Mode & Beauty alle pijlers

Black African soap

13-08-2010 10:45 375 berichten
Alle reacties Link kopieren
zijn er dames die ervaringen hebben met deze zeep?

en is het nou echt zo goed voor je huid?
Ik gebruik de zeep nu 3 maanden en merk duidelijk verschil. Heb minder puistjes en minder ontstekingen... Alleen helpt het voor mijn mee-eters niet :( helaas! Maar ik blijf het zeker gebruiken!

Ik gebruik als dag en nachtcreme slakkencreme van de tuinen, in combi met de zeep krijg ik een hele zachte huid
de saffloerolie nu wat langer gebruikt en deze bevalt me vele malen beter dan de sheabutter.

Soms smeer ik een nachtje met de sheabutter omdat m'n huid even erg dorstig is, maar over het algemeen gewoon de saffloerolie. Mijn huid (op de ontstekingen op mijn kaaklijn na dus) ziet er echt heel mooi uit.
ik gebruik de zeep nu een paar weken...

ben erg wel blij mee, heb helaas vorige week wel een heftige pukkel uitbraak gehad maar daarvoor ging het echt super goed!

ik blijf het iig wel voorlopig gebruiken!
Ik gebruik de zeep nu ongeveer een maand en ik ben er echt heel blij mee. Heb 1x de fout gemaakt om de zeep te lang in te laten trekken en toen was mijn kin mega schraal.

Ik gebruik de zeep alleen op mijn kin, neus en voorhoofd, waar ik meeeters heb. Of eigenlijk had, want ze zijn allemaal stukken kleiner geworden en bijna niet meer zichtbaar.

Ik heb overigens een gevoelige, vochtarme huid, vandaar dat ik niet mijn hele gezicht insmeer met de zeep, maar alleen de plekken waar ik last van heb.
Ik heb hem net besteld, ben érg benieuwd!
Even een update na ongeveer (ff denken uh..) 3 maanden gebruik. Ik gebruik het elke avond en was mijn hele gezicht er mee.

Ik ben nog steeds tevreden. De zeep is nu voor de helft gebruikt. Mijn kleine talgbultjes op mijn voorhoofd zijn nog steeds allemaal verdwenen. Ook heb ik niet zoveel mee-eters meer. Ik gebruik om te hydrateren Emu olie en gewone dagcreme (Oil of olaz beautyfluid). Ik slik er ook biergist bij. Wel viel me op dat toen ik daar mee stopte, dat ik weer wat grote onderhuidse ontstekingen kreeg, maar verder geen echte puistjes. Nu slik ik ook weer biergist en heb ik weer een gaaf huidje... Voor mij werkt deze combinatie goed.

Wel zou ik om overdag te hydrateren iets anders willen dan mijn dagcreme nu. Maar niet een te vette, want wil daarna makeup opdoen. Iemand tips?
haha, hebben jullie al gezien dat er op de homepage van vitaecare een link staat naar dit topic? 'lees hier de vele positieve reacties van viva-lezeressen!!'

@TitaTamara:

wat ik overdag als hydratatie gebruik is Daily Moisturizer van Inecto. Heel fijn spul. Gewoon onder m'n dagcreme.

En als het echt heel droog is (door het weer of, zoals nu, door griep/verkoudheid) dan smeer ik er zelfs ook nog eerst 1 druppeltje saffloerolie onder. Is echt niet te vet!
Haha, als ik dat bedrijf runde zou ik hier ook flink misbruik van maken.

Ik heb m'n pakketje vandaag binnen gekregen en zal zo meteen eens gaan proberen!

Update: Wow, dat voelt heel erg schoon, prikt zelfs een beetje. In ieder geval het idee dat het z'n werk doet. Ben benieuwd hoe het over een week of twee á drie is.
quote:Star10 schreef op 25 januari 2011 @ 20:43:

@TitaTamara:

wat ik overdag als hydratatie gebruik is Daily Moisturizer van Inecto. Heel fijn spul. Gewoon onder m'n dagcreme.

En als het echt heel droog is (door het weer of, zoals nu, door griep/verkoudheid) dan smeer ik er zelfs ook nog eerst 1 druppeltje saffloerolie onder. Is echt niet te vet!Thanks, Star! Heb het even gegoogeld en lees er goede reacties over... en goedkoop! Die ga ik halen!
quote:TiTaTamara schreef op 26 januari 2011 @ 14:05:

[...]

Thanks, Star! Heb het even gegoogeld en lees er goede reacties over... en goedkoop! Die ga ik halen!

zeker in de aanbieding van de Tuinen. Dan heb je er soms 2 voor de prijs van 1.

Overigens; 's avonds gebruik ik mijn BAS maar 's ochtends gebruik ik de facewash van Inecto. Ook heel fijn!!
1
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik heb ondertussen ook safloer-olie en appelazijn in huis.

Na het gebruik van de zeep voelt mijn huid nog wel eens wat trekkerig en droog, maar niet meer zo erg als in het begin.

De olie is erg vet en daar heb je gewoon maar heel weinig van nodig. Ik wissel het af met m'n dagcreme van Earthline omdat de olie wel lijkt te zorgen dat de droogheid eraf gaat, maar hydrateert niet. Dus huid blijft wat ruw aanvoelen, op bijv. mijn neusvleugels.

De appelazijn is echt nasty! Ik gebruik het een paar keer in de week, alleen 's avonds, na het reinigen met de Black African Soap. Het prikt en brand een beetje en het ruikt ook niet geweldig. Maar moet zeggen dat het de huid nog wel even extra schoon maakt.

Ik ben laatst een kleine week weg geweest en had de zeep niet meegenomen. Had wel een andere facewash, maar merkte wel duidelijk verschil!

De zeep helpt mij dus wel erg goed tegen onderhuidse ontstekingen en pukkels, en eventuele plekjes lijken ook goed en snel te genezen. Tegen mee-eters helpt het helaas weinig, behalve als ik bijv. eerst ga stomen, dan een scrub en dan nog de zeep erover.
quote:dreamlogic schreef op 29 december 2010 @ 12:30:

Ik heb het zeepje net binnen en het is echt mini!

(Had ook probeer-verpakking a 4,20 euro besteld). Maar je doet er waarschijnlijk erg lang mee?

Ik heb nog geen safloer-olie in huis kunnen halen. Zijn er nog alternatieven? Olijfolie bijv? Of is dat te vet?

Ik heb geen idee eigenlijk.

Ik heb ook nog m'n reguliere dagcreme van Earth-line. Vitamine-E lijn. Ik vind dat een heerlijke creme, neutraal van geur en je hebt er heel weinig van nodig.

Even proberen hoe het combineert?

Saffloer olie is een zgn drogende olie, evenals pure jojoba-olie en arganolie. Olijfolie is vet dus geen aanrader. Ik koop saffloer bij het reformhuis: 750 ml E 3,95 van ekoland. Het is zo zacht dat het zelfs als oogcreme gebruikt kan worden en het is bijna geurloos. Let op als je olie koopt dat het 100% uit die olie bestaat. black hairshops verkopen goede jojoba-olie. vorige week heb ik in een piepklein marokkaans winkeltje arganolie gekocht. Ik had zelf altijd een vette huid, verstopte porien dus ik was huiverig om olie te gebruiken, maar een drogende olie is top!

Als de blacksoap te agressief is kun je overstappen op Aleppo-zeep; zuiver, zacht en super!

De water/azijn tonertip kreeg ik van een dermatoloog, serieus! Het herstelt de zuurgraad super en desinfecteert.

Reformhuizen verkopen ook Lavera produkten, zijn echt de moeite waard!
quote:Star10 schreef op 18 januari 2011 @ 09:34:

de saffloerolie nu wat langer gebruikt en deze bevalt me vele malen beter dan de sheabutter.

Soms smeer ik een nachtje met de sheabutter omdat m'n huid even erg dorstig is, maar over het algemeen gewoon de saffloerolie. Mijn huid (op de ontstekingen op mijn kaaklijn na dus) ziet er echt heel mooi uit.

Kicken he, die saffoerlolie. Als tonic is deppen met koud water en een scheut witte of appelazijn de grootste vijand tegen puistjes!

Ik moet altijd opletten met zonnebrandcremes want in de zomer wordt mn gezicht weer vetter.Tip: Cityblocker van clinique SPF 25; vaak zijn er in parfumerien kortingsaanbiedingen dus dan neem ik meteen een tube mee.
quote:Star10 schreef op 03 december 2010 @ 20:54:

Mijn god; ik ben zo tevreden over de zeep zelf. Ik zie echt hele mooie, goede effecten. Maar ik krijg mijn huid niet gehydrateerd.

Help!!!!!

Ik heb een vette huid met onzuiverheden. Maar vreselijk vochtarm. Zeker op dit moment met die zeep en dan dit weer!!

Ik zoek een wonderhydratatiemiddel!!

Ik zweer natuurlijk bij mn saffloerolietje, maarrrrre dr van der hoog heeft ook een heerlijke creme speciaal voor de vochtarme huid.

wist je dat als je huid vochtarm is dat ook verstopte porien kan veroorzaken?
quote:charminggirl schreef op 02 februari 2011 @ 21:20:

[...]

Ik zweer natuurlijk bij mn saffloerolietje, maarrrrre dr van der hoog heeft ook een heerlijke creme speciaal voor de vochtarme huid.

wist je dat als je huid vochtarm is dat ook verstopte porien kan veroorzaken?Enne...als je een blackhairshop tegenkomt; vraag naar black soap: ik heb 2 weken geleden voor 12 euro een stuk african blacksoap gekocht: zo groot als een fors etensbord en 4 centimeter dik! Het leek een enorme paardendrol! Maarrrrr...een topper! Ik breek een stukje af en stop dat in een organza zakje: je hebt alleen het schuim nodig en op die manier gaat dat helemaal goed! die zakjes koop je voor een habbekrats bij bijvoorbeeld de Action of een andere goedkope winkel van sinkel.
Is dat hetzelfde zeep als de besproken BAS, Charminggirl? Of een andere versie van Black Soap?
Ik heb vandaag een blokje African Black Soap binnengekregen. Ik hoop dat mijn poriën wat kleiner en de mee-eters wat minder worden, ben benieuwd!
Wat een goede verhalen allemaal! Ik heb heel erg last van een vette huid, en heb mee-eters en kleine pukkeltjes. Heb de zeep ook besteld, ben ook heel erg benieuwd!
Ik heb gisteren een whipped sheabutter gemaakt!!!! En blij dat ik ermee ben!!

Gewoon 100 gr sheabutter en 100ml saffloerolie gemixt met de mixer. Ook nog drupjes etherische oliën aan toegevoegd.

Nu heb ik een heerlijke romige, zeer luchtige creme die heel erg goed verdeelt over m'n huid en echt heel goed z'n werk doet.

En misschien dat ik voor die ontstekingen op de kaaklijn toch maar eens die appelazijn ga gebruiken.
quote:ZwitsalMeisje schreef op 02 februari 2011 @ 22:16:

Is dat hetzelfde zeep als de besproken BAS, Charminggirl? Of een andere versie van Black Soap?Ja this is the real one. Ik breek er steeds een brokje af, de rest bewaar ik.
Hallo allen,

Ik heb even een vraagje over deze zeep.

Sinds anderhalf week gebruik ik het ook. Hebben jullie ook (misschien alleen in het begin) dat het net lijkt of er bultjes/schaal gevoel op je gezicht komt, vooral op de wangen.

Omdat je in het begin niet te vaak moet gebruiken, heb ik het elke avond gedaan, of is dat toch te vaak?

Ga nu even paar dagen niet gebruiken, eergister is de laatste keer dat ik het gebruik heb.

Ik gebruik het met een vochtig wattensschijfje.

Alvast bedankt.
Eerst goed lezen Wendy...

Heb net even op de site gelezen waar ik het zeep besteld heb. Daar staat, als je huid er heftig op reageert, opbouwen. 2 keer per week, later 1 keer per dag.
Waar kan ik deze zeep kopen, gewoon in een winkel, en niet op internet? In Amsterdam?

Oh, en hoe zijn de ervaringen met de mee-eters en de poriën? Weg / kleiner?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven