Mode & Beauty alle pijlers

35-45jr, wat kan echt niet meer..?

31-01-2020 08:56 329 berichten
Alle reacties Link kopieren
Croptops 🧐🤪
Minirok 🤔
Fluoriserend shirt....🤯

Nee maar ik merk wel dat nu ik in het bovenstaande hokje val ik sommige kleding gewoon niet meer aan kan doen zonder enige vorm van gêne.
Hoe zit het met jullie?
Andere leeftijden mogen natuurlijk ook reageren. :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
31-01-2020 10:08
Dat laatste hoeft pas vanaf je veertigste toch?
Neeejoh, tussen 40 en 50 is grijs haar slonzig. Daarna kan het heel stijlvol zijn.

Ik leer echt dagelijks bij op het forum!
Later is nu
SallySpectra* schreef:
31-01-2020 10:11
Mijn smaak verandert, maar ik vind niets ‘niet meer kunnen’ vanwege mijn leeftijd. Dat vind ik echt een heel beperkende en benauwende gedachte. En ik kan me nu veel meer veroorloven (financieel gezien) dan toen ik 20 was.

Ik krijg trouwens vaak complimenten over mijn wat uitgesproken kledingsmaak. Die is niet extreem overigens, maar als ik hier zo lees wel aardig excentriek en ordinair.

:flirting:

Niets mis met exentriek en ordinair!
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
31-01-2020 10:22
Maar wat als dát nou hun eigen expressie is?
Dan doen ze dat lekker maar dan vind ik hun expressie heel lelijk. :proud:
Alle reacties Link kopieren
*TanteSjaan* schreef:
31-01-2020 10:23
Dat snap ik ook niet. Wat is er mis met een oud, rimpelig vel? Ik ben echt van plan om later als oud velletje gewoon nog shirts/jurken zonder mouwen te dragen. Zwaaien met die kipfilets!
:hello:

Dat doe ik al :proud:
Later is nu
AnAppleADay schreef:
31-01-2020 10:24
Dan doen ze dat lekker maar dan vind ik hun expressie heel lelijk. :proud:
Daar is niets mis mee. Ik vind ook niet alle stijlen mooi en ga ervan uit dat iemand die ik niet leuk gekleed vind gaan mij er ook niet leuk uit vindt zien. Niets mis mee. Net als dat je niet iedereen aardig, leuk of bijzonder hoeft te vinden.
Dreamer schreef:
31-01-2020 10:27
:hello:

Dat doe ik al :proud:
You go girl! :yes:
Alle reacties Link kopieren
croptops kunnen prima bij een highwaist broek
fluoriserende shirts onder bijv een blazer
kort rokje met hoge laarzen, kan ook nog. mits je het figuur er voor hebt.
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
31-01-2020 09:11
Ik ben 47 en draag wat mij goed staat.
Ben al dik en erg (overdreven) curvy. Dus een wijdere crop top met een mom jeans staat juist wel leuk.
Korte rok tot de knie ook, langer doet niks voor me, tenzij 's zomers dunne stof en dan heel lang.
Strak met pofmouwtjes ook een hit.
Ja dan zie je dat ik grote borsten heb en een buik maar die zie je altijd wel, zolang het niet extra benadrukt wordt vind ik het best.
Ik heb geen zin om als een bejaarde door het leven te moeten in onflatteuze kleding, dat past niet bij me.
Al pas ik wonderbaarlijk goed in bepaalde funky jurkjes van bejaarden uit de jaren 90 :rofl:..

Gelijk heb je leven en laten leven.
En je bent zeker geen bejaarden.
:rofl:
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Ik heb toevallig gisteren een aantal kortere truitjes weggegooid. Vond het moeilijk, maar zal ze toch niet meer dragen.
Waren geen crops, maar toch wel korter dan normaal. Vind het overigens wel heel leuk staan op joggingbroeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Spaanse collega, ze is 52. Koopt kleding in alle kleuren van de regenboog in de tweedehandswinkels, doet niet aan makeup of huidverzorging en haar haar is nu bijna volledig grijs, en dat grijs heeft ze momenteel ook nog eens blauw geverfd.

Toevallig zat ik vanmorgen over haar te roddelen praten met een andere collega. We waren het er allebei over eens dat ze er altijd zo gaaf uitziet met zo'n geweldige stijl.
Hoe ouder ze wordt, hoe beter ze eruit gaat zien. Ik mocht willen dat ik zo zelfverzekerd was over mijn ouder-worden.
Alle reacties Link kopieren
45 plussers die nog gaan shoppen bij Newyorker, La Chica, dat kan echt niet meer.

Uggs,afschuwelijke sloffen not done koop echte schoenen in plaats van halfgare doorgezakte dingen.

Nike sneakers met z’n luchtbel-No!
Uggs-no.
Bondkraagjes -no.
Te strakke leggings te dikke poten no.
Gezette vrouwen in een t-shirt achtige Jurk geen gezicht-no.

Ik stoor me meer aan de doelgroep die 40 plus is en zich helaas niet decent kleed maar gewoon klakkeloos de mode overneemt van dochter of nichtje.
En dan samen als tweelingen over straat gaan.

Het is niet zozeer de kleding wat soms echt niet kan maar ook de accessories, tassen of Make up!

:rofl: :rofl:
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, ik ben 39 en draag gewoon korte rokjes met een goede panty. Ben trots op mijn benen. Blote buik dingen sla ik wel over. Net als shirts met teksten zoals "Bitch" en "Fuck" of "OMG" of dat soort gedoe.

Ik ben wel fan van de mum-skinny of wortel met hoge taille, strakke shirts doe ik ook gewoon en ik hou van de foute Versaceblousentrend. En jassen, ik ben dol op jassen. Van biker tot foute jaren 80 ski-jas.
Verder denk ik dat ik wel 20 paar Nikes heb in alle soorten en maten. Van Air Max tot Max720/270 en AirForce One. Ik draag juist weer geen pumps ofzo.

Sweaters heb ik ook heel veel, maar dan wel met gave kleuren of prints. Of een regenboog.
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
31-01-2020 10:23
Ik vind mijn generatie er eigenlijk veel beter uitzien dan de huidige jeugd. Zowel qua fysiek als smaak
Pejeka???
wat doe je met Meds?
Alle reacties Link kopieren
En mijn beginnende, zilveren lokken laat ik extreem platina-highlighten, ik gebruik graag Bondisands voor een lekker kleurtje en draag geen sieraden.
Ik heb welgeteld 1 tasje en verder een roze rugzak van Eastpak voor mijn werk-kleding.
Ik weet hoe oud ik ben, voel mij ook zo, maar ik trek gewoon aan wat ik mooi vind en waar ik mij lekker in voel.
Alle reacties Link kopieren
En ik geef het gelijk toe; ik sport en doe veel aan mijn lichaam om een figuur te behouden dat in bepaalde kleding past. Het is niet anders. Ik ben wel ijdel.
35-45jr, wat kan echt niet meer..?


Bekrompen denken, je zou denken dat je dan wel iets geleerd hebt ondertussen.

Echt zo moe van dit soort naar geleuter.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
31-01-2020 10:11
Mijn smaak verandert, maar ik vind niets ‘niet meer kunnen’ vanwege mijn leeftijd. Dat vind ik echt een heel beperkende en benauwende gedachte. En ik kan me nu veel meer veroorloven (financieel gezien) dan toen ik 20 was.

Ik krijg trouwens vaak complimenten over mijn wat uitgesproken kledingsmaak. Die is niet extreem overigens, maar als ik hier zo lees wel aardig excentriek en ordinair.
Ik val waarschijnlijk ook in de categorie excentriek en ordinair :yes:

Ik houd van felle kleuren, drukke prints en dierenprints, draag graag (korte) jurkjes en rokjes.

Mijn garderobe is wel behoorlijk aangepast de laatste jaren omdat ik kinderen heb gekregen en dan zijn hakken niet handig meer en een hoop jurkjes zijn niet zo geschikt voor borstvoeding, dus praktisch is een grotere rol gaan spelen. Maar ik heb nog steeds een heel duidelijk eigen stijltje.
Olina schreef:
31-01-2020 11:02
45 plussers die nog gaan shoppen bij Newyorker, La Chica, dat kan echt niet meer.

Uggs,afschuwelijke sloffen not done koop echte schoenen in plaats van halfgare doorgezakte dingen.

Nike sneakers met z’n luchtbel-No!
Uggs-no.
Bondkraagjes -no.
Te strakke leggings te dikke poten no.
Gezette vrouwen in een t-shirt achtige Jurk geen gezicht-no.

Ik stoor me meer aan de doelgroep die 40 plus is en zich helaas niet decent kleed maar gewoon klakkeloos de mode overneemt van dochter of nichtje.
En dan samen als tweelingen over straat gaan.

Het is niet zozeer de kleding wat soms echt niet kan maar ook de accessories, tassen of Make up!

:rofl: :rofl:
Slechte zinsbouw en spelfouten vind ik pas echt een ontzettende afknapper.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
31-01-2020 11:19
Slechte zinsbouw en spelfouten vind ik pas echt een ontzettende afknapper.
Het bijbehorende gedachtengoed kleedt ook niet echt af, hè?
Alle reacties Link kopieren
Even benieuwd welke merken jullie dagen boven de 40? En hoeveel cm boven de knie mag als we het hebben over jurkjes/rokken? Ik heb redelijk lange benen dus leuke jurken die volgens omschrijving op de knie vallen vallen bij mij ca 3 vingers er boven.
cappi schreef:
31-01-2020 11:23
Even benieuwd welke merken jullie dagen boven de 40? En hoeveel cm boven de knie mag als we het hebben over jurkjes/rokken? Ik heb redelijk lange benen dus leuke jurken die volgens omschrijving op de knie vallen vallen bij mij ca 3 vingers er boven.
Geen probleem zolang je de string niet ziet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 37, maar getraind lichaam dus geen overgewicht, ik draag rokken liefst net voorbij de knie vindt ik gewoon een mooier model, verder houd ik van maxi rokken jurken in de zomer ik draag nog wel shorts maar niet uber kort onder mijn bil gewoon op de bovenbeen.
Alle reacties Link kopieren
cappi schreef:
31-01-2020 11:23
Even benieuwd welke merken jullie dagen boven de 40? En hoeveel cm boven de knie mag als we het hebben over jurkjes/rokken? Ik heb redelijk lange benen dus leuke jurken die volgens omschrijving op de knie vallen vallen bij mij ca 3 vingers er boven.
Ik heb ook hele lange bovenbenen. Als je er al regels aan zou willen verbinden, zegt de afstand rok-knie minder over de lengte dan de afstand rok-kruis.
Alle reacties Link kopieren
Olina schreef:
31-01-2020 11:02


Uggs,afschuwelijke sloffen not done koop echte schoenen in plaats van halfgare doorgezakte dingen.

Nike sneakers met z’n luchtbel-No!
Uggs-no.
Bondkraagjes -no.
Te strakke leggings te dikke poten no.
Gezette vrouwen in een t-shirt achtige Jurk geen gezicht-no.



:rofl: :rofl:
Maar dat staat bij niemand mooi, ongeacht leeftijd. Net zoals als je heel petite bent en je draagt oversized jurkjes, gevalletje wandelende tent.
Maar alsnog is het niet aan mij wat écht niet meer kan en wat wél kan. Iedereen moet dragen waar ie zich fijn in voelt. Als een volwassen vent met een sesamstraat t-shirt rond loopt moet hij dat lekker weten. Vind ik het mooi? Neuh. Kan het hem wat schelen of ik het mooi vind? Waarschijnlijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Th∅rdis schreef:
31-01-2020 10:11
Ah thanks.

en altijd een matchend jasje voor de hond.
:proud: Leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven