Mode & Beauty alle pijlers

combineren doc martens

07-08-2012 11:14 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, hoi,

Altijd al gehad willen hebben en nu heb ik ze: Doc Martens, laag model, paars. Maarrrrrr....hoe ga ik ze combineren?

Spijkerbroek er iets in vind ik wel leuk, maar verder? Wie heeft ideeën?

Thanks...
Ik zou er geen broek overheen dragen, daar krijg ik een beetje een:

gevoel van
ik draag mijn lakleren zwarte halfhoge docs bij mijn ietwat truttige kleding, voornamelijk jurken en rokken, maar ook bij een spijkerbroek als ik lang moet reizen, eigenlijk gewoon overal bij, ik draag ze namelijk ook om mijn zwakke enkels te sparen.
En om toch nog een zinvolle bijdrage te leveren; op dit forum ongeveer 2 jaar aan plaatjes hoe je dr martens te combineren:

http://forum.girlscene.nl ... s/list_messages/113446/26
quote:saszzje schreef op 07 augustus 2012 @ 12:01:

Hey diezelfde paarse heb ik ook gehad...jaaaaaaaaaaren terug! Ik droeg ze vooral onder een zwart jurkje met zwarte panty destijds en een wijd bandshirt erover. Niet echt een look voor nu

Ik weet nog wel dat ik mijn zwarte paar net kocht voor we een week naar londen gingen met school, en dit het enige paar was wat ik mee had. De bovenkant schuurde enorm in mijn kuiten, en het was natuurlijk een en al wandelen wat je op zo'n middelbare schooltrip doet. Ik heb op mijn ene been nog steeds littekens daarvan.

Echt een nuttige bijdrage is het niet aan je topic, maar die schoenen brengen zoveel herinneringen met zich mee :-D

haha, herkenbaar hoor, ik wou ze op de havo al graag (eind jaren 80, begin jaren 90) maar ze waren me toen echt te duur. Nu liep ik er tweedehands tegenaan, echt voor weinig, terwijl ze er nog goed uitzien. In gelopen zijn ze dus al!

Ik zie in ieder geval weer een heleboel ideetjes. Heb ze nu met een skinny en een shirt aan.
quote:princessetamtam schreef op 07 augustus 2012 @ 12:03:

ik draag mijn lakleren zwarte halfhoge docs bij mijn ietwat truttige kleding, voornamelijk jurken en rokken, maar ook bij een spijkerbroek als ik lang moet reizen, eigenlijk gewoon overal bij, ik draag ze namelijk ook om mijn zwakke enkels te sparen.

Dat lijkt me ook gaaf, lakleren docs.....

Ik wou 'vroegah' altijd de hele hoge hebben:

quote:renske1975 schreef op 07 augustus 2012 @ 11:36:

oh nee, ik bedoel de halfhoge idd. Tja crocs en birckenstocks vidn ik ook niks, maar dit dus wel. Met jurkje lijkt me ook leuk in de winter idd. Bedankt alvast.[afbeelding]Ik vind ze echt heel leuk maar zo duur
quote:renske1975 schreef op 07 augustus 2012 @ 12:39:

[...]

Dat lijkt me ook gaaf, lakleren docs.....

Ik wou 'vroegah' altijd de hele hoge hebben:

[afbeelding]dan zou ik wel de versie met rits kopen, lijkt me veel handiger.
quote:mika65 schreef op 07 augustus 2012 @ 12:42:

[...]

Ik vind ze echt heel leuk maar zo duur duur maar onverslijtbaar, dat maakt ze uiteindelijk goedkoop.
quote:princessetamtam schreef op 07 augustus 2012 @ 12:43:

[...]

duur maar onverslijtbaar, dat maakt ze uiteindelijk goedkoop.Ja ik weet het, ik heb zelf jaaaaaaaren op MAG gelopen en zou ze graag weer willen hebben maar ja ook te duur in aanschaf
O, ik ben dol op dit soort schoenen. Ik woon erin. Ik heb net weer een paar nieuwe en ze staan naast mijn bed zodat ik ze meteen kan zien zodra ik wakker word. Echt waar.

Ik vind ze juist zo leuk omdat ze lomp zijn. Ik ben klein en ze geven me een instant powerboost. Maar je moet ze wel leuk combineren anders zie je eruit alsof je zevenmijlslaarzen draagt, of als een SWAT-lid op oorlogspad.

Hoe doe je dat dan? Ze doen het uitstekend met stoerdere kleding zoals skinny jeans en leren jasjes. Maar een beetje vrouwelijkheid is geen overbodige luxe. Draag ze met een rokje (koker- of juist petticoatmodel) of onder een maxirok. Met een mooi bloesje, polkadotprints, gekleurde dikke panty's of juist met een heel simpele zwarte outfit. Dikke sokken, grofgebreide truien en parka's voelen zich er ook bij thuis al leven die van mij ook gelukkig samen met een wollen a-lijn jas (in de winter dan).Wijde kledingstukken kunnen er best bij alleen houd ik zelf mijn benen vaak strak (in een panty of legging) omdat je onderkant anders wel erg massief wordt.

Je kunt er echt heel veel mee, dus sla vooral lekker aan het experimenteren. Kleine kanttekening: het wordt wel snel alternatief omdat dit nu eenmaal geen nette representatieve schoenen zijn. Ik vind dat leuk, andere mensen hebben er misschien moeite mee.
Ik ben zelfs in een paar Doc Martens getrouwd!

Ik zou ze wel alleen dragen als je zelf slankgebouwd bent. Bij een wat zwaarder figuur lijken ze me erg lomp.
I Docs. Heb al jaren hoge zwarte en ze zijn niet kapot te krijgen. De enige beschadigingen die ze hebben opgelopen is toen ik op mijn brommer werd aangereden door een auto.

Broek erin stoppen kan, met een panty/maillot en een leuk jurkje of rok kan ook heel goed. Je kan ze eigenlijk met vrijwel alles wel combineren. Tenminste, de zwarte dan, met paars zit je wat sneller met vloekende kleuren enzo waar je rekening mee moet houden.
quote:Melpomene schreef op 07 augustus 2012 @ 18:50:

Ik zou ze wel alleen dragen als je zelf slankgebouwd bent. Bij een wat zwaarder figuur lijken ze me erg lomp.

Ik ben dan gezegend met een wat zwaarder figuur (leuk eufemisme ), en ik vind juist dat ik er op iets anders dan Docs uitzie alsof ik ieder moment van mijn poezelige voetjes kan vallen.

Wat ik bij mijn (immer zwarte) Docs draag: spijkerbroeken, spijkerbroeken en spijkerbroeken. En heel soms een zwart rokje en zo'n opengewerkte panty.
Ik vind de SWAT-look juist gaaf bij tijd en wijlen
quote:xxxRosalitaxxx schreef op 07 augustus 2012 @ 18:27:

Ik ben zelfs in een paar Doc Martens getrouwd!

[afbeelding]

Zo hee,ik wil deze!

Heb trouwens wel nieuwe (winter)schoenen nodig.

Misschien toch eens naar Doc martens kijken als ze zo lekker lopen...
quote:lady-voldemort schreef op 07 augustus 2012 @ 18:57:

[...]

Ik ben dan gezegend met een wat zwaarder figuur (leuk eufemisme ), en ik vind juist dat ik er op iets anders dan Docs uitzie alsof ik ieder moment van mijn poezelige voetjes kan vallen.

Wat ik bij mijn (immer zwarte) Docs draag: spijkerbroeken, spijkerbroeken en spijkerbroeken. En heel soms een zwart rokje en zo'n opengewerkte panty.Helemaal mee eensch! Mij zie je ook niet makkelijk over het hoofd en alleen al de gedachte aan schoenen met dunne hakken bezorgen me pijn in de knieën. Deze lopen een stuk comfortabeler. Ik wil nog wel een stel donkerblauwe 1460 boots hebben. In oktober ga ik een paar dagen naar Londen en wil dan naar de Doc Martens Store aldaar.

Ik heb maat 36, kleine boezem, maar ik heb juist het idee dat ze daardoor nog lomper worden. Heb overigens schoenmaat 39.

Ik heb iig al weer een aantal ideeën opgedaan!!
Ik heb verder geen zinnige bijdrage hoor, maar dat die dingen nog bestaan?

Ik dacht dat die met de house broek en die, hoe heten die ook al weer, die canvas schoenen met dikke plastic zool, in het ' de komende 100 jaar niet meer hip' hoekje waren verdwenen.

Maar goed, ik ben zelf een compleet: 'dit wordt nooit meer hip hoekje' zeg maar. Dus het zal ongetwijfeld aan mij liggen.

Ik vond ze altijd wel leuk trouwens, ik wilde die groene en dan die hele hoge, maar bestaat niet in maar 43
quote:xxxRosalitaxxx schreef op 07 augustus 2012 @ 19:42:

[...]

Helemaal mee eensch! Mij zie je ook niet makkelijk over het hoofd en alleen al de gedachte aan schoenen met dunne hakken bezorgen me pijn in de knieën. Deze lopen een stuk comfortabeler. Ik wil nog wel een stel donkerblauwe 1460 boots hebben. In oktober ga ik een paar dagen naar Londen en wil dan naar de Doc Martens Store aldaar.Er is nog een middenweg. Een volslanke vrouw met grote schoenen als deze vind ik snel dragonderachtig. Maar da's mijn mening. Ik heb zelf een zandloperfiguur, en ben het mooist (vind ik dan) met een hoge, niet te dunne hak of mooie lage schoenen. Geen iele modellen, maar zeker geen hele grove.
Ik heb mijn zwarte halfhoge Docs afgelopen winter gecombineerd met een zwart Chanel-lookalike jasje, zwart/wit gestreept shirt en een zwart klokrokje. Ubertuttig maar met die Docs eronder stond het stoer!
Ik ben al sinds de middelbare school, jaren 90 fan van Dr martens.

Meestal combineer ik ze met een beetje stoere kleding. Ik heb 3 paar: zwarte hoge met 20 gaatjes, donkerrood metalic en Donkerblauwe Jenna laarzen met zo'n punthak.

Ik combineer ze met een skinny maar ook met een legging met een kort spijkerrokje.
Die hadden alle alternatieve meisjes in de jaren 90... en de wat stoerdere dames hadden legerkisten van de dumpstore. Als ik het straatbeeld zie, dan zijn ze aan een subtiele comeback bezig?!?
Momenteel draag ik deze veel. Staan hartstikke leuk onder een spijkerbroek en ik krijg er veel complimenten over.

Ik zou ze wel alleen dragen als je zelf slankgebouwd bent. Bij een wat zwaarder figuur lijken ze me erg lomp.Ik zie net dat je wordt gezocht in je eigen topic over je schoenen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven