Lijf & Lijn alle pijlers

WW, we kunnen het en we gaan het doen!!

05-12-2012 19:34 2568 berichten
Alle reacties Link kopieren
En bij deze weer een fris en fruitig nieuw ww-topic! Waar we lekker doortellen (flexi en propoints, boodschappengids of WW online), elkaar door de lastigere momenten heen slepen en ook heel veel off-topic kletsen :-)



Dan hier nog de "regeltjes":http://forum.viva.nl/templates/viva/img ... sprite.gif

Nieuwelingen zijn altijd welkom. We hanteren hier wel de regel dat je eerst een week mee moet schrijven voor je in de tabel mag, om zo de eendagsvliegen van de diehards te onderscheiden.



Maandag of dinsdag is weegdag... Weeg je op een andere dag, dan is dat geen probleem, maar alleen op maandag of dinsdag kun je je gewicht doorgeven. Iedereen die (zonder het te melden) 2 keer achter elkaar geen gewicht doorgeeft, wordt uit de tabel gehaald. Zo blijft alles overzichtelijk.



We geven het gewicht als volgt door:

Huidig gewicht: ...

Totaal af: ...

Deze week: ...



NaamLengteStart

gewichtStreef

gewichtHuidig

gewichtTotaal af Deze week30 juni doelPrulletje1.5871,15561,2-9,9pauze58Jirelle1.74121,962-65112,4-9,5+0,6 110Marmul1.71121,585105,3-16,4-1,8 103pearssy1,74133,599111,3-22,2-0,3 -pearle1,651108097,9-12,1X-cleo

catootje1,6986,67278,4-8,2-0,4-appeltje841,69866973,4-12,60-jo12341,7075,56870,8 -4,70-jufmevrouw1,71977087,7-9,3-0,1-Femme

Rotterdam1,7895,47082,6-12,7-0,5 81Fleur701,58695567,5-1,5pauze-Jesje1,6875,66768,3-7,3-0,1 -moniekk1,77105,18588,8-16,3-0,2-Bubalicious1,6976,76568,9-7,8-1,168ParisH1,6773,56873,4-0,1XX-mamalois1,801007897,7-2,3 -0,1 (hierna vak) 94awilde1,7186,86383,1-3,7+0,4 -Mamamee 1,74 79,5 6576 -3,5 074 Puntje 1,68 72,5 6572,5 0,0 X-eles21,80857882-3-1,1 -Zusenzo1,76106,1?106,1-- -
Alle reacties Link kopieren
Hier een berichtje uit de ziekenboeg, ben namelijk geveld door een keelontsteking. Auw, auw......

Gisteen nog bij de huisartsenpost geweest en heb nu het idee dat de medicijnen wat beginnen te helpen.

Daarnaast veel paracetamolletjes, want alleen daarna kan ik wat eten en drinken.

Hierdoor de afgelopen dagen geen punten geteld en heb ook niet het idee dat ik aan de 26 punten per dag kom. Maar heb ook best veel dropjes op, dus dat telt dan best wel weer aan.

Vanochtend wel gewogen met het volgende resultaat;

Gewicht: 68,1

Deze week: - 0,9

Totaal af; - 0,9



Ga nu gauw weer even mijn bed in totdat de kinderen straks om half 4 thuiskomen. Kunnen gelukkig met iemand hier uit de straat mee dus hoef zelf er niet uit.
Alle reacties Link kopieren
Jo, ik heb eigenlijk geen volgend doel... Ik vind 10 km wel genoeg, ben echt geen marathonloopster. Wel ben ik nog van plan om met wat hardloopevenementen mee te doen, dan blijft het trainen ook leuk. Misschien dus de Ladies Run en andere opties zijn de Royal Ten en de 10 km van de Leidse marathon. Moet ik nog even uitzoeken...



Jesje, gelukkig geen sneeuw gehad in Den Haag! Van de wind hadden vooral de halve marathonlopers last, want die moesten over de boulevard. Dat is ons bespaard gebleven...



Saszz, groot gelijk.



Fleur, beterschap!



Maarre... We gaan dus de Ladies Run doen met z'n allen? Zou wel leuk zijn!
Alle reacties Link kopieren
Leuk idee om samen te lopen, zie mezelf nog steeds niet echt daar staan, maar meteen vandaag maar de eerste zelfstandige training doen met Wennemars in m'n oren. Zou het echt heel tof vinden als ik - als hardloophater - nog eens 5k zou rennen... Maar de woorden hierboven geven hoop! Het zou dus mogelijk moeten zijn in 4 maanden!



Nu maar aan de sla en brood voor van ond bewaren. Licht eten voor het lopen en de koolhydraten juist half uur daarna plannen toch? Nog meer sport & eet combi tips?



Al een paar mooie resultaten hier! Het lijkt me echt onwijs lastig als je op zo'n plateau zit - respect voor doorzettingsvermogen!!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het hardlopen met z'n allen een leuk idee alleen ik kan niet hardlopen. En daar bedoel ik niet mee dat ik geen zin oid heb maar ik ben A veels te zwaar en B ik heb iets overgehouden van een ongeluk van 10 jaar geleden waardoor ik niet lang op mijn benen kan staan, laat staan een uur hardlopen.
Alle reacties Link kopieren
Kom je ook aanmoedigen Jirelle! :-D

Ik dacht trouwens dat die Ladies Run veel eerder was dan over 4 maanden. Hoor er vanuit verschillende kanten al veel dames over dus dacht zal wel binnenkort zijn. Sjoet! Dan gaat mijn excuus niet op.



Ik haat hardlopen. Genoeg excuus toch ?
Alle reacties Link kopieren
Nee Sas, het wordt vanzelf leuk!!



Ik heb me ook opgegeven, voor de 10km. Of gaan we allemaal de 5km doen?



Ik heb vandaag een beetje een vreetdag, blehh. Ben ook heel erg moe, dan neig ik ook sneller naar lekkere dingen.
Wat leuk, met z'n allen hardlopen! Ik doe niet mee (ik kan lichamelijk niet hardlopen) maar veel plezier. Verder zie ik goede resultaten en een paar minderen, maar in elk geval: Ga er weer voor allemaal deze week.



Mijn resultaten:



Huidig gewicht: 67,9 kg

Deze week: - 1,1 kg

Totaal af: 7,3 kg



Zo maf... Tot het weekend stond ik stil (en oh wat baalde ik daarvan), en nu toch ruim een kilo kwijt! Wel heel blij mee en gelijk een stuk motivatie teruggevonden. Ik ben ook van plan naar de sportschool te gaan, maar ik moet even wachten tot ik weer geld heb. Er zitten er hier twee in de buurt, en dan ga ik ze allebei proberen en kijken welke het fijnste is. De ene is meer een 'massa sportschool' terwijl de andere vrij klein is. De kleine is per maand ¤5,- duurde (de ene kost ¤20,-, de andere ¤25,- dus valt nog mee), maar als die echt fijner is (misschien meer begeleiding en persoonlijker omdat 'ie klein is) dan wil ik wel overwegen om die ¤5,- p/m extra te betalen. Ik weet alleen nog niet of die kleine sportschool per maand opzegbaar is, dat vind ik wel belangrijk en dat is de grote sportschool sowieso.
Alle reacties Link kopieren
De Ladies Run in Rotterdam is in ieder geval in juni. Daarvoor zul je ook nog wel andere vrouwenlopen hebben (de Marikenloop in Nijmegen bijv.).



Jo, ben jij soms mijn dubbelganger? Ik heb hier ook een echte vreetdag. Op wat chocola na geen slechte dingen, maar gewoon van alles te veel... Ik heb mijn plan voor het avondeten al aangepast, want ik heb een hoop koolhydraten naar binnen gewerkt.
Alle reacties Link kopieren
Eetlijstje vandaag

O; brinta pap met banaan en stevia (5)

T: appel

L: 2 meergranen boterhammen met huttenkase, krentenbol en een glas melk (12)

T: walnoten, knackebrod met smeerkaas (4)

A: bbq krieltjes met kip cordon bleu, groenten en een beetje fritesaus (15)

T:schaaltje yoghurt met stevia (2)



En dan houdt ik nog 2 punten over. Het zou overigens heel goed kunnen dat ik vanavond doperwten eet dus dan zijn die punten ook op. Vandaag is het mij gelukt om niet te snoepen op het werk! Had ook heel weinig snoep besteld en dan voornamelijk spul dat ik toch niet lekker vind



Ik heb overigens gisteren havervlokken gehaald, op aanraden van iemand hier (ik vergeet steeds wie het was lol). Dat ga ik morgen maar eens proberen denk ik. Ik zag ook op de WW site dat er lekkere recepten zijn met havermoutpap (ook die met vlokken zijn gemaakt), ziet er goed uit in ieder geval! Onder andere met frambozen en honing.
Alle reacties Link kopieren
hahaha Appel we hebben wel heel vaak dezelfde dagen inderdaad!



Ik heb inmiddels een mail van WW ontvangen dat ik via hun meedoe aan de Ladiesrun in Rotterdam. Leuk! Appel, doe ook mee!! Lijkt me leuk om je eindelijk te ontmoeten!



Jirelle, leuk dat je havervlokken gaat proberen! Is erg lekker. Vanavond in een bakje twee eetlepels havervlokken, melk erbij en een banaan prakken. Goed mengen en dan kun je hem morgenochtend heerlijk opeten. Evt dan nog frambozen of kaneel erbij, jummm!
Hallo!

Al weer wat minnen te zien! Goed gedaan.

Leuk dat een aantal van jullie met de ladies run meedoen!! Zet m op.



Ik heb besloten te stoppen met ww. Het lijkt mij maar niet te te lukken. Ben nu weer slechts 0,4 kilo kwijt. Maakt een totaal van 2,6 kilo in 12 wk tijd......ik kan uit de tabel en ga me beraden op wat nu.



Veel,succes allemaal!!!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal, leuk om de resultaten weer te zien en te lezen. Goed om de minnen te zien, maar als het even niet gaat/is gegaan dan is vandaag (een nieuwe week!) weer de dag om de schouders eronder te zetten.

Hier drie dagen etentjes buiten de deur, dus heel moeilijk tellen Morgenvroeg ga ik wegen, hoop dat het meevalt:-) en zal ik het doorgeven voor de tabel.



Verder dank aan allemaal voor de leuke berichtjes. Hartstikke leuk !! Ik heb mezelf getrakteerd om een hele mooie tas en van mijn vriend een supermooi boeket bloemen gekregen met kaartje dat hij zo trots is op de eerste tien :-)))



Hebben jullie (voor de mensen die on-line doen) jullie maten opgegeven? Misschien een hele stomme vraag, maar vanaf waar meet je je heupen op ? En...je bovenarmen en benen ? Vind het eigenlijk wel leuk om in te gaan vullen (beetje laat maar toch....)



Veel succes weer iedereen !!!
Alle reacties Link kopieren
Wat een mooie resultaten deze week Goed gedaan meiden! En bedankt voor jullie opbeurende woorden! Ik word met dit plateau goed op de proef gesteld, maar de aanhoudster wint.



Ik heb overigens een heeel goed gevoel bij mijn nieuwe puntenverdeling. 's Ochtends en 's middags wat meer eten, 's avond gewoon en tussendoor steeds fruit. Heb een hele goede 1ste dag gehad op deze manier. Vanavond moet ook goed komen en zonet nog ff lekker hard gelopen.



Het 'leuke' aan dit plateau (toch iets positiefs eraan hihi) is dat ik merk dat ik WW echt zie als mijn nieuwe eetwijze. Ik heb vooraf met mezelf afgesproken: je gaat iets zoeken wat je levenslang vol kunt houden en anders begin je er niet eens aan. Nu ik al wekenlang stil sta, merk ik dat dat wel vervelend is. Maar dat ik er verder niet meer aan kan doen dan ik momenteel al doe.



Ik denk er bijv. niet aan om te stoppen met punten tellen!! Ik voel me hier zooo gezond en goed bij. De kilo's laten dan wel even op zich wachten, maar ik heb nu iig al wel een gezond eetpatroon en dat is me heel veel waard (en ja, vreemd genoeg val ik in cm's wel af...)



Nouja, dat mooie, positieve besef wilde ik even met jullie delen



Enne, gezellig met een groepje de ladiesrun doen lijkt me wel wat, maar weet niet of ik 5 km haal in 3 maanden Ik heb vandaag 13 minuten achter elkaar hard gelopen!
Alle reacties Link kopieren
Nikki, jammer dat het niet is geworden wat je gehoopt had.

Succes met iets te vinden wat wel voor je werkt!
Alle reacties Link kopieren
Jufmevrouw, als je nu 13 min doet gaat de 5km zeker lukken. Inschrijven! Lijkt me leuk je te ontmoeten!



Je nieuwe puntverdeling klinkt goed. Lekker he, dat het echt een levenswijze is geworden. Is bij mij ook echt het geval. Ik wil nooit meer terug naar de 86/90! Dit voelt zoveel fijner...
Alle reacties Link kopieren
Vandaag wel een zwaardere dag. Ik voel me niet zo lekker. Dit is mn vierde dag WW. Misschien kom het daardoor?

Ik voel me futloos en moe. Beetje tegen verkouden aan gevoel. Gewoon niet lekker dus!

Misschien moet mn lichaam wennen aan het de kleinere hoeveelheid voedsel?

Misschien mn activepoints gaan gebruiken? Hoewel het raar voelt om extra te eten terwijl ik gister gesport heb.



@Jufmevrouw: Inspirerend! goed te horen hoe het bij jou een nieuwe eetwijze is. En dat je het ondanks het plateau zo goed vol blijft houden! Daar wil ik een voorbeeld aan gaan nemen.
Alle reacties Link kopieren
@Jufmevrouw: superpositieve instelling !

WW is idd een "way of life". Bevalt mij ook heel goed en andere ook lees ik hier :-)

Ben moed aan het verzamelen om wandelschoenen aan te trekken en nog even een flinke wandeling te maken,
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat er meerdere mee gaan doen!

Hebben jullie ook een doel dan? Ik wil zelf heel graag binnen 30 minuten binnen zijn! Moet ik nog wel genoeg voor trainen, maar ik ga ervoor!



Trouwens, de ladiesrun is niet over 4 maanden, maar 3..... nog steeds genoeg tijd, maar als je je training plant in 4 maanden, kom je een maandje te kort



Iedereen die nog twijfelt om in te schrijven: gewoon doen! Je mag er max. 45 minuten over doen, als je snelwandelt red je dat gewoon nog!



@jufmevrouw: balen zeg dat je gelijk bent gebleven! Ik hoop volgende week een min voor jou!

(en natuurlijk ook voor de rest)



Even weer een eetlijstje van mij:

O: 1 speltboterham (45 gram) met halvarine en 30+ kaas. 1 banaan (8PP)

T: x

L: 1 bananenmuffin (4PP)

T: 20 gram amandelen (3PP)

A: Spaghetti met veel groenten en peccorino (8PP)

T: 1 WW chocoladereep (2PP), 1 appel



Totaal: 26PP
Alle reacties Link kopieren
Leuk, meedoen aan de ladiesrun! Voor mij een thuiswedstrijd





Huidig gewicht: 83.4

Totaal af: -11,9

Deze week: -1
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik ben weer terug van een lang weekend weg.

Het was een gezellig weekend met vrienden, maar wel teveel gegeten. En ook teveel ongezonde dingen. We zien 't vrijdag wel wat het heeft aangericht, maar mijn weegmoment afgelopen vrijdag (en dat ga ik hier ook voortaan aanhouden) was heel positief!



Huidig gewicht: 70,5 kg

Deze week: - 1,1 kg

Totaal af: 6,2 kg

Streefgewicht 30 april: 66 kg



Ik ben een ex-hardloper, ook fanatiek, maar een knieblessure zorgt er al 2,5 jaar voor dat ik niet meer kan hardlopen.

Daar baal ik wel van, maar ik heb me er ook bij neergelegd, de fysiotherapeut zei dat ik het echt niet meer moet willen.

Heel leuk dat er hier meiden mee gaan lopen!!



@Nikki1973 Wat jammer dat je gaat stoppen! Ook al gaat het langzaam, je valt wel af. Wat gaat er gebeuren als je stopt met ww..... ik hoop dat je het volhoudt om gezond te blijven eten, succes in ieder geval!



@jufmevrouw Lekker positief dat je je er goed bij voelt!!! Nu nog van dat plateau af en dan is het helemaal super.



O, ik heb een zak speltvlokken gekregen.... wat moet ik daarmee doen?? Eet je dat net zoals havervlokken? Heeft iemand lekkere tips? Ben heel benieuwd.



Iedereen weer een hele goede week gewenst!
Alle reacties Link kopieren
@jirelle,

ik denk dat ik het was voor de havaermoutpap met banaan, pindakaas en suiker :-)

Laat het smaken!



Hier een vrij goeie dag, ware het niet dat we thuis uitgerekend vandaag een soort Molleux au chocolat hebben uitgetest. om het te vertalen: de grootste calloriebom allertijden.

't is me wel gelukt om maar 1/3de op te eten.

Nadat iemand hier zij, de eerste happen zijn de lekkerste :-)



al iemand een idee hoeveel de gewichtjes moeten wegen voor de 30days shred?



en voor iedereen met een min, heel goed gedaan! en voor de andere kop op, we vliegen er weer in!
Alle reacties Link kopieren
Jo, ik heb WW ook een mail gestuurd, maar dan met de vraag of ze me iets meer informatie kunnen sturen. Het enige wat ik over deze actie weet, is dat hij er is en dat je een t-shirt krijgt. Ik wil nog wel wat info over inschrijfkosten e.d.



Maar de kans is groot dat ik meedoe, hoor. Ik heb de CPC samen met mijn zusjes gedaan. De jongste heeft 5 km gelopen en met mijn andere zusje heb ik voor de 10 km getraind (zij liep al veel langer dan ik de 5 km, maar kwam eigenlijk niet verder). Na zondag hebben ze allemaal de smaak te pakken en waarschijnlijk gaan we alledrie de 10 km van de Leidse marathon doen. De Ladies Run is twee weken later, dus misschien houd ik het daar bij 5 km. Ook omdat je anders het parcours dubbel rent (vind ik minder leuk). De meiden wisten nog niet of ze mee willen doen, maar dan heb ik in ieder geval jou/jullie!



En stiekem zit ik er zelfs over te denken om me ook nog 'even' voor de 5 km van de Rotterdamse marathon in te schrijven. Da's tenslotte een thuiswedstrijd. Weer 10 km vind ik een beetje veel en vandaag las ik dat ze de 5 km van zondag naar zaterdag hebben verplaatst... Denk dat ik het wel ga doen.
Dank voor de succeswensen.

Ik ga bewoon verder op dezelfde manier, maar zonder het puntentelling e,d . Misschien kom ik op termijn wel weer terug



Veel succes allemaal!!
Alle reacties Link kopieren
Even snel mijn gegevens doorgeven voor deze week:

Huidig 94,7

afgevallen 0,6

totaal 10,4
Alle reacties Link kopieren
Ik kan mij pas morgen wegen, ik ben niet zoveel thuis geweest de afgelopen dagen dus geen weegschaal gehad



Ik ben nog wel aan het shredden en van het weekend druk aan het klussen en sjouwen geweest. Eten gaat redelijk, ik moet mijn punten nog iets beter gaan verdelen maar ik ga de goede kant op.



Over de ladiesrun, ik vind het een leuk idee maar ik kan/mag niet mee doen. Mijn knieen kunnen dat helaas niet aan!



@Jo, over de havervlokken, prak jij de banaan er savonds doorheen? en zet je het dan in de koelkast ofzo? Ik zou denken dat de banaan dan niet meer lekker is. Ik wil nog wel wat andere ontbijtjes gaan proberen, de havermoutpannekoekjes vond ik erg lekker!
a docter a day keeps the apple away

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven