Mode & Beauty alle pijlers

Bohemians, unite!

03-06-2016 21:05 22 berichten
Van jongs af aan al ben ik dol op de bohemian/hippie/vintage leefstijl. Mijn huis en muzieksmaak hebben veel invloeden uit de boho hoek. Maar qua mode durf ik het eigenlijk pas sinds kort aan, heeft te maken dat het nu meer op het straatbeeld te zien is, denk ik.

Aangezien ik pas 'nieuw' kom kijken ben ik op zoek naar mede boho's. Maakt niet uit of je ook zoekende bent of al een ervaren boho bent die al jaren boetiekjes en kringloopzaken afloopt. Het lijkt mij gewoon leuk om outfits, accessoires (heel belangrijk!) en kapsels te delen en te kletsen over ons boho-zijn.

Dus, bohemians, unite!
Alle reacties Link kopieren
Doe eens een voorbeeld?
Frankly my dear, I don"t give a damn
Wat een leuk topic! Ik heb laatst voor t eerst wat bloemetjes jurkjes ed gekocht, dus ik lees graag mee voor extra inspiratie
Calvijn, helaas alleen linkjes vanwege de plaatjesplakrechten:

Voorbeeld

Voorbeeld

Voorbeeld
Dit id echt zo'n stijl wat je alleen maar staat als je reteslank en zongebruind bent.
quote:Ooze schreef op 03 juni 2016 @ 21:28:

Dit id echt zo'n stijl wat je alleen maar staat als je reteslank en zongebruind bent.dit! ik kom er helaas niet mee weg
quote:dienbladoptafel schreef op 03 juni 2016 @ 21:30:

[...]

dit! ik kom er helaas niet mee wegIk ook niet
Hmmm, zelf ervaar ik dat niet zo Ooze. Ik draag alleen geen korte jumpsuits en korte rokjes, maar maxi jurken en rokken, peasant blouses, flaired jeans, spijkerblouses, laarsjes... kan allemaal prima. En ik heb maat 38/40 en ben echt een bleekscheet. Krijg ook vaak complimenten.
Boho met een maatje meer, niet lelijk!

Voorbeeld

Voorbeeld

Voorbeeld

Voorbeeld

Oké, alleen hier zou ik niet voor kiezen:

Voorbeeld
quote:Fleet schreef op 03 juni 2016 @ 21:35:

Hmmm, zelf ervaar ik dat niet zo Ooze. Ik draag alleen geen korte jumpsuits en korte rokjes, maar maxi jurken en rokken, peasant blouses, flaired jeans, spijkerblouses, laarsjes... kan allemaal prima. En ik heb maat 38/40 en ben echt een bleekscheet. Krijg ook vaak complimenten.Nou maat 38/40 vind ik hardstikke slank...
Oh ja joh? Ik noem mezelf niet dik maar slank wil ik het ook niet noemen. Iets meer dan gemiddeld, zou ik zeggen.
Nee dat vind ik niet meer dan gemiddeld. Zou er een moord voor doen
Check eens Moost Wanted. Echt een supergaaf nieuw merk met heeeeele gave armbandjes/kettingen en kleding sinds kort. Ik ben een klein beetje biased want ik heb de eigenaresse ontmoet en het is echt een schat van een meid, maar ik vind het ook echt leuk, heb er zelf 3 armbandjes van. Ik denk dat je het geweldig vindt.

www.moostwanted.com

www.instagram.com/moostwanted
Een vriendin van me is gek op bohokleding en die shopt veel online bij

free people.

Wel prijzig, maar je kunt er op zijn minst inspiratie opdoen.
Check! Ik ben gek op de bohemian stijl. Ik ben alleen 41 dus ik let wel op dat het geen circus wordt met kleuren ed. Ik hou het rustig. Maar ben gek op flared, maxi-jurken en rokken, slippers! , beads en andere versieringen die hippie genoemd kunnen worden. Is dat iets voor slanke mensen? Misschien komt dat omdat hippies vaak vegetarisch/veganistisch eten, ik wel. Ik ben niet zo'n grote eter. Zoals een echte hippie betaamt, hou ik wel van koken maar dan vooral voor anderen.

Ik zal eens wat plaatjes plakken, wat ik leuk vind qua stijl. Ben net naar de kringloop geweest en ook weer leuke dingen gekocht. Ik hou ook van vintage en retro enzo, alles van de 70er en 80er jaren vind ik leuk. Nou ja, alles. Even zoeken hoor.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-

Beetje western vind ik ook wel leuk.

It's gotta be flare!

Dat vind ik nou mooi. Kan het niet allemaal meer dragen maar ik probeer bohemian naar mijn leeftijd te kleden. Een ouwe hippie dus in een nieuw jasje.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Die bovenste rok, kwijl! Ik ben gek op mooie rokken. En dan met iets heel simpels erboven. In de zomer als het fris is, een spijkerjack erop met korte mouwtjes.
En deze top, heb ik vandaag gekocht.

Fleet, komen die eerste foto's van je eigen Pinterest account? Er staat namelijk een naam bij het account, en ik weet niet of het jouw naam is en of je er bewust van bent dat je mogelijk herkenbaar bent zo.

On topic: ik vind bohemian kleding super mooi, helaas staat het bij toch niet zo flatteus, mede door mijn (korte) lengte. In alle jurken/rokken lijk ik een kind dat zich verkleed.
quote:lushcooking schreef op 04 juni 2016 @ 13:47:

Fleet, komen die eerste foto's van je eigen Pinterest account? Er staat namelijk een naam bij het account, en ik weet niet of het jouw naam is en of je er bewust van bent dat je mogelijk herkenbaar bent zo.

On topic: ik vind bohemian kleding super mooi, helaas staat het bij toch niet zo flatteus, mede door mijn (korte) lengte. In alle jurken/rokken lijk ik een kind dat zich verkleed.En de vierde outfit van bovenaf, bij mijn post, een korte broek kan je langer laten lijken, dacht ik. Idd als je niet zo lang bent, staan maxi-jurken en rokken niet zo mooi. Maar het hoeft ook niet per se lang te zijn he, het slungelige van de hippiestijl, is ook niet echt flatteus.
quote:Sapsorrow schreef op 04 juni 2016 @ 14:15:

[...]

En de vierde outfit van bovenaf, bij mijn post, een korte broek kan je langer laten lijken, dacht ik. Idd als je niet zo lang bent, staan maxi-jurken en rokken niet zo mooi. Maar het hoeft ook niet per se lang te zijn he, het slungelige van de hippiestijl, is ook niet echt flatteus.Klopt, ik heb ook wel een paar shirts blouses in bohemian stijl, maar een korte broek durf ik niet in met mijn maat 52. Ik kijk er dus vooral graag naar bij anderen, en koop voor mijzelf vooral kleding die past qua maat, niet te duur is en qua kleur zo leuk mogelijk is. Vind ik iets bohemian, dan heb ik mazzel. De meeste plus-size kleding is niet heel geweldig, óf je betaalt 70 euro voor een shirt.
Ik ben ook al heel lang weg van deze stijl. Ik vind overigens meerdere stijlen mooi en 'ben' dus niet elke dag Bohemian.

Ik houd bijvoorbeeld ook erg van de Sailorstijl.

Mijn nieuwste Boho-aanwinsten:

Ik vind alleen hoe hij bij dit model gestyled is tuttig (die slippers en ik mis een vest of franjegilet en kettingen).

En deze laarsjes heb ik besteld, ben benieuwd:

Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven