Mode & Beauty alle pijlers

Black African soap

13-08-2010 10:45 375 berichten
Alle reacties Link kopieren
zijn er dames die ervaringen hebben met deze zeep?

en is het nou echt zo goed voor je huid?
Heb alleen de eerste bladzijdes gelezen, en ik heb het toch maar besteld (via il sapone, 10.45 voor 100gr incl verzendkosten). Die website zag er het normaalst uit, en daar wist ik gelijk hoeveel kosten erbij kwamen bij verzenden (die andere waren erg onduidelijk).

Ik ben dus erg benieuwd, heb best wel een vette huid, en last van mee-eters, puistjes en van die 'ondergrondse puistjes' en lelijke plekjes. En tot nu toe werkte weinig, gebruik nu een combinatie van de body shop van tea tree oil doekjes en dan aloë vera dag/nachtcreme. Beter dan als ik niks doe maar alsnog...

Ik hou jullie op de hoogte , xx
quote:blauwbloempje schreef op 05 december 2011 @ 07:27:

Roa is ook effectief frizzy maar het kwam bij mij gewoon weer terug nadat alles mijn lichaam uit was. En ik kan slechts mn hele leven roa blijven slikken :(

Gisteravond een tip van naturals geprobeerd, na het douchen op een nog vochtige huid smeren en verdomd! De Argan was meteen weg, en heb nu zelfs wat droge wangen :D Ik blijf smeren, ben benieuwd!!

Hoe gaat het met jouw huid?

Bij mij is het ontzettend verslechterd, diagnose: ernstige acne. Zit constant onder de zere bulten die uiteindelijk wondjes worden. Om te huilen werkelijk waar. Maar goed, de dermatoloog kon niks meer doen, de huidtherapeut adviseerde fruitzuurpeelings, maar ik ga nu starten met een behandeling bij een acne instituut. Ze schijnen zeer goede resultaten te hebben. Misschien ook iets voor jou of anderen?
Hallo allemaal,

ik ben nieuw hier op het forum en las jullie ervaringen over Black African Soap. Nav jullie bevindingen heb ik BAS ook besteld en heb hem gisteren voor het eerst gebruikt. Ik ben erg benieuwd. Ik ben nl sinds meer dan een jaar ziek door een virus en heb sindsdien ontsierende en pijnlijke puistjes op voornamelijk mijn kin. Ik heb het idee dat het ook te maken heeft met het stoppen van de pil een paar jaar geleden. Wat ik graag aan jullie wil vragen is of jullie misschien weten of er ook kwaliteitsverschil is tussen de verschillende BAS'en op verschillende webwinkels. Ik heb de mijne nu besteld via vitaecare.nl maar zie dat op bijv supernateruls.nl het wat goedkoper is. Nu is dat voor mij niet het belangrijkste maar ik vroeg me af of er onderling verschil is. De ingedrienten worden nl altijd op een ander manier vermeldt. Ik vroeg me af of je op bepaalde dingen moet letten, bijv. percentage shea butter oid? Ik hoor het graag van jullie. Zodra ik de zeep wat langer gebruik zal ik hier mijn bevindingen posten. In ieder geval bedankt voor jullie tips!
quote:frizzy schreef op 28 januari 2012 @ 15:16:

[...]

Hoe gaat het met jouw huid?

Bij mij is het ontzettend verslechterd, diagnose: ernstige acne. Zit constant onder de zere bulten die uiteindelijk wondjes worden. Om te huilen werkelijk waar. Maar goed, de dermatoloog kon niks meer doen, de huidtherapeut adviseerde fruitzuurpeelings, maar ik ga nu starten met een behandeling bij een acne instituut. Ze schijnen zeer goede resultaten te hebben. Misschien ook iets voor jou of anderen?

Oh bah wat naar! :(

Mijn huid schommelt enorm heen en weer. Zat een tijdje tijdens arganoliesmeerperiode onder de pukkels hoewel het mijn huid wel minder vet maakte? :S En nu verschilt het echt letterlijk per dag hoe het eruit ziet, hoe rood en hoeveel meeëters en pukkels etc.

Wat ik tegenwoordig wel doe is stomen, daarna goed schoonmaken met black african soap en dan een masker van 2 asprines en honing, dat is wel echt lekker voor je huid! Of het echt helpt weet ik niet, ik sukkel ook nog maar even door dus :(

Sterkte met je huid!
quote:blauwbloempje schreef op 29 januari 2012 @ 14:58:

[...]

Oh bah wat naar! :(

Mijn huid schommelt enorm heen en weer. Zat een tijdje tijdens arganoliesmeerperiode onder de pukkels hoewel het mijn huid wel minder vet maakte? :S En nu verschilt het echt letterlijk per dag hoe het eruit ziet, hoe rood en hoeveel meeëters en pukkels etc.

Wat ik tegenwoordig wel doe is stomen, daarna goed schoonmaken met black african soap en dan een masker van 2 asprines en honing, dat is wel echt lekker voor je huid! Of het echt helpt weet ik niet, ik sukkel ook nog maar even door dus :(

Sterkte met je huid!

Bij dat instituut zeiden ze tegen mij dat je met acne nooit moet stomen: dat stimuleert de bacteriën zich te vermenigvuldigen. Niet doen dus!

Als je wil mail ik je de gegevens van die kliniek, kun je eens kijken of het iets voor je is. Of denk je dat ik hier wel een beetje reclame mag maken?
Hallo allemaal,

Zoals jullie in mijn voorgaande berichtje kunnen lezen ben ik pas begonnen met BAS. Ik heb de zeep nu 5x gebruikt (2x per dag) maar heb het idee dat de puistjes erger zijn geworden? Ik heb ook een ontsteking op mijn onderlip, iets wat ik nog nooit gehad heb. Ik heb op de beginpagina's van dit onderwerp een stukje van iemand gelezen die het idee had dat het ook eerst erger werd. Herkennen meer mensen zich hier wellicht ook in? Ik vind het geen probleem als het in het begin erger wordt,maar wil ook niet dat mijn huid 'schade' oploopt. Ik neem ook maar even de vrijheid om mijn vraag nogmaals te stellen: weet iemand of er ook kwaliteitsverschil is tussen de verschillende BAS'en op verschillende webwinkels? DAarnaast of iemand wellicht een tip heeft voor het online kopen van shea boter. Ik heb enkele website gevonden (als het mag dan wil ik ze graag plaatsen). Maar daar wordt bijv onderscheid gemaakt tussen biologisch geteelde en niet biologisch geteelde shea butter. Toch zijn beide varianten ongeraffineerd en geurloos alleen is de prijs onderling verschillend. Ik weet niet of biologisch ook weer beter is dan 'alleen maar' ongeraffineerd? Alvast bedankt voor jullie tips!

.
**up**
Ik zou de zeep in ieder geval niet 2x per dag gebruiken! Het is best een heftig zeepje, mijn huid reageer er wel op. Doet soms ook echt zeer als ik het gebruik, het brandt dan. Volgens mij is 1x per dag meer dan voldoende en zijn er ook wel mensen die 'm nog minder vaak gebruiken.

Bij mij werd het eerst geloof ik ook eerst erger, maar dat weet ik niet meer zeker.

Met shea butter heb ik geen ervaring.
Hallo Maris,

dank je wel voor je reactie! Ik ervaar dat branderige gevoel zoals jij omschrijft niet. Hoop dat het wat minder is geworden bij je? Merk jij echt verschil na gebruik? En na hoelang?

Ik merk niets van roodheid oid alleen het trekkerige gevoel. Mag ik je vragen van welke webshop jij de BAS hebt? Hoop zo dat het bij mij ook mag baten, merk er vooralsnog niets van, maar ik mag ook nog niets zeggen want gebruik het nog geen week, dus geef het graag de tijd (als het maar niet nog erger wordt met uitslag in gezicht: voel ook hele kleine stipjes op de huid??). Alvast en alweer bedankt!
Mijn zeep was gisteren binnen :)! Gelijk uitprobeert, mhm vond het een beetje vreemd spul, het stinkt niet maar het schuimt ook niet heel erg. Heb met een nat wattedoekje er een beetje op gewreven en dan op mijn gezicht gedaan.

En pas na een 2 mn begon het te trekken. Maar geen roodheid ofzo! Gelijk een super vochtinbrengende nachtcreme erop gedaan. Mijn gezicht trekt nog steeds, maar ik zie nul verbetering... Ik snap dat het een paar weken duurt

Maar hoevaak zou ik het moeten gebruiken? om de dag ofzo? of eerder 2 per week of per dag?
Mijn zeep was gisteren binnen :)! Gelijk uitprobeert, mhm vond het een beetje vreemd spul, het stinkt niet maar het schuimt ook niet heel erg. Heb met een nat wattedoekje er een beetje op gewreven en dan op mijn gezicht gedaan.

En pas na een 2 mn begon het te trekken. Maar geen roodheid ofzo! Gelijk een super vochtinbrengende nachtcreme erop gedaan. Mijn gezicht trekt nog steeds, maar ik zie nul verbetering... Ik snap dat het een paar weken duurt

Maar hoevaak zou ik het moeten gebruiken? om de dag ofzo? of eerder 2 per week of per dag?
Na het stoppen met de pil kreeg ik weer puistjes op mijn kin en ben de BAS gaan gebruiken. Dit is nu ruim een half jaar geleden. Het bevalt me zeer goed! Heerlijk schoon gevoel na het douchen en mijn huid is rustiger geworden. Mijn vriend, die echt last had van acne, heeft nu bijna geen ontstekingen meer. Ik heb wel het idee dat je het echt elke dag moet gebruiken. We waren een tijdje op vakantie zonder de zeep en gelijk traden er irritaties op. Met dit weer wordt m'n huid er wel heel droog van, maar crèmpje erop en klaar.

oja: ik heb de zeep gekocht in een Afrikaanse toko, zeer goedkoop. Via indewatten.nl is hij NOOIT aangekomen, ondanks vooraf betalen!!
Ik gebruik m 1x per dag, savonds. Tot voor kort gebruikte ik het in combinatie met tea tree, maar sinds deze week gebruik ik een creme met arganolie (las ik hier ergens) fjine creme!!

Ik koop 'm altijd bij vitae care. nl, site ziet er heel onprofessioneel uit, maar ik heb het altijd een dag later in huis, dus dan kan het me niet zoveel schelen dat die site zo beroerd is.
Ik gebruik hem ook, meestal gewoon onder de douche. Ik heb hem gewoon open en bloot in de badkamer liggen. Is dat verstandig of is het beter hem in een afgesloten doosje te bewaren?
Vlaatje, ik heb een kwart zeep opgelost in een flesje water ( flesje was van oogmake-up remover, eerst goed uitgespoeld) en de rest ligt opgeborgen in een zipzakje.

Ik vind het nog prettiger en hygiënischer
Ik heb een klein stukje van de zeep afgebroken om te gebruiken, de rest zit in een afgesloten plastic bakje. Ik heb de zeep vrijdag binnen gekregen en heb hem sindsdien vier keer gebruikt: vrijdagavond, zondagochtend, maandagavond en dinsdagavond. Twee keer per dag gebruiken durf ik niet, want mijn huid wordt er erg droog van. Ik zie verder nog geen verbeteringen, maar geef het nog een kans. Ik heb geen acnehuid maar wel een onrustige huid in de zin van veel rode vlekjes/plekjes.
Ik heb de zeep ook gekocht en net voor het eerst gebruitk. Mijn huid voelt heerlijk glad aan. Geen last vanbranderigheid of roodheid. Ik heb een vrij vette onzuivere huid, dus hoop echt dat deze zeep gaat helpen.

Hoe gaat het met de mensen die de zeep al langer gebruiken?
Ik gebruik de zeep nu een jaar en ik ben nog steeds heel blij dat ik er mee ben begonnen. Mijn huid heeft er nooit beter uitgezien. Ik heb véél minder last van onzuiverheden en ook minder snel last van een 'glimhoofd'. Wat mij betreft een top product.
Ik gebruik het niet meer, tijdens gebruik werd mijn acne alleen maar erger.
Dat klinkt goed Georgie Brown!

Frizzy, jammer dat het op jouw huid niet werkt.

Ik heb de zep goed ingemasseerd op de vette delen van mijn gezicht en het voelt nu heerlijk schoon aan.

Hoop zo dat mijn huid minder vet wordt en minder onzuiver.

Ik las net dat iemand hier 's ochtends een laagje vet van haar gezicht kan vegen. Dat heb ik soms ook. Heel lelijk vind ik dat.
Wat gaaf dat zo iets simpels jullie heeft geholpen!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 14-09-2014 18:12
Reden: Spam
% gewijzigd
Nee
Oud topic, maar ik was aan het zoeken naar ervaringen. Ben gisteren begonnen de zeep te gebruiken. 2,45 bij de toko. Mijn huid voelt heel schoon. Leuk om alle ervaringen te lezen, het klinkt toch vrij positief over het algemeen.
Grappig, nooit meer aan gedacht. Ik heb het een tijd gebruikt en ik had in het begin wel goede resultaten. Maar uiteindelijk droogde het toch teveel uit. Dus nu gebruik ik het niet meer en volg ik een volkomen tegenover gestelde methode; Oil Cleansing. Werkt goed tot nu toe. Wel goed kijken welke soort olie je gebruikt. Ik had al veel gelezen over bepaalde soorten die wel en niet werken voor bepaalde huidtypes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven