Mode & Beauty alle pijlers

Black African soap

13-08-2010 10:45 375 berichten
Alle reacties Link kopieren
zijn er dames die ervaringen hebben met deze zeep?

en is het nou echt zo goed voor je huid?
quote:marley79 schreef op 01 december 2011 @ 12:43:

Dag 2.. bubbelguppie: Is het misschien een ideetje om te kijken of je zoontje allergisch is voor zuivel?

(niet dat iedereen met exceem allergisch is , maar nichtje was vreselijk allergisch, alles geprobeerd, niets hielp, nu zonder zuivel maar ook zonder exceem door het leven)

Ik gebruik de zeep alleen nog maar s'avonds. Eergister had ik het er even op laten zitten en toen was mijn huid de volgende dag wel wat rustiger. Vandaag was hij weer als vanouds. :S De argan olie is trouwens wel heel fijn om te smeren

STer: laat jij het zitten of was je het meteen af?hij krijgt nog opvolgmelk en heeft hier al vanaf zijn geboorte last van, mn man had het als baby ook. misschien dat ik een stukje bestel (kan het zelf ook goed gebruiken) en dan op een stukje huid probeer om te beginnen:)
Het is pas kwijt als je moeder het niet kan vinden.
Heb het gebruikt, vond er weinig geur aan zitten? Het schuimt wel goed maar had nou niet echt het gevoel dat mn gezicht lekker schoon werd.. Nu voelt het wel zacht! Toch jammer dat ik geen pure Arganolie heb, ben wel benieuwd naar die combi :(
Ik ben iets te enthousiast geweest in het gebruik.. Resultaat: een knalrood, prikkend gezicht

Vanaf nu maar een keer per dag max
Hihi ik moet me ook onhouden om het niet 's morgens én 's avonds te gebruiken :D Heb het gisteravond voor de 2e keer gebruikt en daarna lekker een creme opgesmeerd. Heb toch ook maar argan besteld, die verwacht ik vandaag! Ben erg benieuwd naar die combi maar ik heb er een hard hoofd in, ik heb werkelijk alles al geprobeerd tegen mn vette, onzuivere huid maar alleen Roaccutane heeft tot nu toe echt geholpen :(
Blauwbloempje heeft de Roa dan niet voldoende geholpen, dat je nu aan de zeep zit?
Nee, het is weer teruggekomen :( Ik heb meerdere kuren geslikt maar kan niet aan de gang blijven met die chemische rommel helaas!

Ik ben vanavond iets te enthousiast geweest :D Eerst gestoomd met kamille en daarna met een washandje en wat african zeep schoongemaakt en meteen een soort van gescrubt. En holy dat prikte!! Daarna arganolie erop gesmeerd (die trouwens helemaal niet intrekt??) en nu prikt het nog en ziet mn hele gezicht rood :X Hoe lang duurt het voor dat weg trekt en geen pijn meer doet?
Bij mij duurde het toch wel een hele dag voordat het rode weg was goed blijven insmeren om het vochtgehalte op pijl te houden (dat prikt ook!!) en geen make-up..

Daarna deed het bij mij geen pijn meer maar ik zou even overslaan met de zeep! Ik heb het sindsdien wel weer gebruikt maar niet meer laten intrekken, ging gewoon weer goed
Wat vervelend blauw bloempje. Dus de dermatoloog zegt ook dat er niks meer aan te doen is?

Ik zou als advies hier willen geven: stop het gebruik van de zeep voor enige tijd, zodra je huid wat verbeterd is, aangezien de werking van de zeep vermindert als je hem langer gebruikt (bij mij dan) en dan doet ie dus niks meer.
Mijn huid is gelukkig alweer rustig! Alleen erg vervelend dat die arganolie echt totaal niet intrekt :o Dat heeft de hele avond en nacht als een vette film op mijn gezicht gezeten, bah! Hebben jullie dat ook? Ik zal wel wat gaan minderen mocht ik resultaat gaan zien van de zeep. Waarmee kan ik dan tussendoor het beste schoonmaken? Elk willekeurig ander product?

@frizzy, nee, de derma blijft me kuurtjes voorschrijven als ik dat wil. Heb ook tretinoïnecreme geprobeerd maar dat deed weinig. Ik heb gewoon een rothuid, echt al vanaf m'n 14e :(
Wat vreemd dat de arganolie niet intrekt? Bij mij trekt hij meteen in. Zo snel dat ik soms zelfs bijsmeer.

Vind de combi toch wel prettig. Gebruik het nu een paar dagen 1x per dag en het lijkt pukkels een beetje uit te drogen en mijn huid wat rustiger te maken.

Dus we blijven doorsmeren
Ik dacht dat Roa in alle gevallen effectief was. Maar ik maak eerst mijn antibioticakuur maar eens af.
Fijn dat je huid weer rustig is Blauwbloempje. Kan me goed voorstellen hoe je je voelde toen je in de spiegel keek

Ik merk eerlijk gezegd nog weinig verschil. Moet er wel bij zeggen dat ik momenteel ongesteld ben en flink heb zitten knijpen op mijn gezicht (niet verstandig, weet ik). Ik blijf braaf twee keer per dag zepen.

Ik heb van webshop indewatten overigens nog steeds niets ontvangen terwijl ze zeggen drie keer per week te versturen. Mijn bestelling had er dan dus al afgelopen week moeten zijn, aangezien ze wel hebben bevestigd mijn betaling te hebben ontvangen. Zeer slechte service van indewatten! Ik ben blij dat ik het van vitaecare wel zo snel heb ontvangen. Als ik maandag nog niets heb van indewatten ga ik ze mailen!
Succes met indewatten.com. Als je op hun website kijkt onder het kopje nieuws, dan zie je dat ze 'heropend' zijn. Daarvoor was het een zooitje, dus dat zal de truc zijn om onrust de kop in te drukken (de site is namelijk precies hetzelfde). Maar je ziet ook dat ze al twee keer meldt dat er vertragingen waren, en daarna weer 'business as usual' belooft.

Ik baal dat ze zo onbetrouwbaar, want ik was zó blij met die geurdingetjes voor op een olielampje.
Ja dit is slechte reclame voor indewatten.com ! Ik zou iedereen aanraden om bij vitaecare.nl te bestellen in plaats van daar. Daar kwam de bestelling zeer snel binnen.

Die geurdingetjes he, bedoel je die soort van wax-dingetjes die olie worden? Die heb je tegenwoordig gewoon bij de Xenos. Ruiken heerlijk!
Die van Xenos zijn écht zo lekker niet als die van indewatten. Die ruiken veel te sterk en goedkoop, als je die anderen gewend bent.
Oh ik vind die van de Xenos al geweldig, nu ben ik dus zeer benieuwd naar de echt echt goede . Heb je die niet ergens anders online ook?
Als je googlet op soy wax melts zijn er ook wel anderen te vinden. Maar ja... dat zijn toch weer niet dezelfde als bij indewatten.
Haha nou laten we eerst de zeep dan maar even afwachten....
Roa is ook effectief frizzy maar het kwam bij mij gewoon weer terug nadat alles mijn lichaam uit was. En ik kan slechts mn hele leven roa blijven slikken :(

Gisteravond een tip van naturals geprobeerd, na het douchen op een nog vochtige huid smeren en verdomd! De Argan was meteen weg, en heb nu zelfs wat droge wangen :D Ik blijf smeren, ben benieuwd!!
Ik heb mijn stuk zeep via vitaecare ook binnen (weliswaar na ruim een week, maar toch). Net even geprobeerd en hier ook een lekker zacht huidje. Ik heb wel het idee dat dit wel zou kunnen werken voor mijn mee-eters op de neus en af en toe puistjes op de kin. We wachten het af.
Home is where your wifi connects automatically.
Ik heb zojuist mijn eerste bestelling vor black african soap besteld na het lezen van dit topic, ben benieuwd! Heb het bij ilsapone.nl besteld en hoefde ook geen verzendkosten te betalen en krijg er een een kerstboomzeepje bij volgens de site! De zeep is nu ook voor 5,95 in de aanbieding trouwens.

Sinds een tijdje gebruik ik al geen chemische cremes meer maar alleen om de paar dagen wat pure shea boter op mn handen, lippen en gezicht.
Ik gebruik de zeep nu iets meer dan een week. Het herstel gaat niet zo snel als ik wilde, maar mijn huid gaat er op vooruit. Er komen op mijn kin vrijwel geen puistjes terug, de laatste zijn nu aan het herstellen. Ook de mee-eters op mijn neus verdwijnen niet vanzelf, maar als ik ze weghaal, lijken ze na ingebruikname van de zeep minder hard teug te komen. Ook smeer ik mijn gezicht 's avonds in met een olie en 's ochtends met een crème van Weleda. Hij voelt nu wel erg zacht aan. Ik ga er nog even mee door...
Home is where your wifi connects automatically.
Ik weet, dit is een oud topic ... heb de Black African Soap nu al een kort tijdje en vanaf de eerste keer dat ik hem gebruikte had ik niks van roodheid, droogheid of trekkerigheid.. mn huid blijft normaal maar ik zie ook nog geen mirakels of zo. Huid voelt wel zacht en schoon aan na gebruik. De meeste mensen hier schrijven toch dat ze die roodheid/droogheid hebben gehad in het begin. Zou het voor mij dan niet echt werken?
Ik heb ook nooit roodheid gehad bij het gebruik van African Black soap. Mijn huid kon en kan het prima verdragen. Ik gebruik het u al en half jaar iedere dag en het bevalt me goed. Nee, geen mirakels, maar dar bestaan ook geen producten voor. Maar ik vind het een fijne, goedkope manier van m'n huid reinigen, en ik heb eigenlijk nog maar zelden een pukkel tegenwoordig.
oke dank je Katelin, had ondertussen ook andere reacties gelezen en zag ook dat niet iedereen die roodheid of droogheid heeft...

Vraag me af of mensen met droge huid niet eerder droogheid en zo hadden door de zeep en mensen met vette huid (zoals ikzelf) niets... Heb wel vette huid maar mensen die m'n huid zien zeggen altijd dat je dat niet ziet. Ik had idd meer pukkels en vettere huid als tiener. Ik denk dat ik gewoon de juiste producten/make up gebruik en het daardoor goed kan verbergen, m'n huid ziet er redelijk gaaf uit met af en toe onderhuidse kleine bultjes, roodheid en mee-eters maar niet echt zichtbaar of zo.

Heb wel een tijd geleden een huidanalyse laten doen en ik heb wel degelijk een vette maar vochtarme huid. Daar zeiden ze ook dat zink zou helpen tegen de roodheid en de onderhuidse bultjes. Maar nogmaals, is niet zo dat het zichtbaar is. Kan het goed verbergen en gebruik daarvoor niet eens lagen make up of zo. Ziet er dan egaal uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven