Lijf & Lijn alle pijlers

Wel of geen plastische chirurgie?

12-12-2019 21:11 108 berichten
Ik heb een groot billen complex. Helaas ben ik niet gezegend met een goeie kont. Het tegenovergestelde, ik walg ervan en ben er van overtuigd dat ik de prijs zou winnen voor lelijkste kont van de wereld (nee ik doe er geen foto bij als bewijs)

Ik ben een knappe vrouw van halverwege de dertig, ik ben slank en verder tevreden met mijn figuur. Ik krijg regelmatig complimenten over mijn uiterlijk en aandacht van mannen ook geen gebrek. Ik heb een dunne taille met rondingen. Alleen dus die kont, die is te groot, flubbert aan alle kanten en uiteraard heel veel cellulitis.

Dit is op zich redelijk te verbergen, met een corrigerende panty en een getailleerd jurkje die vanaf de taille weer wijd uitloopt, dan zie je het niet, of een spijkerbroek met een lang vest. Dat is dus ook de enige kleding die ik in de kast heb hangen. Maar ik word er gek van dat ik al 20 jaar geobsedeerd die kont van mij moet verbergen. Ik ontzeg mijzelf daardoor allemaal leuke dingen. Ik ga daardoor niet op vakantie, ik ga niet zwemmen, ik ga niet naar de sportschool, in kan geen andere kleding aan dan een jurkje/rokje of lang vest.

Ik dacht in mijn twintiger jaren dat ik er wel overheen zou groeien, je wordt zelfverzekerder, je gaat accepteren wie je bent, dus ik had altijd wel hoop dat mijn obsessie zou overgaan. Ik ga inmiddels richting de 40 en mijn obsessie is geen greintje minder geworden. Ik overweeg nu plastische chirurgie, als er überhaupt wat aan te redden valt daarmee. Maar het voelt niet goed, ik wil mezelf accepteren maar ik geloof niet dat ik ooit op dat punt kom.

Ik vraag me af hoe anderen hierin staan, kunnen jullie leven met minder mooie delen van je lichaam? Hoe kan het dat sommige ‘minder mooie’ mensen zichzelf kunnen omarmen en accepteren en mooiere mensen zichzelf vreselijk lelijk vinden? Zou in mijn geval plastische chirurgie misschien wel de oplossing zijn? Ben benieuwd hoe jullie erover denken.
Alle reacties Link kopieren
Even kort door de bocht hoor: je bent knettergek! Je ontzegt jezelf verdorie alle leuke dingen in het leven omdat je je druk maakt om je kont! Doe effe normaal!
Er zijn toch zeker wel genoeg mensen in je leven die dat gezegd hebben?
Denk je nou echt dat er iemand anders ook maar een moment een gedachte over jouw kont heeft?
Ga gewoon leven joh, en wees blij met een lichaam dat volstrekt normaal is.
Ik ben dus een vrouw met absoluut geen droomlichaam, maar ik maak me niet druk over mijn lichaam. Ik ga naar de sportschool, draag figurehuggingjurkjes, heb een prachtige marliesdekkersbikini en doe gewoon waar ik zin in heb. Ik laat me toch niet kisten door een kleinigheid als de omvang van mijn kont!?
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me niet voorstellen dat je kont zo lelijk is dat het een complex rechtvaardigt

Misschien moet je juist wel gaan zwemmen dan zie je hoe de konten van de gemiddelde medemens er uit zien ipv die in de bushokjes hangen


Verder, mocht je willen snijden, het is extreem pijnlijk en als je implantaten wil ook nog aardig risicovol
S-Meds schreef:
12-12-2019 21:52
kont is moeilijkst trainbaar. Daarbij kan je niet plaatselijk afvallen. Liposuctie kan een optie zijn maar geen garantie want het vet kan terugkomen op plekken die je niet had verwacht
Hoe bedoel je dat? Voor mijn gevoel heb ik overtollig vet of misschien zelfs wel vel bij mijn billen dat ik met sporten niet weg ga krijgen. Als je na liposuctie gewoon gezond blijft leven en eten, dan komt dat vet toch niet op andere plekken in een keer terugkomen?
Heb je eigenlijk een partner?
En zo ja, wat zegt die ervan?


Want die zal je soms toch wel naakt zien.
ninanoname schreef:
12-12-2019 21:54
Even kort door de bocht hoor: je bent knettergek! Je ontzegt jezelf verdorie alle leuke dingen in het leven omdat je je druk maakt om je kont! Doe effe normaal!
Er zijn toch zeker wel genoeg mensen in je leven die dat gezegd hebben?
Denk je nou echt dat er iemand anders ook maar een moment een gedachte over jouw kont heeft?
Ga gewoon leven joh, en wees blij met een lichaam dat volstrekt normaal is.
Ik ben dus een vrouw met absoluut geen droomlichaam, maar ik maak me niet druk over mijn lichaam. Ik ga naar de sportschool, draag figurehuggingjurkjes, heb een prachtige marliesdekkersbikini en doe gewoon waar ik zin in heb. Ik laat me toch niet kisten door een kleinigheid als de omvang van mijn kont!?
Dit is precies hoe ik zou willen zijn, maar echt, het lukt me niet....
Decadence schreef:
12-12-2019 22:01
Dit is precies hoe ik zou willen zijn, maar echt, het lukt me niet....
Wat heb je tot nu toe ondernomen om jezelf te accepteren zoals je bent?
Decadence schreef:
12-12-2019 21:59
Hoe bedoel je dat? Voor mijn gevoel heb ik overtollig vet of misschien zelfs wel vel bij mijn billen dat ik met sporten niet weg ga krijgen. Als je na liposuctie gewoon gezond blijft leven en eten, dan komt dat vet toch niet op andere plekken in een keer terugkomen?
Jawel je krijgt een andere vetverdeling, Dus misschien meer vet bij je taille meer vet onder aan je billen. of het vet komt gewoon terug. Of je billen worden nog bobbeliger.
Marnamai schreef:
12-12-2019 22:01
Heb je eigenlijk een partner?
En zo ja, wat zegt die ervan?


Want die zal je soms toch wel naakt zien.
Geen partner, wel exen natuurlijk, geen van mijn exen heeft mij naakt mogen zien van achteren, wat natuurlijk al van de zotte is.
Zij vonden mijn obsessie allemaal buiten proportioneel. Niemand heeft gezegd dat ze mijn kont lelijk vonden maar dat ga je natuurlijk ook niet zeggen tegen iemand die daar zo extreem onzeker over is...
Alle reacties Link kopieren
Decadence schreef:
12-12-2019 21:59
Hoe bedoel je dat? Voor mijn gevoel heb ik overtollig vet of misschien zelfs wel vel bij mijn billen dat ik met sporten niet weg ga krijgen. Als je na liposuctie gewoon gezond blijft leven en eten, dan komt dat vet toch niet op andere plekken in een keer terugkomen?
Probeer het eerst eens. Wij weten natuurlijk niet hoe je lichaam eruit ziet, maar misschien ben je straks wel een stuk tevredener met een getraind(er) lichaam. En misschien wil je dan alsnog liposuctie oid, kan ook.
kijk https://www.gezondheidsnet.nl/cosmetisc ... jaar-terug
S-Meds schreef:
12-12-2019 22:05
Jawel je krijgt een andere vetverdeling, Dus misschien meer vet bij je taille meer vet onder aan je billen. of het vet komt gewoon terug. Of je billen worden nog bobbeliger.
Hmmm
Dat klinkt niet goed
In dat geval is het de moeite niet waard, straks ga ik van slanke taille naar bolle buik, kan ik weer heen, en zo blijf ik bezig..
Maar goed misschien zijn er wel andere opties dan liposuctie
Denk dat het meer in acceptatie ligt dan in chirurgie. Geen mens is perfect!
Denk dat als je je billen aanpakt je daarna weer iets anders ziet wat je niet bevalt.
Alle reacties Link kopieren
Decadence schreef:
12-12-2019 22:01
Dit is precies hoe ik zou willen zijn, maar echt, het lukt me niet....
Je moet wel een keer beginnen en dan went het ook wel.

Ik heb zelf een duidelijk lelijke en grote kont. Duidelijk zichtbaar als ik mijn eigen schaduw ergens zie. Ik zie het steeds weer. Hij steekt echt uit naar de zijkant. Maar ik heb gemerkt dat eigenlijk nog nooit in mijn leven daar enige negatieve invloed van heb ondervonden. Mensen zijn altijd aardig tegen me en niemand heeft mij ooit benadeeld om mijn kont. Denk ik. De mensen zien het echt wel, dat kan niet anders. Maar ze doen er gewoon verder niks mee. Dus ja, wat zou ik me dan druk maken? Ik word toch wel gewaardeerd, blijkbaar.
Decadence schreef:
12-12-2019 22:07
Geen partner, wel exen natuurlijk, geen van mijn exen heeft mij naakt mogen zien van achteren, wat natuurlijk al van de zotte is.
Zij vonden mijn obsessie allemaal buiten proportioneel. Niemand heeft gezegd dat ze mijn kont lelijk vonden maar dat ga je natuurlijk ook niet zeggen tegen iemand die daar zo extreem onzeker over is...
Als je dit tegen je huisarts vertelt krijg je een doorverwijzing naar een psycholoog zonder dat je erom moet vragen.

Dit is echt niet gezond hoor. Dit is neurotisch.
TO, als die kont je leven beheerst, ga dan naar CoolSculpting. In plaats van te laten snijden in je lichaam.

https://www.linda.nl/videos/buikje-kwij ... ef-op-som/

Is reteduur overigens.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook niet blij met mijn kont.

Toen werd ik geconfronteerd met ziekte. Ik zag ook hoe iemand anders aftakelde, niet meer kon lopen. Nu ben ik blij als mijn lichaam gezond is en ik er mee kan waar het voor bedoeld is.

Soms ben ik nog steeds niet blij met mijn kont hoor. Maar er zijn zoveel ergere dingen. Laat je niet op je kop zitten door je kont. Dat staat namelijk helemaal raar.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
In die 20 jaar obsessie had je al lang genoeg kunnen sparen voor een liposuctie en buttlift.
Alle reacties Link kopieren
Hobbelster schreef:
12-12-2019 22:16
Als je dit tegen je huisarts vertelt krijg je een doorverwijzing naar een psycholoog zonder dat je erom moet vragen.

Dit is echt niet gezond hoor. Dit is neurotisch.

Je hoeft nog niet eens te zeggen waarom je met een psycholoog wil praten. En als het niet vergoed wordt door de verzekering hoef je niet eens langs je huisarts.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
SjaanRoeispaan schreef:
12-12-2019 22:20
In die 20 jaar obsessie had je al lang genoeg kunnen sparen voor een liposuctie en buttlift.
Geld is het probleem niet, dus ik snap je opmerking niet. Ik twijfel omdat ik me afvraag of het een juiste beslissing is, niet omdat het geld kost.
Hobbelster schreef:
12-12-2019 22:16
Als je dit tegen je huisarts vertelt krijg je een doorverwijzing naar een psycholoog zonder dat je erom moet vragen.

Dit is echt niet gezond hoor. Dit is neurotisch.
Ik realiseer me dat dit abnormaal is, ik denk daarom dat de enige oplossing een normale kont is, in plaats van praatsessies over mijn onzekerheden...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk ook niet dat praatsessies veel helpen. Wel een schop onder je kont.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren
Decadence schreef:
12-12-2019 22:28
Ik realiseer me dat dit abnormaal is, ik denk daarom dat de enige oplossing een normale kont is, in plaats van praatsessies over mijn onzekerheden...
Ga het dan gewoon doen. Wat is het ergste dat er kan gebeuren? Dat je je kont nog steeds lelijk vindt. Nou dat vond je toch al.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp alle reacties echt wel, maar toch ook even de andere kant:
Een paar jaar geleden heb ik mijn borsten laten doen. Ik was er al mijn halve leven vreselijk onzer over en het hinderde me met zwemmen en met seks. Ik wist wel dat die onzekerheid tussen mijn oren zat, maar ik had geen behoefte daarin te gaan graven. Ik wilde gewoon grotere borsten. Nooit een seconde spijt gehad en ook nooit de behoefte om meer te laten doen. Ben elke keer weer blij als ik een bikini aan doe of een nieuwe bh koop :)
Decadence schreef:
12-12-2019 22:28
Ik realiseer me dat dit abnormaal is, ik denk daarom dat de enige oplossing een normale kont is, in plaats van praatsessies over mijn onzekerheden...
Geef jezelf een deadline.
Je gaat naar de psych op 6, 13, 20 en 27 januari.
Op 31 januari hak je de knoop door.
OF je laat je vet bevriezen (en gaat in de zomer met een tentje kamperen bij de boer en het hele jaar niet uit eten)
OF je accepteert je kont
en je gaat zwemmen (in februari is het zwembad eindelijk weer rustig),
je gaat lekker shoppen met een personal shopper (in Den Bosch zit een heel goede. Die heeft een fantastische garderobe gekocht voor mijn vriendin, die maat 50 heeft en een enorme reet),
en je boekt een vakantie naar Curaçao, waar nog veel meer toeristen met dikke konten genieten van het prachtige eiland en waar je gaat zwemmen tussen dolfijnen die niet kijken naar blubberbillen.


Maar je gaat NIET de komende 20 jaar dubben 'zal ik wel of zal ik niet'.
Zonde van je leven, je gedachten, je tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven