Mode & Beauty alle pijlers

Bruidegom met stoppelbaard?

02-10-2014 22:54 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké, nu heb ik toch echt even advies nodig

Binnenkort gaan wij trouwen maar nu heb ik twijfels over het volgende: mijn vriend heeft altijd een soort van stoppelbaardje. Hij trimt dit 1x per week kort en in de loop van de week is er steeds meer haargroei te zien. Zelf vind ik het na een dag of 3 het mooist, na 6 dagen denk ik, nu mag je jezelf wel weer scheren. (Al groeit zijn baard niet snel hoor) Helemaal glad scheren vinden wij allebei geen gezicht bij hem, maar wat doen we op de dag van trouwen? Wat kan wel of niet bij een bruidegom? Mag een bruidegom een korte stoppelbaard hebben?

Misschien dat jullie denken: mens waar maak je je druk om, maar in de laatste paar weken naar de bruiloft toe merk ik dat ik over deze dingen in ene pieker gedachten heb :(

Dus, kom maar op!!
Bij een bruiloft wordt wel veel gezoend dus als het dan prikt ... .
verba volant, scripta manent.
Mens waar maak je je druk om Maar serieus, het gaat er toch om dat jullie je fijn voelen, niet om wat andere mensen denken? En als jij je vriend op zijn knapst vind met een drie-dagen-baardje, dan moet ie dus twee dagen voor de bruiloft trimmen
Een bruidegom zoent gelukkig alleen vrouwen. De bruid mag mannen en vrouwen gaan staan zoenen... maar die hebben dan doorgaans geen stoppelbaard

Als jullie zijn baardje prachtig vinden, prima toch? Volgens mij is er geen "baard-etiquette".
Als een stoppelbaard bij hem past, dan zou ik lekker voor de stoppels gaan. En dan die van een dag of drie. Zou toch raar zijn als hij opeens glad is. Net als een brildrager die alleen op zijn trouwdag lenzen draagt, dat "klopt" dan niet.
Een goed scheerapparaat heeft standen waarbij je je elke dag kunt scheren en je toch een stoppelbaard kunt houden.

http://www.braun.com/nl/m ... /coolest-badass-look.html

http://www.baardtrimmersh ... top-10-baardtrimmers.html
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zolang hij op komt dagen en geen carnavalskostuum draagt komt het allemaal goed.

Adem in en adem uit
Mooi laten staan, dat drie dagen baardje.

Je kunt er tientallen jaren later zo leuk de mode aan aflezen.

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Mijn man heeft z'n stoppels ook gewoon laten staan toen we trouwden. Hij trimde ook altijd en zo'n blote-billengezicht opeens op de trouwdag en dus ook alle foto's vonden we maar niks. M'n schoonmoeder kreeg wel bijna een rolberoerte toen ze hem zag..
"Vl43inder, 4 minuten geleden

Als een stoppelbaard bij hem past, dan zou ik lekker voor de stoppels gaan. En dan die van een dag of drie. Zou toch raar zijn als hij opeens glad is. Net als een brildrager die alleen op zijn trouwdag lenzen draagt, dat "klopt" dan niet."

+1! Het hoort bij hem. Toch raar als hij opeens op alle foto's glad geschoren is. Net als vrouwen die nooit make up dragen zich op hun trouwdag opeens vol plamuren.

Waarom??

Feestelijk en netjes ja, maar totaal anders dan je bent? Nee.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Dank je wel voor de adviezen tot nu toe

Het is inderdaad zo dat ik mezelf drukker maak om wat anderen ervan zouden vinden dan wij zelf... Ik hoor m'n schoonmoeder al een opmerking maken!

Ik dacht dus eigenlijk dat de etiquette zo was dat een bruidegom glad geschoren 'moest' zijn, maar als ik jullie zo hoor

Misschien gewoon lekker doen wat hij wilt.. ofzo..?

"Mag" een stoppelbaard bij een bruidegom"?

Wie komt dat controleren? De trouw politie? Staan er straks 3 busjes ME voor de kerk deur?

Sorry hoor, wat een gemuts.
Het is jullie feestje hoor!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Jeetje, je lijkt wel een bridezilla wat kan jou het schelen wat "de etiquette" zegt? Hij hoeft zich toch op zijn trouwdag niet ineens anders voor te doen? Normaal een stoppelbaard, nu ook.
Ja doen. Zo'n billengezicht is niks als hij dat normaal niet heeft.
"Ik dacht dus eigenlijk dat de etiquette zo was dat een bruidegom glad geschoren 'moest' zijn, maar als ik jullie zo hoor "

Haha nou dat zou wat zijn. Vriend van mij gaat volgend jaar trouwen. Hij heeft een flinke baard.

Zonder baard zouden we hem zo voorbij lopen haha, we kennen hem niet anders dan met baard.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
Jij gaat toch ook niet ineens je haar afscheren omdat het volgens de etiquette moet? Jullie feestje, jullie uiterlijk.

Echt... als dit de dingen zijn waar je je druk om maakt, heb je een gelukkig leven.
Er zijn geen regels. Stop worrying and start enjoying!
Je kan zijn baardje ook laten trimmen en bijwerken zodat zijn wangen zeg maar "kaal" zijn en zijn baard toch vol is. Een goede barbier kan hem wel uitleggen hoe hij het zelf kan trimmen....

Misschien wel leuk voor hem om ook te doen op de trouwdag zelf. Sochtends met de mannen naar de barbiershop om allemaal netjes geknipt en geschoren te worden.

Sinds de komst van Schorem zijn dat soort mannelijke momenten ook weer helemaal hip.
quote:MadameQetesh schreef op donderdag 02 oktober 2014 23:05 "Vl43inder, 4 minuten geleden

Als een stoppelbaard bij hem past, dan zou ik lekker voor de stoppels gaan. En dan die van een dag of drie. Zou toch raar zijn als hij opeens glad is. Net als een brildrager die alleen op zijn trouwdag lenzen draagt, dat "klopt" dan niet."

+1! Het hoort bij hem. Toch raar als hij opeens op alle foto's glad geschoren is. Net als vrouwen die nooit make up dragen zich op hun trouwdag opeens vol plamuren.

Waarom??

Feestelijk en netjes ja, maar totaal anders dan je bent? Nee. Dit had mijn tante op haar bruiloft. Lekker bruin van ze zon/zonnebank met bijpassende zonnerimpels maar haar gezicht was glad en wit geplamuurd :-/
Hoe je het ook doet, op de zilveren nou ja eigenlijk de koperen al) vraag je je af hoe je in hemelsnaam dat hebt kunnen dragen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Haha, dat is waar Nlies!
quote:SilverShadow schreef op donderdag 02 oktober 2014 23:17 Jij gaat toch ook niet ineens je haar afscheren omdat het volgens de etiquette moet? Jullie feestje, jullie uiterlijk.

Echt... als dit de dingen zijn waar je je druk om maakt, heb je een gelukkig leven.

"Echt... als dit de dingen zijn waar je je druk om maakt, heb je een gelukkig leven."

Niet echt een toffe opmerking! Want deze vraag, waar ik gewoon even over twijfelde, heeft niks te maken met wel of geen onbezorgd leven leiden. I wish!!!
Jullie bruiloft dus datgene doen waar jullie je lekker bij voelen. Punt!
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Zorg dat je 't zo timed dat ie op de dag van de bruiloftfoto's 3-dagen-stoppels heeft. Dan hoeft ie niet met zo'n babyface op de foto.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven