Lijf & Lijn alle pijlers

Zijn tattoos tokkie?

17-04-2019 16:39 355 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een vrouw van 40+
Geen typische doorsnee vrouw van die leeftijd. Ik heb vrij veel tatoeages maar ik heb gestudeerd en werk op wo niveau. Er heerst nog een enorm vooroordeel en taboe op tatoeages. Ik heb behalve tattoos ook een aantal piercings.
Hoe denken jullie hierover en waarom?
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
17-04-2019 19:43
In Nederland rust een groot taboe op tattoos. En we zijn blijkbaar ook het centrum van vrouwenhandel tegenwoordig.
O, koel, zeg.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Betty_Slocombe schreef:
17-04-2019 19:48
maar de straat zit wel in me bloed.
Gauw een tetanus prik gaan halen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
17-04-2019 19:43
In Nederland rust een groot taboe op tattoos..
Gierige , bekrompen, behoudende Calvinisten. Zit in ons DNA.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb zelf geen tattoos en hoef er ook geen, wel na jaren dubben overigens. Maar nee, ik denk niet dat ik er gelukkiger van word. Bij een tattoo heb ik héél vaak: dat is mooi, maar dat dan als plaatje aan de muur, met een lijstje erom. Nooit bijzonder genoeg om op je lijf te vereeuwigen.

Echt tattoo's die ik mooi vind omdat het een tattoo is, zie ik bar weinig. De ene die ik afgelopen weekend zag was er eentje voor het eerst in jaren dat ik dacht: dat is gaaf. Maar die man had een mooie collectie duidelijk gedaan door een goede artiest en was een prachtig geheel. Hij had er ook het lijf voor, mooi gevormd slank, niet behaard, niet te gespierd, geen vetjes. Als bonus had hij ook een leuk hoofd. ;-) (was in het zwembad, dus vandaar dat ik zoveel heb kunnen zien)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een stagiaire die overal over haar armen van die kleine plaatjes heeft. Lelijk gezet, random, rommelig. Dat vind ik niet mooi.

Zelf heb ik op twee plekken tattoos waar ik lang over nagedacht heb. Beide zijn goed te bedekken, alleen niet in bikini maar die draag ik toch nooit en zeker niet naar gelegenheden waar een tattoo niet gepast is.
Natte tosti..
blijfgewoonbianca schreef:
17-04-2019 19:51
Gierige , bekrompen, behoudende Calvinisten. Zit in ons DNA.
Mijn DNA komt uit Kazachstan gek genoeg, ik heb een internettest laten doen
blijfgewoonbianca schreef:
17-04-2019 19:50
Gauw een tetanus prik gaan halen.
:proud:
Alle reacties Link kopieren
Murrmurr schreef:
17-04-2019 20:03
Mijn DNA komt uit Kazachstan gek genoeg, ik heb een internettest laten doen
Geinig.



https://www.edgekz.com/young-tattoo-art ... azakhstan/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Antwoord op de vraag in de OP: ik vind tattoo’s inderdaad tokkie, als in tikkeltje ordinair. Doet me ook denken aan het plakken van plaatjes in je agenda op de middelbare school, maar dan op je lijf en permanent...
Maar goed, ieder zijn smaak en over smaak valt niet te twisten.
turtlerain wijzigde dit bericht op 17-04-2019 22:23
2.62% gewijzigd
Jezus ze hadden daar niet eens de natural resources voor inkt.. Tokkieland
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
17-04-2019 19:02
Heb je klantencontact en draag je korte mouwen in de zomer ?
Ja ik heb klantcontact. Ik draag een blouse met lange mouwen, maar heb toch ook twee kleine tattoo’s op m’n hand.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat sommige mensen graag aan anderen willen laten weten wat hun geest beroert en dat doen ze met een tekening op hun lijf.

Of die anderen dat ook echt zo ervaren en dan die tekening gaan "lezen" zoals bedoeld door de drager dat weet ik niet. Misschien krijgt die persoon echt een groter bereik, omdat je wel degelijk bij het zien van een artiest met vier fletsig-zwartblauwe tekens op zijn arm, vluchtig denkt (behalve "oh wat zonde"): "waarvoor zou dat zijn?"

Mooi vind ik het niet: iemand vraagt aandacht voor zijn huid op een wat opdringerige manier; hij/zij is fysieker aanwezig. Ze wasemen je a.h.w. tegemoet; in your face.

Ik vind het uiterlijk van een Maori wel acceptabel (vooral als je er een bent).

Afbeelding

Hoewel ik denk dat hij moeite zal hebben om hier een baan te vinden. Gelukkig hoeft dat ook niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Het ligt aan de tattoo of het tokkie is vind ik.

Ik ben echt geen tattoo fan, ben ook blij dat ik er zelf geeneen heb. Sommige vind ik ook echt te lelijk. Maar ik vind het niet standaard tokkie.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de meeste tattoos tokkie en/of niet mooi.
Ik vind het niet tokkie, maar een tattoo doet me wel even twijfelen aan de geestelijke robuustheid van de drager.

Zoals iemand hierboven schreef, wordt niemand mooier van een tattoo. Als het dan ook een random tribal betreft, ooit geplaatst tijdens een vakantie in Ibiza, dan sta ik achter mijn vooroordeel ;)
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
17-04-2019 16:54
Wat is “ Tokkie “ voor jou ?
Are you tokkie to me? :P
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
17-04-2019 22:12
Ik vind het niet tokkie, maar een tattoo doet me wel even twijfelen aan de geestelijke robuustheid van de drager.

Zoals iemand hierboven schreef, wordt niemand mooier van een tattoo. Als het dan ook een random tribal betreft, ooit geplaatst tijdens een vakantie in Ibiza, dan sta ik achter mijn vooroordeel ;)
Ik vind oprecht dat mooie lijven nog mooier worden met een mooie tattoo.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Alleen bij sommige mooie mensen staat het echt, verder vind ik het vaak een beetje sneu en uitsloverig en bij ouderen vergane glorie.

Net zoiets als LIVE, LAUGH, LOVE aan je muur hangen en de hele tijd wijze spreukjes als ik ben en blijf lekker me eigen, en je bent pas sterk als je met een lach en een traan alle woeste golven hebt gehad e.d.
retrostar schreef:
17-04-2019 21:52
Ik denk dat sommige mensen graag aan anderen willen laten weten wat hun geest beroert en dat doen ze met een tekening op hun lijf.

Of die anderen dat ook echt zo ervaren en dan die tekening gaan "lezen" zoals bedoeld door de drager dat weet ik niet.
Als dat echt zo is dan vind ik het eigenlijk een beetje tragisch. Niet dat ik niet aan een ander wil laten zien wat mijn geest beroert, maar dat doe ik doorgaans niet met een permanent marker.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wat voller en heb bewust geen tattoo. Zou er graag 1 nemen maar toch bang voor vooroordelen.
Ik vind 95 % van de mensen met een tattoo / tattoo's inderdaad ofwel aso, ofwel tokkie.
Ofwel een mengeling van beiden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb 5 tatoeages, dus vind er vrij weinig van.
Nou heb ik wel wat zichtbare tatoeages, maar als je mij ziet lopen zullen ze niet zo snel opvallen. Mijn meest zichtbare tatoeage, zijn de laatste woorden die mijn vader mij schreef een aantal weken voor zijn overlijden. Vind dat allesbehalve tokkie, ordinair of lelijk, en heb er nog nooit negatief commentaar op gehad. Hartstikke dierbaar, en ik ben er trots op dat ik deze voor altijd bij me draag :heart:
The eyes are useless when the mind is blind.
sanjunipero schreef:
17-04-2019 22:55
Ik heb 5 tatoeages, dus vind er vrij weinig van.
Nou heb ik wel wat zichtbare tatoeages, maar als je mij ziet lopen zullen ze niet zo snel opvallen. Mijn meest zichtbare tatoeage, zijn de laatste woorden die mijn vader mij schreef een aantal weken voor zijn overlijden. Vind dat allesbehalve tokkie, ordinair of lelijk, en heb er nog nooit negatief commentaar op gehad. Hartstikke dierbaar, en ik ben er trots op dat ik deze voor altijd bij me draag :heart:
En je kon die laatste woorden niet op een prent tegen de muur hangen of desnoods op een geplastificieerd blaadje papier in je portefeuille?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het zonde en zeker niet stijlvol staan. Een mooi avondjurkje en dan een zichtbare grote tattoo.. No. Je kan er met zichtbare tattoos nooit meer heel classy uitzien. Vooral bij bruidjes vind ik het tragisch staan. Maar niet perse tokkie. Zo’n trampstamp dan weer wel. Maar los van deze mening vind ik de tattoo’s zelf nooit mooi op de huid ook. De kleuren zijn nooit zo mooi en de plaatjes vaag. Het doet mij denken aan graffiti.
sanjunipero schreef:
17-04-2019 22:55
Hartstikke dierbaar, en ik ben er trots op dat ik deze voor altijd bij me draag :heart:
Ik heb dat trotse gen niet in mijn DNA denk ik. Ik ben benieuwd naar waar je dan precies trots op bent. Wil je het de wereld laten zien? Zou de tattoo aan waarde verliezen als je hem altijd af zou moeten dekken? Of is het toch meer een intieme gedachte, iets tussen jou en je vader? Of iets van beide?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven