Lijf & Lijn alle pijlers

Zonnebrand rosacea

29-05-2023 15:28 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben op zoek naar een goede zonnebrand voor mijn gezicht. Ik heb veel last van rosacea en heb daarnaast een droge huid. Juist met rosacea is het belangrijk je goed in te smeren, maar ik merk dat mijn huid niet goed reageert op de zonnebrand die ik nu heb (eucerin). Ik krijg er meer bultjes en irritatie van en mijn huid wordt er nog droger van. Iemand met rosacea klachten hier die goede (of juist slechte) ervaring heeft met een bepaalde gezichtszonnebrand?
Alle reacties Link kopieren Quote
Kijk eens naar Koreaanse zonnebrandmerken. Die van SKIN1004 - Madagascar Centella Air-Fit Suncream Plus schijnt erg goed te zijn voor een rosacea huid. Kalmerende ingredienten als centella asiatica en niacimide.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zelf heb ik een erg gevoelige huid met neiging tot rosacea. Zelf heb ik goede ervaringen met de Koreaanse zonnebrand van merk Beauty of Joseon.
Alle reacties Link kopieren Quote
Een minerale filter itt chemische schijnt minder vaak allergische reacties te geven. Bijvoorbeeld zinkoxide.
Alle reacties Link kopieren Quote
De apotheek heeft van Vichy een goeie lijn
Alle reacties Link kopieren Quote
Is Gladskin iets? Er wordt bij rosacea gesproken over bacteriën en dit merk pakt heel specifiek één type bacterie aan waarvan bekend is dat deze huidproblemen veroorzaakt. Er komt zo ruimte voor de goede bacteriën waardoor de ongewenste ook moeilijker een plek kunnen vinden.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
ik heb een vergelijkbare huid en laatst suncare van drs Leenarts gekocht. tot nu toe erg tevreden mee.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik gebruik het hele jaar door een tubetje Biodermal, of Dr Leenarts.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tistochwat schreef:
29-05-2023 15:53
Kijk eens naar Koreaanse zonnebrandmerken. Die van SKIN1004 - Madagascar Centella Air-Fit Suncream Plus schijnt erg goed te zijn voor een rosacea huid. Kalmerende ingredienten als centella asiatica en niacimide.
Interessant! Heb hier nog niet eerder van gehoord. Ga me hier zeker in verdiepen.
Alle reacties Link kopieren Quote
KooktMetKnoflook schreef:
29-05-2023 17:39
Is Gladskin iets? Er wordt bij rosacea gesproken over bacteriën en dit merk pakt heel specifiek één type bacterie aan waarvan bekend is dat deze huidproblemen veroorzaakt. Er komt zo ruimte voor de goede bacteriën waardoor de ongewenste ook moeilijker een plek kunnen vinden.
Heb hier idd wel vaker van gehoord. Ik ben momenteel bezig met een andere behandeling die ook wel iets lijkt te doen, maar zal dit in mijn achterhoofd houden. Wel erg duur vind ik, maar wellicht iets om een als het een keer in de aanbieding is uit te proberen. Bedankt voor de tip!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb helaas ook rosacea maar een 'kuur antibiotica' doet voor mij wonderen. En zo min mogelijk in de zon en een hoge factor.
Alle reacties Link kopieren Quote
missworld schreef:
29-05-2023 17:44
Ik gebruik het hele jaar door een tubetje Biodermal, of Dr Leenarts.
Biodermal idd factor 50, zonnefluide. Bij toeval achtergekomen dat deze erg goed werkt tegen mijn rosacea. Fijn dun spul, smeert lekker uit en je glimt er niet van
Hier kom ik nog op terug
Alle reacties Link kopieren Quote
La Roche-Posay Anthelios Invisible Fluid SPF50+
Alle reacties Link kopieren Quote
Deze is mij geadviseerd door mijn dermatoloog (geen rosacea, maar wel een gevoelige huid die overal op reageert)
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt voor alle tips! Best veel keus dus. Ik denk dat ik maar eens begin met biodermal en kijk hoe dat gaat.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven