Mode & Beauty alle pijlers

Badjas gezocht

16-04-2021 12:32 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar een nieuwe badjas en kan wel wat hulp gebruiken. Nu heb ik er een van fleece, maar dat is niet altijd lekker als het warm is in de zomer en in de sauna (plakt snel dan). In de winter is het wel heerlijk warm en zacht. Ik twijfel dus vooral over de stof, want mijn zoon heeft een hele zware badstof/katoenen badjas en die is na een jaar al best stug geworden. Dus wat is handig?

Daarnaast moet hij ook nog lekker lang zijn (over de knie, dus ongeveer 120cm) en het liefst een capuchon hebben. Een leuk kleurtje (niet blauw of wit) is ook nog mooi meegenomen. Budget max 100 euro in maat M. Wie heeft een goede tip voor een fijne badjas?

 
Alle reacties Link kopieren
Voor dat budget zou ik misschien dan wel in meerdere investeren ;)

Ik woon in mijn badjas, maar mijn winter/huis badjas is er een van de Hema die al sinds mijn studententijd meegaat, volgens mij wel een soort badstof (of wellicht is het een soort fleecemix), maar altijd zacht gebleven. Voor de sauna heb ik er een van stugger badstof ivm het plakken inderdaad.

Voor de zomer heb ik dan weer een dunnetje, meer kimono-achtig ding. Alledrie lukt misschien weer niet binnen het budget maar het is even een denkrichting ;)
Ik heb een lange badstoffen met kapuchon van Otto. 80% katoen.
https://www.otto.nl/p/10097690295/dames ... 0&qc=dames

Ze hebben best wat keuze in katoen (even aanklikken want helaas niet op te selecteren)
https://www.otto.nl/zoeken/?qc=&q=alle+badjassen

(en voor de zomer een kortere met korte mouwen van Hema)
Ik heb ooit een katoenen in leuk kleurtje met capuchon bij de hema gekocht, maar draag er alleen een in de sauna.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er meerdere:

Een fleece van de primark voor de winter, deze is heerlijk zacht en blijft mooi.

Daarbij een lange satijnen voor de zomer. Die heb ik al 20 jaar en blijft mooi. Helaas kan ik iets soortgelijks niet meer vinden in de winkels voor een redelijke prijs. Tegenwoordig is satijn een soort hard plastic of heul duur.

Onlangs een lange en dunne nieuwe gekregen van Essenza (€130). Schitterend met een bloemenprint op de rug. Maar na 2x wassen is hij al aan het pillen en vaal en ik strijk me er een ongeluk op.

Ik zou als ik jou was ook voor meerdere gaan voor wat minder geld. En als het dan op is vervang je hem. Of als hij direct erg goed bevalt koop je een reserve.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eentje van dubbele fleece met capuchon voor in de winter en een kimono van katoensatijn voor in de zomer.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Wat een fijne tip, echt nog nooit over nagedacht om er meerdere te nemen voor verschillende doeleinden. Dat is eigenlijk best logisch!

Ik had al bij de Hema gekeken maar vond het aanbod nogal tegenvallen eerlijk gezegd. Die van Otto ziet er ook leuk uit. Ik had net zelf deze op het oog https://www.wehkamp.nl/pastunette-badst ... duct_image. Die heeft alleen geen capuchon. Maar ga nu nog even door zoeken naar alternatieven om er 2 te nemen!
chrissiefur wijzigde dit bericht op 16-04-2021 13:10
3.42% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
https://www.wehkamp.nl/vandyck-badstof- ... lsrc=aw.ds
Ik kan me nooit voorstellen dat je een badjas draagt ergens anders dan de sauna :hihi:
Chrissiefur schreef:
16-04-2021 13:10
Wat een fijne tip, echt nog nooit over nagedacht om er meerdere te nemen voor verschillende doeleinden. Dat is eigenlijk best logisch!

Ik had al bij de Hema gekeken maar vond het aanbod nogal tegenvallen eerlijk gezegd. Die van Otto ziet er ook leuk uit. Ik had net zelf deze op het oog https://www.wehkamp.nl/pastunette-badst ... duct_image. Die heeft alleen geen capuchon. Maar ga nu nog even door zoeken naar alternatieven om er 2 te nemen!

Mooi! maar dat is wel een warme dikke. 53% katoen/47 % polyester.

Die van Otto heb ik trouwens al een jaar of 2 (ze hadden meerdere kleuren ooit en ik heb een aquablauwe)
Blijft mooi in de was én in de droger.
LīlyRose schreef:
16-04-2021 13:12
Ik kan me nooit voorstellen dat je een badjas draagt ergens anders dan de sauna :hihi:

Ik ook niet.

Maar ik heb een paar keer een fleece badjas aangehad naar de suana. Bahbahbah.
Blij met mijn 2 katoenen nu.
PoezzinBoots schreef:
16-04-2021 13:13
Ik ook niet.

Maar ik heb een paar keer een fleece badjas aangehad naar de suana. Bahbahbah.
Blij met mijn 2 katoenen nu.
Daarom heb ik dus ook alleen een katoenen ;)
Ik wil nog wel een keer een iets kortere met een rits. Vooral voor in de sauna lijkt me dat fijn.

Zoiets:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er 1 met een rits, ideaal!! Ooit bij Hunkemöller gekocht, maar dat is lang geleden. Ik vind het fijn dat hij goed dicht blijft zitten.

Mijn fijnste badjas komt uit Amerika. Binnenkant badstof, buitenkant gladde maar hele zachte stof. Je kreeg er 1 te leen in het hotel, omdat het toilet op de veranda buiten zat :mrgreen: badjas kon toen niet in mijn koffer erbij. 2 Jaar later dacht ik er nog steeds aan en hebben ze er 1 opgestuurd! Heel duur, maar hij zit zo lekker! :heart:
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
16-04-2021 13:15
Ik wil nog wel een keer een iets kortere met een rits. Vooral voor in de sauna lijkt me dat fijn.

Maar als je dan op een bank in de rustruimte gaat zitten/hangen, dan moet je zo opletten dat je geen inkijkt hebt.
Ik vind daarom een wat langere fijner.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
16-04-2021 13:28
Maar als je dan op een bank in de rustruimte gaat zitten/hangen, dan moet je zo opletten dat je geen inkijkt hebt.
Ik vind daarom een wat langere fijner.
Ik ben niet zo groot en ik zit nooit met mijn benen uit elkaar. Ik heb nu ook een korte maar dan met een koordsluiting.
Alle reacties Link kopieren
himalaya schreef:
16-04-2021 13:28
Maar als je dan op een bank in de rustruimte gaat zitten/hangen, dan moet je zo opletten dat je geen inkijkt hebt.
Ik vind daarom een wat langere fijner.

Maar de rest van de dag kan iedereen dat toch ook al overal zien in de andere ruimtes? Of denk ik weer te makkelijk ;)
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
16-04-2021 13:12
Ik kan me nooit voorstellen dat je een badjas draagt ergens anders dan de sauna :hihi:
Elke dag, ik ontbijt er in anders heb ik het meteen koud.
LīlyRose schreef:
16-04-2021 13:12
Ik kan me nooit voorstellen dat je een badjas draagt ergens anders dan de sauna :hihi:

Ziekenhuis.

Thuis draag ik een joggingpak als "net uit bed kleding".
Alle reacties Link kopieren
PoezzinBoots schreef:
16-04-2021 13:12
Mooi! maar dat is wel een warme dikke. 53% katoen/47 % polyester.

Die van Otto heb ik trouwens al een jaar of 2 (ze hadden meerdere kleuren ooit en ik heb een aquablauwe)
Blijft mooi in de was én in de droger.
Hij staat op het lijstje! Maar 220 leek me misschien wat dun. Ik heb er ook al van 400 voorbij zien komen. Of valt het jou wel mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook meerdere: fleece voor de winter voor thuis, een badstof voor de sauna, een dunne met korte mouwen voor de zomer voor thuis en een katoenen voor de zomer voor de sauna.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
LīlyRose schreef:
16-04-2021 13:12
Ik kan me nooit voorstellen dat je een badjas draagt ergens anders dan de sauna :hihi:
Ik ook bijna elke dag wel een keer! Vooral net uit bed omdat ik het anders koud heb.
Alle reacties Link kopieren
Patatje15 schreef:
16-04-2021 13:32
Maar de rest van de dag kan iedereen dat toch ook al overal zien in de andere ruimtes? Of denk ik weer te makkelijk ;)

Ik vind het nog wel een verschil of ik in de sauna loop/zit (en nee, dan zit ik niet met mijn benen wijd) of wat onderuitgezakt of met mijn benen opgetrokken op een bank. Dan vind ik (IK hè :) ) het fijner om een wat langere badjas te hebben, zodat ik niet hoef na te denken of mijn onderlijf wel bedekt is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Is een rits trouwens niet heel koud en irritant op blote huid? Deze ziet er zo heerlijk warm uit voor van de winter, maar ik dacht juist dat de rits dan niet zo fijn zou zijn https://www.wehkamp.nl/vandyck-fleece-b ... ze-428756/
Mijn badjas is fleece van buiten, maar katoen van binnen. Ideaal! Lekker fluffy maar toch goed drogend voor in de sauna.

Het merk is De Witte Lietaer. Weet niet wat ie kostte. Heb 'm van 'Sinterklaas' gekregen. Gekocht in een textielzaakje in het dorp.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven