Mode & Beauty alle pijlers

bruidskapsel in cabrio...

31-07-2012 12:47 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,

Ik ga zaterdag trouwen en heb geloof ik een beetje last van bruids-zenuwen..

Zit met name een beetje in over de trouwauto en mijn kapsel.. we rijden ongeveer drie kwartier in een auto zonder dak (kan er ook niet op) en ik zou graag willen dat mijn haar een beetje mooi blijft zitten (half los met krullen en sluier).

Stom dat ik hier niet eerder over na heb gedacht, maar nu denk ik dat dit vrijwel onmogelijk is en er niks van mijn kapsel overblijft..

Zou het een idee zijn om met een stola mijn haar een beetje te beschermen? Hebben jullie nog andere ideeën?

We rijden niet harder dan 60 km/u trouwens, misschien scheelt dat?

Hopelijk kan iemand mij een beetje geruststellen of ervaringen delen.

Het is echt niet het einde van de wereld als mn kapsel verwaait, maar toch.. beetje zonde wel.

Alvast bedankt!
Badmuts?
verba volant, scripta manent.
Net als vroeger, een hoofddoek om.

En hopen dat het niet regent, of heb je dan een plan B voor je cabrio-waar-ook-geen-kap-op-kan?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als het een goeie cabrio is heb je geen last van de wind, maar ik zou sowieso een lichte voile oid omslaan.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
En vergeet de zijraampjes niet omhoog te doen, dat scheelt ook een heleboel wind.
Heb je echt geen vluchtroute voor als het (hard!) regent??

Kan ik me niet voorstellen!
quote:beter.laat schreef op 31 juli 2012 @ 13:01:

Kan ik me niet voorstellen!Das ook een goeie, vergeet de poncho's niet!
De kapster vragen om bij stadhuis stand by te staan voor eventueel bijwerken
quote:beter.laat schreef op 31 juli 2012 @ 13:01:

Kan ik me niet voorstellen!Hier zou ik me veel meer druk over maken, gezien de voorspellingen... Fijne dag verder!
Zoiets, voor de zekerheid:

Als het je eigen krullen zijn, blijven ze echt wel zitten hoor. Zijn het niet je eigen krullen dan was het not meant to be. Ander kapsel nemen in overleg met de kapper?

In iedergeval een hele mooie dag gewenst. Komt vast allemaal goed.
Bedankt!! Ik denk inderdaad dat ik een soort hoofddoek creëer met een luchtige stof. De vluchtroute voor regen is onze eigen auto met bloemstuk. Maar ik heb nog wel hoop op droog weer. Natuurlijk wel 2 poncho's en een paraplu paraat.
Ik heb wel krullend haar maar deze worden met rollers wel extra in vorm gebracht.
Veel plezier Muis en alvast gefeliciteerd
quote:Muis4508 schreef op 31 juli 2012 @ 13:33:

Maar ik heb nog wel hoop op droog weer. Natuurlijk wel 2 poncho's en een paraplu paraat.Daar heb je in een cabrio met 60 km per uur niet zo heel veel aan hoor.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 31 juli 2012 @ 13:41:

[...]

Daar heb je in een cabrio met 60 km per uur niet zo heel veel aan hoor.Zo'n charmant beeld. Een omgeklapte paraplu, een bruidegom die die tevergeefs probeert te repareren en een bruid onder een opbollende doorzichtige poncho. Bij redelijke kans tot grote kans op regen zou ik echt met de eigen auto gaan.
quote:himalaya schreef op 31 juli 2012 @ 13:41:

[...]

Daar heb je in een cabrio met 60 km per uur niet zo heel veel aan hoor.

Nee, bij regen moet je gewoon harder rijden. Wordt je niet zo nat.

Als je niet harder dan 60 rijdt valt het best wel mee met het verwaaien van je kapsel. Ik spreek uit ervaring. Een luchtige hoofddoek kan echter wel handig zijn.
Ik wil de pret niet bederven maar als ik veel moeite had gedaan voor een mooi bruidskapsel met sluier zou ik toch niet op mijn gemak in een cabrio gaan zitten, drie kwartier.
Haha die paraplu is natuurlijk niet voor in de cabrio. Als get regent kunnen we dezelfde dag nog beslissen met eigen auto te gaan, met plu in de kofferbak.

Bedankt voor jouw ervaring Dahlia.

Ach het komt vast goed.. ben gewoon zenuwachtig.
Wij hadden ook een cabrio en ik had mijn haren ook half opgestoken met krullen (en ik heb steil haar van mezelf) en het is perfect blijven zitten. Zorg dat ze er genoeg haarlak in doet.

Eventueel zou je nog een stola ofzo om kunnen slaan maar moet vast goedkomen!
Dankje twijfelientje, zulke verhalen doen me goed jammergenoeg wordt de weersvoorspelling steeds negatiever.. maargoed afwachten!
Het ligt een beetje aan het type cabrio ook. Een nieuwer model is als het goed is zo ontworpen dat je weinig last hebt van wind. Maar wij hebben bv een oldtimer lelijke eend en daar heb je voorin nergens last van, maar op de achterbank waai je gewoon weg
Als je de zijraampjes omhoog doet, achter je stoelen zo'n windvanger hebt, en er niet al te hard gereden wordt, valt het best mee met je haar (eigen ervaring!). Je kunt een sjaal losjes om je hoofd doen, zoals hier ook al genoemd werd.

Wat voor auto is het?

(gewoon nieuwsgierig, heb zelf een Mazda MX-5)
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
quote:Elmervrouw schreef op 31 juli 2012 @ 18:18:

Als je de zijraampjes omhoog doet, achter je stoelen zo'n windvanger hebt, en er niet al te hard gereden wordt, valt het best mee met je haar (eigen ervaring!). Je kunt een sjaal losjes om je hoofd doen, zoals hier ook al genoemd werd.

Voor een eend gaat dit niet op hoor maar neem niet aan dat ze daarin gaat trouwen. Hoewel, best tof haha!
Ja, wel lekker retro, zo'n eend!
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven