Lijf & Lijn alle pijlers

Zijn tattoos tokkie?

17-04-2019 16:39 355 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrouw van 40+
Geen typische doorsnee vrouw van die leeftijd. Ik heb vrij veel tatoeages maar ik heb gestudeerd en werk op wo niveau. Er heerst nog een enorm vooroordeel en taboe op tatoeages. Ik heb behalve tattoos ook een aantal piercings.
Hoe denken jullie hierover en waarom?
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
17-04-2019 16:53
TO bewijst dat tegendeel zelf al.

Ik heb zelf geen tatoeages en behalve oorbellen geen piercings. Ik vind maar weinig tatoeages mooi en vooral niet blijvend mooi. Ik vind het maar bij bepaalde personen mooi die de tatoeage ook goed verzorgen. Maar hoe je functioneert of hoe slim je bent is niet afhankelijk van deze zaken. Ik denk wel dat er bepaalde deuren voor je gesloten kunnen blijven en dan denk ik aan traditionele sectoren zoals bepaalde banken en verzekeraars waar het in het klantcontact en hoger management not done is.
Onzin! Ik werk in één van die sectoren!
Tattooaddict87 schreef:
17-04-2019 19:00
Onzin! Ik werk in één van die sectoren!
Heb je klantencontact en draag je korte mouwen in de zomer ?
Alle reacties Link kopieren
https://www.google.nl/search?q=sjiek+ta ... R-tqPPXwkM


Sjieke “ fuck you tattoo “
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
17-04-2019 18:53
ja maar het blijft er wel nep uitzien
https://www.chiquetattoos.nl/metallic-t ... nspiratie/

Mooie nepperds
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Maar allesbehalve classy. Wel medelijden met die twee knullen, je ziet aan alles af dat ze onder enige dwang de meuk poseren voor de webshop van mams/tante/zus/vriendin.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral erg gewoontjes. Het is de laatste jaren echt een ding voor dames van middelbare leeftijd geworden.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
17-04-2019 19:26
Maar allesbehalve classy. Wel medelijden met die twee knullen, je ziet aan alles af dat ze onder enige dwang de meuk poseren voor de webshop van mams/tante/zus/vriendin.
Ach, wie doet er nou aan classy onder de pak-‘m-beet 30 ? Dan wil je er toch gewoon trendy uitzien op een festival etc. ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind het niet altijd aso en kan het best mooi vinden, zag in Thailand prachtige decoratieve rugtattoos bij danseressen, een hele rug vol met sierlijke art nouveau toestanden lijkt me wel wat. Maar ik heb het nooit gedaan, toch denk ik wel omdat ik niet graag gecategoriseerd wil worden door anderen op een blijvende manier. Of de categorie nou artistiek is of Tokkie. Ik heb wel piercings maar alleen nog op plekken die bijna niemand ooit ziet.
anoniem_294939 wijzigde dit bericht op 17-04-2019 19:32
1.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
windring schreef:
17-04-2019 19:28
Ik vind het vooral erg gewoontjes. Het is de laatste jaren echt een ding voor dames van middelbare leeftijd geworden.
Tattoosleeves schieten als paddestoelen uit de grond. Voornamelijk bij zwaaronderdedertig.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik ben tokkie van binnen en van buiten en heb niet een tattoo, noch de wens hiertoe. N=1, maar alsnog: blijkbaar is een tatoeage geen criterium voor je tokkieheid.
Alle reacties Link kopieren
Tattoo's zijn niet per definitie 'tokkie'. Maar tokkies hebben wel altijd tattoo's. :roll:
blijfgewoonbianca schreef:
17-04-2019 19:31
Tattoosleeves schieten als paddestoelen uit de grond. Voornamelijk bij zwaaronderdedertig.
Ik vind sleeves eigenlijk mooier dan zon laf klein Chinees tekentje of een Bambi of zo, dat het net lijkt alsof je ergens een vlek hebt. Maar ze zijn niet origineel meer nee.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
17-04-2019 19:29
Ach, wie doet er nou aan classy onder de pak-‘m-beet 30 ? Dan wil je er toch gewoon trendy uitzien op een festival etc. ?
Maar dit was trendy in 2015 onder jonkies. Dit is nu meer iets voor dames van een zekere leeftijd die uniform gekleed op witte sneakers morgenmiddag massaal de terrasjes bestormen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
17-04-2019 18:54
ik ben een typisch doorsnee vrouw van veel ouder dan veertig. ik merk dat daar een enorm taboe op rust

Je leeftijd en je doorsnee-zijn is lastig weg te laseren.
himalaya wijzigde dit bericht op 17-04-2019 19:37
0.86% gewijzigd
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
17-04-2019 19:33
Maar dit was trendy in 2015 onder jonkies. Dit is nu meer iets voor dames van een zekere leeftijd die uniform gekleed op witte sneakers morgenmiddag massaal de terrasjes bestormen.
Volgens mij woon ik in mijn eentje op een totaal andere planeet dan de rest van het forum.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
17-04-2019 19:35
Volgens mij woon ik in mijn eentje op een totaal andere planeet dan de rest van het forum.
Nee jij bent gewoon tijdloos. Trendoverstijgend. :-D.
Nee heb je, ja kun je krijgen
blijfgewoonbianca schreef:
17-04-2019 19:31
Tattoosleeves schieten als paddestoelen uit de grond. Voornamelijk bij zwaaronderdedertig.
Wat dacht je van al die rozen in de nek of op de handpalm. Ook bij zwaaroverdedertig.
Alle reacties Link kopieren
Niq schreef:
17-04-2019 19:37
Wat dacht je van al die rozen in de nek of op de handpalm. Ook bij zwaaroverdedertig.
Handpalm ? Nog nooit iemand gezien met een tattoo op die plek, volgens mij.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Wreef bedoelde ik!
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
17-04-2019 19:35
Volgens mij woon ik in mijn eentje op een totaal andere planeet dan de rest van het forum.
ik dacht dat ik in de minst getatoeëerde regio van NL woonde!

mijn broer woont in Madrid, daar is het al heel lang standaard om zoveel mogelijk tattoos te hebben.
wij slapen nooit.
blijfgewoonbianca schreef:
17-04-2019 19:35
Volgens mij woon ik in mijn eentje op een totaal andere planeet dan de rest van het forum.
In Nederland rust een groot taboe op tattoos. En we zijn blijkbaar ook het centrum van vrouwenhandel tegenwoordig.
blijfgewoonbianca schreef:
17-04-2019 16:49
De benaming 'tokkie' is typisch voor Nederland. In Vlaanderen gebruikt men in de regel het woord 'marginaal' om een tokkie mee aan te duiden.
Ik woon vlakbij de grens en aan de overkant zeggen ze Johnnies tegen Tokkies.
anoniem_159082 wijzigde dit bericht op 17-04-2019 19:45
2.54% gewijzigd
Betty_Slocombe schreef:
17-04-2019 19:32
Ik ben tokkie van binnen en van buiten en heb niet een tattoo, noch de wens hiertoe. N=1, maar alsnog: blijkbaar is een tatoeage geen criterium voor je tokkieheid.
Ik heb best een goeie baan maar ik ben mega ordinair
laatbloeiertje schreef:
17-04-2019 19:44
Ik woon vlakbij de grens en aan de overkant zeggen ze Johnnies tegen Tokkies.
So 90s!

https://youtu.be/ktuHhyg9sLg
Murrmurr schreef:
17-04-2019 19:45
Ik heb best een goeie baan maar ik ben mega ordinair
Ja, ordinair is inderdaad een beter woord.
Tokkie wordt telkens anders geïnterpreteerd. Ik ben geen aso, maar de straat zit wel in me bloed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven