Mode & Beauty alle pijlers

Begonnen met Curly Girl methode. Wie ook?

03-08-2019 16:49 3273 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat ik eerst even een background verhaaltje typen.
Mijn haar is al zolang ik het me kan herinneren droog en pluizig. Om sommige dagen leek het serieus op een suikerspin zo pluizig was het.

Een paar maanden geleden kwam ik op een site terecht waar de Curly Girl methode besproken werd. Ik las het en ik zag het licht. Dit zou weleens de oplossing kunnen zijn voor mijn pluizenbol!

Nu wat maandjes later is mijn haar gezonder dan ooit. Het pluist heel middelmatig, niks meer wat het eerst was. Ik heb nu krullen en grove slagen (ik wist dat ik dat had, maar door de droogte en stugheid kwam het er niet uit). Kortom, ik ben superduper blij met mijn haar en ga zeker nog wel even door met de methode.

Nog meer dames die er mee bezig zijn?
Alle reacties Link kopieren
Dé oplossing is er niet. Toen ik nog op Facebook zat las ik mee in die groepen. Daar zaten mensen tussen die volgens mij echt alle CG producten in huis hadden... en nog steeds op zoek naar hét wondermiddel.
Hier ook vettige haren van de leave in. Gebruik nu crème (boucleme). Daarmee heb ik dat vettige effect niet.

De burt’s bees shampoo is een blijvertje hoor voor mijn dochters. Ze vinden het ook heel lekker ruiken. Klitten zijn echt minder en hun haren zijn superzacht.

Ik heb mijn devacurl producten binnen. Had een miniflesje gel besteld, maar een grote ontvangen :cheer2:
De conditioner is heel erg fijn, qua cremigheid en slip te vergelijken met de aura botanica (alleen dan met proteïne). De gel weet ik nog niet helemaal. Denk dat ik in eerste instantie teveel gebruikt heb. De mister right spray is wel erg fijn, ruikt ook heerlijk naar lavendel. De andere producten vind ik een beetje een kauwgomballengeur hebben. Niet vies maar ook niet dat ik er nou de hele dag met mijn neus boven wil hangen.
Maar goed, denk dat mijn haar proteïne nodig had want het zit nu weer echt veel beter. Èn mijn haar zat dus veel beter zonder stylingproducten (alleen cowash, conditioner en crème). Ben met nat haar gaan slapen en vanmorgen wat mister right erin gesprayd en daarna wat gel (devacurl en lijnzaad) erin. Zit echt veel beter en nagenoeg geen pluis.
Alle reacties Link kopieren
Hier dag 3 zonder refresh. Krullen zitten nog goed.
Heb wel met zo'n satijnen ding op mijn hoofd geslapen. Zeer charmant :P
Alle reacties Link kopieren
deze week voelde ik me nog niets lekker en mijn haar deed mee. Alle krul lijkt wel verdwenen, het is echt niets meer. ik heb het net eens op een rijtje gezet en bedacht wat ik kan/moet veranderen. Ik wil al een tijdje nog wat spullen kopen maar moet toch de knoop nu door gaan hakken.

Kunnen jullie met me meedenken? ik heb hoge porositeit, lage elasticiteit, fijn maar veel haar, en verf de uitgroei van mijn haar om de vijf weken. Veel pluis, telkens minder krul.

- shampoo - ik heb camille rose, is wat mij betreft prima
- co-wash - ik heb as i am, ben ik tevreden mee maar zou graag iets anders willen proberen. Ik wil graag boucleme maar voor waves (die ik heb) wordt de blauwe fles aangeraden terwijl dat shampoo is.... de groene volgens mij co-wash is. klopt dat?
- conditioner: novex. gebruik ik niet vaak maar is ok.
- deepco: ik heb die van As I am en de garnier aloe vera maar die zijn zonder proteïne. Ik heb ook de banaan variant die zonder proteine is, maar kan reageren als met proteine. volgens mij moet ik een goede deepco met proteine kopen. Ik twijfel welke, de paarse boucleme? de blueberry bliss? Aura botanica is volgens mij zonder proteine?
- leave- in: ik heb novex en kinky curly. voor mijn gevoel doet het niets. ik zit er aan te denken om de crème van boucleme te kopen..?
- styling: ik heb camille rose gel en criee-gel en overweeg om de gele boucleme er bij te kopen omdat de paarse uitverkocht lijkt.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Hi Gruffalo,

Wanneer heb je voor het laatst een 'final wash' gedaan? Ik gebruik de Europrofit ongeveer eens per maand, gewoon als 'reset'. Dat bevalt mij goed.

Co-wash: ik heb die As I am ook en vond em heel fijn in het begin maar op een gegeven moment werd mijn haar er 'zwaar' van en ben ik overgestapt op de groene Boucleme. Die heeft veel minder 'slip' dan de As I Am maar mijn haar wordt er niet zo zwaar van. De blauwe Boucleme is inderdaad meer een shampoo. Ik gebruik em nog wel maar ga em niet vervangen. Het is een raar goedje. Heel dun en ik heb er veel van nodig.

Conditioner: ik ben heel blij met de Aura Botanica.

Deepco: ik heb een tijdje de kokosboost gebruikt maar samen met de As I Am was het denk ik overload. Ik kreeg er slap haar van. Ik gebruik nu SheaMoisture Fruit Renewal (of zo) en daar zit proteine in. Ik ben er niet laaiend enthousiast over maar het is het enige product met proteine. Ik meng em met de Aura, gewoon omdat die zo lekker is en lekker ruikt. In de Aura zit geen proteine inderdaad.

Het lijkt erop dat jouw haar ook wel baat kan hebben bij een proteine treatment.

Leave in: ik gebruikte de Blueberry bliss maar mijn haar werd daar vettig van. Ik gebruik nu Boucleme creme. Ben daar erg tevreden over.

Styling: ik gebruik de gele Boucleme gel. Erg tevreden over... maar... moet zeggen dat ik de afgelopen week geen gel gebruikt heb omdat het zo lang duurt voordat mijn haar droog is. Alleen creme en mijn haar zit prima. Krullen iets minder gedefinieerd maar mijn haar is zacht en voelt goed.

Een klein beetje Aveda spray (Texture Tonic heb ik nu) om wat volume bij de aanzet te geven.
Alle reacties Link kopieren
fretra schreef:
18-10-2019 10:29
Hier dag 3 zonder refresh. Krullen zitten nog goed.
Heb wel met zo'n satijnen ding op mijn hoofd geslapen. Zeer charmant :P
De Curly Girl methode, ook wel genoemd de Single Girl methode :biggrin:
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
18-10-2019 12:40
De Curly Girl methode, ook wel genoemd de Single Girl methode :biggrin:
:applause: inderdaad, echt niet charmant ;-D maar het gaat om de krul!


Bedankt voor je info ladyday! Op basis daarvan heb ik net de knoop doorgehakt en een order geplaatst: boucleme cleanser (groen), gel en cream. met mooie korting bij lookfantastic dus ben helemaal blij. Het masker was daar sowieso niet te krijgen. Daar twijfel ik nog wat over. Ik heb van shea moisture een shampoo en conditioner van fruit superfruit 10 in 1, beide met proteïne dus ik gebruik ze niet heel vaak. maar ben er zeker ook niet erg gelukkig mee. Ik heb ze gister nog gebruikt omdat ik zelf dacht dat ik proteïne nodig had. maar ik vind het geen fijn spul. Ligt waarschijnlijk ook wel aan mijn haar, maar het weerhoud me om er meer van te kopen. dus nog ff verder zoeken naar een deepco of toch misschien die boucleme kopen :-)
Wat betreft een final wash, dat heb ik vorige week nog gedaan nadat ik het had laten verven. dus build up kan het ook niet zijn helaas.
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Gruffalo, ik vind Boucleme in het algemeen erg fijn. Ik moest even door de geur heen van het spul (ruikt citroenig, anti-mug -- althans de co-wash en de gel, de creme vind ik wel lekker ruiken) maar behalve de blauwe cleanser ben ik tevreden met alles. Oh, die olie van Boucleme -- daar heeft niemand het over. Die is zoooo lekker. Ruikt heerlijk en maakt mijn haar totaal niet vet. Ik masseer er mijn hoofhuid wel eens mee voordat ik ga wassen met shampoo (als een pre-poo) en ik gebruik het ook om de cast mee uit te knijpen. Ook heel lekker zacht voor de handen :)

De co-wash van Boucleme vind ik helemaal prima. Je moet wel even je best doen om alles op je hoofdhuid te krijgen want het schuimt totaal niet maar in tegenstelling tot de As I Am maakt het mijn haar niet zwaar en slap.

Ik heb datzelfde SheaMoisture masker. Ik vind er niet zo heel veel van. Als ik weer een nieuwe nodig heb ga ik wel een andere proberen - misschien wel de Boucleme.

Gisteravond heb ik mijn haar geverfd. Er kwam zoveel grijs doorheen. Normaal gesproken gebruik in Naturtint maar ik had nu Hair Wonder die op de leave-in na ook nog eens CG is. Het voelde best touwig daarna terwijl ik dat normaal gesproken nooit heb na het verven. Gisteravond Olaplex er in gedaan en ik was te moe om in te laten trekken en dan nog uit te spoelen dus ben gewoon gaan slapen. Vanochtend deepco gedaan, creme erin en laten drogen. Het zit toch echt wel prima. Ik denk dat ik de gel bewaar voor als ik een keer echt mooie krullen wil en tijd heb om te drogen/diffusen.
Alle reacties Link kopieren
Wat bij mij wel werkt gruffalo is om gel met proteïne te gebruiken, als ik onder de douche na het hele riedeltje merk dat mijn haar heel zacht en slap is eindig ik met Bounce Curl gel, dat geeft mijn haar body.
Maar mijn toppertje blijft nog steeds de paarse Bouclème gel voor de zonder - proteïne dagen :heart:

Dat 10 in 1 spul van Shea vind ik ook maar niks. Trouwens, eigenlijk niks van Shea is wauw. Dat is een merk waar ik in de toekomst niets meer van ga bestellen.

Mijn volgende aankoop zal denk ik de Bouclème crème worden, ben zó nieuwsgierig naar het effect zonder gel.
Alle reacties Link kopieren
Gruffalo, ik heb de blue berry bliss deepco, maar vind het niet echt iets toevoegen. Ik weet niet of een deepco echt veel verschil zou moeten maken, maar van deze wordt mijn haar best slap. Terwijl het het enige ding met proteine is dat ik gebruik (dus een proteine overload kan het niet zijn). Ik lees dat je hem niet besteld hebt, maar ik zou hem dus ook niet aanraden.

De groene boucleme daarentegen is voor mijn waves echt heerlijk. Ik mag hem van mezelf niet elke keer gebruiken, omdat het duur is en best snel erdoor gaat. Maar het werkt heel goed voor mooie slag en glans! Wat betreft geur ben ik het eens met lady day. Dat vind ik wel heel jammer hoor. Ik hou van lekker geurende dingen in de douche, maar van deze geur word ik niet blij.
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik verder wel tevreden ben over Boucleme is de geur me minder tegen gaan staan maar als ik dan bijvoorbeeld de Aura Botanica gebruik.... daar word ik zo ontzettend blij van. Het ruikt heerlijk!

Aveda heeft ook een co-wash in de Be Curly lijn. Die ga ik proberen als mijn Boucleme op is. Ik heb jarenlang Aveda producten gebruikt, ook omdat alles zo lekker ruikt. Beetje kruidig en houtig.

Die Blueberry Bliss is wat dat betreft ook geen hit voor mij... dat ruikt naar van die kauwgomballen. Vreselijk.
Alle reacties Link kopieren
Even delen hoor. Ik ben vanochtend bij de kapper geweest. Alleen gekleurd, niet geknipt.

Mijn kapper was stomverbaasd over mijn krullen. Volgens hem voelen ze veel steviger. Hij riep er zelfs een collega bij die mij ook wel eens knipt hahaha.

Mijn uitgroei was 2 cm.... behoorlijk voor 4 weken.

Hij heeft op mijn verzoek geen producten in mn haar gedaan, en ook nu vallen ze prima.
Alle reacties Link kopieren
wat fijn pimpelmees! bewijs dat je goed bezig bent! ik heb een paar pagina's terug gezocht maar kan het niet vinden: welke producten gebruik je?

ik vind de geur van Camille Rose fijn, niet overdadig maar wel een heerlijke geur. Ben benieuwd hoe de boucleme dan ruikt. De blueberry bliss valt af, dat is duidelijk ;-) ik heb net bij de kruidvat de Novex Moviestar besteld. Grote pot voor weinig geld en goede recensies. Daar kan ik eerst mee aan de slag. Om nu ook nog de paarse boucleme er bij te kopen wordt een beetje veel in een keer, die komt op de wishlist....samen met de olie!

farfaraway, ik kan me voorstellen dat als je haar slap/zacht is na het wassen, en proteine gel juist goed kan werken. mijn haar voelt wel zacht maar is zeker niet slap. Volume genoeg aanwezig in de vorm van een vogelnestje als het opdroogt ;-)
The past may be in tatters
But today is all that matters
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik de nivea producten, Wissel een beetje af, soms alleen de crème, soms gecombineerd met de mousse of de gel, ben aan het uitvinden waar mijn krullen het vrolijkst van worden.
Alle reacties Link kopieren
Ik kom net van de kapper, het is gekleurd en weer helemaal steil geföhnd. Heerlijk! Glad en zacht haar, geen reuze bos, flink doorgeborsteld! Wat een genot!
Steil haar blijft toch mijn favoriet :A:
Maar ik blijf cg’en hoor. Ook nu merk ik dat het weer meer glanst en gezonder is, dat doffe is weg.
En omdat ik het niet voor elkaar krijg zoals de kapper het doet probeer ik vanaf volgende week weer vrolijk mijn krullen te omarmen :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Ik was een beetje CG-moe. Ik keek welke producten ik allemaal in de kast had staan. Waaronder ook kerastase discipline (dure spullen van de kapper). Die ingrediënten door curlsbot en isitcg gehaald. Blijkt dat dat eigenlijk geen slechte producten zijn.
Er zit Amodimethicone in. Op Facebook las ik dat dat geen slechte siliconen zijn. Dus ik ga eerst de spullen die ik heb opmaken.
Ik heb de juiste combi nog niet gevonden. En ik baal er een beetje van. Te veel pluis/te weinig gedefinieerde krullen. Zelfs vandaag op wasdag zit het niet goed.
Ik ga het nu nat maken en gel in doen. In een pineapple en kijken hoe het morgenochtend zit.
Alle reacties Link kopieren
Hertje, ik snap het hoor. Ik ben zelf ook niet 100% CG want ik gebruik wel eens een spray met alcohol.

Amodimethicone is een silicoon die niet water oplosbaar is dus je zult wel een shampoo moeten gebruiken met sulfaten.

W.b. 'de juiste combi'.... om eerlijk te zijn denk ik niet dat die er is. Ik ben van mening dat het er om gaat dat je haar zo gezond mogelijk wordt en dan zit het wel aardig goed. Ik heb nu zelf een heel aantal keren geen styling in mijn haar gedaan, behalve wat krullencreme. Aan de onderkant en zijkant krijg ik prachtige 3a krullen die zacht voelen, glanzen en die er niet uitzakken. Daar zit dus helemaal geen gel of mousse in, alleen een heel klein beetje creme. Daar hoef ik verder niets voor te doen. Maar dat is ook gewoon haar dat gezond is.

Op een dag, als ik er klaar voor ben om niet meer te verven (ik ben denk ik behoorlijk grijs onder mijn donkerbruine haar) ga ik het heel kort laten knippen en kijken wat het dan gaat doen.
lady_day wijzigde dit bericht op 19-10-2019 09:16
1.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh joh, ik las over die amodimethicone dat die wel te verwijderen is met een milde shampoo. Nou ja, ik zal zien hoe m’n haar erop reageert.

M’n experiment met nat haar met gel slapen is gedeeltelijk geslaagd. Krullen zien er goed uit, maar het voelt heel hard/droog, doordat er nog restjes cast in zit die ik er niet uit krijg.
Alle reacties Link kopieren
Hertje, en als je na het wassen/conditionen nou eens alleen een lichte krullencreme of leave in gebruikt ipv gel?
Alle reacties Link kopieren
Vandaag lekker niks gepland, het is toch rotweer, dus ik ga vandaag voor the whole shabang.
Daarna lekker thuis rommelen. Wel jammer als het dan net super zit. Ziet niemand dat. :-D
Alle reacties Link kopieren
Very__Cherry schreef:
18-10-2019 12:40
De Curly Girl methode, ook wel genoemd de Single Girl methode :biggrin:
Haha ja.
Dag 4. Zit nog goed alleen beetje pluis aan de achterkant. Wat water op gespoten en zit weer goed. Wel wat jeuk op hoofdhuid dus vanavond maar weer eens wassen.
Ben wel tevreden met 4 dagen zonder complete refresh.
Alle reacties Link kopieren
Lady_Day schreef:
19-10-2019 09:22
Hertje, en als je na het wassen/conditionen nou eens alleen een lichte krullencreme of leave in gebruikt ipv gel?
Dan zijn m’n krullen niet zo krullerig 😄. Met gel heb ik 2c/3a. Anders blijft het op 2B hangen.
De cantu curl activator helpt wel om meer Krul te krijgen. Ga die eens alleen proberen.

De nivea crème heb ik ook. Werd snel vettig vond ik. Maar kan daar ook eens mee experimenteren.
Alle reacties Link kopieren
helena2 schreef:
19-10-2019 09:26
Vandaag lekker niks gepland, het is toch rotweer, dus ik ga vandaag voor the whole shabang.
Daarna lekker thuis rommelen. Wel jammer als het dan net super zit. Ziet niemand dat. :-D
Jammer is dat hè? Kun je niet een spontaan uitje bedenken voor vanavond, zodat je je krullen kan showen? Desnoods ga je partycrashen, haha!
Alle reacties Link kopieren
Hertjehertje schreef:
19-10-2019 11:21
Jammer is dat hè? Kun je niet een spontaan uitje bedenken voor vanavond, zodat je je krullen kan showen? Desnoods ga je partycrashen, haha!
Gelukkig zit het niet super, mag ik lekker thuis cocoonen.
gruffalo schreef:
18-10-2019 12:59
:applause: inderdaad, echt niet charmant ;-D maar het gaat om de krul!


Bedankt voor je info ladyday! Op basis daarvan heb ik net de knoop doorgehakt en een order geplaatst: boucleme cleanser (groen), gel en cream. met mooie korting bij lookfantastic dus ben helemaal blij. Het masker was daar sowieso niet te krijgen. Daar twijfel ik nog wat over. Ik heb van shea moisture een shampoo en conditioner van fruit superfruit 10 in 1, beide met proteïne dus ik gebruik ze niet heel vaak. maar ben er zeker ook niet erg gelukkig mee. Ik heb ze gister nog gebruikt omdat ik zelf dacht dat ik proteïne nodig had. maar ik vind het geen fijn spul. Ligt waarschijnlijk ook wel aan mijn haar, maar het weerhoud me om er meer van te kopen. dus nog ff verder zoeken naar een deepco of toch misschien die boucleme kopen :-)
Wat betreft een final wash, dat heb ik vorige week nog gedaan nadat ik het had laten verven. dus build up kan het ook niet zijn helaas.
Had je ook korting op de roze boucleme creme bij lookfantastic? Ik wil nieuwe kopen, maar de code die ik heb geldt niet op die boucleme 😩

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven