Mode & Beauty alle pijlers

Collageenpoeder

22-04-2022 15:02 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand van jullie ervaring met collageenpoeder ter bestrijding van rimpels, verzakkingen etc?
Graag hoor ik voor- en nadelen. En ook of het echt werkt natuurlijk!
Nee, dat werkt niet. Weggegooid geld.
ik geef mn bek ook maar een douw
Nee werkt idd niet.
Je lichaam wordt er niet slechter van hoor maar dat collageen komt niet bij de huid terecht.
Ik ben in de verkooptrucjes getrapt en slik wel extra collageen (niet de dure poeders hoor, tabletten). Deed niks voor mijn huid maar ik heb nu wel sterkere nagels. Ook fijn.
Stressed is just desserts spelled backwards
Als ik het goed begrijp niet de moeite waard om aan te schaffen dus!
Ik slik het voor gewrichten/spieren en ik merk inderdaad ook dat ik sterkere nagels heb gekregen. Of het ook effect heeft op de huid weet ik niet; ik heb sowieso (nog) geen rimpels en heb een erg gave/gladde huid van mezelf dus daar viel niet veel aan te verbeteren. Het is in ieder geval niet slechter geworden :)
Het beste voor je huid is nog steeds veel water drinken, geen/weinig alcohol/cafeïne, niet roken en een goede spf + de zon zoveel mogelijk vermijden.
Bouillon zelf trekken van vellen en botten en als je dat dan koud laat worden zie je dat het lobbig wordt. Dat is de collageen. Het is een soort eiwit. Je lichaam kan dat zelf maken uit eiwitten die in in je normale doorsnee voedsel zitten.

Als je die lekkere soep opdrinkt en al die andere dingen eet wordt alles afgebroken tot hun oorspronkelijke aminozuren en daarna gebruikt voor je cellen of als brandstof.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
23-04-2022 08:35
Bouillon zelf trekken van vellen en botten en als je dat dan koud laat worden zie je dat het lobbig wordt. Dat is de collageen. Het is een soort eiwit. Je lichaam kan dat zelf maken uit eiwitten die in in je normale doorsnee voedsel zitten.

Als je die lekkere soep opdrinkt en al die andere dingen eet wordt alles afgebroken tot hun oorspronkelijke aminozuren en daarna gebruikt voor je cellen of als brandstof.
Daarom hadden onze oma’s misschien zo’n mooie huid vroeger? Zij trokken nog hun eigen bouillon. In elk geval veel vaker dan wij nog doen, of althans ik. Leuke tip trouwens, bedankt!
rednilV schreef:
24-04-2022 09:17
Daarom hadden onze oma’s misschien zo’n mooie huid vroeger? Zij trokken nog hun eigen bouillon. In elk geval veel vaker dan wij nog doen, of althans ik. Leuke tip trouwens, bedankt!
Onze oma’s gingen ook minder naar zonbestemmingen met een huid die daar niet zo geschikt voor is.

Ik trek overigens wel regelmatig bouillon ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven