Mode & Beauty alle pijlers

Carnaval: black swan

25-01-2012 15:29 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben van plan met carnaval als Black Swan te gaan.

Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dat moet doen. Ik had het idee om een zwart corset te dragen met misschien zelf een verenrand eraan te maken, maar dat wordt dan wel heel erg ordinair en dat is niet de bedoeling ;)

Op internet staan wel speciaal van zo'n jurkjes maar die zijn of heel duur of veel te ordinair.

Hebben jullie misschien ideeën/tips? Misschien weten jullie een winkel waar je simpele zwarte corsetten kan kopen die niet te ordinair zijn?
Kijk mijn ex-vriend zei natuurlijk dat ze in Brabant niet kunnen carnavallen, want ja, je hoort ze wel vaker op elkaar afgeven als het daarover gaat. Althans, ik hoorde het in die tijd best vaak. Een beetje zoals Nederlanders over Belgen praten en andersom.

Ik heb het gevoel dat SeptemberGirl eerder wat sarcastisch was. Of meen je dit echt, SG? Mijn post was eerder een uitnodiging tot nog een side-discussie over carnaval in beide provincies. Het was iig niet mijn eigen statement.

En deze film is idd al een hele tijd uit de bioscoop verdwenen...
Carnaval is toch"kroeg in, kroeg uit"?.....

Lijkt me nogals fris in je tutu.
Wit glad broekje en witte legging eronder? Draagt ze in de film toch ook? Of nou ja, een panty...maar dat is wel koud denk ik.
Ik vind het een prachtig idee TO!

Ik woon in het zuiden van het land (wel niet zo'n Carnaval-vierder), maar volgens mij kan iedereen gewoon lekker aantrekken wat ie zelf wil!

Het is alleen wel een beetje koud idd. Houd daar wel rekening mee, want in februari is het vaak nog behoorlijk fris buiten, terwijl het in een propvolle kroeg natuurlijk weer om af-te-pikken heet is

Moeilijk, moeilijk!
September: lekker deskundig ben jij .

Als iemand advies vraagt over een carnavalspakje vraag ik wel altijd Brabant of (Zuid) Limburg. Dat heeft naast soort pakje ook te maken met de temperatuur. Brabant is vooral in kroegen, Limburg vooral op straat.

En zoals anderen zeggen kom je denk ik al een heel eind met een strak hemd/korset + tutu + goede schmink. Wil je er meer van maken, dan zou je ook nog iets kunnen doen met veertjes op de huid bijvoorbeeld.
quote:dreamlogic schreef op 25 januari 2012 @ 17:32:

Kijk mijn ex-vriend zei natuurlijk dat ze in Brabant niet kunnen carnavallen, want ja, je hoort ze wel vaker op elkaar afgeven als het daarover gaat. Althans, ik hoorde het in die tijd best vaak. Een beetje zoals Nederlanders over Belgen praten en andersom.

Ik heb het gevoel dat SeptemberGirl eerder wat sarcastisch was. Of meen je dit echt, SG? Mijn post was eerder een uitnodiging tot nog een side-discussie over carnaval in beide provincies. Het was iig niet mijn eigen statement.

Als het sarcastisch was heb Ik niks gezegt hoor maar zag geen smiley ofzo staan dus nam het serieus op. Maar ken het wel, dat afgeven op elkaar tussen brabo's en limbo's.

Voor de kou eventueel een zwart vestje ofzo aan doen? Kan je ook uittrekken in een warme kroeg inderdaad.
quote:dreamlogic schreef op 25 januari 2012 @ 17:32:

Pfieuw, gelukkig (en jij bent de enige!)

Overigens besteden ze in Maastricht wel echt meer aandacht aan hun kostuums, ook schmink en maskers enzo. Dat is in de rest van NL (waar carnaval wordt gevierd) toch echt wat minder.
Wow bedankt voor de tips iedereen!

Vooral dit jurkje zou er echt goed bij passen (http://www.polyvore.com/b ... _corset/thing?id=24010608), alleen die is helaas uitverkocht.

Voor de duidelijkheid haha, ik kom uit Brabant en vier elk jaar carnaval dus weet wel wat het inhoudt haha ;) Vind het gewoon leuk om iets origineels te doen ipv al die standaard pakjes ;)

En ik bedoel Black Swan van die film die al heel lang uit is ja ;)
Kun je tegen de kou niet huidskleur thermo ondergoed dragen?

Een strak huidskleur longsleve shirt en een lange huidskleur legging oid? Net als die kunstschaatsters doen?

Dan kun je als black swan zonder blaasontsteking?
Het is niet koud bij ons. Ga altijd naar 1 discotheek/cafe per avond. ;)
Wat een goed idee! Ik ga dit jaar naar Venlo, moet nog een oufit verzinnen dus misschien pik ik jouw idee
Geinig idee, als Black Swan.

Ik heb absoluut geen verstand van carnaval, wel van ballet outfits...

Als je persé een officiële lichte balletpanty wilt dragen, die overigens niet wit zijn maar licht-zalm rose, ga dan naar een balletwinkel in de buurt. Voor rond de ¤ 8,- ben je klaar. Neem de grootste maat (in de balletwereld is dat toch wat anders, bij H&M heb ik een maat xs, in de balletwinkel een meet M....)

Als je er dan toch bent een tip: neem een paar zwarte officiële balletpanty's mee. Zitten erg mooi en gaan erg lang mee..prima voor onder een jurkje of rokje. Ze zijn dezelfde prijs!

Als origineel alternatief kun je natuurlijk ook als het witte zwaantje gaan (Odette), of een ander balletfiguur...zoals Kitri van Don Quixotte (veel rood en rozen in het haar enz).

Nog een idee: Koop roze glanzend lint en wikkel die als een ballerina om je kuiten.

Goedkope tutu's kun je nog wel eens via Marktplaats vinden.

succes en alvast veel plezier !!!!
Bedankt voor de tips iedereen!

@Phantasma: Dat ziet er allemaal erg goed uit zeg!

Ik heb nu alleen al wat dingen op het oog, dus er hoeft niks op maat gemaakt te worden. Maar toch bedankt!
Wauw, wat een leuk idee!! En helemaal niet zo moeilijk uit te voeren. Leuk!
Bedankt voor de leuke reactie! Mocht je nog een keer iets willen (of iemand die je kent) dan weet je ons te vinden.
Hehe heb vorige carnaval denk ik wel 20 meiden in de winkel gehad (wij verkopen petticoats) om als Black Swan te gaan je kan dus ook een korte petticoat kopen.
quote:SeptemberGirl schreef op 25 januari 2012 @ 15:57:

Dus als je als Black Swan wil gaan (hoe prachtig ook, schitterend met een zwarte tutu etc), dan heb je letterlijk heel wat uit te leggen.

''Hee meske, wa hedde gij nou toch aan?'' (maal factor dronken tien)Valt wel mee hoor. Ik zag vorig jaar ook 2 meiden die als Black en White Swan verkleed waren en die kregen veel complimenten.
Ik zou niet eens aan een corset beginnen als ik jouw was...veel te onhandig voor carnaval (Ik heb er zelf een aantal). Ik zou eerder een goedkope tutu en een simpel topje met spagettibandjes kopen. Daarop kan je dan zwarte veertje naaien zoals de foto's hierboven.

misschien wel fijn om een witte/huidskleurige strakke koltrui eronder te doen tegen de kou. en een witte legging of dikke panty.

Ik ben zelf een Brabander die tegenwoordig in Utrecht woont en met iemand uit Bergen op Zoom is getrouwd. Mijn beste vriendin is een Antiliaanse (zomercarnaval).Ik ken werkelijk ALLE soorten carnaval

Ik zelf vind het persoonlijk in Limburg het leukste. Wij gaan dan ook elk jaar naar Maastricht. Veel aandacht voor costuums en alles is buiten, dus geen drukke benauwde cafe's zoals in Brabant. De sfeer is wel ongeveer overal hetzelfde gewoon gezellig en gemoedelijk. Het is een grote misvatting dat het alleen om zuipen en ordinair gedrag zou gaan. De meeste echte carnavalvierders maken hun costuums zelf en kopen dus niet de voorbewerkte pakjes uit de carnavals winkels waar je eigenlijk je slaapkamer niet mee uit wilt Geen idee wie die dingen wel draagt want met carnaval zie je het niet vaak....veeeeeel te koud. Dage maar leut hed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven