Mode & Beauty alle pijlers

Bikini/badpak voller figuur

14-06-2021 08:51 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heelp!

Ik heb eind van de middag een tweede date en we gaan zwemmen. Ik zou dit normaal nooit doen, maar mijn voornemen is om mezelf meer te accepteren zoals ik ben en niet mezelf dingen ontzeg uit angst. Desalniettemin vind ik het heel spannend.

Ben 8 kilo lichter dan 2 jaar geleden, wel een kind gekregen dus buik is zachter/slapper. Ik draag kledingmaat 40/42 en buik is vooral probleemgebied.

Heb niet echt meer iets liggen dus ga zo snel de stad in, maar zit te denken aan een hoger broekje of misschien toch badpak. Maar is een badpak wel enigszins sexy? Of iemand anders suggesties voor fijne bikini of model?
Alle reacties Link kopieren
Ik draag bijna altijd een badpak. Vind ik veel mooier dan een bikini.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Belangrijk is dat jij je er prettig bij voelt. Of het nu een badpak of bikini is. Daar zou ik dus ook voor gaan. Vind je het leuk staat en voel je je er prettig in? Dan is dat de goeie keus.

Je hebt hele leuke modellen voor een bikini met die hogere broeken (vind ik dan). Je hebt ook mooie badpakken met van die vormen erin om je lichaam te accentueren. Geen idee hoe dat allemaal heet. Welke vorm of kleur etc. je ook kiest, het gaat erom hoe je je erbij voelt en dat je een fijne middag hebt.

Veel plezier met je date :)
Emboldened by the flame of ambition
Sexy is nooit echt mijn uitgangspunt bij een zwemkleding, maar ik draag vaak tankini's.

Goed dat je jezelf en je lichaam gaat accepteren en omarmen.

Een hoger broekje met top vind ik ook altijd leuk. Beetje fifties.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Waar denk je dat je je beter in voelt?
Ik zou een bikini doen als je die altijd draagt en fijn vindt om te dragen.
Ik zou een badpak doen als je je daar prettiger in voelt.
Belangrijkste is dat jij je oké voelt. En een badpak gedragen door iemand die lekker in haar vel zit, is sexyier dan dat je jezelf misschien steeds wilt bedekken.

Er zijn ook echt mooie, sexy badpakken en sommigen zijn ook nog corrigeren (als je je daar beter bij voelt). Daarnaast als jullie echt gaan zwemmen, dan zal je lichaam voor een groot deel onderwater dus onzichtbaar zijn. ;-)

Voor mijzelf zou ik op een date dus geen bikini aandoen, maar dat is omdat ik al sinds maart buiten zwem en ik nogal wat heftige tanlines heb van mijn badpak. Een bikini is op dit moment echt verre van charmant. :rofl:
Maar als ik iets mooiers wil dat mijn gewone badpak, dan zou ik voor zoiets gaan:
Badpak met tropisch motief
Of deze:
Badpak in het paars
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik vind beide mooi, dus heb zowel badpakken en bikini’s.
Vanuit mijn omgeving zie ik in “mijn leeftijdscategorie” (eind 20) overigens wel weinig vrouwen met badpak, maar daar trek ik me niets van aan.

Dus: lekker shoppen, beide uitproberen en kijken waarin jij je goed voelt.
Als hij afknapt op je badgoed, was het niet zo’n leuke kerel
Alle reacties Link kopieren
Ik zou vooral wat verschillende dingen passen en kijken waar jij je mooi in voelt. Kan een bikini zijn met een hoger broekje, maar een badpak kan ook erg mooi zijn.
Ik zou kopen waar jij je prettig in voelt. Jij loopt erin he? En “sexy zijn” kan ook in je uitstraling zitten, dat hoeft niet alleen in (bad)kleding te zitten.
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
14-06-2021 08:55
Ik draag bijna altijd een badpak. Vind ik veel mooier dan een bikini.
Ik ook! Sinds badpakken weer hip zijn en er een stuk meer te krijgen is dan speedo ben ik fan. Voel me er ook mooier in dan in bikini (maat 36-38, maar wel 3 kinderen). To; ook veel kledingwinkels verkopen tegenwoordig hippe badpakken. Vorig jaar kocht ik een hele leuke bij de Sting. Ook C&A heeft serieus leuke dingen soms. Veel plezier vanmiddag!
Alle reacties Link kopieren
Baileyslife schreef:
14-06-2021 09:02

Vanuit mijn omgeving zie ik in “mijn leeftijdscategorie” (eind 20) overigens wel weinig vrouwen met badpak, maar daar trek ik me niets van aan.
Ik ben net iets ouder (30er), maar ik zie ze juist veel! En dan niet die moeke dingen, maar echt leuke met smalle bandjes en mooie prints
Er zijn zoveel leuke badpakken te krijgen! Bij Costes, de Sting en HM gaan kijken voor de wat meer betaalbare.

Verder echt een goed voornemen van je en heel veel plezier op je date! :heart:
Alle reacties Link kopieren
Nog een kleine tip van iemand met een grote cupmaat (al zeg je daar niks over); mocht je een grotere cupmaat hebben, dan raad ik je wel aan om te kijken bij een lingeriewinkel, zodat je zeker bent dat alles op zijn plek blijft zitten.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou kijken voor een tankini, liefst met een corrigerende werking of met plooitjes die vaak een hoop verbergen. En met een printje, want ook dat maakt het lastiger om vetrolletjes en putjes te zien :P

Deze van de Hunkemöller bijvoorbeeld:

https://www.hunkemoller.nl/tankini-trop ... 68133.html
Alle reacties Link kopieren
H&M heeft fijne shaping badpakken.
Veel plezier op je date :sun:
Alle reacties Link kopieren
Felidaes schreef:
14-06-2021 09:00
Sexy is nooit echt mijn uitgangspunt bij een zwemkleding, maar ik draag vaak tankini's.

Goed dat je jezelf en je lichaam gaat accepteren en omarmen.

Een hoger broekje met top vind ik ook altijd leuk. Beetje fifties.

Afbeelding
Zoiets heb ik. Beetje spijt van want halter is eigenlijk geen goed idee met grote cup. Maar hij staat verder prachtig. Ik ben 50+, maat 46, en draag altijd bikini's. Wel met hoge broekjes dus.
Alle reacties Link kopieren
MinnieMouse1 schreef:
14-06-2021 09:36
H&M heeft fijne shaping badpakken.
Veel plezier op je date :sun:

Het nadeel van een badpak vind ik altijd dat je je half uit moet kleden als je naar het toilet moet.
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
14-06-2021 09:44
Het nadeel van een badpak vind ik altijd dat je je half uit moet kleden als je naar het toilet moet.
Als hij niet te stijf ik, gewoon het kruis opzij trekken. ;-)
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
14-06-2021 09:50
Als hij niet te stijf ik, gewoon het kruis opzij trekken. ;-)
Ja, kan ook, maar vind ik toch wat minder relaxt “toiletteren” :)
Alle reacties Link kopieren
Nummer*Zoveel schreef:
14-06-2021 09:51
Ja, kan ook, maar vind ik toch wat minder relaxt “toiletteren” :)
Eens hoor. Gelukkig ga ik nooit zo lang dat ik het niet op kan houden. :-)
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Een badpak is zeker niet minder sexy dan een bikini. Wat het mooist is en het meest sexy is, is vooral afhankelijk van wat jou beter staat en van waar jij je het prettigst in voelt. Volgens mij is de periode dat ze vooral werden gedragen om dingen te 'verbloemen' ook wel echt voorbij. Ik ben zelf eind twintig en heb - naast een bikini - ook een badpak, gewoon omdat ik hem heel mooi vind. Je hebt ze ook wel wat meer 'fashion', zoals bijvoorbeeld die van de Ted Baker of Pain de Sucre (zie website bijenkorf). Dergelijke badpakken komen helemaal over als gewoon een stijlkeuze i.p.v. een 'ik heb een badpak nodig want een bikini staat niet'-keuze (voor de duidelijkheid: ik vind dat een bikini ieder lichaam kan staan, maar ik kreeg het idee dat je dit misschien zelf lastig vindt). Als je het geld hebt (en ervoor over hebt) zou ik zeker bij een duurdere lingeriewinkel of de bijenkorf kijken. Doordat dat vaak wat beter zit en van betere kwaliteit is, ziet dat er vaak wel iets mooier uit.
deleintje wijzigde dit bericht op 14-06-2021 10:10
17.86% gewijzigd
Mocht je een Bijenkorf in de buurt hebben zou ik die ook aanraden! Veel keuze
Ik vind tankinis zelf nooit zo mooi en die lijken er vaak ook alleen in stijlen te zijn die wel je smaak moeten zijn. Je kunt de doelgroep er wel aan afzien zeg maar. Vaak ook met zo’n geplooide voorkant om buikjes te verdoezelen. Ik vind dat zelf niet zo mooi en ook wat onzinnig.

Ik draag zowel bikini’s als badpakken, maar de laatste jaren is het badpak echt weer in opmars, er zijn hele mooie nu. Ik heb er een van Cyell en een van Seafolly, die zijn vaak echt mooi.
anoniem_404358 wijzigde dit bericht op 14-06-2021 10:29
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
https://www.marliesdekkers.com/nl-nl/ho ... =L#start=1

Deze heb ik, vind hem heel mooi bij een voller figuur ;-)
Ook een beetje fifties idee.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit jaar voor het eerst een badpak, ik probeer me in mn bikini te heisen maar mijn buik is afgelopen jaar echt gegroeid dus dat zag er niet uit. Heb een zwart corrigerend badpak, met een halter bandje die ik ook los kan doen zodat het een soort bandeau badpak is. Mijn zegt vind het heel erg sexy en ik voel me er 100x beter in. Het kleedt ook af en mijn buik lijkt lang niet zo dik als in het bikini broekje.
Ik zou zeggen, gewoon passen in de winkel en kijken wat goed voelt.

Enne, veel plezier met je date!
Alle reacties Link kopieren
Je moet iets aantrekken dat past bij wat je gaat doen.

Het lijkt me ook volstrekt niet sexy als je eigenlijk niet kunt bewegen omdat dan alles uit je slechtzittende maar sexy bikini floept.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven