Mode & Beauty alle pijlers

Biologische make-up

31-08-2018 17:06 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op dit moment probeer ik mijn oude make-up te vervangen voor de biologische variant.
Zelf gaat mijn keuze uit naar biologisch omdat er naar zeggenschap niet getest wordt op dieren, het eerlijker tot stand is gekomen en omdat er minder rotzooi in verwerkt zit.
Het blijkt echter nog best lastig om daadwerkelijk biologische make-up te kopen omdat veel 'onzin' is en er bijna net zo veel rommel in zit als in de normale make-up.
Op internet word ik doodgegooid met termen die wel of juist niet goed zijn. Ik zie door de bomen het bos niet meer.

Heeft iemand toevallig ervaring met een betrouwbaar en kwalitatief goed biologisch make-up merk?
Ik gebruik altijd dr. Hauschka.
Ik ben bezig om mijn verzorgingsproducten en make up te vervangen voor dierproeven vrij

Misschien heb jij wat aan deze site
https://naoki.nl/dierproefvrij/
Dierproefvrij is niet per se biologisch he?
Lady_Day schreef:
31-08-2018 17:27
Dierproefvrij is niet per se biologisch he?
Dat weet ik
In deze lijst staan verschillende categorieën
Let vooral op de ingrediënten! Biologisch en andere keurmerken zeggen niet zoveel (behalve dierproefvrij dan). Net als bij etenswaar is biologisch niet altijd gezonder.
Ik zou gewoon een merk kopen waar veel gebruikers tevreden over zijn. Het is namelijk het allerbeste als je alles gebruikt en niets weggooit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik vind Zui Organic wel een fijn merk. Bij The green beauty shop en Nourishednederland.com verkopen ze allerlei merken en er staan ook recensies bij. Wel jammer dat het online is, want dan kun je niet testen, maar van de foundation van Zui Organic kun je bijvoorbeeld ook testertjes kopen.
Lady_Day schreef:
31-08-2018 17:16
Ik gebruik altijd dr. Hauschka.
Ik heb het opgezocht en het ziet er veelbelovend uit! Wel jammer dat ze de ingrediënten lijst niet vrijgeven (of ik heb niet goed gekeken).
Heb je ervaring met de concealer?
Blahblah schreef:
31-08-2018 18:21
Ik heb het opgezocht en het ziet er veelbelovend uit! Wel jammer dat ze de ingrediënten lijst niet vrijgeven (of ik heb niet goed gekeken).
Heb je ervaring met de concealer?
Er staat een kopje met ''ingrediënten'', die moet je even uitklappen :)
https://www.dr.hauschka.com/nl_NL/producten/concealer/
¡Apagando las luces!
Ja, ik gebruik alles van Hauschka: dagcreme (is eigenlijk een masker), foundation, concealer, oogschaduw, oogpotlood, lippenstift, poeder en blush.

Ik ben tevreden over elk product behalve de mascara, want die is niet waterproof en dat heb ik echt wel nodig.
lady_day wijzigde dit bericht op 31-08-2018 18:45
Reden: aanvulling
28.40% gewijzigd
Arcticfox1 schreef:
31-08-2018 17:17
Ik ben bezig om mijn verzorgingsproducten en make up te vervangen voor dierproeven vrij

Misschien heb jij wat aan deze site
https://naoki.nl/dierproefvrij/
Bedankt voor de handige link!
Dierproefvrij is sowieso een vereisten.
De dagelijkse make-up wil ik wel liever biologisch.
Als ik er echt niet uit kom qua biologisch is dierproefvrij sowieso al een stap in de goede richting!
SombraOnline schreef:
31-08-2018 18:36
Er staat een kopje met ''ingrediënten'', die moet je even uitklappen :)
https://www.dr.hauschka.com/nl_NL/producten/concealer/
Ik was weer te voorbarig. Bedankt :-D
Gebruik je het zelf ook?
pamelacourson schreef:
31-08-2018 18:17
Ik vind Zui Organic wel een fijn merk. Bij The green beauty shop en Nourishednederland.com verkopen ze allerlei merken en er staan ook recensies bij.
Bedankt voor de tip! Die sites ga ik ook even bekijken. :winkie:
Blahblah schreef:
31-08-2018 18:47
Ik was weer te voorbarig. Bedankt :-D
Gebruik je het zelf ook?
Nee, ik draag geen make-up ;-D
¡Apagando las luces!
Couleur Caramel of ZAO zijn ook fijne merken. Beide biologisch met goede ingredienten. Couleur Caramel is ook grotendeels vegan en ZAO helemaal.
Doe een weekendje duitsland, ga naar een DM drogist en sla in van het merk Alverde. Ik heb al mijn make-up van dit merk. ook mijn douchegel, cremes, shampoo, etc. Heel goedkoop, niet getest op dieren biologisch en vegan.
Don't cry, buy a bag and move on.
daenerys79 schreef:
01-09-2018 18:42
Doe een weekendje duitsland, ga naar een DM drogist en sla in van het merk Alverde. Ik heb al mijn make-up van dit merk. ook mijn douchegel, cremes, shampoo, etc. Heel goedkoop, niet getest op dieren biologisch en vegan.
Helaas woon ik niet dicht tegen de grens aan. Als ik in de buurt ben ga ik zeker kijken!
Kan alleen niet vinden dat het biologisch is. Vegan wel :)
KoffieVerkeerd23 schreef:
01-09-2018 14:44
Couleur Caramel of ZAO zijn ook fijne merken. Beide biologisch met goede ingredienten. Couleur Caramel is ook grotendeels vegan en ZAO helemaal.
Bedankt voor de tip! Ga het zeker opzoeken. :winkie:
Ik gebruik af en toe een concealer van Jane Iredale en ben daar heel tevreden over. Op basis van mineralen, dus zonder synthetische kleur- en geurstoffen en conserveringsmiddelen wat het risco op huidirritaties- en allergieën zeer klein maakt. Èn dierproefvrij. Enige nadeel: aan de prijzige kant.
https://www.puur-skincare.nl/c-530711/jane-iredale/
wij slapen nooit.
Ik gebruik creative cosmetics. Is minerale make up, alles in poedervorm, dus geen toevoegingen als conserveringsmiddelen enz. Voor mijn zeer gevoelige huid ideaal en het staat ook erg mooi!
Is vegan, dierproefvrij (ook hun kwasten), niet heel goedkoop maar doe er lang mee en draag elke dag. Of het biologisch is weet ik niet... maar ja, het zijn vermaalde stenen uiteindelijk...
Blahblah schreef:
01-09-2018 20:03
Helaas woon ik niet dicht tegen de grens aan. Als ik in de buurt ben ga ik zeker kijken!
Kan alleen niet vinden dat het biologisch is. Vegan wel :)
ze hebben er zelfs een Green Brands certificering mee gehaald dit jaar. het is het bio merk van DM. ik weet niet hoe je Duits is maar hier kun je het lezen
https://www.dm.de/unternehmen/engagemen ... 06892.html
Don't cry, buy a bag and move on.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven