waardoor je misschien weer aankomt. De enige uitzondering is light cola, daar mag ik op het werk een glaasje per dag van (thuis straf ik mezelf al genoeg door Spa te drinken).
Ik eet magere kwark en yoghurt. Maar wel roomboter.

Ik neem niks van light oid.

Ik probeer zo min mogelijk chemicaliën binnen te krijgen en halvarine is niet geheel natuurlijk.

Uitzonderingen heb ik wel, ik neem maggi jus uit een zakje. Ben dus niet geheel consequent.

Wat ik wel heel lastig vind, is hoeveel percentage eiwit-vet-koolhydraten moet je eten. Iedere 'deskundige' heeft daar een andere mening over. Ik ben nu zelf aan het uitdokteren wat het beste bij mij past.
Chantal, heel herkenbaar. Die structuur moet er in komen. Ik moet ook gewoon alles zo gaan regelen dat de boodschappen ofzo geen excuus meer kan zijn.

Ik heb vandaag eindelijk een goede dag. Gister met m'n vriend besproken dat ik niet meer meegenomen wil worden in zijn cravings. Vanavond deed hij het even kort weer, maar toen ik hem er op aansprak stopt hij meteen.

Ik wilde nog even mijn heerlijke avondmaal met jullie delen: zoete aardappel uit de oven, pangasius en asperges. *Yum*

Hebben jullie nog lekkere ideeën voor slanke avondmaaltijden?
quote:lushcooking schreef op 18 augustus 2016 @ 09:22:

Oké, dan ga ik dit weekend maar eens een voorraadje aanleggen van macaroni, porties losse pasta, en roerbakgerechten met rijst o.i.d.

Dan heb ik altijd iets op voorraad, aangezien ik van te voren niet weet hoe laat ik klaar ben op het werk of ik tijd heb om te koken.

En Marels, ik woon alleen, dus of ik nou voor 1 persoon kook of voor 2 personen en het een paar dagen later uit de vriezer eet maakt voor mij niets uit. Ik moet hoe dan ook zelf voor het eten zorgen.

Bedankt voor het meedenken allemaal.

Wel even bedenken dat je met allerlei pasta's enzo wel caloriebommetjes hebt he

Op zich kan een keertje geen kwaad natuurlijk maar pasta is één bom koolhydraten dus niet het magerste ooit.

Wat ik een leuk alternatief vind; ik heb meestal wel vis in de vriezer. Zorgen voor een basis verse groenten in huis (en die heb ik altijd wel, tomaat, paprika, champignons, courgette, dat werk) en je hebt in no-time een supergezonde maaltijd, zonder kant-en-klare bakjes uit de vriezer halen. Stukje vis in de pan, groentes roerbakken en klaarrrr.

Eventueel wat rijst bij koken, maar ik eet zelf heel vaak zonder koolhydraten 's avonds. Is ook nog heel erg lekker!
Ik heb trouwens goddelijke nootjes van de Aldi liggen, open zak, en ik heb hem vandaag in mijn handen gehad en zonder er van te eten weer weg gelegd.

Op zich kan een handje nootjes geen kwaad, want eiwitten maar ook goeie vetten, maar ik wilde de extra kcal niet 's avonds. In plaats daarvan een nectarine gegeten.

En qua de discussie light versus vol;

Ik heb geen probleem met volle producten. Op brood smeer ik wel halvarine maar dat komt omdat ik roomboter onnodig vet vind en dus zonde van de kcal. En dat roomboter zoveel "gezonder" zou zijn blijkt ook niet waar te zijn, blijkbaar. Ik eet verder vrij "puur", zo goed als geen pakjes en zakjes enzo, maar ik mijd op zich geen magere dingen. Maar ongemerkt kies ik vooral vaak voor de meer "gangbare" vorm, wat ik gewend ben ofzo.

Yoghurt heb ik meestal mager, kwark mager of halfvol.

Als je alles vol neemt kom je aan heel veel kcal extra en dat is het me niet waard, daarbij ben ik van huis uit gewoon magere yoghurt en halfvolle melk enzo gewend

Daar staat tegenover dat ik dus wel weer makkelijk een stukje kaas of vlees als tussendoortje neem, of een handje nootjes, maar dat is misschien voor mij ook weer anders omdat ik extra veel eiwitten moet eten.
Goede morgen!

Die verleidingen na werk zijn heel herkenbaar. Reis met de trein en de snickers dansen in de automaten als ik honger heb. Heb nu standaard gezonde noten bij. We eten wel vaak laat na 19:00, terwijl ontbijt al om 5:30 en lunch rond 12:00.

Mijn favo snelle avondmaal is een omelet met spinazie. Jammie en heel snel klaar. Ook altijd soepgroenten in de diepvriezer, doe enkel water en een bouillonblokje erbij en hoppa weer klaar

Ook wij eten voornamelijk volle producten. Mijn man heeft een hekel aan light en heb het idee langer een vol gevoel te hebben.

Morgen ga ik echt echt gegevens tabel doorgeven. Deze week s avonds van het goede weer genoten en geen laptop aan.
anoniem_285925 wijzigde dit bericht op 19-08-2016 06:39
Reden: autocorrect...
% gewijzigd
She Believed she could, so she did.
Ha! Hier zijn jullie! En met tabel - de reden dat ik afhaakte. Blijkbaar mis ik dan de discipline om door te gaan. Ik haak nu dan ook graag weer aan. Zal me morgen wegen en alles doorgeven. Ben een beetje grieperig (pff, griep in de zomer, echt raar), hopelijk snel weer fit.
every journey starts with a single step
Ik eet wel vaak magere producten en juist geen volle. Maar dat heeft er ook mee te maken dat ik magere producten net zo lekker vindt en ik 't zonde van de kcal vind om dan volle producten te nemen.

@ firedraakje, welkom weer!
Goeiemorgen!

Ik eet wel halvarine op brood en magere yoghurt maar probeer verder niet teveel light producten te eten.

Wij gaan zo de week boodschappen doen maar ik ga ook maar eens spul voor omelet halen! Is ook wel een keer lekker!
Life is like an hourglass glued to the table.
Firedraakje leuk je hier weer te zien Hoe gaat het met afvallen?
Gisteren een hele drukke dag op het werk, nagenoeg geen tijd om te eten, en net als ik na een huisbezoek weer in de auto wil stappen stopt er voor mijn neus zo'n ijsco-wagentje. Aahrg. Toch kunnen weerstaan gelukkig Gaat al met al best goed hier. Vanochtend al even op de weegschaal gekeken (al wil ik van de zaterdag mijn weegmoment maken) en ik zag dat mijn emo-kilo er alweer ruim af was, jeuj!

Welkom terug Firedraakje! Hopelijk snel weer beter.

Qua snelle gerechten: wij eten regelmatig pasta, waarbij ik de pasta oversla en alleen de 'saus' neem. Verse groenten in de pan ('desnoods' voorgesneden), (vega)gehakt erbij, pakje gezeefde tomaten en wat kruiden, klaar! Maar moet zeggen dat ik de laatste tijd nogal inspiratieloos ben qua gezond avondeten, dus laat al jullie recepten maar komen
Je kunt ook zelf groente pasta maken, lekker en gezond! Zelf vind ik courgette het lekkerst, vooral in combinatie met knoflook(olie) en spinazie, eventueel met gewokte kipfilet. Pasta van wortel of zoete aardappel vind ik ook wel lekker, maar dit is zo zoet en op de een of andere manier krijg ik daar geen 'pastagevoel' bij.

Andere gemakkelijke en snelle maaltijden die ik vaak eet zijn maaltijdsoepen (in het weekend een grote pan maken en bakjes invriezen) en kipfilet met gewokte groenten. Qua maaltijdsoep vind ik venkel, broccoli en tomaat/paprika (soeppakket AH) het lekkerst, bovendien vullen die soepen erg goed. Omdat elke dag vloeibaar niet zo lekker is, bak ik tussendoor ook vaak kipfilet. Ik gebruik dan heel simpel "mals en kruidig" van de Maggie. Je legt de kipfilet ertussen, beetje pletten en met 10 minuten issie klaar, super mals! Het is niet extreem sterk gekruid, maar daar houd ik persoonlijk wel van. Vaak "wok" ik tussendoor (als de kip toch aan het bakken is) wat groente (soms spinazie, soms broccoli, peultjes of sperziebonen) in olijfolie met een teentje knoflook en staat er na een kwartier een lekkere maaltijd op tafel!
Ha!

De verleidingen! Heb vandaag drie keer op het punt gestaan om een bonbon uit de doos te pakken. Vervolgens heb ik de restjes uit mijn snoeppot bij een collega die tegenover mij zat te werken gedumpt zodat ik ze niet op zou eten.

Daarna met een fruitella in mijn handen gestaan en terug in de pot gedaan.

Bij het middageten wel drie frietjes met mayonaise gegeten, maar verder tomaten gevuld met grijze garnalen, salade en een eitje gegeten.

's Middags geen halve doos koekjes gegeten maar er eentje genomen (55 kcal, ik heb op de doos gekeken en vond die schade verwaarloosbaar, dus dat mocht) en de borrel afgeslagen.

Verder, mijn man is er niet, een paar dagen, dus ik ben alleen.

Vroeger zou dat elke dag junkfood geweest zijn, pizza's, McDonalds, dat soort werk.

Gisteren heb ik een gekookt ei met spinazie en een plakje ham als avondeten gegeten en vanavond een tomatensalade met feta en een paar olijven.

Nou zou ik toch wel eens af mogen vallen he??

@Misfit; tis exact wat jij zegt. Magere of volle kwark maakt me niet uit, en dan vind ik het zonde van de extra kcal.

Enige zonde die ik heeeeeeel soms wel eens bega is roomboter, maar daar kan ik echt van genieten dan dus dan is het ook prima. Er is niks zo goddelijk als een witte boterham met roomboter en kaas namelijk

Of krentenbrood met roomboter.

Oh, en soepen heb ik ook altijd in bulk op voorraad. Momenteel heb ik chinese tomatensoep, seldersoep, witte koolsoep, champignonsoep, pompoensoep en broccolisoep geloof ik.

Je kunt nooit genoeg soep in de vriezer hebben
Maar nu ben ik toch ernstig in gevecht met de doos koekjes die naar me staat te kijken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven