Mode & Beauty alle pijlers

35-45jr, wat kan echt niet meer..?

31-01-2020 08:56 329 berichten
Alle reacties Link kopieren
Croptops 🧐🤪
Minirok 🤔
Fluoriserend shirt....🤯

Nee maar ik merk wel dat nu ik in het bovenstaande hokje val ik sommige kleding gewoon niet meer aan kan doen zonder enige vorm van gêne.
Hoe zit het met jullie?
Andere leeftijden mogen natuurlijk ook reageren. :sherlock:
Ik vind ook nog wel verschil tussen mini en mini. Een minirokje tot halverwege het bovenbeen trek ik wel aan met een dikke panty, iets wat nauwelijks de billen bedekt niet. En dat nog wel met mijn overgewicht en dikke stalpoten.
Alle reacties Link kopieren
Lekker aantrekken waar jij je prettig in voelt. Liever zelfverzekerd met een lach over straat gaan in een vuilniszak dan je proberen te verstoppen in dat modieuze setje dat perfect aan alle eisen voldoet.

Toen ik, met mijn maat 54 op een warme zomerdag bij de weightwatcherbijeenkomst stond in een korter jurkje welke mijn curves benadrukte kreeg ik onwijs veel positieve opmerkingen van vrouwen die zich afvroegen waarom zij dit niet durfden en zich ondanks het warme weer in een warme jeans verhulden. En op een festival in een leren rokje en kanten body ook alleen maar positieve feedback gekregen.

Zolang het fris is en de maat is goed, prima. Ik vind zelf bijvoorbeeld de kinderlijke kledingstijl van een van de deelneemsters van maried at first sight haar juist ouder laten lijken, maar wat boeit mijn mening. Juist tof dat ze gewoon zichzelf blijft op tv!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vriendin van boven de 40 met een vrij uitgesproken kledingstijl. Vaak korte rokjes, printjes. Altijd in de make up. En als ik haar zo zie denk ik dat ze dat over 10 jaar ook nog wel kan dragen. Zou niet weten waarom niet.
Later is nu
Draag geen navel shirtjes, hotpants, gerafelde korte broekjes waar de zakken onderuit steken, mini rokjes, shirtjes met disney figuren oid.

Bepaalde modeverschijnselen zoals een plooienrok met gympen draag ik ook niet.
Kledingkeuze heeft niets met leeftijd te maken, wel met uiterlijk, figuur en uitstraling.
Alle reacties Link kopieren
Ik trek aan waar ik zin in heb, en ben 50. Meestal, gezien mijn werk, zijn dat strakke leggings en een shirtje/sporttop. Heb een getraind lijf en kan het prima hebben. Daarnaast interesseert het me eigenlijk geen reet wat een ander er van vindt, leven en laten leven.
Luci_Morgenster schreef:
31-01-2020 11:09
35-45jr, wat kan echt niet meer..?


Bekrompen denken, je zou denken dat je dan wel iets geleerd hebt ondertussen.

Echt zo moe van dit soort naar geleuter.
Pas maar op. Dit soort reacties zijn niet zo gewenst hier, heb ik gemerkt.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
31-01-2020 11:04
Hmm, ik ben 39 en draag gewoon korte rokjes met een goede panty. Ben trots op mijn benen. Blote buik dingen sla ik wel over. Net als shirts met teksten zoals "Bitch" en "Fuck" of "OMG" of dat soort gedoe.

Ik ben wel fan van de mum-skinny of wortel met hoge taille, strakke shirts doe ik ook gewoon en ik hou van de foute Versaceblousentrend. En jassen, ik ben dol op jassen. Van biker tot foute jaren 80 ski-jas.
Verder denk ik dat ik wel 20 paar Nikes heb in alle soorten en maten. Van Air Max tot Max720/270 en AirForce One. Ik draag juist weer geen pumps ofzo.

Sweaters heb ik ook heel veel, maar dan wel met gave kleuren of prints. Of een regenboog.
Ik ben nu nieuwsgierig. Ken veel trends en ben daar ook in geïnteresseerd echter de Versaceblousetrend ken ik nog niet. Wa’s dah?
VGM1980 schreef:
31-01-2020 10:29
croptops kunnen prima bij een highwaist broek
fluoriserende shirts onder bijv een blazer
kort rokje met hoge laarzen, kan ook nog. mits je het figuur er voor hebt.
Vind zelf hoge laarzen niet meer mooi en draag korte rok dus met pump, enkellaars of overknee. Valt dat nog te pruimen denk je?
Niets mis met bekrompen denken. Iedereen denkt binnen zijn of haar kader bekrompen, ook (misschien wel vooral) als je anderen van bekrompenheid beticht.

Zover mijn filosofische input. Terug naar kleding!

Wat ik graag draag en anderen echt niet vinden kunnen: Uggs. Ik hou van Uggs. Ze zitten lekker, houden mijn poezelige voetjes warm en ik vind ze oprecht leuk. Bij mij en bij mijn dochter!
Elfje* schreef:
31-01-2020 13:22
Pas maar op. Dit soort reacties zijn niet zo gewenst hier, heb ik gemerkt.
Nooit in dit soort topics. Gelukkig heb ik daar niks van. :-D
Ttroeteltje schreef:
31-01-2020 13:25
Vind zelf hoge laarzen niet meer mooi en draag korte rok dus met pump, enkellaars of overknee. Valt dat nog te pruimen denk je?
Tuurlijk is dat te pruimen! As we speak draag ik overknees. :heart: Een collega merkte vanochtend fijntjes op dat ze niet wist dat ze nog in de mode zijn. Het zal me aan mijn vierkante bips roesten. Ik vind ze mooi, ze zitten lekker en ze maken mijn vrijdagse comfortabele outfit leuker. (hele grote coltrui, zwarte skinny zeemlap en grijze suede overknees. Uiteraard met platte hak, anders red ik de kantine niet)
Luci_Morgenster schreef:
31-01-2020 13:29
Nooit in dit soort topics. Gelukkig heb ik daar niks van. :-D
Nee, gelukkig niet :proud:
Alle reacties Link kopieren
Er is een verschil tussen wat je voor jezelf niet meer vindt kunnen en wat je in het algemeen voor die leeftijd niet meer vindt kunnen. Ik ben van mening dat je lekker aan moet doen wat je wilt, maar ik vind veel bloot op een bepaalde leeftijd echt lelijk en ordinair (waar jonge vrouwen er nog mee wegkomen). Dat is ook wat vaak bij Hotter than my daughter het geval is, halfnaakt rondlopen om maar aandacht te krijgen (en je dochter die zich dan doodschaamt).
Daar zie ik ook meteen het tweede “probleem”: ik vind het ook een heel verschil of je gewoon aantrekt wat je mooi vindt en/of wat je lekker vindt zitten, of dat je je op een bepaalde manier kleedt voor de aandacht, van mannen of in het algemeen. Ik houd zelf niet van die aandachtszoekers.

Zelf draag ik vooral een combinatie van wat ik mooi vind en wat ik fijn vind zitten en het liefst zo duurzaam mogelijk geproduceerd. Naar mijn werk droeg ik voorheen nog wel eens kleding en schoenen die niet lekker zaten, maar met mijn huidige baan hoeft dat niet meer. Heel kort of strak, daar ben ik wel klaar mee, niet omdat het me niet meer staat, maar omdat ik op deze leeftijd blijkbaar andere dingen belangrijk vind.
Wat ik wel leuk vind, maar niet koop, zijn van die Levi’s shirtjes. Heel veertienjarig Nederland loopt daarin en dan voel ik me te oud om ze ook te dragen, ondanks dat het gewone T-shirts zijn. Dan merk ik dat ik me tóch soms wel aantrek wat anderen van me vinden, ik wil niet dat mensen denken dat ik er zo nodig jeugdig uit wil zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn navelpiercing eruit gehaald op mijn 30ste. Vind dat toch mooier staan bij jonge meiden. Bij oudere vrouwen vind ik het er vaak een beetje goedkoop uit zien.
Do you want to be right? Or happy?
Niq schreef:
31-01-2020 11:25
Geen probleem zolang je de string niet ziet.
Ik draag zelfs wintershorts, model a la hotpants echter dan van winterstof zoals een wolmix met een ruit bijvoorbeeld. Of een lederen. Daar leuke en nette kleding op gematcht.

Ziet er heel leuk uit, krijg complimenten.

Wel uiteraard met een (ondoorzichtige) panty.
Alle reacties Link kopieren
libe schreef:
31-01-2020 13:34
Ik heb mijn navelpiercing eruit gehaald op mijn 30ste. Vind dat toch mooier staan bij jonge meiden. Bij oudere vrouwen vind ik het er vaak een beetje goedkoop uit zien.
Daar ben ik het wel mee eens.

En ik overwoog vorig jaar een wenkbrauwpiercing te nemen, maar vond het toen toch eigenlijk niks om dat op mijn veertigste nog te doen (en eigenlijk vond ik het toch niet zo mooi als ik dacht). Tattoos daarentegen, daar ben je nooit te oud voor vind ik. Maar da’s weer een andere discussie ;)
pamelacourson wijzigde dit bericht op 31-01-2020 13:38
3.85% gewijzigd
libe schreef:
31-01-2020 13:34
Ik heb mijn navelpiercing eruit gehaald op mijn 30ste. Vind dat toch mooier staan bij jonge meiden. Bij oudere vrouwen vind ik het er vaak een beetje goedkoop uit zien.

Grappig, ik heb hem tijdens mijn eerste zwangerschap eruit gehaald. Op de een of andere manier vond ik het ineens niet meer kunnen, terwijl ik hem daarvoor prachtig vond. Nu had ik voor de zwangerschap ook een prachtige buik, dat scheelt. Na de zwangerschap is de prachtige buik een vormeloze drilpudding geworden. Of, zoals mijn man hem omschrijft: 'Een heerlijk zacht pensje'.

Gelukkig houdt ie van me en ik van hem.
Ttroeteltje schreef:
31-01-2020 13:37
Ik draag zelfs wintershorts, model a la hotpants echter dan van winterstof zoals een wolmix met een ruit bijvoorbeeld. Of een lederen. Daar leuke en nette kleding op gematcht.

Ziet er heel leuk uit, krijg complimenten.

Wel uiteraard met een (ondoorzichtige) panty.


Ooooh, goed idee Troetel! I :heart: wintershorts en bedenk nu dat ik er toch echt eentje moet hebben. Mijn dochter draagt ze ook en ik vind het zo leuk staan!

Als dochter en ik dezelfde Ted Baker-tas kunnen hebben, dan kunnen we ook beiden wintershorts dragen. En Uggs, maar die hebben we allebei al.
Rainbow91 schreef:
31-01-2020 12:00
Lekker aantrekken waar jij je prettig in voelt. Liever zelfverzekerd met een lach over straat gaan in een vuilniszak dan je proberen te verstoppen in dat modieuze setje dat perfect aan alle eisen voldoet.

Toen ik, met mijn maat 54 op een warme zomerdag bij de weightwatcherbijeenkomst stond in een korter jurkje welke mijn curves benadrukte kreeg ik onwijs veel positieve opmerkingen van vrouwen die zich afvroegen waarom zij dit niet durfden en zich ondanks het warme weer in een warme jeans verhulden. En op een festival in een leren rokje en kanten body ook alleen maar positieve feedback gekregen.

Zolang het fris is en de maat is goed, prima. Ik vind zelf bijvoorbeeld de kinderlijke kledingstijl van een van de deelneemsters van maried at first sight haar juist ouder laten lijken, maar wat boeit mijn mening. Juist tof dat ze gewoon zichzelf blijft op tv!
Ik vind haar juist zo leuk, die deelneemster van MAFS. Ze is in heel haar doen en uiterlijk zo zichzelf en echt dat ik dat juist enorm waardeer. Ik ben totaal anders en toch schrikt ze me niet af.
*TanteSjaan* schreef:
31-01-2020 13:39
Ooooh, goed idee Troetel! I :heart: wintershorts en bedenk nu dat ik er toch echt eentje moet hebben. Mijn dochter draagt ze ook en ik vind het zo leuk staan!

Als dochter en ik dezelfde Ted Baker-tas kunnen hebben, dan kunnen we ook beiden wintershorts dragen. En Uggs, maar die hebben we allebei al.
Doen! :lol:
Alle reacties Link kopieren
laat je niks vertellen.
Draag gewoon wat je wilt. Het is ook niet zo dat je alleen met een dun lichaam waar je hard je best op gedaan hebt bepaalde kleding mag dragen. Als jij een grote maat hebt en je lekker voelt in een naveltruitje, lekker doen. Mensen die zich er aan storen kijken maar gewoon een andere kant op.
Het is ons door de maatschappij opgelegd en wij hebben elkaar wijs gemaakt dat alleen jonge en dunne mensen zich op een bepaalde manier 'mogen' kleden.
Ik heb mijn dikke buik er vol van en kan er ook slecht tegen dat 'wij vrouwen' dit gedrag zo lekker samen in stand houden door onszelf allerlei regels op te leggen wanneer iets wel of niet gedragen mag worden of 'kan'.
Ttroeteltje schreef:
31-01-2020 13:24
Ik ben nu nieuwsgierig. Ken veel trends en ben daar ook in geïnteresseerd echter de Versaceblousetrend ken ik nog niet. Wa’s dah?
Kamper chique. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
31-01-2020 13:56
Kamper chique. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tjek, dat zijn ze! Maar dan graag met een goede jeans en sneakers. En helemaal het bovenste knoopje dicht en in de broek.
SallySpectra* schreef:
31-01-2020 09:59
Tuurlijk. Omdat je weet dat het de Nederlanders zijn. Duh.
Nee hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven