Lijf & Lijn alle pijlers

Weight watchers - samen slanker en gezonder

03-09-2018 20:03 260 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier ben je welkom om mee te schrijven over alles wat te maken heeft met WW. We steunen elkaar op moeilijke momenten, geven vaak complimenten en delen ideeen voor recepten en tussendoortjes met zo min mogelijk punten.
De tabel houden we zelf bij, laat het even weten wanneer je in de tabel wilt, dan krijg je de gegevens via een persoonlijk berichtje.
Forumnaam Lengte en startgewichtHuidig gewicht Streefgewicht Totaal kwijtDeze week kwijt
Samarkand 163 cm, 91,3 kilo74,8 6816,5 kilo-0,8
kilo
X XX XXX
anoniem_375590 wijzigde dit bericht op 08-01-2019 11:11
17.05% gewijzigd
90.7 en vanmorgen 90.9 door alles gister 😱 komende dagen weer in rigime. Uiteindelijk dus net halve kilo de 1e week... best teleurstellend wel.
Alle reacties Link kopieren
Snap ik. Probeer door te zetten, het is pas de eerste week en je lijf moet wennen.

90,9 na een flinke vreetdag valt dan weer best mee trouwens! Bij mij zit er dan meteen een kilo bij!
Ja ik zet wel door. Ik heb een maand op proef zeg maar om te kijken of het werkt voor mij.
Nieuwe week nieuwe kansen!
Liefst wil ik 15 kilo kwijt, maar een half jaar daarover doen is weinig motivatie zeg maar.
De wennen misschien

Jullie mooie resulteren?
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal!

Fijn Unica, een mooie min!
Ik begrijp dat het je een beetje tegenvalt Zoë. De richtlijn van WW is een gemiddeld gewichtsverlies van een halve tot een hele kilo per week. Ik denk ook dat je nog even door moet zetten.

Hier gaat het een beetje mehhhh... vrijdag ging ik onverwacht naar het concert van Anouk op het strand in Scheveningen. Superleuk, maar natuurlijk alleen maar meuk om te eten en het was echt noodzakelijk om wijn te drinken om op temperatuur te blijven, haha. Zaterdag een verjaardag maar dat ging wel aardig. Wel wat weekounten gebruikt. Gisteren weer een blauwe bol, dus dat was fijn!

Ik had voor vandaag (mijn vrije dag) allemaal plannen als lekker gaan wandelen in mijn eentje. Maar mijn jongste heeft vannacht twee keer overgegeven en is nu zoek thuis. Heb wel getuinierd en dat was de beweging weer even. Ik vind het echt lastig om de boel weer op te pakken en een slechte nacht en verstoren van de plannen helpt dan niet...

Ik weet niet bij wie ik het las, maar ik vind de optimel koffie ook heerlijk! Eet ik vaak s avonds nog een bakje van, echt lekker.
Heb die optimel niet gezien.
Die yoghurt cake is niet te krijgen hier, waar wel ? Ah en jumbo niks
Alle reacties Link kopieren
Ik loop de optimel koffie bij de AH XL.
Wat eten jullie vanavond? Ik maak het verspakkrt voor moussaka van de Appie. Echt lekker en afhankelijk van wat je er in stopt (Ik gebruik mager gehakt en 30+ kaas) ook laag in punten.
Alle reacties Link kopieren
Zoë, tuurlijk snap ik ook dat je baalt, van de andere kant er is wat af toch en eraf is eraf. Alle kleine beetjes helpen. Probeer er positief in te blijven staan, dat maakt het voor jezelf wat makkelijker. Als je je aan je voorgeschreven punten houdt val je gegarandeerd af, de ene keer alleen wat meer dan de andere keer. Succes weer!

Dat klinkt als een fijn weekend Samarkand. Erg herkenbaar dat het dan lastig is om binnen de punten te blijven, vooral met die lekkere wijntjes hè. Had ik gisteren ook last van. Mijn nieuwe weekpunten alweer iets in de min zelfs. Maar ik win er wel een paar terug deze week. Volgend weekend pas weer wegen haha. Beterschap ook voor je jongste! Hopelijk komende nacht weer lekker slapen allemaal.

Hier vanavond heerlijke (warme) wraps op met gemarineerde stukjes kip met ijsbergsla en slasaus. Was echt erg lekker en niet superveel punten.
Wanneer worden die weekpunten vernieuwd ? Ik ben vorige week maandag gestart en heb nu nog die weekpunten.

Wraps zou ik ook moet proberen, klinkt lekker en eet ik te weinig.

Kan intensief zijn he kleintjes. Ergens ook wel gezellig een dagje samen op de bank. Wat vandaag niet gedaan is komt morgen wel weer joh.
Alle reacties Link kopieren
Nu ik het bij jullie allemaal zo lees, denk ik dat ik mijn weegdag verander naar vrijdag/zaterdag (wat die week het beste uitkomt). Mijn donderdag is ooit blijven hangen van de WW-cursus maar dichter tegen het weekend vind ik eigenlijk wel fijner.

Vanavond eet ik op m'n werk. Af en toe blijven we met een man of 20 een avondje overwerken en dan wordt er een buffetje neergezet met wat warme gerechten. Geen idee wat we krijgen maar meestal is het niet heel erg mager. Ik baal er altijd een beetje van want dan kost het me relatief veel punten en het is ook niet echt 'wauw' lekker. Ik heb ook wel eens zelf een salade meegenomen maar ik merk toch dat ik aan het einde van een lange dag zin heb in wat warms.
Goedemorgen,
Ik kan me dat gevoel helemaal voorstellen, dat het de punten niet waard is. Jammer, maar goed is maar 1x toch geen 3x in de week dus komt vast goed.

Ik ga zo kijken naar een hondje, 1,5 jarig windhondje. Ze is niet goed in jagen en heeft als pups gehad , dus nu moet ze weg. We zijn volledig bezweken voor haar. Is een mooi loop maatje, zal mij ook meer stimuleren om naar buiten te gaan, met de 2 chihuahua die we al hebben maak je niet echt een grote blok haha.
Ik ben gewoon een beetje nerveus, soort eerste date 😍
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, een nieuwe hond! En inderdaad een mooie stimulans om naar buiten te gaan. Sporten jullie veel? Ik helemaal niet. Het is ook niet per se nodig om af te vallen (die 35 kilo zijn er zonder sporten af gegaan) maar het zou wel gezond voor me zijn om meer te bewegen. Ik kan me er alleen niet toe zetten :$

Het buffet van gisteren viel me mee, ik heb goede keuzes kunnen maken. En wat ook scheelde: ik had mezelf onder controle (buffetten kunnen nogal verleidelijk zijn :P )
Super Haley, dat is ook weer achter de rug!
Ik sport ook niks. Ik probeer nu vaker de fiets te pakken en de auto te laten staan. Wandelen vind ik persoonlijk niks aan, maar zoals nu met de hond moet je wel. Ik heb er vanmorgen al 2000 stappen opzitten !! Is normaal mijn digitaal ongeveer haha.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Zoë, een hondje! En goede motivatie om met weer en wind te gaan wandelen. Ik sport ook niet. Heb nog mooi iets gedaan wat ik echt leuk vond, behalve schaatsen dan in de winter. Misschien dat ik komende winter weer op schaatsles ga.
Je weekounten worden vernieuwd op de dag die je in de app hebt geregistreerd als weegdag. Dit kun je dus ook aanpassen. Ik heb hem sinds mijn start op donderdag staan. Vind het idee van nieuwe punten vlak voor het weekend lekker, maar eigenlijk maakt het natuurlijk allemaal niet uit.

Fijn dat het buffet eten goed is gegaan, Haley! Altijd lastig en vervelend als er eten is wat niet echt de punten waard is.

Heb je goede dagen gehad, unica? Mijn zoontje was weer prima dinsdag, gelukkig weer lekker naar school dat scheelde veel stress met de organisatie van werken en oppas.

Ik heb wel goede dagen gehad doordeweeks, maar helaas deze week gelijk gebleven. Baal ervan, want had het idee dat het wel een minnetje zou zijn vandaag. Ik ga niet mokken, maar extra mijn best doen voor volgende week. Dit weekend bijna niets op de planning, dus dat gaat me vast helpen.
Alle reacties Link kopieren
(vergeten uit te loggen!)
Alle reacties Link kopieren
Een pond eraf deze week! Ik ben er weer blij mee :)

Wat jammer dat er deze week niks af was, samarkand. Maar dan is het er vast volgende week af! Volhouden hoor!

Unica, Zoë, hoe gaat het bij jullie?
Ik heb wel een dip zeg maar.... Ik ben pas of bijna 2 weken bezig en ik weet moet niet naar andere kijken.. ma asr dit is zoo lastig!
Iedereen gaat in het begin zo hard en bij mij gaat het niet snel. Gister was ik t zo beu heb ik chocolade een pepernoten gegeten. Vanmorgen gewogen en 90.1.
Dit is 0.6 sinds zondag. Ik doe zo hard mijn best, als het met ijsjes blijft gaan is ww niet Voor mij weggelegd en vind ik het teveel geld voor niks zeg maar.

Sorry, ik maak deze maand af en kijk dan naar de resultaten om een beslissing te maken. Vanmorgen crusli op uit rebels haha.

Loop wel veel nu , dat scheelt! Het is een volwassen windhond dus ze heeft beweging nodig.
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies, daar ben ik ook weer eens, sorry drukke week gehad. Wel leuk druk met ook aantal onverwachte (werk)uitjes. Ben dus bang dat ik deze week niet veel ben afgevallen. Gelukkig kan mijn kilo van vorige week dat compenseren haha.

Goed zo Haley! Een pond er weer af is supergoed! Ga zo door.

Samarkand jammer dat er niks af is, volgende keer beter, dus hop idd weer door naar de nieuwe week. Goeie instelling!

Zoë, wat leuk een hond erbij en een windhond nog wel. Dat vind ik echt prachtige honden en ze hebben ook lekker veel beweging nodig.
En wat betreft het afvallen/eten volgens puntensysteem, kan het zijn dat je er iets teveel mee bezig bent? Zo komt het nl op me over hier op schrift. Je moet geen wonderen verwachten binnen 1 week. En daarbij 0,6 in 5 dagen tijd is supergoed! Het heeft even wat tijd nodig, als je je aan de punten houdt val je écht gegarandeerd af. De aanhouder wint zien we hier steeds wel. Kop op, jij kunt het ook! Probeer positief te blijven!
Ja dat is ook zo, ik ben er teveel mee bezig. Het gaat nog niet vanzelf zeg maar. Ik ben ook ongeduldig en heb te hoge verwachtingen... we zetten gewoon door!!
Morgen vroeg weer wegen, we gaan t zien. En dan een week echt niet !!!!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed dat er weer een pondje af is Haley!
Ik herken het hoor dat het allemaal weer druk is Unica en dat de dagen dan net wat anders lopen. Wie weet heeft de weegschaal toch nog een prettige verrassing voor je!
Ik begrijp dat je baalt Zoë, maar ik denk ook dat je moet bedenken wat je van WW verwacht. Het is geen crashdieet waarin je de kilo's heel snel kwijt bent, maar een manier van eten waarbij je langzamer maar gestaag afvalt. En dat betekent soms zelfs een klein plusje, maar over het algemeen dus een dalende lijn.

Ik heb me vandaag extra gewogen vanwege mijn tegenvaller donderdag. Vanmorgen woog ik 76,5 dus dat is opeens 1,2 kilo eraf!! Dit nu vasthouden tot volgende week, vanavond uit eten maar ik ken de kaart daar goed en weet wat ik ga nemen. En morgen komen er vrienden lunchen. Ik ga denk ik lekker een soepje maken en dan een salade en broodjes erbij. Lekker om het zelf dan in de hand te hebben doordat er mensen bij ons komen. Dat scheelt dan weer!
Ja heb je ook wel gelijk in. Ik moet het ook nog wat bedenken en zeg al ga komende 2 weken mijn best doen. Morgen 2 verjaardagen en Chinese rijsttafel bij mijn vader die 75 wordt.
Komt allemaal goed, fijn weekend ! Geniet van het weer.
Alle reacties Link kopieren
Zoë fijne dag vandaag, je hebt het druk zo te lezen! En lekker Chinees vanavond, let goed op wat je eet, want Chinees is echt erg veel punten. Proficiat met je vader!

WoW Samarkand wat goed! Dat moet dan vocht zijn geweest, want anders is het wel erg veel verschil binnen die paar dagen. Maar zeker leuke verrassing!

Hier vanochtend gewogen en yahhhh 1 ons eraf. Dat zet zoden aan de dijk hè. Ik was er gelukkig op voorbereid, ben al lang blij dat de weegschaal niet pluste. Op naar weer een nieuwe week! Succes weer allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ha ladies, is iedereen weer goed door het weekend gekomen? Ik had een borrel en een etentje en al m'n weekpunten zijn weer op dus dat betekent een goed weekend haha! Ik blijf al vier weken binnen m'n punten, ben best trots op mezelf :biggrin:

Samarkand: herkenbaar! Ik schreef laatst dat ik altijd in 'schokken' afval. Een week lang niks en dan ineens een kilo. Soms weeg je gewoon op de verkeerde dag en dan weet je "dit kan niet kloppen". Heel goed dat je zaterdag nog een keer gekeken hebt!

Unica, 1 ons en je had er al rekening mee gehouden. Hoe kwam het? Zware week?

Zoë, 2 verjaardagen en Chinees, dat valt niet mee op één dag! Ben je er heelhuids doorheen gekomen?
Alle reacties Link kopieren
Zoë26 schreef:
14-09-2018 11:30
Ik heb wel een dip zeg maar.... Ik ben pas of bijna 2 weken bezig en ik weet moet niet naar andere kijken.. ma asr dit is zoo lastig!
Iedereen gaat in het begin zo hard en bij mij gaat het niet snel. Gister was ik t zo beu heb ik chocolade een pepernoten gegeten. Vanmorgen gewogen en 90.1.
Dit is 0.6 sinds zondag. Ik doe zo hard mijn best, als het met ijsjes blijft gaan is ww niet Voor mij weggelegd en vind ik het teveel geld voor niks zeg maar.
Vins je zelf ook niet dat je jezelf nogal tegenspreekt? En ben ben je echt verbaasd dat dit niet werkt?
Op deze manier gaat het duurste dieet je nog niet helpen.
.
Alle reacties Link kopieren
Anoniem262821034 schreef:
17-09-2018 08:14
Vins je zelf ook niet dat je jezelf nogal tegenspreekt? En ben ben je echt verbaasd dat dit niet werkt?
Op deze manier gaat het duurste dieet je nog niet helpen.
Wie ben jij nou weer? Doe je überhaupt WW of kom je alleen even in dit topic inbreken om iemand een veeg uit de pan te geven? Knap, hoor.
Alle reacties Link kopieren
Haley schreef:
17-09-2018 10:28
Wie ben jij nou weer? Doe je überhaupt WW of kom je alleen even in dit topic inbreken om iemand een veeg uit de pan te geven? Knap, hoor.
Doet dat er iets toe? Openbaar forum weet je nog.
Maar ja, de waarheid is pijnlijk en mag dus liever niet gezegd worden, dat blijkt weer.

(Maar omdat je het zo lief vraagt, ja ik heb WW gedaan - vond ik niet prettig - en inmiddels op eigen houtje ruim 17kg afgevallen gewoon door te stoppen met excuses en minder te eten).
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven