Lijf & Lijn alle pijlers

vreetbui

15-03-2012 23:22 19 berichten
OMG heb vandaag 10 twixen en 5 snickers op!!! En daarnaast om gezond te doen kip met broccoli, pff. Ik weet hoe t moet, gezond eten maar na zo'n dag voel ik me toch eigenlijk best wel kut. En nee ik geef niet over, dus ik kom gewoon aan hierdoor. Wat moet ik doen?
Jeetje zeg. Dat is echt wel heel erg veel, word je daar niet misselijk van? Heb je dat ook allemaal in huis dan? Ik kan ook heel slecht weerstand bieden tegen ongezond eten, dus koop het ook niet. Het is zo simpel als het klinkt. Nou ja, zo ongeveer dan.
Alle reacties Link kopieren
Niet te schuldig voelen, morgen weer een nieuwe dag!
Tja, dat is zo'n 4000 kalorieën.

Misschien had je die kip met broccoli niet meer moeten eten.

Maar serieus, morgen is er weer een dag, dan doe je het beter.
10 twixen...zijn dat echt 20 repen (aangezien twixen dubbel verpakt zitten) of 5 verpakkingen van 2 stuks?

Het blijft veel natuurlijk...heb je dit soort buien vaker? Bv als je je rot voelt o.i.d?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
10 repen dus 5x2, maar helaas wordt ik niet misselijk. Heb t helemaal zelf gekocht en gegeten en ik ben ook nu bijna 4 weken ongesteld omdat ik weer met pil was begonnen. Dat helpt ook niet echt maar ja hopelijk morgen n betere dag thanks
4 weken ongesteld omdat je weer met de pil bent begonnen?

Misschien moet je eens naar de HA voor een zwaardere pil.
Het is rot en kut.. Maar inderdaad, morgen weer een dag . No use crying over spilled milk.
Heb je dat vaak van die vreetbuien? Mocht je echt een probleem daarmee hebben zou ik er zelf hulp bij vragen, soms kom je er zelf niet meer alleen uit.

Is dit eenmalig door het starten van de pil ofzo dan zou ik mij er niet zo druk om maken.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Hangt het samen met het beginnen met de pil? Ik heb wel eens een pil gehad waardoor ik vreetbuien kreeg en kilo's aankwam. Na een jaar stopte ik ermee en viel ik zonder moeite al die kilo's weer af. Wel in de gaten houden dus. Als je het al langer hebt, kun je misschien beter eens naar je huisarts gaan.
Zou ik toch eerder 10 snickers en 5 twixen hebben genomen.

Of een grote bak ijs, of, of of......

Twixen niet zo geweldig.
Ik heb regelmatig ook snaaibuien, maar 5 snickers en 10 twixen of zijn het van die mini's?

En eet je die dan in 1x op of over de hele dag genomen?

Wat zou kunnen helpen bij over de hele dag, is jezelf belonen.

Dus inplannen dat je zo en zo laat bij een kopje thee iets lekkers mag pakken van jezelf en zelfs twee, maar niet meer.

Als je het in een keer opeet, dan is er echt iets mis, want dan is het niet eens meer lekker na twee proef je echt niet meer, dan heb je zo een zoete smaak...Dan zou ik even naar de huisarts gaan om je bloed te laten testen.
Als je dit vaker hebt, moet je proffesionele hulp zoeken.

Als dit een eenmalig iets was, in combi met je menstruatie zou je eens kunnen overwegen om je bloed te laten prikken en na laten kijken op een (ijzer) tekort.

Schijnt dat in chocolade iets zit wat dat dan aanvult, of tijdelijk verhoogt of iets. Heb ik me laten vertellen door ervaren sportinstructeur. En sinds ik regelmatig een mineralencomplex met magnesium, zink, calcium, ijzer, mangaan en jodium slik, heb ik die craving naar chocolade een heeeeel stuk minder....
Ik zou over dat gedoe met de pil wel even naar de ha gaan.

Over die eetbui. Als het echt iets eenmaligs is, is het niet erg. Ik heb ook eens gehoord dat als zo'n uitschieter in calorieën niet direct door je lichaam worden opgenomen, omdat je lichaam zoveel niet gewend is. Dus je zult van 1 keer niet direct dik worden.
quote:secondhandsuus schreef op 16 maart 2012 @ 08:52:

Als je dit vaker hebt, moet je proffesionele hulp zoeken.

Als dit een eenmalig iets was, in combi met je menstruatie zou je eens kunnen overwegen om je bloed te laten prikken en na laten kijken op een (ijzer) tekort.

Schijnt dat in chocolade iets zit wat dat dan aanvult, of tijdelijk verhoogt of iets. Heb ik me laten vertellen door ervaren sportinstructeur. En sinds ik regelmatig een mineralencomplex met magnesium, zink, calcium, ijzer, mangaan en jodium slik, heb ik die craving naar chocolade een heeeeel stuk minder....Oh dat verklaard een hoop. Toen ik een ijzertekort had, had ik ook veel vaker zin in chocola. Terwijl daarvoor hield ik eigenlijk niet eens van chocola. En snoepte ik veel liever iets hartigs.
quote:blobs schreef op 16 maart 2012 @ 08:58:

[...]

Oh dat verklaard een hoop. Toen ik een ijzertekort had, had ik ook veel vaker zin in chocola. Terwijl daarvoor hield ik eigenlijk niet eens van chocola. En snoepte ik veel liever iets hartigs.

Wist ik ook niet. Totdat ik dus moest bijhouden wat ik at en hoe ik me voelde. En ik schreef iets in de trant van "geef me chocolaaah of ik maak je koud!" en toen zei de instructeur, had je je menstruatie? Nou dan probeer maar eens... Want....

En dan zegt een man dat. Beetje raar. Dat die het beter weet.
Dat zou het dan kunnen verklaren. Een ijzertekort doordat je al 4 weken ongesteld bent (of kan je niet zo snel een tekort krijgen?) en daardoor dus die behoefte aan al die Twixen en Snickers. Maar misschien speelt het al veel langer, we hebben een beetje te weinig informatie.
quote:flip123456789 schreef op 16 maart 2012 @ 09:54:

Dat zou het dan kunnen verklaren. Een ijzertekort doordat je al 4 weken ongesteld bent (of kan je niet zo snel een tekort krijgen?) en daardoor dus die behoefte aan al die Twixen en Snickers. Maar misschien speelt het al veel langer, we hebben een beetje te weinig informatie.Schijnt van wel, rond de menstruatie. Wist ik ook niet.
Als zo'n vreetbui eenmalig is zou ik me er geen enorme zorgen om maken. Morgen weer een nieuwe dag, heeft geen zin om er heel erg bij stil te staan.Ben zelf ook zo iemand die - helaas - zonder een greintje misselijkheid enorme hoeveelheden snoep weg kan stouwen. Vrat me in de tienertijd regelmatig helemaal klem aan suikers maar weet het nu tot 3 à 4 keer per jaar te beperken. Als het nou regelmatig gebeurt dan is het misschien tijd om te kijken waar die drang vandaar komt en hoe je het kan stoppen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven