Mode & Beauty alle pijlers

blondeer van 2 weken oud

29-10-2010 14:22 18 berichten
Twee weken geleden heb ik mijn haar geblondeerd met poly-blonde van Schwarzkopf. Mijn haar is vrij kort, dus ik heb nog bijna de helft van het aangemaakte product over. Zou ik dat nog kunnen gebruiken, of krijg ik dan allemaal zweren op mijn hoofd, of werkt het juist niet meer?

Weet er iemand raad?
Alle reacties Link kopieren
Lees de gebruiksaanwijzing eens door!
NIET GEBRUIKEN! Dat staat ook in de gebruiksaanwijzing. Ik neem trouwens aan dat het er ook erg anders uit ziet dan normaal. Ik heb weleens een bodempje een nacht laten staan. Toen was het bruinig en helemaal opgeschuimd.
Maak de volgende keer gewoon de helft van het product aan.
Nooit bewaren en zeker niet in een dichte fles, het kan ploffen!

En ook niet meer gebruiken dus, het werkt echt niet meer.
wie bewaard er nou zoiets en dan 2 weken...nee...gooi het maar heel snel weg voordat het ontploft inderdaad!
Nou, als ik fabrikant van dat spul zou zijn zou ik er ook opzetten dat je het niet kunt bewaren als het over is.

Maar het ziet er nog helemaal normaal uit en het flesje is niet bol geworden, dus tja, het staat nog op de wasbak.

Zwuppelien, elke keer als ik sta te schudden denk ik dat ik beter de helft aan had kunnen maken, maar ik kan heel slecht mikken, en de juiste mengverhouding lijkt me best belangrijk.

Algemene mening is dus om het niet meer te gebruiken. Ik dacht het zelf ook wel, maar misschien dat hier iemand was die het later nog eens had gebruikt, en die mij gerust kon stellen dat het nog goed was. Hmmm. beter maar weggooien.

Dankjewel!
Gebruik dan gewoon een weegschaal om het af te meten joh
Ja Zwup, mijn keukenweegschaal is een ouderwetse. Die werkt per 200 gram, en dat is dan met 8 streepjes onderverdeeld. Maar ik zou natuurlijk voor dit doel een digitale aan kunnen schaffen. Wat ga ik dan een gled besparen zeg!
Haha, die is idd niet erg handig. Ik zou gewoon een digitale kopen, die dingen kan je al vanaf een paar euro's krijgen.
Zoals gezegd: niet gebruiken. Voor gebruik moet je het middel mengen. Dat ze dat in de fabriek niet al voor je doen, is omdat het ontwikkelmiddel na verloop van tijd uitgewerkt raakt. En dat is precies wat er bij jou flesje nu dus al gebeurd is.

Volgende keer dus inderdaad gewoon maar de helft aanmaken.
Je kunt bij Blokker e.d. maatschepjes met schaalverdeling kopen. Gebruik ik daar ook altijd voor, heel simpel.
Zweren op je hoofd...verzin ze maar.

Volgens mij valt je haar gewoon uit en word je kaal.

Maar misschien moet je het eens aan Barbie vragen?

.
Ik neem aan dat de fabrikant het in de gebruiksaanwijzing heeft gezet? Dus dat 'niet bewaren' ook écht 'niet bewaren' betekent?

Maar goed, lees dat je het van plan bent of al weggegooid hebt. Heel goed!

Volgens mij bestaan er ook wel merken die je makkelijker kunt doseren of telkens opnieuw een beetje van kunt aanmaken. Misschien eens bij een kappersbenodigdheden-zaak kijken.

Geert heeft ook weer een likje verf nodig, zo te zien.
quote:dreamlogic schreef op 29 oktober 2010 @ 17:03:

Volgens mij bestaan er ook wel merken die je makkelijker kunt doseren of telkens opnieuw een beetje van kunt aanmaken. Misschien eens bij een kappersbenodigdheden-zaak kijken.Het is echt zo simpel. Mijn haarverf bevat twee flesjes: 60 ml kleur, 60 ml ontwikkelaar. Met mijn volle maatschepje (30 ml) meet ik van ieder de helft af en meng het in een schaaltje. Flesje weer dicht. Klaar.
Barbie had gisteren nieuwe matten! gna.

Ik ga eens op zoek naar zo'n maatschepje, Melpemone. Op naar de Blokker. Bedankt voor de tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven