Mode & Beauty alle pijlers

Black African soap

13-08-2010 10:45 375 berichten
Alle reacties Link kopieren
zijn er dames die ervaringen hebben met deze zeep?

en is het nou echt zo goed voor je huid?
quote:Iwannalive schreef op 03 december 2010 @ 14:50:

Zijn jullie nu inmiddels allemaal al veranderd in Afrikaantjes?Nee, van een gelijk een salamiworst uitziende huid naar een gave huid!
Mijn god; ik ben zo tevreden over de zeep zelf. Ik zie echt hele mooie, goede effecten. Maar ik krijg mijn huid niet gehydrateerd.

Help!!!!!

Ik heb een vette huid met onzuiverheden. Maar vreselijk vochtarm. Zeker op dit moment met die zeep en dan dit weer!!

Ik zoek een wonderhydratatiemiddel!!
Volgens mij heb ik gevonden wat voor mij wel goed werkt: 5 x per week de afr. black soap, en 2 x per week scrubben met tea tree (kruidvat eigen merk, super spul) 7 dagen per week -dus zowel na het gebruiken van de zeep, als na het gebruiken van de scrub- gebruik ik de tea tree olie. 2 drupjes masseer ik op mn gezicht, want ondanks dat ik een vette huid heb met geregeld pukkels, voelt het wel enorm droog aan na het reinigen, en dan vooral na het gebruik van de zeep.
quote:Quinty schreef op 03 december 2010 @ 17:25:

[...]

Nee, van een gelijk een salamiworst uitziende huid naar een gave huid! Dat klinkt wel goed zeg. Wat fijn voor je!!
even een up!

ben een paar dagen bezig met deze zeep.

Eergisteren had ik een hele rode voorhoofd( gebruik het tot nu toe alleen op mn voorhoofd en neus) en heb het een dagje overgeslagen.

vanavond ga ik er weer mee aan de slag!!

hoop echt dat dit gaat helpen, niet dat ik echt heftig acne heb maar wel continue een paar pukkels...
echt even doorzetten
@Star10

Ik gebruik sheabutter (kariteboter) om te hydrateren.

Werkt voor mij goed.
bij reform winkels kun je saffloerolie kopen, bij de etenswaren kijken. Kost ca. E 3,95 voor een halve liter. Deze olie kun je als gezichtsolie gebruiken, ook als je een vette huid en/of pukkeltjes hebt. De olie is een zgn 'drogende' olie dus laat geen vettig gevoel achter. Het is na gebruik van de black soap heerlijk om een paar druppels van deze olie aan te brengen op je gezicht.

De olie is talgregulerend, verzachtend, goed voor een acnehuidje echt super!

Wil je na reiniging met de black soap eerst nog een tonic gebruiken, dep je gezicht dan met een wattenschijfje gedrenkt in water met een flinke scheut appelazijn. De appelazijn, desinfecteert, verzacht en verzuurt de huid; pukkeltjes etc kunnen absoluut niet tegen zuur. Daarna je saffloerolie zachtjes inmasseren en voila: puur natuur en het werkt echt!
@standalone en charminggirl

Ik heb idd een klein potje sheabutter besteld, maar ivm staking nog niet binnen gekregen....

Die saffloerolie lijkt me wel een oplossing. Ik heb een tijdje sesamolie gebuikt en dat heb ik afgelopen week (mijn huid was echt heel erg droog geworden) onder m'n dagcreme aangebracht tegen de velletjes. Had het idee dat dit wel prettig was.

En ik heb een proefje van weleda gekregen van de rozencreme. Dit lijkt ook wel wat te helpen.

Kortom; ik ben erg aan het experimenteren met de hydratatie.

O ja; en als tonic gebruik ik altijd rozenwater omdat ik niet heel erge acne heb. Ik ben bang dat die appelazijn te heftig zou zijn.
Star, probeer anders eens de tea tree olie van de Kruidvat. Kost bijna niets en is fijn spul. Is ook speciaal voor de onzuivere huid.
quote:_maris_ schreef op 14 december 2010 @ 21:41:

Star, probeer anders eens de tea tree olie van de Kruidvat. Kost bijna niets en is fijn spul. Is ook speciaal voor de onzuivere huid.maar gebruik je deze olie dan puur op je huid? ik dacht dat je tea tree altijd nog moest mengen met een "basisolie".
nee hoor, kan dr zo op.
Heerlijke zeep. Gebruik hem naar aanleiding van dit topic nu 2 weken (in de morgen en in de avond) en ik zie duidelijk verbetering. De eerste week kreeg ik wat meer onzuiverheden maar het resultaat mag er (uiteindelijk) zijn: fijne porien, minder mee-eters,minder/geen puistjes en de huid straalt. Kortom, het ziet er fris uit!

Ik ben er zeer tevreden over en ik krijg er gelukkig geen extreem droge huid van. Voor mij toch een wonderzeepje.
Tof zeg, ik zie zoveel positieve verhalen over deze zeep en ik ondertussen maar aanklooien....Als ik dit topic nou iets eerder geopend had ipv via een tip van Gypsyheart (bedankt daarvoor trouwens ;))

Mijn huid is wel vochtarm, maar ik heb toch een vettige t-zone en op mijn kaak, kin en neus veel mee-eters. Geen heftige acné meer, maar op mijn rug wil ik ook nog wel eens wat pukkeltjes hebben, net als op mijn gezicht.

Ik lees dat de zeep nogal uitdroogt, zeker de eerste weken van gebruik. Daar zou ik wel moeite mee hebben, maar als saffloer-olie een hoop kan helpen daartegen, dan wil ik dat wel proberen.

Ik ben ontzettend pro natuurlijke producten, daarom gebruik ik het liefste geen reguliere merken zoals Vichy, Nivea, Garnier of Roche of zo. Ze beloven een hele hoop, maar hoeveel chemische 'troep' zit er nu eigenlijk in?

Als ik Greenpeace moet geloven kan ik maar het beste iets gebruiken met het bdih-merk erop (Weleda, NeoBio, Lavera, Haushka) en die zouden ook beter zijn voor je huid dan de 'foute' merken. Earth-line valt er ook onder, maar het doet echt niks tegen mee-eters.

Daarom lijkt deze zeep me wel wat om uit te proberen...Ik ga zometeen gelijk op de site kijken! De zeep is 'groen' meen ik te hebben gelezen?
Ik heb ook een beetje een salami-huid trouwens! Nou ja, misschien meer als gekookte worst...Namelijk heel licht en vooral op m'n wangen en kin oneffen, met roze en rode vlekjes.

Voelt ook niet zacht en ziet eruit alsof je de porieen kan tellen.
Aah je hebt het topic gevonden dreamlogic!

Mijn pubers hebben er zeker veel baat bij en ik trouwens ook ivm gecombineerde huid.
-
Ik heb het zeepje net binnen en het is echt mini!

(Had ook probeer-verpakking a 4,20 euro besteld). Maar je doet er waarschijnlijk erg lang mee?

Ik heb nog geen safloer-olie in huis kunnen halen. Zijn er nog alternatieven? Olijfolie bijv? Of is dat te vet?

Ik heb geen idee eigenlijk.

Ik heb ook nog m'n reguliere dagcreme van Earth-line. Vitamine-E lijn. Ik vind dat een heerlijke creme, neutraal van geur en je hebt er heel weinig van nodig.

Even proberen hoe het combineert?
Zo, ik ben de zeep nu een paar dagen aan het proberen. Het prikt een beetje en na gebruik voelt mijn huid schoon, maar erg trekkerig. Maar een creme verhelpt dat weer.

Ik kijk na gebruik ook even goed in de spiegel, en ik had er meer van verwacht...De mee-eters zitten er nog steeds!

Ontstekingkjes die ik voel opkomen zijn echter wel de volgende dag weg, dus dat is wel fijn.

Ik ga er vanuit dat het pas over een paar weken echt gaat werken en vanmorgen na de douche zag ik vooral op mijn neus en kin érg veel mee-eters zitten.

Het kan zo zijn dat het in het begin zelfs erger word he?
Ik gebruik de zeep al weken (vanaf half september), maar de meeeters worden er helaas niet minder door. Wel minder pukkeltjes, dus dat is mooi meegenomen. Ik heb er nog wel steeds een heel schrale huid door, al gebruik ik de zeep nu nog maar 1x per dag ipv 2x. Ik heb veel last van schilfertjes, wat ik ook weer geen gezicht vind.

Conclusie (voor mijn huid):

positief: vrijwel geen puistjes

negatief: droge schilferige huid

pos/neg: meeeters worden er niet minder van, maar ook niet meer

Het valt niet mee om de perfecte zeep te vinden. Ik zit ook te twijfelen of ik de zeep nog eens zal bestellen. Denk dat ik eerst weer eens verder ga kijken...
De huid kan erger worden doordat het vuil uit de poriën komt.

Ik ben bijna helemaal gestopt met de zeep. Vraag mij af het wel goed is voor de conditie vd huid dat die zo droog blijft.

Misschien ga ik bij deze site een zeep bestellen. Leuke site trouwens..

www.thebeautybakery.nl
Ik ben gestopt met soapen, mijn huid werd er alleen maar droog van, zelfs 3 weken na het stoppen heb ik nog plekjes.

Wat egel zegt: het wordt niet mooier met de zeep. Bij mij eerder slechter door de droge plekjes.

Gewoon weer zeepvrije wasgel van zwitsal hier. Mijn huid ziet er beter uit zonder BA soap.
Bij mij zijn er geen wonderen t.a.v. mijn porien. Maar waar ik lyrisch over ben is dat onderhuidse ontstekingen meteen de kop worden ingerukt! Ik wil niet meer zonder deze zeep!
Ik weet nog niet wat het écht gaat doen.

Vandaag heb ik 'm smorgens gebruikt, na het scrubben.

Dus eerst grondig met m'n gebruikelijke scrubgel en toen nog even snel, zonder in te laten werken, de zeep erover.

Toen ik in de spiegel keek daarna zag mijn huid er een stuk schoner uit. Nog een paar kleine mee-eters maar dat was het.

Helaas wel weer sinds gister een onderhuidse ontsteking op m'n kin. Ik had er vorige week eentje op m'n voorhoofd, maar die was na 's avonds gezicht te hebben gewassen met de zeep de volgende dag weg...

Na het gebruik voelt ook mijn huid érg trekkerig ja. Maar dan smeer ik er gewoon m'n dagcreme op, Ik ben nog van plan om de appelazijn en safloer-olie te proberen.
Ik gebruik de zeep nu een week of 6.

Ik ben gematigd positief.

Positief omdat ik merk dat m'n grote poriën wel degelijk kleiner aan het worden zijn. Dit duurde even. Maar vooral de huid naast en op m'n neus is veel zachter. Ook merk ik dat deze zeep ervoor zorgt dat ik minder snel ga glimmen gedurende de dag. Heerlijk dus.

Dit is waarschijnlijk ook de combinatie tussen de zeep en de hydratatie daarna.

Ik heb een paar weken de sheabutter geprobeerd, maar ik heb de indruk dat deze te vet is voor mijn huid. Ik kreeg er van die hele kleine vetpuistjes van op m'n kin. daarom heb ik hem vermengt met olie. Dit vond ik al fijner werken.

Sinds gisteren heb ik saffloerolie in huis en dit lijkt me beter te bevallen. M'n huid zag er goed uit vanmorgen.

Gematigd, omdat helaas geen verschil merk bij de onderhuidse ontstekingen aan m'n kaaklijn. Nu is het zo dat ik deze vooral krijg als mijn eetpatroon slecht is en ik stress heb. Beiden zijn mij enigszins bekend in de decembermaand, haha!

Ook vind ik de zeep soms behoorlijk agressief. Vooral toen het zo koud was en ik nog niet het juiste hydratatiemiddel gevonden had, had ik erg veel last van droge plekken.

Maar met de sheabutter en saffloerolie komt het wel goed denkt ik.

Ik blijf hem voorlopig dus gebruiken. Wèl enkel in de avond, want 's ochtends maakt hij mijn huid veel te rood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven