Mode & Beauty alle pijlers

BH gedoe

26-12-2016 14:26 89 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is weer zover. Paar dagen geleden 2 nieuwe BH's gekocht. Eigen merk Livera, licht voorgevormde beugelbeha's.

Voelden en zaten goed. In de winkel. Verkoopster heeft goed geholpen want ik vind het altijd een gedoe.

Nu merk ik dat het toch weer niet geweldig zit..als ik mijn arm(en) omhoog doe "schieten" mijn borsten er onder vandaan. Nou ja een stukje weliswaar, maar het voelt vervelend.

Hoe kan dan toch...iedere keer hetzelde.

Ervaringen? Ideeën?
Ik zou eens gaan kijken voor een goede BH. Ik ben erg blij met mijn BH van Freya. Gekocht bij een speciaalzaak en nooit problemen mee gehad. Heb m alweer 3 jaar en hij begint nu wat te slijten. Kostte destijds iets van 55 euro.
Hier ook Freya, met een maat 80F. Zeker de balconettebh's zitten goed bij mij.

Ik heb trouwens kledingmaat 44(soms zelfs 46) en draag omvang 80 dus ik denk dat jouw omvang veel te wijd is. Probeer eens een kleinere omvang en een (veel) grotere cup.

Toevoeging: please geen sportbh! Een goede bh doet echt wonderen voor je figuur.
De goede zaak heeft geholpen. Blijkbaar is mijn omtrek iets kleiner/gelijk maar cup groter. Ik droeg 75 C of 70 D maar heb nu een 70 E.

Wel heb ik nog steeds geen idee waarom mijn lijf veranderd is (behalve 1 kg afvallen).
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
quote:Ttass30 schreef op 26 december 2016 @ 15:19:

Ik vind sowieso een mooie goed zittende bh belangerijk. Ik ga me niet heisen in een sport BH dat staat zo onflatteus.Maar het zit zo zalig! Ik heb alleen af en toe het probleem dat het lastig is om er kleding bij de kopen, waardoor je hem niet zit (bij een racerback).
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
quote:dianaf schreef op 29 december 2016 @ 10:08:

[...]

Maar het zit zo zalig! Ik heb alleen af en toe het probleem dat het lastig is om er kleding bij de kopen, waardoor je hem niet zit (bij een racerback).

Heb je wel eens geld uitgegeven aan een echt goede gewone BH? Dus geen Hunkemöllerbh o.d.

Mijn ervaring is dat die minstens net zo lekker zitten en veel meer doen voor je figuur en dus kleding veel mooier staat.
Update..ik heb de ongedragen bh teruggebracht. Ik heb nu een van Chantelle..maat 85E. Vreemd..maar maten vallen dus bij bh's blijkbaar ook verschillend. 85F van dit merk vulde ik de cups niet goed.

Dus zowel omtrek als cup een maat kleiner. Het voelt iig een stuk beter. Volgende x dus geen goedkope bh's meer voor mij....
De laatste twee die ik gekocht heb zijn van het merk Felina.zijn voor mij perfect.,

Ik had ook echt gezocht op wat bredere banden. De schouderbanden .en ook de omvang iets breder. Maar wel flatteus .

En ja n hele mooie kleur blauw grijs. Heb eerlijk gezegd de laatste jaren niet zo.n mooie en goed zittende B.Hgehad.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Fijn jeemina. Hopelijk zitten deze beter. Anders zou je ook nog 75/80 F kunnen proberen.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Ik lees nogal veel kritiek op Livera, maar dat is erg afhankelijk van de vestiging. Ik kom bij een Livera waar wél deskundige medewerkers helpen en goed advies geven. Ik koop daar altijd Prima Donna (Deauville of Madison).
Alleen kalmte kan ons redden.
quote:doemediema schreef op 29 december 2016 @ 19:12:

Ik lees nogal veel kritiek op Livera, maar dat is erg afhankelijk van de vestiging. Ik kom bij een Livera waar wél deskundige medewerkers helpen en goed advies geven. Ik koop daar altijd Prima Donna (Deauville of Madison).Klopt! Prima Donna heb ik ook aangepast. Zat ook fijn maar die koop ik wel een keer als ze een kortingsactie hebben.
Hoop en denk dat je hier meer plezier van hebt!
quote:Jeemina schreef op 29 december 2016 @ 19:22:

[...]

Klopt! Prima Donna heb ik ook aangepast. Zat ook fijn maar die koop ik wel een keer als ze een kortingsactie hebben.Ja, dat is het nadeel van Prima Donna, de prijs. En als je dan een bijpassend broekje wil betaal je helemaal de hoofdprijs. Ik heb vorig jaar in de uitverkoop van de Bijenkorf een mooie bh gevonden, misschien tref je daar de juiste maat.
Alleen kalmte kan ons redden.
Goede zet van je! Wens je veel plezier met je nieuwe BH.
quote:Lavendel_Madelief schreef op 26 december 2016 @ 18:42:

[...]

Ik heb zogenaamde t-shirt bh's van de hunkemoller. Die zijn heel gelijkmatig gevormd en erg zacht van binnen. Ik ben nu zwanger en heb dus soms last van mijn borsten. Deze bh's zitten prettiger dan mijn andere bh's.Ik heb er gehaald, en al gedragen ook. ze zijn idd zachter en het zit goed. tot nu toe. Ik hoop dat ik minder last heb van mijn tepels die tegen de bh drukken. anders gebruik ik maar weer watten over me tepels.
quote:hariette schreef op 31 december 2016 @ 16:44:

[...]

Ik heb er gehaald, en al gedragen ook. ze zijn idd zachter en het zit goed. tot nu toe. Ik hoop dat ik minder last heb van mijn tepels die tegen de bh drukken. anders gebruik ik maar weer watten over me tepels.Ik hoop het voor je! Lopen frutten met watten is ook niet ideaal.
quote:Lavendel_Madelief schreef op 31 december 2016 @ 17:03:

[...]

Ik hoop het voor je! Lopen frutten met watten is ook niet ideaal.

Nee het is best een gepruts met watten, zeker.

maar mijn vriend apprecieert het zeker niet dat ik deze zgn, slappe bh's draag.

Hij heeft ze nog niet gezien, maar daarna zal ik ze waarschijnlijk niet meer dragen.

Hij wil graag dat ik wat stevigere / strakkere push up bh's draag, waarin dus mijn tepels erg drukken tegen de binnenzijde.

Ik doe idd bijna altijd watten op mijn tepels. Ook omdat ik en ook mijn vriend niet wil dat je m'n tepels ziet
Tsja, had normale piercings genomen. Of nog beter, geen
quote:hariette schreef op 31 december 2016 @ 19:09:

[...]

Hij heeft ze nog niet gezien, maar daarna zal ik ze waarschijnlijk niet meer dragen.

Hij wil graag dat ik wat stevigere / strakkere push up bh's draag, waarin dus mijn tepels erg drukken tegen de binnenzijde.

Ik doe idd bijna altijd watten op mijn tepels. Ook omdat ik en ook mijn vriend niet wil dat je m'n tepels zietNiet laten zien dan maar...en laat m anders zelf maar eens een dag rondlopen met een strakke band om zn borst met extra druk op zn tepels. Jeetje...
Dan bewaar je de strakke BH's die je vriend graag ziet voor de slaapkamer en draag je de BH's die lekker zitten toch gewoon overdag?

Ik heb trouwens meegelezen in dit topic en vooral erg veel aan die link gehad die iemand gaf. Eindelijk een goede bh nu
quote:Phaedra_ schreef op 31 december 2016 @ 19:13:

Tsja, had normale piercings genomen. Of nog beter, geen

Je hebt gelijk, ik weet ook dat het daardoor komt.

Mijn tepels kunnen niet meer plat, zelfs niet zonder dat ik er iets in draag. En vormen dus drukpunten in bijna elke bh.

Met softe bh's voelt het idd beter maar ik wil niet dat ieder zo mijn (redelijk grote) tepels ziet.
Geen man die bepaalt wat voor bh's ik draag.
quote:hariette schreef op 31 december 2016 @ 19:09:

[...]

Ik doe idd bijna altijd watten op mijn tepels. Ook omdat ik en ook mijn vriend niet wil dat je m'n tepels zietWat klinkt dit als een nare onderdanige relatie.
quote:Lavendel_Madelief schreef op 01 januari 2017 @ 10:24:

Geen man die bepaalt wat voor bh's ik draag.Nou inderdaad. En dat zij dat blijkbaar gewoon vindt. Bizar.
quote:Principe-Prinses schreef op 01 januari 2017 @ 13:22:

[...]

Nou inderdaad. En dat zij dat blijkbaar gewoon vindt. Bizar.

Ja ik vind het gewoon, dat mijn vriend liever niet heeft dat ik zulke slappe bh's draag.

Hij ziet liever dat ik idd, wat strakkere push up's draag.

Dat is toch niet zo raar, bizar??
quote:Lavendel_Madelief schreef op 01 januari 2017 @ 10:24:

Geen man die bepaalt wat voor bh's ik draag.

Het is nu ook niet zo dat er bepaalt word wat ik moet dragen.

Maar ik draag wel vaak dat wat hij het liefst wil.

Dat vind ik geen probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven