Mode & Beauty alle pijlers

Dagcreme met SPF

06-02-2013 10:32 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen,

de laatste tijd heb ik last van een hele droge/vochtarme huid, waarschijnlijk te danken aan het mooie weer van de laatste tijd.

Daarom ben ik op zoek naar een goede dagcreme met spf, die ervoor zorgt dat mijn huid niet zo droog/strak aanvoelt.

Vroeger heb ik met plezier de dagcreme van Oil of Olaz gebruikt, met spf 15, maar mijn huid kan nu net dat ietsje meer gebruiken. Ik vroeg me af of mensen nog ervaringen hebben met andere cremes, graag met een nog iets hogere spf (20-30)?

Ik heb vroeger de cremes van The Body Shop met spf, en de Clinique Cityblock 25, gebruikt, maar hier was ik niet tevreden over.

Dus, zijn er nog andere aanraders, liefst niet in de duurdere merken?

alvast bedankt!
Is een BB cream niks voor je? Aangezien je er tegenwoordig mee wordt dood gegooid. Ik vind het een fijn product, die van Rimmel heeft spf 25 en is erg goed.
Wat je trouwens ook kunt doen is gewoon een goede spf kopen voor het gezicht en deze combineren met een voedende dagcreme. Dus in twee laagjes.
Een BB cream zelf zegt me niet zo veel. Ik heb een hele lichte huid, en de meeste BB creams zijn eigenlijk te donker.

Maar misschien moet ik op zoek gaan naar een voor een hele lichte huid.

Verder wil ik ook geen getinte creme, ik hou wel van mijn spokenvel .:-)

Een spf apart gaat ook, heb ik vroeger wel eens geprobeerd (clinique, yves rocher), maar eigenlijk heb ik nog geen losse spf gevonden die me aanstaat. Ik vond ze altijd zo vreselijk kleverig en dik, helemaal niet aangenaam aanvoelen. Misschien kent er iemand wel een aangename?
Is de moeite waard, omdat ze sowieso niet zo prijzig zijn. L'oreal heeft de Nude Magique in de kleur 'fair' oftewel heel licht. Ik heb die ook, maar ik heb daar nog een extra laag dagcreme voor de droge huid bij nodig, deze bb cream is namelijk een beetje korrelig.

Je kunt ook n heel goedkope proberen, van bijvoorbeeld essence of catrice.. kosten een euro of 4. Prima merken.

Wat je ook zou kunnen doen met je lichte huid, is je verdiepen in de 'echte' bb creams: de aziatische bb creams, te bestellen via internet.
Ik heb een dagcreme van Eucerin met spf (Aquaporin) of een creme van een Duits merk (Balea) met spf. Heb zelf een vrij droge huid, maar houd niet van een plakkerig laagje. Daar voldoen deze cremes prima aan. Ook gebruik ik wel eens de BB creme van Garnier, maar doe er dan altijd nog de gewone dagcreme onder, anders voelt het te droog.

Eucerin is niet zo heel erg duur en verkrijgbaar bij apotheek of via internet; de Balea kost bijna niets (ca. 4-5 euro), maar alleen verkrijgbaar bij de DM drogist in Duitsland.
Ik gebruik gewoon een zonnebrandcrème voor het gezicht (factor 30 of 50) onder mijn foundation. Ik gebruik het van No-Ad van het kruidvat. Heel fijn en 4-5 euro voor een tube.
http://www.vichyusa.com/aqualia-thermal ... spf-30.htm

Deze misschien. Ik vind Vichy fijne produkten hebben en de apotheek heeft ook proefjes.

De zonnecremes zijn ook fijn en niet zo akelig vet.
Hydrophase UV van La Roche Posay. Ideaal voor de vochtarme huid en in twee soorten te krijgen, een lichte en dikkere variant.

Bij de apotheek.
Ok, ik ga eens kijken of die Roche Posay, Vichy of Eucerin ergens kan vinden!
Q10 van de kruitvat... Ruikt heerlijk naar vanille, is heel voedend, ik dacht een vrij hoge spf en maar vijf euro.
quote:akelei91 schreef op 06 februari 2013 @ 12:56:

Q10 van de kruitvat... Ruikt heerlijk naar vanille, is heel voedend, ik dacht een vrij hoge spf en maar vijf euro.

Klinkt heel goed, behalve dan dat ik vanillegeur zo vreselijk vind :-)

Maar toch bedankt! Misschien hebben ze wel een andere versie ofzo...
Wat betreft spf vind ik die van Vichy fijn

Ik ga dus ook voor aparte dagcreme en spf, omdat ik ooit onderstaande advies van Jetske Ultee heb gelezen:

Een foundation (of poeder) breng je eigenlijk nooit dik genoeg aan om echt de bescherming te krijgen die op de verpakking staat. Een goede dagcrème met SPF kun je wel wat dikker aanbrengen, maar bevat werkzame ingrediënten die in de regel niet erg goed combineren met zonfilters. Kort uitgelegd; de werkzame stoffen van je dagcrème kunnen in combinatie met zonfilters minder goed in de huid komen om daar hun werkt te doen. Bovendien is het behoorlijk kostbaar om producten met hoge concentraties werkzame stoffen om de paar uur opnieuw in een dikke laag op je gezicht aan te brengen. Daarbij is het zo dat filters een relatief grote kans geven op irritatie of allergie; raakt je huid geïrriteerd dan kun je makkelijk je zonnebrandcrème vervangen door een ander, voor jouw huid geschikter product. Tenslotte is er als je kijkt naar de ingrediëntenlijst van een product eigenlijk geen verschil tussen een dag of nachtcrème. Gebruik je een apart zonnebrandproduct dan kun je je dagcrème gewoon ook ’s nachts aanbrengen. Dat scheelt weer!
Idd, het is belangrijk om altijd een aparte zonnebrandcrème te gebruiken naast je dagcrème. De hoeveelheid SPF in een dagcrème is nooit genoeg. Je moet immers minstens 1 theelepel zonnebrandcrème op je gezicht smeren wil het goed z'n werk doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven