Lijf & Lijn alle pijlers

Wassen jullie je benen onder de douche?

13-05-2019 18:02 241 berichten
Alle reacties Link kopieren
Op Twitter barstte er gisteren een enorme discussie uit rond de vraag: wassen jullie je benen onder de douche?

Ik doe het eigenlijk niet, wel mijn voeten, en de rest van mijn benen spoelt wel schoon. Een paar keer in de week scheer ik mijn benen en dan zeep ik ze wel grondig in.

Was jij je benen onder de douche?

Totaal aantal stemmen: 334

Ja (45%)
Nee (34%)
Soms (21%)
Ik gebruik geen zeep en wrijf mijn benen alleen schoon als er modder op zit. Verder loopt het water er wel langs. Gaat al jarenlang goed.
jujuken schreef:
13-05-2019 18:57
een van de vreemdste vragen dat ik al gezien heb, waarom ga je dan onder de douche?

?
ViezeHond schreef:
13-05-2019 18:30
Balen zeg, ik wilde graag bij jou in de smaak vallen.
:-D
Ik was alles onder de douche, behalve mijn benen. Tenzij ze vies zijn door modderig tuinwerk oid.
Over het algemeen niet. Soms neem ik wat uitgebreider de tijd om alles te scrubben. Of bij het scheren inderdaad worden ze wel ingezeept. Anders hier ook alleen oksels en billen echt doelgericht met zeep. Facewash voor gezicht, maar dat doe ik 's avonds. Ik heb hele lange en dikke krullen dus dat deel van mijn lijf blijft tijdens het douchen droog, tenzij ik mijn haren was. Anders ben ik zo een extra half uur met een föhn in de weer.

Ik ben wel weer obsessief met handen wassen. Sowieso elke keer bij toiletgang, en elke keer voordat ik iets in mijn mond stop.
Mevrouw75 schreef:
13-05-2019 18:21
Wat wordt er bedoeld met ‘wassen’?

Ieuw! Stinkerd.
Alle reacties Link kopieren
Ik was mezelf sowieso eigenlijk alleen met water (mijn haar spoel ik ook alleen met water uit). Zeep gebruik ik hooguit 1x per maand, als ik bij een bbq ofzo heb gezeten. Overigens stink ik niet, heb ik geen vet haar en vindt mijn huid dit veel fijner dan met alle zeep. Mijn benen spoelen vanzelf schoon tot op heden (maar ik werk op kantoor, toen ik nog in de zorg werkte gebruikte ik wel zeep na het werk).
Ik moest wel lachen om het krantenartikel. Ik ‘was’ mijn benen alleen als ik ze scheer, alleen onderbenen dus ca 2-3 keer per week. Voor het overige was ik alleen oksels, billen en voorbibs, die laatste niet met zeep. Oh en mijn handen, haar en gezicht natuurlijk, dagelijks.
Natuurlijk was ik m'n benen, net als de rest van m'n lichaam.
Ik gebruik washandjes en spuit met de douche alles goed af voor ik ga wassen en daarna ook weer.

Snap ook nooit die regendouches die je tegenwoordig in veel designprogramma's ziet, daarmee kun je je toch niet afdouchen?
RikM schreef:
13-05-2019 19:00
Ieuw! Stinkerd.

:HA:
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-05-2019 19:01
Natuurlijk was ik m'n benen, net als de rest van m'n lichaam.
Ik gebruik washandjes en spuit met de douche alles goed af voor ik ga wassen en daarna ook weer.

Snap ook nooit die regendouches die je tegenwoordig in veel designprogramma's ziet, daarmee kun je je toch niet afdouchen?
Wat doe je dat dit nodig is? Dit doe ik alleen na een obstaclerun oid, wanneer ik letterlijk onder de modder zit.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-05-2019 19:01
Natuurlijk was ik m'n benen, net als de rest van m'n lichaam.
Ik gebruik washandjes en spuit met de douche alles goed af voor ik ga wassen en daarna ook weer.

Snap ook nooit die regendouches die je tegenwoordig in veel designprogramma's ziet, daarmee kun je je toch niet afdouchen?
Exact. Net zo min als ik al die badkamers snap die eruit moeten zien als halve woonkamers, met een tafeltje met kaarsjes en een Boeddhabeeld en een tropische plant en weet ik wat voor meuk nog meer. Voor mij is de badkamer gewoon een functionele ruimte, en natuurlijk moet het sanitair in orde zijn en netjes zijn en schoon zijn, maar zou niet weten wat ik met een badkamer vol kaarsjes en Boeddhabeelden en tropische bloemen zou moeten.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ja, maar ik scheer mijn benen ook (minimaal) elke dag.
pejeka schreef:
13-05-2019 19:08
Exact. Net zo min als ik al die badkamers snap die eruit moeten zien als halve woonkamers, met een tafeltje met kaarsjes en een Boeddhabeeld en een tropische plant en weet ik wat voor meuk nog meer. Voor mij is de badkamer gewoon een functionele ruimte, en natuurlijk moet het sanitair in orde zijn en netjes zijn en schoon zijn, maar zou niet weten wat ik met een badkamer vol kaarsjes en Boeddhabeelden en tropische bloemen zou moeten.

Da's hip. Je eigen Spa in huis.
Alle reacties Link kopieren
Zeep enzo is niet eens goed voor je huid, tenzij organisch. Ik heb het nu een aantal maanden uitgeprobeerd, zo min mogelijk shampoo, zeep en andere troep gebruiken. Mijn huid is er op vooruit gegaan en mijn gezicht oogt 10 jaar jonger. Mijn haar groeit centimeters per maand ( ja echt waar :puh: ) en mijn mee-eter problemen zijn ook verleden tijd. Ja ik douche regelmatig, maar inzepen? Nooit meer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd het idee dat mensen het ‘zeep is slecht voor je huid verhaal’ een beetje misbruiken om goed te praten dat ze weinig aan aan lichaamsverzorging doen. In mijn omgeving is de normale frequentie zelfs 2x per dag douchen.
In de ochtend om ff goed wakker te worden en om schoon op je werk te kunnen verschijnen en ‘s avonds omdat je dan lekker schoon je bed in kan na de hele dag in de weer te zijn geweest.
Wij wassen alles met zeep (intieme delen alleen met water) en haren hoeven ook niet elke dag.
Maar niemand en dan ook echt niemand krijgt hier huidproblemen van, gek hè!
Wij zijn overigens zeer divers in afkomst en huidtype, dus ook daar ligt het niet aan. Blijf het dus een vreemd verschijnsel vinden, hoewel ik niet tegenspreek dat overmatig zeepgebruik een negatieg effect kan hebben op de huid.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
13-05-2019 19:12
Da's hip. Je eigen Spa in huis.
Zou niet weten wat ik ermee moet. Heb een ligbad en heb er in al de 20 jaar dat we hier wonen, misschien 2 keer in gelegen... en dan nog omdat mijn man me (als ik eens grieperig was) vertelde dat een heet bad goed voor me zou zijn, enz. Dus dat deed ik dan maar, en na 3 minuten in dat bad had ik dan zoiets van: OK, mag ik er nu uit? Ik verdwijn alleen in de badkamer om een douche te nemen (in de aparte doucheruimte, hoeft niet in bad) en om af en toe aan de wastafel de noodzakelijke dingen te doen, maar ik zou niet weten waarom ik dan eerst tig waxinelichtjes zou moeten gaan aansteken om "sfeervol" te kunnen verblijven in die ruimte. Want ik wil niet verblijven in die ruimte. Ik wil mijn ding doen (douchen/wassen/scheren) en dan weer eruit.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
13-05-2019 18:33
Ik was mijn perziken nooit, en al helemaal niet met zeep. Ik wacht altijd tot ze goed rijp zijn en haal dan het velletje eraf.
:HA:
pejeka schreef:
13-05-2019 19:21
Zou niet weten wat ik ermee moet. Heb een ligbad en heb er in al de 20 jaar dat we hier wonen, misschien 2 keer in gelegen... en dan nog omdat mijn man me (als ik eens grieperig was) vertelde dat een heet bad goed voor me zou zijn, enz. Dus dat deed ik dan maar, en na 3 minuten in dat bad had ik dan zoiets van: OK, mag ik er nu uit? Ik verdwijn alleen in de badkamer om een douche te nemen (in de aparte doucheruimte, hoeft niet in bad) en om af en toe aan de wastafel de noodzakelijke dingen te doen, maar ik zou niet weten waarom ik dan eerst tig waxinelichtjes zou moeten gaan aansteken om "sfeervol" te kunnen verblijven in die ruimte. Want ik wil niet verblijven in die ruimte. Ik wil mijn ding doen (douchen/wassen/scheren) en dan weer eruit.

Nee ik ben er ook niet van. Sterker nog, ik krijg het benauwd in een bad. Te warm, teveel druk op mijn luchtwegen.
hamerhaai schreef:
13-05-2019 18:32
Ik gebruik eigenlijk nooit douchegel of zeep onder de douche. 1x in de week/2 weken was ik mijn haren met shampoo. Spoel mijn haren wel vaker onder de douche.

Sport je dan niet? Als ik sport zweet ik en dan wil ik graag mijn haar erna wassen.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
13-05-2019 19:01
Natuurlijk was ik m'n benen, net als de rest van m'n lichaam.
Ik gebruik washandjes en spuit met de douche alles goed af voor ik ga wassen en daarna ook weer.

Snap ook nooit die regendouches die je tegenwoordig in veel designprogramma's ziet, daarmee kun je je toch niet afdouchen?

Nou zo natuurlijk is dat dus niet zoals je hier kunt lezen.

Plaatsen waar geen zichtbaar vuil zit én geen luchtjes blijven hangen, was ik niet tijdens elke douchebeurt. Zie er echt het nut niet van.
.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik bedenk me dus dat ik mijn voeten eigenlijk nooit was. Ben veel te bang om uit te glijden met al die zeep.
Ik zal er eens op gaan letten
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
13-05-2019 18:33
Ik was mijn perziken nooit, en al helemaal niet met zeep. Ik wacht altijd tot ze goed rijp zijn en haal dan het velletje eraf.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik bijna nooit een washand, ik sop me uitgebreid met handen in en zet daarna overal de straal even goed op.
Eens in de week scrub ik lijf.

In de zomer met sandalen of blote voeten op strand/in de tuin wil ik wel altijd mijn voeten even goed met washand soppen. Dan vind ik ze snel viezig.
claudia2010 wijzigde dit bericht op 13-05-2019 22:40
0.50% gewijzigd
Heksenketels schreef:
13-05-2019 19:26
Nou, ik bedenk me dus dat ik mijn voeten eigenlijk nooit was. Ben veel te bang om uit te glijden met al die zeep.
Ik zal er eens op gaan letten
Ik voelde me vorige week al zo ontaard dat ik m'n voeten niet deed omdat ik door m'n rug gegaan was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven