Mode & Beauty alle pijlers

35-45jr, wat kan echt niet meer..?

31-01-2020 08:56 329 berichten
Alle reacties Link kopieren
Croptops 🧐🤪
Minirok 🤔
Fluoriserend shirt....🤯

Nee maar ik merk wel dat nu ik in het bovenstaande hokje val ik sommige kleding gewoon niet meer aan kan doen zonder enige vorm van gêne.
Hoe zit het met jullie?
Andere leeftijden mogen natuurlijk ook reageren. :sherlock:
strings-attached schreef:
31-01-2020 13:56
Kamper chique. :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zoiets in de jaren 80 ook gehad.
Volgens mij deed ik dan nog een riempje om en liet het 'blousen'.
Th∅rdis schreef:
31-01-2020 10:02
Nee, de Duitsers en de Belgen, die zijn extreem goed gekleed. Volgens mij zit daar weinig verschil in. Of Scandinavië.

Volgens mij is het, als het al zo is, ook een weer ding. In Zweden vind ik de dames ook heel praktisch gekleed vaak. Maar goed, ik was niet in de grote stad.
De Duitsers zijn degelijker dan wij, de Belgen klassieker. Ik heb het dan over mensen binnen dezelfde sector.

Wij dragen hier toch sneller enkellaarsjes of mannen dragen bruine schoenen onder hun pak. Dat is in sommige landen casual. De mode is overal gewoon net even anders.
rumforviva schreef:
31-01-2020 14:17
De Duitsers zijn degelijker dan wij, de Belgen klassieker. Ik heb het dan over mensen binnen dezelfde sector.

Wij dragen hier toch sneller enkellaarsjes of mannen dragen bruine schoenen onder hun pak. Dat is in sommige landen casual. De mode is overal gewoon net even anders.
Welnee. Doe toch niet of je de wijsheid in pacht hebt.
Die blousetrend is dan niet zo mijn ding. Toch vind ik het leuk dat jij het draagt. Ik kan mensen die zich onderscheidend kleden juist waarderen.
En dat kan dan ook die steam punk stijl zijn. Niet mijn smaak, wel leuk om naar te kijken.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 31-01-2020 15:25
0.42% gewijzigd
Draag ook vaker kleding over mijn broek ipv erin of iig dat mijn kont bedekt is.
Uitgesproken versiersels of knopen rond dat gebied vermijd ik ook meer.

Decolleté laat ik nu niet meer zien, behalve zomers toevallig in een hemdje ofzo, push up bh ook verbannen maar dit omdat het niet lekker zit voor mij en heb al een grote cup.
Alle reacties Link kopieren
Hangmat schreef:
31-01-2020 13:56
laat je niks vertellen.
Draag gewoon wat je wilt. Het is ook niet zo dat je alleen met een dun lichaam waar je hard je best op gedaan hebt bepaalde kleding mag dragen. Als jij een grote maat hebt en je lekker voelt in een naveltruitje, lekker doen. Mensen die zich er aan storen kijken maar gewoon een andere kant op.
Het is ons door de maatschappij opgelegd en wij hebben elkaar wijs gemaakt dat alleen jonge en dunne mensen zich op een bepaalde manier 'mogen' kleden.
Ik heb mijn dikke buik er vol van en kan er ook slecht tegen dat 'wij vrouwen' dit gedrag zo lekker samen in stand houden door onszelf allerlei regels op te leggen wanneer iets wel of niet gedragen mag worden of 'kan'.
:thumbsup:

Ik vind die bloeses lekker fleurig! Jammer dat ik alleen tegen katoen kan en niet van strijken houd :mrgreen:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Bijna 48. Wat ik bij mezelf echt niet vind kunnen (maar bij anderen soms nog wel):

*Skinny broek met strak shirt. Los vest of colbertjasje erover is wel prima.
*Crop top
*Flodderige verwassen strandjurk van twee jaar geleden (zelfs niet op het strand)
*Rokken tot heel ruim boven de knie. Hoewel ik normaal gesproken vind dat je maar een andere kant op moet kijken als het je niet bevalt, is de combi spataderen, striae en rimpels wat mij betreft toch een tikje teveel.
*Overdreven prints (die mond van de Rollingstones op mijn zakkende voorgevel is echt geen gezicht meer)
*Met net-uit-bed-coupe de deur uit. Goed, iets met van kort naar lang laten groeien, maar dat was 30 jaar geleden geen probleem, nu wel.

Wat wel heel goed staat maar helaas geen optie meer is:
Hakken die hoger zijn dan 4 cm (rug en rechterknie protesteren minimaal vier dagen). Naar een restaurant kan het nog wel, maar een dagje shoppen moet echt op platte schoenen met een goede zool.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik draag al jaren vrijwel alleen (Bloemetjes)jurken. En ik draag ook al vanaf mijn 14e Martens. Laten die twee dingen nu opeens hip zijn. Dus voor het eerst in mijn leven ben ik modieus. Niet omdat ik iets anders ben gaan doen, maar ik was de mode gewoon 15 jaar voor.
Voor een ander gaan bepalen wat niet kan, dat kan echt niet, ongeacht hoe oud je bent. Je hoeft echt niet overal wat van te vinden.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
31-01-2020 09:05
maar er zijn ook kledingstukken die ik boven (of ander) een bepaalde maat ook niet meer geschikt vind, dat is vaker doorslaggevend dan leeftijd
Inderdaad.

Ben bijna 50, draag kort, strak,... fluo zou ik sowieso niet dragen, is niet mijn stijl. Net zoals ik nooit van die stoere veterlaarzen zou dragen maar dat heeft ook niets met leeftijd te maken.
SallySpectra* schreef:
31-01-2020 14:21
Welnee. Doe toch niet of je de wijsheid in pacht hebt.
Dan niet.
Ik val in de genoemde leeftijdscategorie.

Vind zelf niet meer dezelfde dingen leuk als tien of twintig jaar geleden. Heeft niet te maken met wel of niet kunnen maar met een ander zelfbeeld, bepaalde levenservaring, praktische wijsheid. En natuurlijk met veranderde omstandigheden.
Ik kies nu nog meer voor praktisch en comfortabel en geef er als ik zin heb een twist aan. Ik ben ervan overtuigd dat mijn kledingkeuze weleens een wenkbrauw doet optrekken her of der. Ik geef er alleen geen klap meer om. Ik voel me helemaal mezelf en helemaal lekker in wat ik draag - en kleding waarbij dit niet (meer) het geval is, die doe ik weg & koop ik niet meer.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
31-01-2020 09:05
maar er zijn ook kledingstukken die ik boven (of ander) een bepaalde maat ook niet meer geschikt vind, dat is vaker doorslaggevend dan leeftijd

Ik vind de vorm van het lichaam doorslaggevend.

Toen mijn dochter een jaar of tien was, was het op haar school hip om een korte broek te dragen met een maillot of legging eronder. En Lon wilde dat ook. Ze is lang en slank en heeft belachelijk lange benen. Ze heeft het een keer geprobeerd, keek in de spiegel, trok het weer uit en zei simpelweg: dit zijn niet mijn kleren.

En daarmee zei ze eigenlijk alles. Mijn buurvrouw heeft dezelfde maten als ik. Maar ze is een heel ander type. Kleding die bij haar geweldig staat, daar kan ik echt niet mee over straat. En andersom geldt hetzelfde.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
MrsEklund schreef:
31-01-2020 16:54
Voor een ander gaan bepalen wat niet kan, dat kan echt niet, ongeacht hoe oud je bent. Je hoeft echt niet overal wat van te vinden.
Dit. Hoewel dit topic vooral bedoeld is om eigen onzekerheden te ventileren. Prima.
Alle reacties Link kopieren
Ceylon schreef:
01-02-2020 10:33
Ik vind de vorm van het lichaam doorslaggevend.

Toen mijn dochter een jaar of tien was, was het op haar school hip om een korte broek te dragen met een maillot of legging eronder. En Lon wilde dat ook. Ze is lang en slank en heeft belachelijk lange benen. Ze heeft het een keer geprobeerd, keek in de spiegel, trok het weer uit en zei simpelweg: dit zijn niet mijn kleren.

En daarmee zei ze eigenlijk alles. Mijn buurvrouw heeft dezelfde maten als ik. Maar ze is een heel ander type. Kleding die bij haar geweldig staat, daar kan ik echt niet mee over straat. En andersom geldt hetzelfde.
Klopt. Een vriendin van mij ziet er altijd Superleuk en hip uit in een jurkje met lang vest erover en enkellaarsjes. Als ik in haar kleren zou lopen, zou ik eruit zien als Tante Sidonia.
pamelacourson schreef:
01-02-2020 10:39
Als ik in haar kleren zou lopen, zou ik eruit zien als Tante Sidonia.
Leuke vrouw. Goeie herinneringen aan.
Alle reacties Link kopieren
snug schreef:
01-02-2020 10:41
Leuke vrouw. Goeie herinneringen aan.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik zie vaak beelden van Nikkie Plessen en Bridget Maasland voorbijkomen. Niets mis met het uiterlijk van deze vrouwen, maar jongens jongens, wat kleden zij zich ‘Hotter than my daughter’. Die kledingstijl kan écht écht écht niet. Wel voor hun figuren, maar niet voor hun leeftijd. Zij noemen het mode denk ik. Ik noem het vooral gruwelijk. Ik snap niet waarom ze zich niet wat stijlvoller kleden. Het ziet er zo ontzettend goedkoop uit.
Nikkie en haar kledingmerk is mijn smaak niet, maar het kind is 34 en petite. Wat mij betreft kan ze dragen wat ze wil, ik vind haar er niet te oud voor.
Alle reacties Link kopieren
Ammiedammie schreef:
06-02-2020 08:39
Ik zie vaak beelden van Nikkie Plessen en Bridget Maasland voorbijkomen. Niets mis met het uiterlijk van deze vrouwen, maar jongens jongens, wat kleden zij zich ‘Hotter than my daughter’. Die kledingstijl kan écht écht écht niet. Wel voor hun figuren, maar niet voor hun leeftijd. Zij noemen het mode denk ik. Ik noem het vooral gruwelijk. Ik snap niet waarom ze zich niet wat stijlvoller kleden. Het ziet er zo ontzettend goedkoop uit.
Foto's?
Alle reacties Link kopieren
Ammiedammie schreef:
06-02-2020 08:39
Ik zie vaak beelden van Nikkie Plessen en Bridget Maasland voorbijkomen. Niets mis met het uiterlijk van deze vrouwen, maar jongens jongens, wat kleden zij zich ‘Hotter than my daughter’. Die kledingstijl kan écht écht écht niet. Wel voor hun figuren, maar niet voor hun leeftijd. Zij noemen het mode denk ik. Ik noem het vooral gruwelijk. Ik snap niet waarom ze zich niet wat stijlvoller kleden. Het ziet er zo ontzettend goedkoop uit.
Ik vind het ook niet mooi, vooral Nikkie niet, maar dat heeft niks met leeftijd te maken.
Alle reacties Link kopieren
rumforviva schreef:
06-02-2020 09:00
Nikkie en haar kledingmerk is mijn smaak niet, maar het kind is 34 en petite. Wat mij betreft kan ze dragen wat ze wil, ik vind haar er niet te oud voor.
34 vind ik best oud voor kleding die bedoeld is voor de doelgroep 16- tot 20-jarigen.
En dat ze petite is zegt niets, want dan hoeft ze toch ook niet te gaan lopen in een Onesie met konijnenoren of een zwarte dikke legging met beestjes erop die je bij kinderen aantrekt?
Ammiedammie schreef:
06-02-2020 15:08
34 vind ik best oud voor kleding die bedoeld is voor de doelgroep 16- tot 20-jarigen.
En dat ze petite is zegt niets, want dan hoeft ze toch ook niet te gaan lopen in een Onesie met konijnenoren of een zwarte dikke legging met beestjes erop die je bij kinderen aantrekt?
Heb je er last van als ze het wel doet?
Daveotion schreef:
06-02-2020 11:57
Foto's?
Nou, dit soort dingen bijvoorbeeld.
Hoe goed je figuur ook is, dat ziet er toch niet meer uit als je boven de 23 bent of zo?

Afbeelding
Brrr.....echt geen gezicht.

Inderdaad.... te korte en strakke rokjes, croptops......
Voor mij ongeacht leeftijd ook liever geen dierenprints.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven